Дейности за организация и управление на проекта.: Сформиране на екип за организация и управление на проекта, състоящ се от 8 души, а именно: 1 ръководител, 1 координатор, 1 счетоводител, 1 технически сътрудник, 1 експерт по провеждане на процедури по Закона за обществените поръчки, 1 експерт по човешки ресурси, 1 калкулант , 1 експерт по публичност.
Ръководител проект: Ръководи екипа на проекта, поставя текущите задачи на екипа, следи за тяхното навременно и качествено изпълнение. Координира изпълнението на графика на проекта. Ръководи и координира прилагането на системата за вътрешен мониторинг. Следи за прилагането на изискванията за техническа и финансова отчетност ОП "РЧР". Участва в избора на персонал за предоставяне на социалната услуга.Води регулярна кореспонденция и комуникация с УО на Оперативната програма. Съгласува цялостната документация във връзка с изпълнението и реализирането на проекта. Ръководи и контролира организираните в рамките на проекта мерки за информация и публичност.
Координатор: Координиране изпълнението на дейностите по проекта; Организиране провеждането на подбор на персонала; Координиране подготовката и изпълнението на основните дейности. Съдейства за подготовката на междинни и окончателни финансови и технически проекти, както и съдейства за подготовката на искания за междинно и окончателно плащане; Подпомага организацията и провеждането на работни срещи на екипа на проекта, обучения и индивидуални консултации с целевата група.
Счетоводител: Отговаря за финансовото изпълнение на договора за безвъзмездна помощ и договорите с подизпълнителите. Води точна и редовна счетоводна отчетност, включително оперира подходяща електронна счетоводна система. Поддържа финансовата документация по проекта. Изготвя исканията за авансови и междинни плащания, както и междинните и окончателен финансови отчети към Управляващия орган на ОП „РЧР”. Извършва плащания към подизпълнителите.
Технически сътрудник: Подпомага екипа за изпълнение на проекта: Подготовка и изпращане на кореспонденция до поизпълнители, Управляващия орган на ОП „РЧР”, институции и организации; Организира провеждането на ежемесечни работни срещи на екипа на проекта, изготвя протоколи от работните срещи;Отговаря за поддържането и организирането на архива на проекта; Подпомага технически цялостният процес на изпълнение.
Експерт «Обществени поръчки» – Изготвя тръжна документация за възлагане на обществени поръчки, подписва договори с избраните изпълнители, следи за сроковете и условията по сключените договори; Определя и обосновава вида на провежданите тръжни процедури; Подготвя и съгласува тръжните документации с техническия екип на проекта; Подпомага процеса на провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на основните проектни дейности.
Експерт по човешки ресурси: Приема заявления за лични асистенти; изготвя и съхранява личните досиета на кандидатите за лични асистенти; изготвя и връчва трудови договори и длъжностни характеристики на назначените по трудово правоотношение с Община Бургас лични асистенти; обработва трудовите книжки на личните асистенти, изготвя, обработва и съхранява личните им досиета и съдържащата се в тях документация.
Калкулант: Начислява и изплаща трудовото възнаграждение и вноските за фондовете на ДОО, ДЗПО и здравните осигурителни вноски на лицата, назначени по проекта по трудово правоотношение; Представя необходимата информация в ТД на НАП и ТД на НОИ; Изготвя всички видове служебни бележки и удостоверения за придобит осигурителен стаж и получено трудово възнаграждение; Изготвя и представя на счетоводителя ежемесечни справки относно трудовото възнаграждение и вноските за фондовете на ДОО, ДЗПО и здравните осигурителни вноски.
Експерт по публичност: Изпълнява дейности за информация и публичност в съответствие с правилата на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и Европейския Социален Фонд, чрез организиране и провеждане на пресконференции, публикации в сайта на Община Бургас, организиране на интервюта и др.
|
37 733.20
|
33 898.59
|
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващи и създаване на нови Центрове за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги;
: Подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността. Всеки човек с увреждане, съобразно нуждите си, може да ползва различни услуги, според необходимостта и вида помощ.
Осигуряване на квалифициран персонал, който ще бъде ангажиран с работа в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги. Наемането на персонала ще бъде реализирано съобразно изискванията за подбор на квалифицирани и мотивирани кадри, при спазване принципите за недискриминация. За целта ще бъде извършен подбор на персонала.
Екипът на Центъра ще включва експерти, които да имат различен профил на компетентността си – социално образование, медицинско образование, психологическо образование и шофьор с професионална квалификация за управление и превоз на микробус, превозващ хора. По този начин ще се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите. Предоставянето на услуги в Центъра ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. Социалните оценки на потребителите да се извърши от екипа на Центъра - социален работник, медицински специалист и психолог.
