Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда създаването на социално предприятие, което да извършва дейности и услуги по озеленяване, почистване, поддръжка и облагородяване на обществени зони и частни имоти, в т. ч. паркове, зелени площи, междублокови пространства, гробищни паркове, крайречни територии, стопански обекти и други. За реализирането на тези дейности ще бъдат назначени безработни лица и лица с увреждания с висок риск от социално изключване, които не могат да се реализират на пазара на труда без целенасочена подкрепа и мерки за заетост. Предвидено е обучение на част от тях, с което ще се подобри тяхната квалификация. Функционирането на социално предприятие от такъв тип ще предостави един нов вид услуги на територията на общината, които не са предлагани до този момент и които генерират социална възвръщаемост. От друга страна ще се подпомогне работата на общинските служители, ангажирани с поддръжката на обществените зони. Това ще допринесе за постигането на политиките на общината за положително социално въздействие и подобряване качеството на живот на уязвимите групи от населението. За обезпечаване на дейността на социалното предприятие ще бъдат закупени офис оборудване и обзавеждане, материали и консумативи и ще се извърши ремонт на помещение – общинска собственост.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Професионално обучение: В рамките на тази дейност ще бъде извършено обучение по професионална квалификация на част от персонала, ангажиран в социалното предприятие за извършване на дейностите по благоустрояване, озеленяване и поддръжка. Целта на обучението е персоналът на социалното предприятие да придобие професионална квалификация и умения, за да изпълнява компетентно своите задължения, свързани с конкретната длъжност в предприятието. Придобиването на съответните професионални умения ще допринесе за по-лесно включване на лицата на пазара на труда. Предвидените обучения ще отговарят на изискванията за минимална продължителност, описани в Условията за кандидатстване. Персоналът ще бъде обучен за част от професия по първа квалификационна степен, с продължителност не по-малка от 200 учебни часа. Извършването на дейността ще бъде възложено на изпълнител - обучаваща организация и ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образованиве и обучение. Предвижда се да бъдат обучени пет човека по професия: 622030 "Работник в озеленяването", специалност 6220301 "Озеленяване и цветарство", като ще бъде включен и модул за работа с техника. Обученията ще доведат до придобиване на квалификация по част от професия, за което обучените лица ще получат Удостоверение за професионално обучение, съгласно чл. 38, ал.3 от ЗПОО. 0.00 0.00
Подбор на персонала на социалното предприятие: Персоналът на социалното предприятие, състоящ се от управленски персонал и пряко ангажирани с дейностите служители, ще бъде нает след проведен подбор в съответствие с разпоредбите на Кодекса на труда. Ще бъдат извършени следните поддейности: - публикуване на обява за назначаване на персонал на социалното предприятие; - приемане и регистриране на кандидатите; - провеждане на подбора от назначена от кмета на общината комисия; - уведомяване на кандидатите; - сключване на трудови договори с одобрените кандидати. 0.00 0.00
Осигуряване на наставници: За успешното стартиране на дейностите, които ще извършва новосформираното предприятие, се предвижда осигуряването на двама наставника. Всеки от тях ще отговаря за 5 души - представители на целевата група. Наставниците ще подпомагат новоназначените хора за период от 6 месеца. Те ще бъдат с минимум 3 месеца професионален опит в същите или сходни дейности. Тъй като се предполага, че новозначения персонал на предприятието няма да е с опит в извършването на същия вид дейности, наставниците ще окажат значителна подкрепа още от стартирането на предприятието. Опитът и уменията на наставниците ще са предпоставка за повишаване качеството на услугите и най-вече на практическите умения на изпълнителния персонал. Основните цели на дейността се изразяват в оказване на подкрепа за развитието на професионалния потенциал на служителите и подпомагане на служителите да подобрят трудовото си представяне. 0.00 3 703.97
