Разработване на стратегии, планове, програми, анализи и препоръки за работа в мултикултурна среда на партниращите образователни институции (детски градини и училища): Дейността включва подготовка и разработване на стратегии, планове, програми, анализи и препоръки на образователните институции, партньори по проекта, работещи в мултикултурна среда. Това са 10 образователни институции, в това число: 8 училища и 2 детски градини, в които преобладават децата и ученици, с майчин език различен от българския. В основната си част партниращите образователни институции са от малки населени места, със силна концентрация на етническо население и белингви, чиито деца и ученици малцинствени етнически групи (предимно роми).
При подготовката на проекта десетте образователни институции са декларирали, липса на стратегии за работа в мултикултурна среда, откъдето е нуждата за реализиране на тази дейност.
Дейността ще се осъществи на няколко етапа като първия включва подготовка: сформиране на експертен екип, разпределение на задачите, координационни въпроси с партньорите по изпълнение на дейността.
Вторият етап включва проучване и анализ на моментната ситуация, оценка на силните и слаби страни, рискове и възможностите, оценка на вътрешната и външна средата, оказваща влияние на работата в мултикултурна среда. Анализът ще бъде извършен въз основа изходни статистически данни, проучване по методите на дълбочинно интервю и фокус-групи. Ще бъдат изготвени методология, въпросници за дълбочинно интервю и сценарии за фокус-групи. Дълбочинно интервю ще се осъществи с участието
на директорите и/или педагогически специалисти (психолози, педагогически съветници, ресурсни учители), след анализа на данните от него ще се осъществи фокус-група с педагогическите специалисти от всяко едно училище или детска градина партньор. Целта на фокус-групите е да даде по пълен фокус на проблематика при работа на педагогическите специалисти в мултикултурна среда, както и да се проучат техните конкретни потребности от включването и в краткосрочни курсове в проекта. По дейността ще се реализират 10 фокус-групи и дълбочинни интервюта.
Третият етап включва изготвяне на стратегии, програми и препоръки.
На база на проученото моментно състояние, потребности и възможности за развитие на целевите групи ще се изготвят стратегии, програми и планове за работа в мултикултурна среда на всяка една от десетте образователни институции.
Изготвените по дейността стратегически документи, в едно с препоръките ще бъдат представени на колективите на съответните учебни заведения и детски градини за обсъждане. Същите ще бъдат публикувани на страниците на съответните образователните институции, за обществено консултиране с местната общност. След приключване на консултациите ще бъде изготвен окончателен вариант за стратегия, програма и план за работа на педагогически специалисти в мултикултурна среда, които ще бъдат предложени за решение относно тяхното приемане.
По време на дейността ще бъдат проучени добри национален и международен практики, които могат да бъдат приложени в стратегиите, програмите и плановете на партниращите образователни институции.
Срокът за изпълнение на дейността, предвид броя на партниращите организации е 7 месеца, от които първите 2 месеца са за подготовка на дейността и 5 месеца за нейното изпълнение. За изпълнение на дейността ще бъде формиран експертен екип от специалисти с дългогодишен опит в определената дейност и познания в областта на училищното образование. Екипът включва: психолог, социолог/икономист (проучване дълбочинно изследване, фокус-групи, стратегии), юрист, педагози (10 партниращи образователни институции).
Kвалификация и часови ставки на специалисти/ експерти по дейност I:
Експерт образователни дейности (3-7г. опит) 120 часа, 22 лв/ч., общо 2640 лева за всички партньори.
Психолог (3-7г. опит) - 180 часа, 28 лева/час, общо 5040 лева.
Социолог (3-7г. опит) - 250 часа, 19 лв/ч., общо 4750 лева
Юрист (3-7г. опит) - 70 часа, 17 лв./ч, общо 1190 лева
Експерт образователни дейности (над 7г.) 180 часа, 34 лв/ч., общо 6120 лева. |
19 740.00
|
22 108.80
|
Краткосрочни обучения за педагогически специалисти и образователни медиатори, без присъждане на квалификационен кредит : Въз основана на проучените потребности на целевата група по време на фокус-групите, и изготвените стратегии, планове ще се подготвят и осъществят тридневни обучения за 245 педагогически специалисти и 5 образователни медиатора. Обученията ще бъдат реализирани на ниво училище/ детска градина, като училищата ще съблюдава графика на училищните ангажименти педагогическите специалисти и възможността им за участие в планираните дати.
С цел постигане на максимален ефект и лично отношение участниците в обученията ще бъдат разпределени по групи между 8 и 10 души. За постигане на по-добра концентрация и целенасоченост към обучителния процес обученията ще се реализират с нощувка, извън населеното място на училището или детската градина.
Целта на обученията е педагогическите специалисти и образователните медиатори да получат трайни знания и практически опит за повишаване на своите педагогически, социални и граждански умения при работа в мултикуртурна среда.
По време на обученията ще бъдат приложени, демонстрирани и симулирани иновативни методи, които педагогическите специалисти ще приложат в работата си с деца и ученици в мултикурна среда, ще придобият граждански компетенции за основните понятия и нормативна уредба. След приключване на обучението участниците ще получат сертификат за придобитите от тях компетенции за работа в мултикултурна среда.
Обученията ще се осъществят от образователни експерти с дългогодишен опит и познания по темата за работа в мултикултурна среда.
Планирания брой обучения до 30 (в зависимост от участниците в групата, между 8 и 10). Предвижда се участниците в обученията да са от различни образователни институции, с цел засилване на мултикултурния ефект от обучителния процес
Индикативни теми: "Интерактивни техники за включване на деца и ученици в мултикултурна образователна среда"; "Методи за насърчаване на мотивацията за работа в мултикултурна среда"; "Иновативни подходи за образователна медиация при работа с деца, ученици и родители"; други теми, провокирани от педагогическите експерти, по време на фокус-групите.
Технологията и програмите на обученията се базират на неформални дейности и методи, които стимулират социална и мултикултурна/ мултиетническа интеграция.
Програмата на обученията ще бъде структурирана на модулен принцип, включваща: опознателна част и айсбрейкинг; въведение в темата, включващо и представяне на оперативната програма и проекта, теоретична част с интерактивни презентации; практически занимания - ролеви игри, симулации, решаване на казуси.
Обученията ще се реализират от кандидата, с помощта на експерти образователни дейности с дългогодишен опит в провеждането на неформални обучения. Успешно приключилите обученията ще получат сертификат за придобитите компетенции. |
79 250.00
|
79 250.00
|
Краткосрочни обучения за педагогически специалисти с присъждане на квалификационни кредити: По дейността ще бъдат проведени обучения за 245 педагогически специалисти от десетте партниращи образователни институции (училища и детски градини).
Обученията ще бъдат възложени на външен изпълнител, който има одобрени програми за обучение на педагогически специалисти за работа в мултикултурна среда и други свързани с темата, съгласно чл. 229 от ЗПУО и заповед за вписване в Информационния регистър на одобрените програми за квалификация (ИРОПК) на педагогическите специалисти, поддържан от МОН, към момента на стартиране на процедурата по ПМС.
Целта на краткосрочните обучения е педагогическите специалисти, образователните медиатори и директорите на училища и детски градини, да обогатят и повишат професионално-педагогическите си компетентности за работа в мултикултурна среда, като се използват възможностите на различните квалификационни форми съгласно наредаба №15 от, 22.07.2029г., по теми препоръчани в резултат на проучените потребности на целевата група по дейност 1, одобрени и вписани в (ИРОПК). |
98 465.00
|
98 465.00
|