Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 211 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът ще се реализира под формата на съвместни действия на социалните партньори в процеса на разработване и въвеждане на нови модели и инструменти за адаптиране на заетите лица и предприятията в избраните икономически сфери, както и за разширяване на социалния диалог. Проектът обединява експертизата на Кандидата, Партньора и ИА ГИТ (Асоцииран партньор). Дейностите ще подпомогнат изпълнението на целите и задачите в областта на социалната политика чрез изготвяне и тестване на иновативни инструменти за интегрирано усъвършенстване на Социалния анализ и Социалния диалог, включващ работещи „Зелени“ модели и Стандарти за социално сътрудничество, изготвяне на Пътни карти за подобряване на индустриалните отношения и повишаване адаптивността на заетите лица и предприятията към променящите се икономически условия. В идентифицираните 10 икономически сфери на национално ниво се очертава необходимост от подобряване на работната среда и организацията на труда за постигане на по-висока производителност. Проектът ще създаде иновативни интегрирани инструменти за подобряване на социалното сътрудничество. Предвижда се обучение на работното място в 100 предприятия чрез активно участие на 2'000 работници и служители, 24 регионални конференции за представяне на нови системи, практики и инструменти за управление на човешките ресурси, и за подобряване условията на труд в 100 предприятия – като всички резултати от проекта ще бъдат подложени на предварителна и окончателна оценка на въздействието, и ще бъдат предоставени в полза на цялото общество. Планираното създаване на информационни масиви, съдържащи разработените модели и инструменти за прилагане на моделите за социално сътрудничество, са добра основа за надграждане след приключване на проекта чрез подготвяне на ново проектно предложение за развитие на Платформа за социално сътрудничество, която ще се ползва безвъзмездно от всички заинтересовани страни, включително МТСП и ще бъде в помощ  на работници, служители и работодатели.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Провеждане на Встъпителна конференция: Встъпителната конференция има преди всичко оповестителен характер и е насочена както към заинтересуваните страни, така и към по-широк кръг лица – граждани, представители на обществеността, журналисти. Основна цел на събитието е проектът, неговите цели и източниците на финансиране да бъдат обявени публично, като специфична подцел е активизиране на общественото внимание и привличане на лица, които имат интерес от постигане на проектните цели. 0.00 0.00
Изследване състоянието на работната среда и социалното сътрудничество в 10 идентифицирани икономически сфери: Работната среда включва комплекс от фактори, обхващащи материалните условия на работното място, безопасност и здраве при работа, специфики и организация на труда, и др. Социалното сътрудничество включва формални и неформални практики и механизми за взаимодействие между заинтересуваните страни, благодарение на които работният колектив координира информацията, консолидира позиции и отработва възникнали проблеми. Фокусирано върху състоянието на работната среда и социалното сътрудничество, настоящото изследване ще допринесе за изясняване на изходното състояние, в контекста на което се очаква да бъдат осъществени по-нататъшните проектни дейности. Предварителният анализ, осъществен като собствен принос на кандидата, води до приоритизацията на 10 икономически сфери, към които да бъде насочена проектната интервенция: – строителство; – водоснабдяване; – търговия, услуги и туризъм; – транспорт; – лека промишленост; – хранителна и питейна промишленост; – металургия; – металообработване; – минно дело; – енергетика. В цитираните икономически сфери се установяват едновременно значителни по своя мащаб и характер проблеми на работната среда и/ли социалното сътрудничество, и структуроопределящ потенциал за развитието на българската икономика. Ето защо – с оглед максимизиране добавената стойност от проекта – усилията ще бъдат насочени към предприятия именно в тези икономически сфери. Във всяка от тези икономически сфери се предвижда да бъдат обхванати следните специфичните области на проектна интервенция: – заплащане на труда; – нормиране на труда; – работно време, почивки и отпуски; – безопасност и здраве при работа; – социална закрила на работещите; – колективно трудово договаряне; – условия за синдикална дейност; – условия за кариерно развитие; – гъвкавост и адаптивност на труда; – колективни трудови спорове. Така ще бъде изяснено изходното състояние в основните елементи от индустриалните отношения, обуславящи работната среда и социалното сътрудничество. 0.00 88 797.12
