Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение отговаря на нуждите на най-уязвимите лица от местните общности в община Лом. 
Основни целеви групи: 350 деца от 0 до 6 г. в изолирани и бедни градски райони в община Лом, с концентрация на проблеми, създаващи риск от бедност, социално изключване и маргинализация; 200 родители, настойници или обгрижващи лица.
Вторична целева група: Екип за предоставяне на услугите – девет новоназначени лица: координатор на хъб, трима образователни медиатори, трима педагози, социален работник и психолог и 10 лица, работещи в съществуващ център по проект „Община Лом – в грижа за децата“; 20 общински служители.

Общата цел на проекта е да се предостави подкрепа на деца в ранна възраст и семейства от уязвими групи от ромски общности в община Лом за подобряване на достъпа до здравна грижа, формиране на родителски умения, подобряване на семейната среда, повишаване на училищната готовност на децата, и ограничаване на предаването на бедността между поколенията.

Очаквани резултати:
- Създаване на 3 функционално свързани хъба в община Лом (два надграждат съществуващи центрове, а третият е мобилен), предоставящи комплекс от здравни, образователни и социални услуги и подпомагат активното участие на общността;
- 350 деца от 0 до 6 г. обхванати в образователни, социални и здравни услуги.

Дейности:
- Разработване концепция и документация на комплекса от услуги и хъбовете;
- Ангажиране на експерти;
- Образователни дейности в ранна възраст и пилотиране на социално-емоционално обучение;
- Подобряване достъпа до социални и здравни услуги и подпомагане на социалното включване;
- Активиране на родителите и формиране на родителски умения;
- Съвместни дейности за включване на общността;
- Реконструкция и строително-монтажни работи, оборудване и обзавеждане;
- Споделяне на добри практики;
- Укрепване на двустранните отношения със страните-донори;
- Информация и публичност;
- Одит на проекта;
- Управление на проекта.

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
„РАЗРАБОТВАНЕ КОНЦЕПЦИЯ И РАБОТНИ ДОКУМЕНТИ НА КОМПЛЕКСА ОТ ФУНКЦИОНАЛНИ УСЛУГИ В ТРИТЕ ХЪБА, СВЪРЗАНИ С ИЗГРАЖДАНЕ НА МОДЕЛА ЗА ОБРАЗОВАНИЕ И ГРИЖИ В РАННА ДЕТСКА ВЪЗРАСТ“ : ЦЕЛ: - Да се разработи модела на трите хъба и комплексните интегрирани мерки, които ще се предоставят за подобряване на достъпа до образование, опазване на здравето и развитие на социални умения за деца на възраст 0 – 6 г. в община Лом; - Да се създадат и обособят 3-те функционално свързани хъба. ОПИСАНИЕ: Това е основна дейност по проекта, насочена да координира изграждането на модела за образование и грижи в ранна детска възраст в община Лом. Тя включва следните елементи: 1. АНАЛИЗ НА НУЖДИТЕ НА КОНКРЕТНИТЕ ПОТРЕБИТЕЛИ И КАРТИРАНЕ НА СИТУАЦИЯТА В ОБЩИНА ЛОМ - Външен експерт/организация ще разработи дизайн на проучването и ще изготви финален доклад. Проучването и идентифициране на конкретните потребители ще се реализира от екипа на трите хъба. Процесът по идентифициране ще обхване 100% от всички деца от 0 до 6 години, живеещи на територията на община Лом, техните семейства и бъдещи родители. Финалният доклад ще включва карта на ситуацията в общината, прецизен анализ на нуждите на конкретните потребители и ще бъде използван при реализацията на следващите етапи; 2. РАЗРАБОТВАНЕ КОНЦЕПЦИЯ И МЕТОДОЛОГИЯ НА МОДЕЛА - външен експерт/организация, съвместно с екипа на трите хъба, ще разработят концепцията и методологията за предоставяне на комплекса от функционални услуги. Те ще се базират на анализа на нуждите, действащите услуги, както и на реализираните и действащи проекти в това направление. Концепцията ще се основава на холистичен подход за подпомагане на ранното детско развитие и ще бъде съобразена с мнението на всички заинтересовани страни; 3. РАЗРАБОТВАНЕ ДОКУМЕНТАЦИЯТА И ОБОСОБЯВАНЕ НА ТРИТЕ ХЪБА - В рамките на тази дейност екипа на хъбовете ще разработят единна документация, по която те ще работят. Ще бъдат обособени следните хъбове: = Център за РДР към фондация "РОМА-ЛОМ", координиращ хъб на модела, където ще се извършат строителни работи и ще бъде закупено необходимото оборудване в рамките на Дейност 7; = Център за РДР - изграден по проект „Социално включване“ на Световната банка и допълнително субсидиран по ОП РЧР, с очаквано финансиране на интегриран проект по ОПРЧР И ОПНОИР. Той не се нуждае от допълнително оборудване. Разполага с човешки ресурс; = Мобилен Център за РДР, чиято основна цел е да работи с отдалечения териториално и на практика извън регулация квартал "Хумата". 