Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение за получаване на безвъзмездна финансова помощ по процедура BG16M1OР002-2.002 "Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци" по приоритетна ос 2 на Оперативна програма "Околна среда 2014-2020 г." е насочено към предприемане на мерки за подобряване управлението на битовите отпадъци в съответствие с националния план за управление на отпадъците.
Устойчивото управление на битовите отпадъци ще бъде постигнато чрез инвестиции в проектиране и изграждане на: компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци заедно с осигуряване на необходимото оборудване, съоръжения и техника за разделно събиране на зелените отпадъци; инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци, както и на съпътстващата инфраструктура към тях.
Компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци ще бъде с капацитет 2200 т/г. Ще бъде осигурено необходимото оборудване, съоръжения и техника за разделно събиране на зелените отпадъци (110 броя контейнери, 2 броя специализирани автомобили за събиране на зелени отпадъци, мобилен шредер с телескопичен товарач и мобилно сито).
Ще бъде изградена инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци с капацитет 6300 т/г. Ще бъде изградена и необходимата съпътстващата инфраструктура към площадката (улица с ширина 10 м.,  дължина около 100 м; канализация ф 300 с дължина около 300 м.; водопровод ф 110 с дължина около 4 м).
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Получаване на консултантски услуги за подготовка на проектно предложение по Процедура № BG16M1OP002-2.002 „Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци“ по Приоритетна ос 2 „Отпадъци“ на Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.“: Дейността е насочена към подготовка на необходимите документи за постигане на проектна готовност за подаване на проектно предложение по описаната процедура, насочено към проектиране и изграждане на допълнителна инфраструктура (инсталация за предварително третиране на битови отпадъци и компостираща инсталация за разделно събрани биоразградими и/или зелени отпадъци) за развитие на регионалната система за управление на отпадъците на регион Троян, включващ общините Троян и Априлци: 1.Анализ за ефективност на централизиран или децентрализиран подход за изграждане на инфраструктура за управление на отпадъците (т.16.6.1 от б-та); 2.Проект за изграждане на инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими битови отпадъци, вкл. определяне на броя и вида на необходимото оборудване и съпътстващата инфраструктура, необходима за експлоатация на съответната инсталация, както и на съоръженията и техниката за разделно събиране на зелени и/или биоразградими битови отпадъци, както и на съдовете за събиране на биоотпадъците при източника на образуване и на специализирани транспортни средства (в т.ч. изготвяне на ПИП; устр. планиране, при необходимост; идейно проектиране на инсталацията за компостиране и на съпътств. инфраструктура; документи, свързани с провеждане на процедури с цел издаване на адм. актове по законодателството за околна среда и др.) (т.16.2.1. от б-та); 3.Проект за изграждане на инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци, вкл. определяне броя и вида на необходимото оборудване и съпътстващата инфраструктура, необходима за експлоатация на съответната инсталация за предварително третиране (в т.ч. изготвяне на ПИП; устр. планиране, при необходимост; идейно проектиране на инсталацията за предварително третиране и на съпътств. инфраструктура; документи, свързани с провеждане на процедури с цел издаване на адм. актове по законодателството за околна среда и др.) (т.16.2.2. от б-та); 4.Прогнози за образуваните отпадъци (с подробен масов баланс) и анализ на инфраструктурата за управление на отпадъците (т.16.6.2. от б-та); 5.Проучване за нагласите на населението към разделното събиране на зелени и/или биоразградимите отпадъци; за нагласите на населението към употребата на компост от отпадъци, и за степента на осведоменост на населението от нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и биоразградими битови отпадъци за целите на изграждането на предвидената инсталация (т.16.1.1. от б-та); 6.Документи, свързани с управлението на компоста – план за използване на получения краен продукт – компост, схема за контрол качеството на компоста и на план за третиране на остатъчния отпадък (т.16.1.2. от б-та); 7.План за третиране на рециклираната, стабилизираната и остатъчната фракция за инсталацията за предвар. третиране на смесено събрани битови отпадъци (т.16.1.3. от б-та); 8.