Изготвяне на доклади с анализ и констатации за средата и сътрудничеството в 10-те идентифицирани икономически сфери: Изготвянето на аналитични доклади с подробна теоретична и на база събраните актуални данни обосновка, от които да бъдат формулирани конкретни изводи и констатации по повдигнатите въпроси, е логическа следваща стъпка след осъществяване на изслеването от предходната проектна дейност. Докладите имат двояка цел: от една страна те ще способстват за систематизиране на събраната информация и нейното консолидиране в единно и целенасочено изложение, и от друга страна ще се превърнат в основа за по-нататъшните проектни интервенции – в т.ч. обучителни мероприятия, такива за въздействие и такива за разпространение на информация и публичност. Докладите ще обхванат всяка една от 10-те специфични области на проектна интервенция. 0.00 51 533.60
Изследване въздействието на индустриалните промени върху пазара на труда и заетите лица в България: Либерализацията на българския стопански живот от една страна и световните глобализационни и технологични процеси от друга страна доведоха през последните десетилетия до драматични и безпрецедентни по своя мащаб промени в индустриалните отношения, което се отрази в частност и върху пазара на труда, и върху проблемите на заетите лица в България. Необходимостта на бизнеса от по-гъвкави трудови отношения и отстъпването от типичните, класически отношения на пазара на труда поставят на изпитание всички заинтересувани страни – работниците и служителите и техните синдикални организации, работодателите и техните бизнес съдружия, държавата и междудържавните структури, от които тя се оказва все по-интегрирана част. Проследяването на въздействието, което индустриалните промени налагат спрямо пазара на труда и заетите лица в България ще очертае както тенденциите на развитие, така и „еластичността“ (предела на възможностите за промяна), на която може да се разчита в една или друга посока, насочена към търсенето на устойчиви решения и модели. 0.00 18 282.93
Разработване на общи правила за стандарти за социално сътрудничество в идентифицираните 10 икономически сфери: Общите правила за стандартизиране на социалното сътрудничество ще дадат еталон за специфичните области на проектна интервенция: – заплащане на труда; – нормиране на труда; – работно време, почивки и отпуски; – безопасност и здраве при работа; – социална закрила на работещите; – колективно трудово договаряне; – условия за синдикална дейност; – условия за кариерно развитие; – гъвкавост и адаптивност на труда; – колективни трудови спорове – и по-специално – за посоки, в които може да бъде подобрявана работната среда в цитираните области на интервенция посредством инструментите на социалното сътрудничество. Ключов фактор в утвърждаването на тези правила ще бъде интегрираният подход, при който включени биват всичките заинтересувани страни; и принципът на устойчивостта, който има за задача да обезпечи стабилни, полезни за всички страни, „зелени“ индустриални отношения. Общите правила за стандартизиране на социалното сътрудничество имат материален аспект (препоръчителни и желателни параметри във всяка една от областите на интервенция), утвърждавани във всяко едно от целевите предприятия на базата на взаимните отстъпки и консенсуса. 0.00 110 074.19
Разработване на иновативни инструменти за прилагане на правилата за стандарти за социално сътрудничество: Иновативните инструменти за прилагане на правилата за стандарти за социално сътрудничество ще позволят прилагане на еталоните за всяка една от специфичните области на проектна интервенция за подобряване на работната среда посредством инструментите на социалното сътрудничество. Отново като ключов фактор се утвърждава интегрираният подход, при който биват включени всичките заинтересувани страни; и принципът на устойчивостта, който има за задача да обезпечи стабилни, полезни за всички страни, „зелени“ индустриални отношения. Иновативните инструменти за прилагане на правилата за стандарти за социално сътрудничество имат процесуален аспект (препоръчителни и желателни практики, подходи и процедури за работа в съответните области на интервенция), който дава практически насоки за работа в съответните целеви предприятия, отново на базата на взаимните отстъпки и консенсуса. 0.00 116 150.83
Разработване на модел за интегриран Социален анализ и интегриран Социален диалог: Социалният анализ представлява дейност, насочена към установяване на актуалното състояние в съответните области на проектна интервенция в целевите предприятия от 10-те идентифицирани икономически сфери и към набелязване на потенциални вектори за промяна съобразно волята и възможностите на страните. Социалният диалог е последваща дейност, насочена към осъществяване на преговори, съпоставяне на позиции и намиране на общи пресечни точки, насочени към преодоляване на нежеланите аспекти от актуалното състояние и постигане на подобрения в индустриалните отношения (и в частност – в работната среда и в социалното сътрудничество). Моделите за интегриран социален анализ и интегриран социален диалог представляват практически инструментариум за събиране и обработка на информация, и за осъществяване на базирани върху тази информация интервенции. Осъществените в предходните дейности изследвания ще позволят създаването на работещ инструментариум, който да бъде приложен на практика в пилотната фаза на проекта. 0.00 168 442.21