4. ДВУДНЕВНО ОБУЧЕНИЕ НА ЕКИПА НА ПРОЕКТА, ЕКИПА НА ХЪБОВЕТЕ И ПРЕДСТАВИТЕЛИ НА ПАРТНЬОРИТЕ - реализирано от външна фирма за 25 участника. Запознаване с концепцията и философията на целия модел; 5. ИЗГРАЖДАНЕ И ФУНКЦИОНИРАНЕ НА МЕХАНИЗЪМ ЗА МЕЖДУ СЕКТОРНА КООРДИНАЦИЯ - експерт на кандидата ще разработи механизъм за между секторна координация и план за неговата реализация. Ще бъде проведена начална работна среща за създаване на КООРДИНАЦИОННО ЗВЕНО, в което ще участват представители на партньорите, отдели "Закрила на детето", образователни институции, здравни институции и експерти. Чрез звеното ще бъде институционализиран създадения механизъм. В рамките на проекта ще бъдат проведени 8 периодични срещи на Координационното звено, в рамките на които екипът на проекта ще предоставя информация за текущото развитие по проекта; 6. НЕЗАВИСИМО НАБЛЮДЕНИЕ И МОНИТОРИНГ НА МОДЕЛА - Външен експерт/организация с опит в РДР ще изготви дизайн за независимо наблюдение и мониторинг на проекта, ще проведе текущ мониторинг и ще изготви финален доклад с анализ на постигнатото. В доклада ще бъде направена оценка на постигнатите резултати и ще бъдат отправени препоръки. ЕТАПИ: 1. АНАЛИЗ НА НУЖДИТЕ НА КОНКРЕТНИТЕ ПОТРЕБИТЕЛИ И КАРТИРАНЕ НА СИТУАЦИЯТА - 1-ви - 4-ти месец; 2. РАЗРАБОТВАНЕ КОНЦЕПЦИЯ И МЕТОДОЛОГИЯ НА МОДЕЛА - 2-ри-6-ти месец; 3. РАЗРАБОТВАНЕ ДОКУМЕНТАЦИЯТА И ОБОСОБЯВАНЕ НА ТРИТЕ ХЪБА - 1 - 25 месец; 4. ДВУДНЕВНО ОБУЧЕНИЕ - 9-ти месец; 5. ИЗГРАЖДАНЕ И ФУНКЦИОНИРАНЕ НА МЕХАНИЗЪМ ЗА МЕЖДУ СЕКТОРНА КООРДИНАЦИЯ - 4-25 месец. 6. НЕЗАВИСИМО НАБЛЮДЕНИЕ И МОНИТОРИНГ НА МОДЕЛА - 3-25 месец. 40 115.00 22 719.99
„АНГАЖИРАНЕ НА ЕКСПЕРТИ ЗА ПОДПОМАГАНЕ ИЗГРАЖДАНЕТО НА МОДЕЛА И РАБОТАТА НА 3-ТЕ ХЪБА“: ЦЕЛ: - Да се осигури човешки ресурс за работа на 3-те хъба и предоставянето на комплексните интегрирани мерки за подобряване на достъпа до образование, опазване на здравето и развитие на социални умения за деца на възраст 0 – 6 г. в община Лом; - Да се създадат и обособят 3-те функционално свързани хъба. ОПИСАНИЕ: Тази дейност е насочена да подпомогне работата по изграждане на модела и 3-те хъба чрез идентифициране и наемане на експерти и специалисти, които да гарантират качеството на предлаганите услуги. Тя включва следните елементи: 1. РАЗПИСВАНЕ НА ДЛЪЖНОСТНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ - Екипът на проекта ще разработи длъжностните характеристики на лицата, които ще бъдат наети за работа по изграждането на модела и в трите хъба. В подготовката на проектното предложение бяха идентифицирани следните 9 позиции за работа по модела: - Координатор на хъб - които ще работи съответно в Център за РДР към фондация "РОМА-ЛОМ" и в Мобилния хъб; - Образователен медиатор - три лица, които ще работят съответно в Център за РДР към фондация "РОМА-ЛОМ" и в Мобилния хъб; - Един социален работник, който ще работи към Центъра за РДР към фондация "РОМА-ЛОМ; - Един психолог, който ще работи към Центъра за РДР към фондация "РОМА-ЛОМ и в Мобилния хъб; - Педагози - трима, които ще предоставят услуги и в трите хъба в община Лом; - Проектът не включва човешки ресурс за Център за РДР - изграден по проект „Социално включване“, тъй като в момента той разполага с такъв - 9 експерти. Този екип ще бъде интегриран в общия модел и ще участва във всички етапи на проектното предложение, включително в предвидените обучения; 2. ПРОЦЕДУРА ЗА ПОДБОР НА ЕКСПЕРТИ И СПЕЦИАЛИСТИ ЗА ХЪБОВЕТЕ- Екипът за управление на проекта ще разработи критерии за подбор на специалисти/експерти за работа в трите центъра. Ще се проведе процедура по подбор и след събиране на всички документи и събеседване, ще бъдат определени лицата, които ще се включат в предоставяне услугите. 3. НАЕМАНЕ НА ТРУДОВ ДОГОВОР И РАБОТА НА ВСИЧКИ ОДОБРЕНИ ЕКСПЕРТИ - С всички лица кандидата ще сключи трудови договори или допълнителни споразумения към ТД. Най-общо работата на наетите лица ще включва: - участие в анализа на нуждите на конкретните потребители и картиране на ситуацията в общината; - участие в разработване концепцията и методологията на модела, както и документацията на хъбовете; - участие във всички обучения по проекта; - директна работа с деца и родители, съгласно длъжностната характеристика и другите дейности по проекта. 4. ВСТЪПИТЕЛНО ОБУЧЕНИЕ НА ЕКИПИТЕ НА 3-ТЕ ХЪБА - Обучението ще се води от експертите, разработили концепцията, методиката и документите за работа по модела и хъбовете. В него ще участват всички членове на екипите от трите хъба. Обучението ще обхваща 3 основни модула: - Концепция и методиката на модела, работа с документацията на хъбовете; - Изграждане на мултидисциплинарен екип с оглед участието на представители на ромската общност в тях и на водещата роля на РОМА-ЛОМ в управлението и функционирането на модела и хъбовете; - Общите ценности и зачитане на човешкото достойнство. 5. ОБУЧЕНИЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНИТЕ МЕДИАТОРИ И ПЕДАГОЗИТЕ - допълнително обучение на педагозите и ромските образователни медиатори се осигурява чрез предефиниран проект „Изграждане на капацитет за образователно и социално включване“, финансиран чрез Програма „Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи“ ЕТАПИ: 1. РАЗПИСВАНЕ НА ДЛЪЖНОСТНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ - 6-ти месец; 2. ПРОЦЕДУРА ЗА ПОДБОР НА ЕКСПЕРТИ И СПЕЦИАЛИСТИ ЗА ХЪБОВЕТЕ - 6-ти - 7ми месец; 3. НАЕМАНЕ НА ТРУДОВ ДОГОВОР И РАБОТА НА ВСИЧКИ ОДОБРЕНИ ЕКСПЕРТИ - 8 - ми - 25 -ти месец. 4. ВСТЪПИТЕЛНО ОБУЧЕНИЕ НА ЕКИПИТЕ НА 3-ТЕ ХЪБА - 8 - ми месец; 5. ОБУЧЕНИЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНИТЕ МЕДИАТОРИ И ПЕДАГОЗИТЕ - според графика. 215 940.00 119 453.16