Анализ разходи-ползи (т.16.5. от б-та); 9.Документи за провеждане на приложимите процедури по ЗООС и ЗБР за инвест. предложение и за осигуряване получаването на разрешителни документи; проекти на решения на общ. съвети и на общото събрание на „РСУО – регион Троян“ и мотивите за решенията, както и проект на споразумение между общините Троян и Априлци (т.16.6.3. от б-та); 10.Документации за възлагане на обществени поръчки (т.16.4. от б-та); 11.Анализи, подготовка на информация и други релевантни документи за целите на кандидатстването (т.16.6.4. от б-та): бюджет на проекта; детайлен и обоснован график за изпълнението на дейности и план за външно възлагане; описание на трудностите и рисковете ведно с превантивни мерки за преодоляването им; организационна структура за управление на проекта; мерки за осигуряване на устойчивост на инвестицията за по далечна перспектива; мерки за спазване на хоризонталните принципи, посочени в Насоките за кандидатстване; мерки за информация и комуникация; изискуемите образци и декларации, неразделна част от проектното предложение; други. 102 600.00 102 600.00
Организация и управление на инвестиционен проект: "Проектиране и изграждане на допълнителна инфраструктура (инсталация за предварително третиране на битови отпадъци и компостираща инсталация за разделно събрани биоразградими и/или зелени отпадъци) на развитие на регионалната система за управление на отпадъците на регион Троян, включващ общините Троян и Априлци": Община Троян ще организира и осъществява дейностите по управлението на проекта. Партньорът община Априлци, ще подпомага изпълнението на проекта, чрез подаване на изходна информация, преглед и становища по техническата документация и други дейности. Кметът на Община Троян ще назначи със своя Заповед екип от служители на общината за управление на проект (ЕУП), който да организира и контролира работата, както и да следи за изпълнението на дейностите по проекта. За целите на качественото, коректно и навременно изпълнение и отчитане на проекта ще се ползва външна експертна помощ по договор за подпомагане на екипа, съгласно дейност 7. Кметът на община Априлци ще определи със своя заповед представителя на партньора – служител на община Априлци, който ще бъде включен в състава на екипа. Служителят ще отговаря на поставените в настоящия формуляр изисквания за квалификация за позицията експерт информация и публичност. Екипът ще организира тематични работни срещи с представители на всички заинтересовани лица (компетентни органи, изпълнители по договори и др.), които ще бъдат документирани. Организационната структура и състава на екипа се предвижда да бъде както следва: - ръководител; - координатор; - финансист; - експерт по обществени поръчки и юридически консултации; - административен сътрудник и отговорник за архива на проекта; - експерт мониторинг; - експерт информация и публичност - служител на партньора Община Априлци. Ръководителят на ЕУП ще осигурява цялостно управление на проекта, включително ще осъществява контрол по изграждане на инсталациите; ще разпределя конкретните задачи между останалите членове на екипа, както и ръководи провеждането на работни срещи. Координаторът на ЕУП ще осъществява оперативната комуникация между всички страни участници в процеса на изпълнение на проекта. Финансистът обезпечава управлението на финансовите потоци и осъществява счетоводното отчитане на разходите по проекта; отговаря за целесъобразността и законосъобразността на поеманите задължения и извършваните разходи. Изготвя финансови отчети и искания за плащания. Експертът по обществените поръчки и юридически консултации ще извършва дейности по администриране процеса на провеждане на обществените поръчки за възлагане на дейностите по проекта, съгласно изготвените документации в изпълнение на дейност 1 от настоящото проектно предложение. Конкретните комисии за избор на външни изпълнители ще бъдат определени със заповед на кмета при спазване разпоредбите на чл.51, ал.1 от ППЗОП. Същият експерт ще консултира възникнали казуси и въпроси от правна гледна точка, свързани с цялостното изпълнение на проекта. Административният сътрудник и отговорник за архива ще отговаря за техническото обезпечаване на дейността на всички членове на ЕУП, както и за поддържане и съхраняване на проектното досие. Експертът мониторинг организира извършването на проверки на място на изпълнението на всички дейности по проекта. Оказва съдействие на ръководителя на ЕУП при проверката на подготвените от външната техническа помощ технически отчети и документи. Експертът по информация и