Оборудване на новосъздадените работни места и извършване на ремонт: С Решение №19 от 22.02.2017 г., Общински съвет Трявна даде съгласие за предоставяне на новосъздаденото Социално предприятие на помещение - общинска собственост, намиращо се на втори етаж от сграда с идентификатор 73403.501.465.1 по КК и КР на гр. Трявна, с административен адрес гр. Трявна, ул. „Ангел Кънчев“ № 89 за срока на изпълнение на проекта и със срок до одобряване на окончателния доклад по проекта и спазване на ангажимента за устойчивост. Помещението представлява обособен обект - стая със самостоятелен вход от коридора на втория етаж на сградата, с размери 4,30/5,60 м и обща квадратура 24,08 кв.м. Помещението е в лошо състояние, поради което е предвидено извършването на ремонтни дейности, за да се осигурият необходимите условия на труд на персонала. Ремонтът ще бъде "текущ" и включва: демонтаж на компрометирана подова настилка, която е пропаднала на места, монтаж на нова подова дървена основа и полагане на ламиниран паркет, както и съпътстващите дейности. Вратата на помещението, която в момента не е устойчива, ще бъде подменена с нова PVC врата. Стените и таванът на помещението ще бъдат боядисани с латекс. Предвижда се и обработка на съществуваща дървена ламперия, а на места - полагане на нова. Предвижда се закупуването на оборудване за нуждите на предприятието, включващо: - офис оборудване за управленския екип: бюра, шкафове, офис столове, климатик; - офис техника: компютри, мултифункционално устройство, принтер, флаш памет и др. Закупуването на оборудване е от съществена необходимост за функционирането на социалното предпредприятие, тъй като то ще е новосъздадено такова, а предоставеното помещение за офис не е оборудвано. 0.00 0.00
Осигуряване на заетост: С решение № 19, Общински съвет Трявна дава съгласие за създаване по чл.52 от Закона за общинската собственост общинско „Социално предприятие за благоустройство, озеленяване и поддръжка на територии за обществено ползване“. Преди да започне да функционира социалното предприятие, общинският съвет ще приеме Правилник за организация и дейността на предприятието. Предвижда се дейността на предприятието да бъде свързана с предоставянето на услуги както за обществени зони, така и на частни лица. За услугите ще бъде разработена тарифа, приета от Общински съвет. По проекта ще бъде осигурена заетост за период от 12 месеца на 10 лица от допустимата целева група - хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Работниците от социалното предприятие ще извършват дейности и услуги по озеленяване, почистване, поддръжка и облагородяване на обществени зони и частни имоти, в т. ч. паркове, зелени площи, междублокови пространства, гробищни паркове, крайречни територии, стопански обекти и други. За извършването на тези дейсности и услуги е необходимо закупуването на специализирана техника, оборудване за поддръжка на зелени площи, техника за почистване от сняг и материали и консумативи, необходими за поддръжка на териториите. За наетите лица ще бъде закупено работно облекло и обувки, съответно за летния и зимния сезон, както и предпазни материали, включително ръкавици и предпазни очила. Освен лицата от целевата група, по проекта се предвижда наемането на 2 лица - персонал за управление на социалното предприятие: - управител - организира, планира, ръководи и отговаря за дейността на предприятието; управлява предоставеното му общинско имущество и оборудване и обзавеждане с грижата на добър стопанин; разработва и представя за утвърждаване вътрешни правила за осъществяване дейността на предприятието; изготвя длъжностни характеристики на персонала за извършване на дейностите в социалното предприятие; дава ежемесечни отчети за извършването на дейността на кмета на общината; дава навременна информация при настъпили проблеми при извършване на дейностите; съдейства за разрешаването на възникналите проблеми; оказва съдейства на екипа за управление на проекта при изготвянето на доклади и отчети към Управляващия орган; отговаря за надлежното съхранение на всички документи, свързани с дейността на предприятието. - организатор на дейността на предприятието –разработва процедури и правила по управлението на риска; изготвя длъжностни характеристики, индивидуални планове и графици за работниците в предприятието; организира дейностите по благоустрояване, озеленяване и поддръжка на териториите за обществено ползване, следи за нарушения и нередности; участва в други дейности и изготвяне на документи, свързани с дейността на предприятието; отговаря пряко за качеството на дейностите в предприятието, чрез извършване на мониторинг на място. Разходите за работна заплата на лицата, които се предвижда да бъдат наети по проекта включват 100% от сумата за минималния осигурителен доход за съответната длъжност, включително и резерв при увеличение на минималния осигурителен доход в размер на 40 лв. на лице на месец, клас за прослужено време средно 12%, всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгласно националното законодателство, в съответствие със заложените разходи за възнаграждения. 0.00 100 738.98

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.