„ОБРАЗОВАТЕЛНИ ДЕЙНОСТИ В РАННА ДЕТСКА ВЪЗРАСТ, ВКЛЮЧИТЕЛНО ДЕЙНОСТИ, СВЪРЗАНИ С РАННОТО ДЕТСКО РАЗВИТИЕ - ПИЛОТИРАНЕ НА МОДЕЛ ЗА СОЦИАЛНО-ЕМОЦИОНАЛНО ОБУЧЕНИЕ В ТРИТЕ ХЪБА" : ЦЕЛ: - Да се повиши училищната готовност на децата чрез пилотиране на модел за взаимна подкрепа и сътрудничество между педагогическите специалисти за развитие на социално-емоционалните умения на децата - Да се повиши мотивацията на децата за участие в образователната система и продължаване на образованието ОПИСАНИЕ: Дейността е част от разработената концепция и методика по Дейност 1. Чрез нея ще се въведат практики за стимулиране на РДР, което ще допринесе за изграждане капацитета на 3-те хъба, чийто екип ще бъде включен заедно с педагогически специалисти от 8-те ДГ в общината. Дейността включва: 1. ИЗСЛЕДВАНЕ НА ПРЕПОДАВАТЕЛСКАТА КОМПЕТЕНТНОСТ ЗА СОЦИАЛНО И ЕМОЦИОНАЛНО ОБУЧЕНИЕ (СЕО) В ЦЕЛЕВИТЕ ДГ - Определяне на приоритети за развитие на умения за СЕО в съответствие с установените компетентност и дефицити; 2. КОМПЛЕКТУВАНЕ НА ОБУЧИТЕЛНИТЕ ПРОГРАМИ ЗА СЕО - теория и уроци, които работещите с децата ще ползват. Ще се ползват популярни и базирани на доказателства методологии и допълнителни източници за развитие на СЕУ на деца от 3-7 3. ПРОВЕЖДАНЕ НА МОДУЛНО ОБУЧЕНИЕ И ИЗГОТВЯНЕ НА ОБУЧИТЕЛНИ ПЛАНОВЕ - В работата с децата ще се използва подхода аction research. = 2 групи по 20 участника от всичките ДГ и екипа на хъбовете ще преминат 3 тридневни изнесени обучения за повишаване на педагогическата компетентност по СЕУ. Участниците ще бъдат подбрани по предварително определени критерии; = Учителите, неучастващи в модулното обучение, ще могат да присъстват на открити занимания с децата, водени от обучените учители, за да добият знания и умения по СЕО. Те ще участват в супервизиите, интервизиите и в индивидуалните консултации. 4. ФИНАЛИЗИРАНЕ НА МЕТОДИКАТА ПО СЕО - съобразно получената обратна връзка, обсъжданията от супервизиите и интервизиите, и проследяването на напредъка при децата; 5. ЗАКУПУВАНЕ НА МАТЕРИАЛИ - ДИДАКТИЧЕСКИ И ЗА РАЗВИТИЕ НА МИСЛЕНЕТО И ВЪОБРАЖЕНИЕТО НА ДЕЦАТА; 6. ОЦЕНКА НА ЦЯЛОСТНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ ЗА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ: 1.ИЗСЛЕДВАНЕ НА ПРЕПОДАВАТЕЛСКАТА КОМПЕТЕНТНОСТ ЗА СЕО: 3– 4ти м.; 2.КОМПЛЕКТУВАНЕ НА ОБУЧИТЕЛНИ ПРОГРАМИ: 5– 6ти м.; 3. МОДУЛНО ОБУЧЕНИЕ: 7–10ти м.; 4. ФИНАЛИЗИРАНЕ НА МЕТОДИКАТА: 22–23ти м.; 5. ЗАКУПУВАНЕ НА МАТЕРИАЛИ: 3ти – 18ти м.; 6. ОЦЕНКА НА ЦЯЛОСТНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ ЗА ДЕЙНОСТТА: 24 -25ти м. 53 990.00 0.00
„ПИЛОТИРАНЕ НА ДЕЙНОСТИ ЗА ОБРАЗОВАНИЕ И ГРИЖИ В РАННА ДЕТСКА ВЪЗРАСТ - ПОДОБРЯВАНЕ ДОСТЪПА ДО СОЦИАЛНИ И ЗДРАВНИ УСЛУГИ В 3-ТЕ ХЪБА И ПОДПОМАГАНЕ НА СОЦИАЛНОТО ВКЛЮЧВАНЕ": ЦЕЛ: - Да се приложат комплексни интегрирани мерки, насочени към социално включване и подобряване на достъпа до социални и здравни услуги за деца на възраст 0 – 6 г. от община Лом; - Да се създадат, обособят и развият 3 функционално свързани хъба ОПИСАНИЕ: Тази дейност покрива работата на 3-те хъба по предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги в областта на образование и грижи в ранна детска възраст и социалното включване на деца от 0 до 6 години и техните семейства. Дейността разширява и надгражда работата по текущите проекти на общината. Тя има два компонента - социален и здравен – и ще се изпълнява и координира от новоназначения екип в 3-те хъба. А) Здравен компонент. Тук се включват: 1. Профилактични здравни прегледи на децата от 0 до 3 години с цел превенция и системно проследяване на развитието на децата. Това са допълнителни профилактични прегледи с участието на повече от един лекар, които позволяват да бъдат идентифицирани различни аномалии, заболявания или отклонения в нeрвно-психическото развитие на детето. Предвидени са прегледите на минимум 50 деца от най-уязвимите групи да се случат 2 пъти. 2. Мобилна интегрирана здравно-социална услуга - посещения в домовете на родителите на децата от 0 до 3 г. Така се надгражда съществуващата мобилна услуга по проекта „Община Лом-с грижа за децата“. Услугата допълва здравния аспект с емоционален, когнитивен, психически и социален аспекти за развитието на детето. Цели подкрепа за повишен родителски капацитет и пълноценно родителство. Предвиждат се регулярни посещения от екипа на 3-те хъба (образователни медиатори, педагози, психолог) като допълнително ще бъде назначено още едно медицинско лице на почасова работа. Б) Социален компонент 3. Осигуряване на основни вещи, които са необходими на децата от общностите, включително дрехи, обувки, спално бельо и др. Определени по социално-икономически критерий с помощта на социалните работници, назначени в хъбовете. – за 100 деца. 4. Допълнително обучение по български език на деца от 3 до 6 години. В допълнение към картирането от дейност 1 екипът на 3-хъба ще изработи профили на семействата на децата и ще бъдат определени тези с най-голям дефицит в ползването на езика. Профилите на семейството и децата ще съдържат и важна информация за проблеми, трудности, потенциални таланти, препоръки за развитие и т.н. Ще се определят 8 групи за обучение, което ще се провежда 5 часа седмично в рамките на 30 седмици, общо 150 часа на група. 5. Алтернативни семейни дни „Всички заедно“. Провеждане на дневни пленери с участието на деца с различен етнически произход (български и ромски и др.) и техните семейства. Целта е всички да участват заедно в планираните активности. Децата ще бъдат разпределени по 10-15 в групи по интереси. Опитни педагози в груповата работа и експерти по темата ще водят групите, като целта е да се изработи групова продукция, която ще бъде представена пред всички участници в края на пленера. Примерни тематични групи - танц, пеене, рисуване, спортни умения, театър. Това са творчески дни, насочени към опознаване, преодоляване на негативни нагласи и социално включване. Предвидени са 2 пленера „Всички заедно“ с участието на 200 деца и техните родители. 