публичност ще осигурява оперативното взаимодействие между община Троян и партньора Община Априлци по всички аспекти от дейностите по проекта и ще отговаря за изпълнение на мерките за информация и комуникация. Конкретните отговорности на всеки член от ЕУП са разписани в т.9 Екип от Формуляра за кандидатстване. При изпълнението на проекта ще бъде спазвана разписаната в Системите за финансово управление и контрол, Процедура за мониторинг и контрол на изпълнение на проекти, финансирани от ЕСИФ. При определянето на задълженията и отговорностите на членовете на екипа в т.9 от ФК не е допуснато смесване и припокриване на функциите и задачите, както между отделните членове в екипа за управление, така и с външната техническа помощ, описана в дейност 7. 198 000.08 191 222.14
Изпълнение на проектиране, строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор на допълнителна инфраструктура на развитие на регионалната система за управление на отпадъците на регион Троян, включващ общините Троян и Априлци": Изпълнителят на дейността ще извърши следните дейности: 1. Изготвяне на работен проект на допълнителна инфраструктура (инсталация за предв. третиране на битови отпадъци и компостираща инсталация за разделно събрани биоразградими и/или зелени отпадъци, вкл. съответната съпътстваща инфраструктура; доставка на необходимото оборудване и техника за инсталацията за компостиране; комплексна доставка и монтаж на всички машини и съоръжения, неразделна част от инсталацията за предварителното третиране на смесено събрани битови отпадъци) на развитие на рег. система за управление на отпадъците на регион Троян, включващ общините Троян и Априлци. Ще бъде изготвена пълна проектна документация във всички части, съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвест. проекти. Към всяка от проектните части следва да бъде представена обяснителна записка, работни чертежи и детайли, както и проектно-сметна документация, която да включва количествени сметки по всички части: общи и подробни КСС, придружени с анализ на единични цени за всички видове работи, включени в нея. Капацитетът на компост. инсталация за разделно събрани биоразградими и/или зелени отпадъци ще бъде с капацитет 2200 т/г. Капацитетът на инсталацията за предв. третиране на битови отпадъци ще бъде 6300 т/г. Ще бъде проектирана и съответната съпътстваща техн. инфраструктура, която включва: улица с ширина 10 м. и дължина около 100 м.; външна напорна канализация с дължина около 300 м., Ф 300; Водопровод с дължина около 4 м., Ф 110; Останалата част от техническата инфраструктура (ел., ВиК и пътна) е площадкова. Предполагаемата продължителност на тази поддейност е 3 месеца след сключването на договора с избрания изпълнител, до влизане в законна сила на разрешението за строеж. 2. Строителство на допълн. инфраструктура (инсталация за предв. третиране на битови отпадъци и компостираща инсталация за разделно събрани биоразградими и/или зелени отпадъци, вкл. съпътстваща инфраструктура; доставка на оборудване и техника за инсталацията за компостиране; доставка и монтаж на всички съоръжения за постигане на целите предв. третиране на смесено събрани битови отпадъци) на развитие на рег. система за управление на отпадъците на регион Троян. Тази поддейност включва изпълнение на строителство, доставки на оборудване (неразделна част от инсталацията по предварително третиране), техника и съоръжения, монтажни работи. Ще бъде изготвена цялата необх. документация по време на строителството, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, до въвеждане на обекта в експлоатация и всички необходими процедури за издаване на приложимите документи за въвеждане на обекта в експлоатация, в т.ч. по ЗУТ, ЗУО, ЗООС. 3. Упражняване на авт. надзор на допълнителна инфраструктура (инсталация за предварително третиране на битови отпадъци и компостираща инсталация за разделно събрани биоразградими и/или зелени отпадъци, включително съответната инфраструктура; доставка на необх. оборудване и техника за инсталацията за компостиране; доставка и монтаж на всички съоръжения за постигане на целите предв. третиране на смесено събрани битови отпадъци) на развитие на рег. система за управление на отпадъците на регион Троян. В тази дейност са включени упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР, съгласно одобрения работен проект, в съответствие с изискванията на ЗУТ и подзаконовите нормативни актове за неговото прилагане като Нар.№3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, и др. Поддейността ще се осъществява за периода на СМР. Успоредно с осъществяването на дейността, ще се процедира учредяването на дружество (оператор) с общинско участие между общините Троян и Априлци, на което ще бъде възложена последващата експлоатация на инсталациите. Дружеството ще притежава съответните разрешителни за дейността по ЗУО, необходими за въвеждане в експлоатация на изградените инсталации. 5 111 681.14 4 705 079.91
Упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието на инвестиционния проект: Изпълнителят на дейността ще извърши следните дейности: 1. Оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите на всички части на инвестиционния проект и всички необходими съгласувателни процедури, на работни чертежи и детайли, изготвени след сключване на договор за инженеринг; 2. Упражняване на строителен надзор по време на строителството в задължителния обхват, регламентиран в Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове по прилагането му; 3. Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно Закона за устройство на територията и Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 4. Заверка на заповедната книга на строежа; 5. Участие в регулярни срещи по проекта и иницииране на извънредни с цел информиране на възложителя за хода на дейностите; 6. Предоставяне на възложителя на междинни отчети, съгласно изискванията на възложителя и окончателен отчет за извършения строителен надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи; 7. Изготвяне на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл.168, ал.6 от Закона за устройство на територията, за издаване на Разрешение за ползване. 72 000.00 28 560.00
Информация и комуникация на проекта: За изпълнение на дейността ще се спазват Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. (Наръчника) и Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по Оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020 г.". Общините Троян и Априлци ще информират широката общественост, целевите групи и участниците , че проектът се финансира от ОПОС и ЕФРР. При изпълнение на това изискване ще бъдат визуализирани: флагът на ЕС, названието "Европейски съюз", пълното наименование на ЕФРР, логото и слогана на ОПОС, логото и слогана на ЕСИФ в България. Наименованието на ЕФРР, логото на ЕСИФ и на ОПОС ще се придружават от следната информация: "Проектът се финансира от европейския фонд за регионално развитие и от държавния бюджет на Република България чрез оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020 г.". Ще бъдат изпълнени следните мерки: Ще бъде изработен и монтиран билборд (4.00м х 3.00 м) с двустранна визия по време на изпълнение на проекта. След приключване на проекта ще бъде поставена постоянна обяснителна табела (0,70 м х 0,50 м). Ще се организират 2 публ. събития: I-во - официална церемония за старта на проекта "Първа копка" и пресконференция, информираща за целите на проекта и дейностите за изпълнение, заложени в него (в т.ч. изработване и изпращане на покани, озвучаване заснемане, кетъринг за 50 участници и др. ); II-ро – инф. ден, официална церемония за откриване на обекта и заключителна пресконференция, на която да бъдат представени резултатите от изпълнението на проекта (в т.ч. изработване и изпращане на покани, озвучаване, заснемане, кетъринг за 50 участници и др. ). Ще бъдат изготвени и публикувани 4 бр. прессъобщения в регионални медии: 2 бр. прессъобщения - едно преди и едно след I-во публ. събитие; 2 бр. прессъобщения - едно преди и едно след II-ро публ. събитие. Ще бъде изработен инф. банер/транспарант в комплект със стойка за поставянето му на местата за провеждане на пресконференциите. Ще бъдат изпълнени инф. материали: - комплект, 50 бр. за I-во публ. събитие, съдържащ: 1) папка, размер А4 с джоб, хартия 300/350 гр. двустранно-хромова мат, цветност на печат 4+0; 2) листи А4, 10 бр., от бяла офсетова хартия 80 гр., брандирани в подходяща зона (цветност 4+0); 3) химикалка, брандирана; 4) брошура, информираща за целите на проекта и дейностите заложени в него, размер в разгънат вид А3, сгъната до А4, хартия 170 гр. двустранно-хромова, мат или гланц, цветност на печат 4+4; - комплект, 50 бр. за II-ро публ. събитие, съдържащ: 1) блок нот, размер А5, с твърди корици (мукава) с цветност на корицата 4+0, съдържащ: а) 20 броя листи бяла хартия офсет 80 гр. с размер А5, брандирани в подходяща зона (цветност 4+0), скрепени (залепени) вътре на дясната корица на блок нота; б) Брошура, информираща за извършените дейности по проекта и постигнатите цели, съдържаща текст и снимков материал от извършваните дейности; размер на брошурата А5, хартия 170 гр. двустранно-хромова, мат или гланц, 16 броя