Разработване на 10 „зелени“ модела за работната среда (в т.ч. организация на труда) и социалното сътрудничество (в т.ч. анализ и диалог): Осъществените изследвания от началната фаза на проекта и изготвените на тяхна база инструменти следва да бъдат обобщени чрез разработването на 10 „зелени“ модела за работната среда (в т.ч. организация на труда) и за социалното сътрудничество (в т.ч. интегриран социален анализ и интегриран социален диалог). „Зелените“ модели представляват обобщении деални състояния в съответните области на интервенция, които могат повече или по-малко да бъдат постигнати във всяко едно от целевите предприятия. Докато общите правила за стандарти за социално сътрудничество са фокусирани в конкретни, фрагментирани аспекти на проектната интервенция, „зелените“ модели търсят цялостен и устойчив поглед към възможно най-оптималното състояние в предприятието. 0.00 64 640.84
Разработване на 2 пътни карти за привеждане в съответствие със „зелените“ модели за работната среда и социалното сътрудничество: Пътните карти за привеждане в съответствие със „зелените“ модели за работната среда и социалното сътрудничество са логически последен стадий в подготвителната част на проекта, която се очаква да бъде последвана от практически интервенции на терен, целящи пряко постигане на планираното подобряване в целевите предприятия. Пътните карти представляват структурирани алгоритми за постигане на резултати чрез осъществяването на конкретни стъпки и следването на конкретни правила за работа. Това ще осигури стабилност и предвидимост на процесите, и ще даде на участващите в тях лица възможност по всяко време да адаптират своето поведение съобразно актуалната обстановка и да осъществят адекватни на ситуацията действия за постигане на своите цели. 0.00 72 193.19
Разработване на обучителни материали за провеждане на обучения на заети лица и работодатели, презентационни материали за провеждане на 24 броя 1-дневни конференции и работни материали за провеждане на 100 бр. кръгли маси: Цялото съдържание, генерирано от проекта, следва да бъде комуникирано по подходящи начини с целевите групи и с широката общественост. За тази цел е предвидено разработването на широк набор от обучителни и презентационни информационни материали, насочени както към повече или по-малко специализирани обучения, така и към разпространяването на информация сред заинтересуваните страни и обществото като цяло. Не на последно място – всичките създадени в проекта инструменти ще бъдат визуализирани по подходящ и удобен за работа начин, който да подпомогне практикуващите на терен представители на целевите групи в тяхната непосредствена работа в областта на социалното сътрудничество. 0.00 49 200.00
Обезпечаване брандирането, печата, размножаването и подвързването на учебни и презентационни материали за минимум 2 000 заети лица: Обезпечаването на брандирането, печата, размножаването и подвързването на учебните и презентационните материали за минимум 2 000 заети лица, не може да бъде осъществено със собствения на кандидата и партньорите капацитет, поради което се налага осъществяването на възлагания за изпълнение на съответните услуги и доставки. Това включва брандиране на материалите съгласно утвърдената визуална идентичност на проекта, тяхното отпечатване, размножаване и подвързване, и доставка за прилагане в съответните проектни дейности. 0.00 0.00
Организиране и провеждане на 1 бр. двудневен Курс за обучение на обучители (заети лица): Специализираният двудневен Курс за обучение на обучители (заети лица) има за задача да подготви ядрото от специалисти и практици на терен, които ще подготвят масата преки изпълнители на терен и ще ги подпомагат активно в тяхната работа при осъщестяване на Пилотната фаза. Специализираният курс ще предаде задълбочени теоретични знания и практически опит при работа с иновативните инструменти за Социален анализ и Социален диалог, за придвижване по пътните карти в преследване на установените „зелени“ модели и в прилагането на общите правила за стандарти за социално сътрудничество. Не на последно място, специализираният курс ще включи и модули за обучаване на възрастни – с оглед последващите обучителни функции, предвидени за обучителите. 0.00 4 920.00