6. Хепънинг „И аз мога“. Преди хепънинга ще бъдат организирани конкурси за детска изява – танц, пеене, рисуване, спортни умения и други умения. Всяко дете на възраст от 2 до 6 ще може да се включи. Жури ще оцени творческите продукти и най-високо оценените ще бъдат представени на хепънинга. Планирани са два хепънинга с участието на повече от 100 деца и техните родители. ЕТАПИ: 1. Профилактични здравни прегледи – 5-6; 12-13 месеци 2. Мобилна интегрирана здравно-социална услуга - 5 -25 месец 3. Осигуряване на основни вещи за децата – 5-14 месеци 4. Обучение по българки език – 4-24 месеци 5. Алтернативни семейни дни „Всички заедно“ 8 и 18 месец 6. Хепънинг „И аз мога“ – 12 и 22 месец 49 100.00 0.00
„АНГАЖИРАНЕ И АКТИВИРАНЕ НА РОДИТЕЛИТЕ И ФОРМИРАНЕ НА РОДИТЕЛСКИ УМЕНИЯ У ТЯХ ЗА ПОДПОМАГАНЕ ФУНКЦИОНИРАНЕТО НА МОДЕЛА И ХЪБОВЕТЕ“: ЦЕЛ: - Да се повиши родителската компетентност за успешно стимулиране на ранното детско развитие на децата си във възрастта 0 – 6 г. в община Лом; - Да се мотивират родителите да общуват по-активно с образователните институции, трите хъба, както и помежду си; - Да се създадат, обособят и развият 3 функционално свързани хъба. ОПИСАНИЕ: Тази дейност разширява и надгражда работата с родителите по текущия проект „Община Лом–в грижа за децата“.Ще се изпълнява основно от екипа на 3-те хъба, като по този начин ще се повиши капацитета на хъбовете да подпомагат родители в техните грижи за децата.Дейността включва: 1.ИНОВАТИВНА СОЦИАЛНА УСЛУГА ЗА ПИЛОТИРАНЕ НА ПРАКТИКИ ЗА РАННО УЧЕНЕ В ДОМАШНА СРЕДА И ВЪВЕЖДАЩО ОБУЧЕНИЕ- Демонстрират се достъпни за родителите методи и начини за стимулиране на ранното детско развитие на децата от 0 до 3 г.–използване на домашни предмети и възможности на домашната среда, без да се налага закупуване на скъпи играчки.Ще се изработи методика, като се ползват методи за ранно учене в домашна среда, доказани в практиката и описани в различни печатни и онлайн ресурси.Ще използваме също и методи на Фондация за децата в риск по света, които са адаптирани и апробирани в български условия. Услугата ще се извършва от екипа на хъбовете, като ще има възможност за посещаване на семействата в дома, а също и групови занимания в хъба за демонстриране на методи и практики пред младите родители. Те ще бъдат обучени по модела "Елементът игра@" 2. БИБЛИОТЕКА НА ИГРАЧКИТЕ,НАДГРАЖДАЩО ОБУЧЕНИЕ И СУПЕРВИЗИЯ-В основата на „Библиотека на играчките“ е идеята за играта като универсален начин на общуване и като ресурс за подкрепа на детското развитие. Библиотеки на играчките съществуват по целия свят и варират по големина, начин на работа, персонал и финансиране.Първата такава в света се появява в Съединените щати през 1935 г.,а първата в Европа е създадена в Дания през 1959 г. „Библиотеката на играчките“ предоставя играчки на възможно най-много деца, за да се стимулира играта у дома - различни видове настолни игри, подвижни игри, играчки за деца на различни възрасти, кукли, образователни и развиващи материали.Подобно на книгите играчките са разположени на рафтове или в кутии, до които децата имат свободен достъп.Играчките се подбират най-вече по безопасност и с цел да насърчават детското развитие - добрата играчка трябва да остави достатъчно място за въображение и да помогне на детето да се сприятели с други деца, а също и да общува с възрастни.Те могат сами да избират играчки и да си играят с тях в библиотеката или да ги занесат у дома.Така се насърчават родителите да играят с детето си, а играта заедно помага за укрепване на семейните връзки. Не се допускат играчки, които репрезентират оръжия. Ще бъде осигурена специална стая във всеки от 3-те хъба, която ще бъде оборудвана с играчки според методиката.Екипът на хъбовете ще бъде обучен от експерти на Фондация за децата в риск по света и ще може да предоставя услугата за родители на децата от 0 до 6 г. и за самите деца в община Лом.Библиотеката с играчки може да служи като център за заемане на играчки или да действа също като място за игра или център за обществени дейности за деца и възрастни. 3. ГРУПИ ЗА РОДИТЕЛСКО СПОДЕЛЯНЕ-Създаване на пространство и възможности за родителите да споделят помежду си опит, добри практики, а и предизвикателства при използване на библиотеката на играчките по метода на интервизията – структурирани срещи на родители, модерирани от обучените членове на екипа на 3-те хъба. Информацията ще бъде обобщавана и архивирана, за да се ползва и от други такива центрове за работа с родители и деца.Предвидени са регулярни срещи на родителите за споделяне и взаимно насърчаване. ЕТАПИ: 1.ИНОВАТИВНА СОЦИАЛНА УСЛУГА ЗА ПИЛОТИРАНЕ НА ПРАКТИКИ ЗА РАННО УЧЕНЕ В ДОМАШНА СРЕДА И ВЪВЕЖДАЩО ОБУЧЕНИЕ - 5-ти -25-ти месец; 2. БИБЛИОТЕКА НА ИГРАЧКИТЕ, НАДГАЖДАЩО ОБУЧЕНИЕ И СУПЕРВИЗИЯ - 6-ти- 25-ти месец; 3.ГРУПИ ЗА РОДИТЕЛСКО СПОДЕЛЯНЕ - 8-ми-25-ти месец. 15 916.00 0.00