Провеждане на процедура по подбор на кандидати за лични асистенти, при необходимост. Ако е недостатъчен броя на лични асистенти, предоставящи социалната услуга по процедура „Нови алтернативи”, ще бъде проведен подбор на нови кандидати. Провеждане на процедура за подбор на кандидати за социална услуга "домашен помощник". А подборът за предоставящи социална услуга "социален асистент" ще бъде извършен от организацията, която ще бъде наета да предоставя социалната услуга "система за лична комуникация".
След приключване предоставянето на услугите по процедура „Нови алтернативи", персоналът на Центъра ще извърши нова оценка на потребностите на ползвателите.
Разработване на методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
Възрастните хора и лицата с увреждания ще имат гарантирана възможност за избор на услуги и ще бъдат подпомагани при вземане на решение коя е услугата, която в максимална степен отговаря на техните потребности. Подкрепата ще бъде насочена към улесняване достъпа и до здравни услуги и към развитие на социални услуги в общността, в подкрепа на социалното включване на хората с увреждания, както и до улесняване достъпа им до заетост.
Предвид демографската тенденция в България, свързана със застаряване на населението нараства потребността от грижа за възрастните. Основните проблеми на хората над 65 г., които са в частична или пълна невъзможност да се самообслужват вкъщи, най-често поради здравословни проблеми и обикновено самотноживеещи, е невъзможността да организират самостоятелно бита си и ежедневните си дейности, както и липсата на социални контакти.
Проектът ще подобри достъпа до основни социални и здравни услуги и постигане на независимост и социална интеграция за възрастните и хора с увреждания. В контекста на постигнатите положителни резултати, ще се допринесе за разширяване на възможностите за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства, предоставени през предишния програмен период, като се насърчават равните възможности на уязвимите групи и се разширява обемът, многообразието и целенасочеността на социалните услуги, предоставяни в общността.
Чрез реализацията на дейностите по проекта ще се предоставят интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, като ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, вкл. и социални и здравни услуги в общността или в домашна среда. |
700 283.08
|
716 410.32
|
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Провеждане на въвеждащо обучение на персонала на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда и на предоставящите услуги в домашна среда, които не са били обучени досега в проекти по предишния програмен период.
С цел осигуряване на необходимата квалификация и придобиване на умения за работа с целевата група в рамките на проекта ще бъде организирано въвеждащо и надграждащо обучение за персонала на центъра.
Провеждане на надграждащо обучение.
Обучението ще бъде проведено от избран в съответствие с ЗОП външен изпълнител с опит в работата със социално уязвими групи.
|
2 509.74
|
2 557.74
|
Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги;
: В социалната работа има общоприети форми на добра практика, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягването на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Супервизията представлява форма на планирана помощ, предоставяна от експерт със сходна практика и професия и цели проследяване и проверяване на работата на супервизирания професионалист, с оглед предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. От друга страна психологическата подкрепа е вид допустима дейност, целяща подкрепа на помагащите професионалисти и уязвимите групи, като в приложимите насоки за кандидатстване не е направена референция към определен тип професия. |
1 088.26
|
28 694.90
|
Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Предоставяне на мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, ще се извършва от психолога от персонала на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
Ще се извършва групова и индивидуална мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, в зависимост от техните нужди, очаквания и индивидуални потребности. |
52 963.72
|
5 459.14
|
Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания.
: Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания е изключително необходимо. Със средства от Проекта ще бъда закупен пътнически микробус, с включена застраховка, предназначен за транспортиране на деца, младежи и лица с множество увреждания, с платформа за повдигане на инвалидни колички и възможност за застопоряването им, с възможност
за места за ползване от придружителите на децата или лицата с увреждания.
Достъпният за всички хора специализиран транспорт предполага осигуряването на равни възможности за всеки индивид в едно общество свободно да се придвижва. Внедряването на достъпно транспортно обслужване е част от дейността по осигуряване на изпълнението на основните цели на проекта, осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, ще се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите.
Микробусът ще бъде оборудван с автоматична, хидравлична платформа, което спомага за по-лесното качване на хората с увреждания и транспортирането им.
Максималната полза за всеки и за общността се постига само чрез предоставяне на услуги, които помагат на хората да работят за справяне и преодоляване на собствените им затруднения, подкрепят ги в борбата със социалното изключване и подпомагат тяхното развитие. |
79 948.00
|
65 988.43
|
Дейности по информиране и публичност.
: Дейности по информиране и публичност.
Дейностите по информиране и публичност ще се осъществяват в съответствие с условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дейността обхваща изпълнение на мерки за информация и публичност в съответствие с правилата на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и Европейския Социален Фонд.
Целта на дейността е популяризиране на Центъра и подкрепа за дейността на звеното, създаден по процедура „Помощ в дома” за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, представянето на интегрираните услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждания и възможността за осигуряване на заетост на безработни лица в трудоспособна възраст.
Информацията ще бъда разпространявана сред местната общественост, ще се отчетат дейностите и резултатите по проекта, както и популяризиране на подкрепата на ЕС за подобряване благосъстоянието на децата и лицата с увреждания и техните близки. |
474.00
|
454.80
|