Идентифициране на 100 пилотни предприятия в 10 икономически сфери: Проектната целесъобразност изисква определянето на такива пилотни предприятия, които в най-голяма степен ще се възползват от създадените в проекта инструменти и модели, и ще предоставят най-голяма добавена стойност на работниците и служителите от една страна и бизнеса от друга страна чрез въвеждането на подобрения в работната среда и социалното сътрудничество. За тази цел ще бъде осъществен внимателен и задълбочен анализ на актуалната обстановка в голям брой потенциални предприятия, в които кандидатът и/ли партньорите разполагат с необходимите установени партньорски отношения, за да бъдат осъществени предвидените проектни интервенции. 0.00 29 557.32
Идентифициране на 200 заети лица и 40 работодатели за интегриране на иновативните модели и инструменти в Пилотната фаза: Проектната целесъобразност изисква определяне на такива заети лица и работодатели, чието включване в обучения ще осигури възможно най-голяма добавена стойност за самите лица, за техните предприятия и за целите на проекта от една страна, и няма да затрудни неоправдано производствения процес в предприятията, от друга страна. За да бъде решена адекватно тази задача, при отчитане гледните точки на всички заинтересувани страни, е необходимо да бъдат осъществени нарочни преговори със съответните работодатели за уточняване на релевантните параметри и определяне на възможно най-подходящите лица, които да се обучат във възможно най-подходящи периоди в рамките на проектния график за провеждане на обученията. 0.00 40 212.67
Провеждане на 24 бр. двудневни Регионални обучения в страната и 100 бр. еднодневни Обучения на работното място в идентифицираните 100 предприятия: След като вече разполага със сертифицирани обучители, преминали специализирано обучение, екипът по изпълнение на проекта ще може да организира осъществяването на масови обучения в регионален мащаб и такива на работното място, които да обхванат работници, служители и работодатели от идентифицираните 10 икономически сфери, към които ще бъде насочена проектната интервенция: – строителство; – водоснабдяване; – търговия, услуги и туризъм; – транспорт; – лека промишленост; – хранителна и питейна промишленост; – металургия; – металообработване; – минно дело; – енергетика. Обученията ще бъдат с изключтелно практическа насоченост, приоритетно фокусирани върху действието и по-специално – върху осъществяването на интервенции на терен с помощта на иновативните инструменти за интегриран Социален анализ и интегриран Социален диалог. 0.00 185 643.61
Провеждане на 10 еднодневни Кръгли маси на терен : Осъществяването на специализирани Кръгли маси в предприятията от идентифицираните 10 икономически сфери, към които ще бъде насочена проектната интервенция: – строителство; – водоснабдяване; – търговия, услуги и туризъм; – транспорт; – лека промишленост; – хранителна и питейна промишленост; – металургия; – металообработване; – минно дело; – енергетика, ще позволи представяне и съпоставяне на съществуващите гледни точки на място, при отчитане на специфичните особености на конкретното предприятие. Кръглите маси ще се превърнат в „инкубатор“ на идеи за конкретното предприятие и във възможност за очертаване полето на бъдещите интервенции, при отчитане интересите на всичките заинтересувани страни. Това ще подпомогне последващото осъществяване на интервенции на терен с помощта на иновативните инструменти за интегриран Социален анализ и интегриран Социален диалог. 0.00 15 960.00
Предварителна оценка на въздействието върху целевите групи и приложимостта на разработените иновативни инструменти с формулиране на изводи и препоръки за подобряване на пилотните модели: Даването на обективна и независима оценка на очакваното въздействие върху целевите групи и приложимостта на разработените иновативни инструменти ще позволи формулирането на изводи и препоръки за подобряване на пилотните модели, още преди Пилотната фаза и изпробването им на практика. Целта е на възможно най-ранен етап да бъде осъществен мониторинг за качеството и полезността на осъществените до този момент концептуално-теоретични разработки, и да бъдат предприети мерки за тяхното коригиране и усъвършенстване при необходимост. Така ще бъде осигурена по-висока успеваемост на Пилотната фаза и от там – по-ефективно изпълнение на проектните цели. 0.00 26 599.98
Преглед и подобряване на интегрираните инструменти съгласно резултатите от предварителната оценка: След предварителната оценка на въздействието и приложимостта на разработените инструменти, формулираните изводи и препоръки за подобряване на пилотните модели ще бъдат приложени на практика, като усилията се насочат към подобряване на разработените интегрирани инструменти за социален анализ и социален диалог. 0.00 79 333.51