„СЪВМЕСТНО ПЛАНИРАНИ ДЕЙНОСТИ ЗА АКТИВНО ВКЛЮЧВАНЕ НА ОБЩНОСТТА В ИЗГРАЖДАНЕТО НА МОДЕЛА И ФУНКЦИОНИРАНЕТО НА 3-ТЕ ХЪБА“ : ЦЕЛ: - Да се осигури активното включване на ромската общност от община Лом при планиране, изпълнение на мерките по проекта, както и изграждането на модела и трите хъба; - Да намали негативните нагласи на мнозинството в общината. ОПИСАНИЕ: Тази дейност е насочена да подпомогне работата на 3-те хъба чрез съвместно планирани дейности С и ЗА общността, насърчаващи създаването на устойчив модел за решаване на проблемите на целевите групи чрез сътрудничество между семейства, общини, НПО, образователни институции и други местни заинтересовани страни. Тя включва следните елементи: 1. СФОРМИРАНЕ И ДЕЙНОСТ НА ИНИЦИАТИВНА ГРУПА (ИГ) - ОБЩНОСТНО ЗВЕНО = Координаторът от екипа за управление и координатора на хъбовете от фондация "РОМА-ЛОМ" ще идентифицират изявени членове от ромската общност в община Лом, родителите на децата от целевата група, представители на общността и др. = Ще бъде организирана и проведена работна среща за създаване на Инициативната група, опознаване на членовете и планиране на приоритетите; = Инициативната група ще участва активно в проектните дейности в общината и ще съдейства за реализацията им; = Важен елемент на работата на ИГ са срещите с ключови заинтересовани страни и участието им в местния консултативен процес (местна власт, образователни власти, бизнес, социален и здравен сектор, сектор заетост), което ще подпомогне процеса по изграждане на модела и работата на трите хъба; = Координаторът от екипа за управление, координаторът на хъбовете от фондация "РОМА-ЛОМ" и ИГ ще организират 5 публични обсъждания с по 40 участника по проблеми, идентифицирани от местната общност по отношение на ранното детско развитие. Дизайн на събитието и предварителна тематична подготовка ще се реализира от двамата координатори. Ще бъде осигурено участие на експерти от местната и държавната администрация, както и експерти от проекта. 2. НАМАЛЯВАНЕ НА НЕГАТИВНИТЕ НАГЛАСИ НА МНОЗИНСТВОТО ЗА ПРЕОДОЛЯВАНЕ НА ЕФЕКТИТЕ ОТ АНТИДЖИПСИЗМА = Тази под дейност ще се организира и провежда от координаторите в екипа на проекта и хъба към фондация "РОМА-ЛОМ, и ИГ. = Те ще организират и проведат 2 кръгли маси с по 20 представители на уязвимите общности, представители на общото население, заинтересованите страни и медиите за постигане на положителна промяна на обществените нагласи на мнозинството и идентифициране на мерки за преодоляване на ефектите от антиджипсизма. Планират се по 20 участника във всяка проява, вкл. експерти и специалисти по темата; = Те ще проведат в рамките на целия проект Информационна кампания, която включва: + създаване на специална фейсбуук страница на ИГ, в която текущо ще се проследяват събитията по тази дейност, ще се публикуват новини и информация за успешни ромски инициативи, реализирали се професионално роми, културни ромски прояви и други подходящи събития. В интернет страницата на проекта ще бъде направена връзка към фейсбуук страницата на дейността; + истории на успешни роми - ще се издирят роми, които са имали успешна кариера в различни сфери на живота, ще се направи интервю с тях и ще бъдат публикувани, съобразно комуникационният план и Дейност 11. Най-добрите истории ще бъдат публикувани в местен ежедневник. + в рамките на тази кампания ще бъдат раздавани и разлепвани диплените, плакатите и флаерите, отпечатани в рамките на Дейност 11 на потенциалните участници в проекта и на подходящи места; + ще се разработи и разпространи флаер с информация за негативите на етническото противопоставяне; + "НА КАФЕ" - ИГ ще инициира срещи в неформална обстановка с представители на мнозинството, институции, организации, читалища, фирми и др. за изграждане на доверие и търпимост между различните етноси - 20 срещи х 10 участника; ЕТАПИ: 1. СФОРМИРАНЕ И ДЕЙНОСТ НА ИНИЦИАТИВНА ГРУПА (ИГ) - ОБЩНОСТНО ЗВЕНО - 4-ти - 25-ти месец; 2. НАМАЛЯВАНЕ НА НЕГАТИВНИТЕ НАГЛАСИ НА МНОЗИНСТВОТО ЗА ПРЕОДОЛЯВАНЕ НА ЕФЕКТИТЕ ОТ АНТИДЖИПСИЗМА- 4-ти-25-ти месец; 3 825.00 1 585.00
„РЕМОНТ, РЕКОНСТРУКЦИЯ И СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ. ДОСТАВКИ НА ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ“: ЦЕЛ: Да се създаде необходимото пространство и се осигури необходимото оборудване за изграждането на хъбовете и предоставяне на качествени услуги на целевата група. ОПИСАНИЕ: Тази дейност е насочена да създаде подходящи условия за работата на хъбовете чрез строително монтажни работи и оборудване-обзавеждане, които да гарантират качеството на предлаганите услуги. Тя включва следните елементи: 1. ПОДГОТОВКА И ПРОВЕЖДАНЕ НА ТРЪЖНА ПРОЦЕДУРА ЗА СМР И ОБОРУДВАНЕ НА ХЪБОВЕТЕ - тръжната документация ще се разработи от екипа на проекта и след одобрението на оператора, ще се проведе по изискванията на ЗОП; 1. СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ В ЦЕНТЪР ЗА РДР към фондация "РОМА-ЛОМ" - ще се извърши СМР в част от бивша градска баня (около 1000 кв.м.), предоставена безвъзмездно за ползване на Партньор 1 - фондация "РОМА-ЛОМ" за осъществяване на нейните дейности. Дейността включва демонтаж/събаряне на старо котелно помещение, полагане на нов покрив, подмяна на външна дограма на сграда, ремонт на фасада, ремонт на вътрешни помещения, В и К и Електро, доставка и монтаж на два броя климатизатори. Ще бъде оформено част от пространство в сградата на бившата градска баня, включващо две стаи и помощни помещения, които ще се използват за работата на хъба. Конкретна цел в тези действия е да се обособи конферентна зала, в която да се подсигури качественото осъществяване на заложените дейности по настоящия проект. Строително-монтажните работи подробно са описани в КСС, приложено в т.11 на формуляра. 2. ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ НА ВСИЧКИ ХЪБОВЕ - ще бъде доставено оборудване, което ще позволи всички хъбове да предоставят услугите по различните дейности на проекта. Най-общо оборудването включва мебелировка на помещенията на хъбовете, с изключение на мобилния, доставка на компютърна и копирна техника, доставка на играчки, включително специализирани музикални играчки. Оборудването подробно е описано в КСС, приложена в т. 11 на формуляра. ЕТАПИ: 1. ПОДГОТОВКА И ПРОВЕЖДАНЕ НА ТРЪЖНА ПРОЦЕДУРА ЗА СМР И ОБОРУДВАНЕ НА ХЪБОВЕТЕ - 1-ви - 4-ти месец; 2. СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ В ЦЕНТЪР ЗА РДР към фондация "РОМА-ЛОМ" - 5-ти - 10-ти месец; 3. ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ - 5-ти-7-ми месец; 342 837.66 317 658.54
„СПОДЕЛЯНЕ НА ДОБРИ ПРАКТИКИ С ДРУГИ ОРГАНИЗАЦИИ И ИНСТИТУЦИИ ПРИ СЪЗДАВАНАТО И РАЗВИВАНЕТО НА МОДЕЛА И 3-ТЕ ХЪБА“: ЦЕЛ: - Да подпомогне процеса по разработване на концепцията и методологията на модела и по този начин създаването, обособяването и развитието на 3-те функционално свързани хъба.; - Да се проучат най-добрите и доказали се в практиката модел за ранно детско развитие и възможност да се включат частично или цялостно в концепцията и методологията на модела и документацията на трите хъба. ОПИСАНИЕ: Тази дейност ще се реализира паралелно с Дейност 1 и Дейност 3 и ще даде необходимата информация за тяхното качествено реализиране. Тя включва следните елементи: 1. ПРОУЧВАНЕ НА ДОБРИ ПРАКТИКИ ЗА РДР ОТ БЪЛГАРИЯ И ДРУГИ СТРАНИ С ОПИТ В ТОВА НАПРАВЛЕНИЕ - Експерт/външна организация ще проведе проучването. На база проучването и получените резултати, експертът/външната организация ще изготви доклад-анализ за приложимост на проучените практики към модела на община Лом. Докладът-анализ ще бъде предоставен на експертите и екипите на хъбовете, реализиращи Дейности 1 и 3, които ще го използват при разработването на концепцията, методиката и документацията на модела и трите обособени хъба. Въз основа на проучването ще бъдат идентифицирани успешни практики за РДР в България, които имат сходен за идеите на проекта профил. Те ще се използват за обмяна на опит в следващите етапи. 2. ОБМЯНА НА ОПИТ ЧРЕЗ ВЗАИМНИ ПОСЕЩЕНИЯ ИЛИ ОНЛАЙН КОНФЕРЕНЦИИ - в рамките на тази поддейност ще се реализира следното: = посещение на организация и/или детска градина/начално училище, където се реализира програма за социално емоционално учене - екипът ще бъде разделен на 3 групи по 5 човека. Ще се извършат три двудневни посещения на места, където се реализира успешна програма за РДР и програми за социално емоционално учене. При посещението те ще се запознаят с педагозите/експертите, които реализират тези модели, ще наблюдават практики на работа, ще вземат обратна връзка и от децата, участващи в програмата. Наученото ще бъде използвано в участието им в рамките на Дейности 1, 3, 4 и 5; = посещение в Лом на екип, реализиращ успешна програма за РДР или СЕУ - екип от 4 педагози/експерти, работещи по програма за ще посетят гр. Лом. По време на посещението те ще споделят с всички участници постиженията и проблемите при реализацията на програмата. Експертите и екипите на хъбовете ще използват тази информация за разработването на концепцията, методиката и документацията на модела; = три онлайн конференции с участието на експерти/организации, прилагащи успешни модели за РДР - в тази дейност експертите, работещи по Дейност 1, съвместно с екипа на хъбовете ще организират 3 онлайн конференции в рамките на проекта, които ще бъдат тематично подбрани с оглед възникналата проблематика по време на реализацията на проекта. Конференциите ще се проведат в началото на проекта, по средата на проекта и в неговия край. В тях ще участват и партньорите от Норвегия. Като тематика ще бъде включена и възможността за използване на системата от социални услуги в реализацията на модел. ЕТАПИ: 1. ПРОУЧВАНЕ НА ДОБРИ ПРАКТИКИ ЗА РДР ОТ БЪЛГАРИЯ И ДРУГИ СТРАНИ С ОПИТ В ТОВА НАПРАВЛЕНИЕ - 3-ти - 6-ти месец; 2. ОБМЯНА НА ОПИТ ЧРЕЗ ВЗАИМНИ ПОСЕЩЕНИЯ ИЛИ ОНЛАЙН КОНФЕРЕНЦИИ - 9-ти-15-ти месец; = посещение на организация и/или детска градина/начално училище - 3-5 месец; = посещение в Лом на екип, реализиращ успешна програма за РДР или СЕУ - 3-6 месец; = три онлайн конференции с участието на експерти/организации, прилагащи успешни модели за РДР - 5-ти, 13-ти и 20-ти месец. 6 641.80 4 157.40