страници (включващи и кориците); скрепане на страниците с 2 бр. телбод; 2) химикалка, брандирана; 3) външна батерия, с капацитет по-голям или равен на 6000 mAh, брандирана; 4) хартиена торбичка за материалите от инф. комплект за II-ро публ. събитие. Ще се поставят стикери върху машини, оборудване и друго, предназначено за постоянно инсталиране във връзка с изпълнение на проекта. Материал на стикерите бяло PVC самозапелващо се фолио, цветност на печат 4+0. Ще бъдат изработени и поставени плакати А3, по един за сградите на двете общини, чието съдържание ще е в съответствие с изискванията на Наръчника. Във всеки документ свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, вкл. всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата го ОПОС се осъществява с подкрепата на ЕФРР на ЕС. До два дни от датата на сключване на АДБФП на уеб-сайтовете на двете общини ще има информация за одобрения за финансиране проект. 31 942.08 9 566.40
Доставка на съоръжения и техника за разделно събиране на зелените и/или биоразградими битови отпадъци и на мобилно оборудване, обслужващо инсталацията за предварително третиране и компостиращата инсталация: Съгласно технологията за компостиране, по проекта е предвидена приемателна площадка за отпадъци, изчислена да поеме ролята на буфер за постъпващите отпадъци в пикови периоди. Приема се осреднено количество от 280 т. зелени отпадъци, които се зареждат в инсталацията за всеки цикъл от 40 дни. Дневно се предвижда зареждаемост 13-15 м3 зелени отпадъци. За максимално събиране на зелените отпадъци от населението е необходимо да се разположат съдове в определени точки и да се предвиди специална техника за събирането и транспортирането им, както следва: 1. За община Троян – 88 броя съдове 2. За община Априлци –22 бр. броя съдове Предвидените съдове за събиране на зелените отпадъци са с вместимост около 1 100 литра. 3. Два специализирани автомобила за събиране на зелени отпадъци. Посочените по-горе съдове и транспортни средства ще се използват само за компостиращата инсталация. 4. Мобилен шредер с телескопичен товарач – 1 бр., който се използва и от двете инсталации – за инсталацията за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци и за компостиращата инсталация. 5. Мобилно сито – 1 бр., който ще се използва и от двете инсталации – за инсталацията за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци и за компостиращата инсталация. 6. Челен товарач – 1 бр., който ще се използва и от двете инсталации – за инсталацията за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци и за компостиращата инсталация. 7. Електрокар – 1 бр., който ще се използва само от инсталацията за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци. 608 520.00 485 274.30
Консултантски услуги за предоставяне на техническа помощ за проект: "Проектиране и изграждане на допълнителна инфраструктура (инсталация за предварително третиране на битови отпадъци и компостираща инсталация за разделно събрани биоразградими и/или зелени отпадъци) на развитие на регионалната система за управление на отпадъците на регион Троян, включващ общините Троян и Априлци".: Дейността ще включва, оказване на експертна техническа помощ във връзка с проект: „Проектиране и изграждане на допълнителна инфраструктура (инсталация за предварително третиране на битови отпадъци и компостираща инсталация за разделно събрани биоразградими и/или зелени отпадъци) на развитие на регионалната система за управление на отпадъците на регион Троян, включващ общините Троян и Априлци“. Основна цел на дейността е да бъде осъществена консултантска подкрепа от двама инженери и един икономист. Инженерите (инженер в професионално направление „Електротехника, електроника и автоматика“ и инженер в професионално направление „Биотехнологии“) ще предоставят специфична техническа експертиза в изпълнението на част „Технологична“ и част „Управление на отпадъците“. Участват при разрешаването на възникнали проблеми от технологично естество, като предлагат възможни решения на ЕУП. Участват в периодични срещи с ЕУП и го консултират в рамките на своята компетентност. Икономистът ще изготви необходимите учредителни документи на дружеството с общинско участие (съобразно избраната от общините форма на последваща експлоатация на финансираните по процедурата инсталации), съдържащи и възлагането на услугата от общ икономически интерес (УОИИ), определяне на нейните параметри, параметрите на компенсацията и механизмът за избягване на свръхкомпенсация за предоставяната УОИИ. 75 600.00 50 908.80

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.