Провеждане на Междинна конференция за представяне напредъка по проекта: Междинната конференция има оповестителен и контролен характер, и е насочена както към заинтересуваните страни, така и към по-широк кръг лица – граждани, представители на обществеността, журналисти. Основна цел на събитието е да се представи и проследи напредъкът по проекта, постигнатите до този момент резултати, срещнатите трудности и предприетите действия за отстраняването им. Специфична подцел е активизиране на общественото внимание и привличане на лица, които имат интерес от постигнатите резултати и от по-нататъшната работа за постигане на проектните цели. 0.00 0.00
Въвеждане на иновативни „зелени“ модели за подобряване на работната среда и социалното сътрудничество в 100 предприятия: Иновативните „зелени“ модели представляват „идеални“ еталонни състояния, чието постигане във възможните степени съгласно актуалните условия е крайната цел на проекта. Иновативните „зелени“ модели включват разбиране за пълния спектър от положителни концепции за безопасност и здраве при работа, спазване на екологични стандарти, прозрачност при вземане на решенията, плуралистичност, справедливо разпределяне на тежестите и благата, корпоративна социална отговорност, добросъвестно изпълнение на трудовите задължения, базирано на качества и заслуги професионално и кариерно развитие, ограничаване на всякакви форми на дискриминация, тормоз и мобинг, балансирано съвместяване на личния живот с труда и други. Във всяко от целевите предприятия ще бъдат положени усилия за въвеждане изцяло или отчасти на установените „зелени“ модели в специфичните области на проектна интервенция: – заплащане на труда; – нормиране на труда; – работно време, почивки и отпуски; – безопасност и здраве при работа; – социална закрила на работещите; – колективно трудово договаряне; – условия за синдикална дейност; – условия за кариерно развитие; – гъвкавост и адаптивност на труда; – колективни трудови спорове. Така ще бъдат постигнати проектните индикатори, насочени към подобряване на работната среда и социалното сътрудничество в предприятията, като междувременно се тестват възможностите на разработените в рамките на проекта иновативни модели и интегрирани инструменти да въздействат благоприятно на индустриалните отношения. 0.00 252 289.84
Въвеждане на иновативни инструменти за интегриран Социален анализ и интегриран Социален диалог в 100 предприятия: Инструментите за интегриран Социален анализ и интегриран Социален диалог включват практики и подходи за събиране и анализ на информацията и достигане до базирани на резултатите от анализа изводи за възможностите да бъдат въведени в съответното целево предприятие определени желателни или дори пожелателни елементи от съответните „зелени“ модели с цел подобряване на работната среда и социалното сътрудничество. Инструментите включват комуникационни, преговорни и колаборационни техники и процедури, насочени към създаването на възможно най-благоприятна среда за конструктивни взаимоотношения и постигане на консенсус между заинтересуваните страни. Във всяко от целевите предприятия ще бъдат положени усилия за прилагане изцяло или отчасти на разработените интегрирани инструменти с цел постигане на възможно най-добри резултати в контекста на проектните индикатори, насочени към подобряване на работната среда и социалното сътрудничество, като междувременно се тестват възможностите на разработените в рамките на проекта иновативни модели и интегрирани инструменти да въздействат благоприятно на индустриалните отношения. 0.00 300 817.31
Окончателна оценка на въздействието от разработените иновативни инструменти върху целевите групи: Даването на обективна и независима оценка на въздействието върху целевите групи от пилотното прилагане на интегрираните инструменти за Социален анализ и Социален диалог е от критична важност за правилно определяне на полезността на инструментите и осъществяване на последващия им преглед и подобряване съгласно резултатите от тази оценка. Това ще осигури възможно най-високо качество на финалните резултати от проекта, което ще увеличи възможностите за тяхното последващо прилагане – включително след края на проектните дейности – осигурявайки дължимата им устойчивост и полезност. 0.00 0.00
Провеждане на Заключителна конференция за представяне резултатите по проекта: Заключителната конференция има оповестителен и контролен характер, и е насочена както към заинтересуваните страни, така и към по-широк кръг лица – граждани, представители на обществеността, журналисти. Основна цел на събитието е да се представят и проследят постигнатите резултати от проекта, срещнатите трудности и предприетите действия за отстраняването им. Специфична подцел е представянето и търсенето на възможности за по-нататъшно сътрудничество и осигуряване на устойчивост за постигнатите проектни резултати, вкл. в рамките на последващи инициативи. Друга специфична подцел е активизиране на общественото внимание и привличане на лица, които имат интерес от постигнатите резултати и от по-нататъшната работа за постигане на проектните цели. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.