„УКРЕПВАНЕ НА ДВУСТРАННИТЕ ОТНОШЕНИЯ СЪС СТРАНИТЕ-ДОНОРИ ВЪВ ВРЪЗКА С ИЗГРАЖДАНЕТО НА МОДЕЛА РАБОТАТА НА ТРИТЕ ХЪБА“: ЦЕЛ: - Да подпомогне процеса по разработване на концепцията и методологията на модела и по този начин създаването, обособяването и развитието на 3-те функционално свързани хъба; - Да укрепи двустранните отношенията със страните донори във връзка с изграждането на модела и обособяването на хъбовете и да позволи включването на модела в орбитата на международното развитие, свързана с грижите за деца в ранна детска възраст. ОПИСАНИЕ: Тази дейност ще се реализира паралелно с всички дейности на проекта. Тя включва следните елементи: 1. ПРОУЧВАНЕ НА ДОБРИ ПРАКТИКИ ЗА РДР ОТ НОРВЕГИЯ - Експерт на партньора от Норвегия ще проведе проучване на добри практики за РДР от Норвегия. Резултатите от проучването ще бъде споделено с екипа на проекта, екипа на трите хъба и експертите чрез провеждане на онлайн конференции. Споделеният опит ще бъде използван при разработването на концепцията, методиката и документацията на модела и трите обособени хъба; 2. ОБМЯНА НА ОПИТ ЧРЕЗ ВЗАИМНИ ПОСЕЩЕНИЯ ИЛИ ОНЛАЙН КОНФЕРЕНЦИИ - в рамките на тази поддейност ще се реализира следното: = посещение на екип, работещ по модела в Норвегия - 4 експерти ще извършат пердневно посещение на място, където се реализира успешна програма за СЕУ и ще се запознаят на педагозите/експертите, които реализират тази модел. Наученото ще бъде използвано в участието им в рамките на Дейност 3; = четири онлайн конференции с участието на експерти от Норвегия - в тази поддейност ще бъдат организирани 4-ри онлайн конференции, които да подпомогнат екипа на проекта, екипа на хъбовете и експертите от България да реализират още по успешно заложените дейности; ЕТАПИ: 1. ПРОУЧВАНЕ НА ДОБРИ ПРАКТИКИ ЗА РДР ОТ НОРВЕГИЯ - 3-ти - 8-ми месец; 2. ПОСЕЩЕНИЕ НА ЕКИП, РАБОТЕЩ ПО МОДЕЛА В НОРВЕГИЯ - 9-ти-15-ти месец; 3. ОБМЯНА НА ОПИТ ЧРЕЗ ВЗАИМНИ ПОСЕЩЕНИЯ ИЛИ ОНЛАЙН КОНФЕРЕНЦИИ - 3ти-25 месец. 41 000.00 10 788.00
„ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ“: ЦЕЛ: - Да повиши осведомеността за съществуването и целите на ФМ на ЕИП на широката общественост, съгласно изискванията на Наръчника за комуникация и дизайн на ОФМ, Ръководството за бенефициенти и конкретния Комуникационен план на проекта. ОПИСАНИЕ: Тази дейност се базира на разработения при подготовката на проектното предложение Комуникационен план (приложен към т.11 от формуляра за кандидатстване) и ще се реализира паралелно с всички дейности на проекта. Тя включва следните елементи: 1.Екипът на проекта ще отговаря за цялостната реализация на тази дейност съгласно изискванията на Приложение 3 – Изисквания за информация и комуникация. Той ще организира и провежда всички събитие по дейността, ще изготвя информационните материали и издания, ще поддържа информацията в сайта на проекта. 2. ИНФОРМАЦИОННИ ДЕЙНОСТИ: - Начална пресконференция - Предварително огласяване чрез изпращане на съобщения по електронна поща; Участници – журналисти (ресорни репортери) от различните медии, PR, екип на проекта; Предварително подготвени материали – в тях се съдържа резюме на проекта, цели, задачи и дейности, конкретни данни и др.; Подготовка на кратка обща информация, подкрепящи визуални материали и др. - Информационен ден - Определяне цел на информационното събитие и послания; Изпращане на покани към участниците; Изготвяне на Програма; Подготовка на презентация и информационни материали. Изпращане на покани към медиите – подготвен пресматариал; Провеждане на информационния ден; - Заключителна конференция за представяне резултатите от проекта - Подготовка и изпращане на покани; Изготвяне на Програма; Подготовка на папки с информационни материали за участниците; Изпращане покана за медиите – подготвен пресматериал; Провеждане на събитието. 3. ИНФОРМАЦИОННА УЕБ СТРАНИЦА НА ПРОЕКТА - Ще бъде разработена уеб страница на проекта – с връзка със страницата на Общината и всички партньори. Публикациите ще бъдат на български и английски език. Тя ще предоставя актуална информация на широката общественост, посредством която основните й послания ще достигнат до максимален брой граждани. Хронологично ще представя дейности, събития, изпълнени цели и задачи. Така ще се създаде цялостна картина на изпълнението на проекта, както и неговите постижения; 4. ПРЕДСТАВИТЕЛСТВО В СОЦИАЛНИТЕ МЕДИИ – Община Лом има фейсбук профил с близо 5 000 последователи. В фейсбук има и сводна група за дискутиране проблемите в Община Лом с около 7 500 членове. Именно там ще започнат потоците на информация по проекта чрез сайта на Общината още преди да бъде готова страницата по проекта; 5. ИНФОРМАЦИОННИ МАТЕРИАЛИ: За целите на дейността ще бъдат разработени, отпечатани и разпространени в рамките на различните дейности по проекта следните информационни материали: - Плакат - чието съдържание ще бъде разработено към широката общественост за повече толерантност и разбиране на различността; - Флаери два вида - съвсем кратка информация с най-важните послания на проекта; - Билборд - пред сградата, в която се извършва СМР; - Постоянни табели, след завършване на дейностите по СМР. ЕТАПИ: 1. ИНФОРМАЦИОННИ ДЕЙНОСТИ: - Начална пресконференция - 3-ти м.; - Информационен ден - 14-ти м.; - Заключителна конференция - 24-ти м.; 2. ИНФОРМАЦИОННА УЕБ СТРАНИЦА НА ПРОЕКТА - 5-ти - 24 -ти м.; 3. ПРЕДСТАВИТЕЛСТВО В СОЦИАЛНИТЕ МЕДИИ - 1-ви-24ти месец; 4. ИНФОРМАЦИОННИ МАТЕРИАЛИ - 5 - 24ти месец; 10 075.00 3 099.79
"ОДИТ НА ПРОЕКТА": ЦЕЛ: Целта е да се реализира пълна проверка на съответствието на планираните с реално извършените разходи, както и да се докаже целесъобразността им по отношение на ползвания по линия на ФМ на ЕИП 2014-2021 финансов ресурс./ ОПИСАНИЕ: Ще бъде извършен финансов одит по проекта, съгласно Ръководството за бенефициента за изпълнение на проекти, финансирани от Финансовия механизъм на европейското икономическо пространство 2014-2021. По този начин ще бъде осигурена допълнителна увереност по отношение на законосъобразността и целесъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и на спазването на специфичните нормативни изисквания на ЕС. Одитът ще потвърди, че отчетените от бенефициента разходи са действително извършени, точни и допустими. Допустимостта на разходите се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната финансова помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в АДБФП. За извършване на финансовия одит ще бъде избран външен изпълнител в съответствие с действащото законодателство. Изпълнителят ще представи като краен резултат от работата си 1 междинен одиторски доклад в края на първата проектна година и 1 обобщен доклад за цялостното финансово изпълнение на проекта. Изпълнителят ще трябва да изработи един междинен одиторски доклад – в края на първата проектна година, както и окончателен доклад, съдържащ всички разходи, направени за целия период на изпълнението на проекта. ЕТАПИ: 1. Междинен одиторски доклад - 18ти-25-ти месец; 2. Окончателен одиторски доклад - 18ти - 25ти месец. 51 679.00 0.00
„УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА“: ЦЕЛ: - Да ръководи и подпомага цялостната реализация на проекта и постигане на всички заложени резултати и индикатори; - Да гарантира целесъобразността и допустимостта на разходите съобразно изискванията. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се изпълнява от екип за управление, в който ще участват 4 лица: - Ръководител на проекта от кандидата - който ще ръководи цялостната реализация на проекта, както и подготовката и провеждането на тръжните процедури.; - Координатор на проекта от Партньор 1 - фондация РОМА-ЛОМ" - който ще отговаря за връзката с ромската общност и ще наблюдава изграждането на трите хъба; - Технически сътрудник на проекта от кандидата; - който ще отговаря за техническата документация на проекта, изготвянето на междинните технически отчети и финалния технически отчет на проекта; - Счетоводител на проекта от кандидата - който ще поддържа счетоводна отчетност на аналитично ниво, по отношение на разходите, свързани с изпълнението на проекта, така че информацията да позволи лесното идентифициране и проследяване на разходите по проекта. Най-общо дейността включва следните елементи: 1. НАЗНАЧАВАНЕ НА ЕКИПА - Екипът ще бъде назначен със заповед на кмет на община Лом през първия месец от евентуалното стартиране на проекта; 2. АКТУАЛИЗИРАНЕ ГРАФИКА НА ПРОЕКТА - При евентуалното стартиране на проекта екипът на проекта ще извърши актуализация на графика на проектните дейности; 3. ИЗГОТВЯНЕ ТРЪЖНИТЕ ПРОЦЕДУРИ - В срок от един месец след подписване на договора, екипът на проекта ще изготви цялата тръжна документация и ще я предостави на Програмния оператор за осъществяване на последващ контрол върху обществените поръчки, съгласно Ръководството за бенефициенти; 4. СЪЗДАВАНЕ И РАБОТА НА ПРОЕКТЕН СЪВЕТ - Ще бъде създаден Проектен съвет с участието на екипа на проекта и представители на всички партньори. Проектният съвет ще се събира на всеки 6 месеца за обсъждане на текущата реализация на дейностите, както и за обсъждане, и решаване на възникнали проблеми; 5. ИЗГОТВЯНЕ НА МЕЖДИННИ И ФИНАЛНИ ДОКЛАДИ - Екипът на проекта работи от самия старт на проекта по подготовката на всички отчетни документи съгласно "Ръководство за бенефициенти за изпълнение на проекти по програма "Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи" на ФМ на ЕИП; 6.ПРОВЕЖДАНЕ НА ТРЪЖНИ ПРОЦЕДУРИ - Екипът на проекта ще изготви документацията по тръжните процедури, заложени в т.10 План за външно възлагане на формуляра, съгласно изискванията на нормативната уредба; 7. КООРДИНАЦИЯ С ЕКИПИТЕ НА ХЪБОВЕТЕ И УЧАСТНИЦИТЕ В ОТДЕЛНИТЕ ДЕЙНОСТИ - Екипът на проекта ще осъществява текуща координация с екипите на хъбовете и всички експерти, назначени по проекта. Ще изготвя длъжностни характеристики и технически задания съобразно нуждите на съответната дейност. 8. ТЕКУЩО НАБЛЮДЕНИЕ И МОНИТОРИНГ НА ДЕЙНОСТИТЕ - Екипът на проекта ще извършва текущо наблюдение и мониторинг на проектните дейности чрез осъществяване на посещения на място, преглед на документацията по проекта, срещи с екипа на проекта и други подходящи форми. Провеждане на първоначален контрол на представената в отчета документация; 9. ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА РЕДОВЕН КОНТРОЛ НА ПРОЕКТНИТЕ ПАРТНЬОРИ - с цел удостоверяване степента на постигане на заложените индикатори и на приноса му за постигане целите на проекта. ЕТАПИ: 1. НАЗНАЧАВАНЕ НА ЕКИПА - 1-ви месец; 2. АКТУАЛИЗИРАНЕ ГРАФИКА НА ПРОЕКТА - 3-ти- 4-ти месец; 3. ИЗГОТВЯНЕ ТРЪЖНИТЕ ПРОЦЕДУРИ - 4-ти месец; 4. СЪЗДАВАНЕ И РАБОТА НА ПРОЕКТЕН СЪВЕТ - 4-ти - 25-ти месец; 5. ИЗГОТВЯНЕ НА МЕЖДИННИ И ФИНАЛНИ ДОКЛАДИ - 1-ви - 25-ти месец; 6.ПРОВЕЖДАНЕ НА ТРЪЖНИ ПРОЦЕДУРИ - 4-ти-12-ти месец; 7. КООРДИНАЦИЯ С ЕКИПИТЕ НА ХЪБОВЕТЕ И УЧАСТНИЦИТЕ В ОТДЕЛНИТЕ ДЕЙНОСТИ - 3-25-ти месец; 8. ТЕКУЩО НАБЛЮДЕНИЕ И МОНИТОРИНГ НА ДЕЙНОСТИТЕ - 1-25-ти месец; 9. ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА РЕДОВЕН КОНТРОЛ НА ПРОЕКТНИТЕ ПАРТНЬОРИ - 1ви - 25ти месец. 71 760.00 48 957.02

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.