Сформиране на екип и управление на проекта.: Цели на Дейност 1 (Д1):
1) Сформиране на Екип за организация и управление на проекта (ЕОУП);
2) Разработване на Система за управление и вътрешен мониторинг на проекта;
3) Осигуряване на непрекъснат оперативен мониторинг (наблюдение и контрол) за целия период на изпълнение на договора за предоставяне на БФП (ДБФП).
Постигането на целите на Д1 ще премине през 3 етапа.
Етап 1: Създаване на структура на организация и управление на проекта.
В рамките на този етап, непосредствено след подписване на ДБФП, ще бъде сформиран ЕОУП, включващ ръководител на проекта, координатор и счетоводител. Въз основа на досегашния си опит в организирането и провеждането на културно-артистични събития, Фондацията "Невиждан театър" ще използва комплексен критериален подход за подбор на членове на ЕОУП, който да гарантира изборът на надежден и високоефективен екип за организация и управление на проекта.
1.1. Ръководителят на проекта ще бъде нает на извънтрудово правоотношение за целия период на изпълнение на проекта. Основните ангажименти на Ръководителя ще включват като минимум следните дейности: ръководи цялостната работа по изпълнение на дейностите по проекта, в съответствие със заложените срокове и индикатори; следи за изпълнението и отчитането на проектните дейности, съобразно изискванията на Програмния оператор (ПО); осъществява текуща комуникация с ПО; отговаря за провеждането на процедурите за избор на изпълнител на услуга или доставка, спрямо изискваните на ПМС 118 и настоящата програма; контролира подготовката на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване; ръководи срещите на Фондацията с партньорските организации; следи за изпълнението на мерки за публичност и информация и др.
1.2. Координаторът ще бъде нает на извънтрудово правоотношение за целия период на изпълнение на проекта. Основните ангажименти на Координатора ще включват, като минимум: координира изпълнението на дейностите по проекта, в съответствие със заложените срокове и индикатори; осъществява комуникация с останалите членове на ЕОУП и с Експертния екип, назначени по проекта; координира взаимодействието между Фондацията и партньорските организации; подпомага Ръководителя в осъществяването на монитонг и контрол върху избраните изпълнители относно възложените услуги/доставки; съдейства при подготовката на междинните и финални отчети; отговаря за изпълнение на мерки за публичност и информация; отговаря за документооборота и архивирането на документите и др.
1.3. Счетоводителят ще бъде нает на извънтрудово правоотношение за целия период на изпълнение на проекта. Основните ангажименти на Счетоводителя ще включват, като минимум: подпомага работата на Ръководителя на проекта за правилното и законосъобразно използване на финансовите ресурси и отчитане на проекта; отговаря за правилното финансово отчитане на проекта, съгласно действащото законодателство, принципите и регулациите на Финансовия механизъм; изготвя всички документи, необходими за установяване на трудови отношение на наетите лица по проекта и Сдружението; изготвя необходимите счетоводни документи за извършване на плащанията по сключени договори за услуги/доставки; изплаща заплати и извършва плащанията към доставчици/изпълнители на услуги; осъществява текущото счетоводно отчитане на проектните дейности; поддържа адекватна и аналитична одитна история за целите на проекта и др.
Етап 2: Разработване на Система за управление и вътрешен мониторинг на проекта.
Непосредствено след подписване на договора с ПО, екипът по проекта ще разработи Система за управление и вътрешен мониторинг на проекта, чиито основни елементи са описани в поле "Начин на изпълнение" на Д1.
Етап 3: Осигуряване на непрекъснат оперативен мониторинг (наблюдение и контрол) за целия период на изпълнение на ДБФП.
Д1 ще способства за постигане на общата и специфичните цели на проектното предложение. |
7 463.00
|
2 188.90
|
Подготовка на документации за избор на изпълнители за възлагане на дейностите по проекта.: Целта на Дейност 2 (Д2) е подготовката на документации за избор на изпълнители за осъществяване на дейностите по проекта по реда на ПМС 118/20 май 2014 г.
Постигането на целта на Д2 ще премине през следните 3 етапа:
Етап 1: Разработване на График за избор на изпълнители и изпращането му до Програмния оператор (ПО). Графикът ще се попълни и подаде до ПО чрез подсекция „Кореспонденция“ в ИСУН за одобрение. Тази дейност ще започне веднага след подписването на ДБФП; след издаването на заповед от Управителя на Фондацията за съставяне на екип за организация и управление на проекта и стартирането на дейността на екипа.
Етап 2: Документациите, които следва да се разработят, за провеждане на избор на изпълнители за доставка на стоки и услуги по проекта, са за:
1) дизайн и доставка на информационни и рекламни материали по проекта;
2) разработване на интернет сайт на проекта;
3) доставка на обзавеждане и оборудване за арт-ателие на Фондация "Невиждан театър";
4) текущ ремонт на арт-ателие;
5) логистично обезпечаване на събитията по проекта.
Съгласно разпоредбите на чл. 8, ал. 1 и ал. 2 от ПМС 118, изборът на изпълнители по точки 1, 2, 3 и 4 ще бъде извършен без провеждане на процедура.
За избора на изпълнител за логистично обезпечаване на събитията по проекта (т. 5) ще бъде проведена процедура - избор с публична покана.
В процеса на подготовка на документацията за провеждане на избора на изпълнители ще бъдат спазени всички изисквания на ПМС 118 и Ръководството за бенефициенти. Екипът по проекта ще предвиди и обстоятелството, че ПО не осъществява предварителен контрол на документацията. Ще бъдат взети предвид и минималните изисквания за това какво трябва да съдържат документите, както и изискванията за изпълнение на всяка от услугите / доставката; изискванията към офертите и техническите спецификации; крайните срокове за подаване на офертите; изисквания към кандидатите и др.
Етап 3: Избор на външен изпълнител за подготовка на документациите.
Целта на този Етап е сключването на договор с външен изпълнител, който ще разработи 5-те пакета с документации, описани в Етап 2.
Описанието на конкретните функционални параметри на интернет сайта на проекта е разписано в Дейност 11 от ФК.
Извършването на текущ ремонт на арт-ателие е описано в Дейност 5 от ФК.
Доставката на обзавеждане и оборудване на арт-ателие на Фондацията са описани в Дейност 6 от ФК.
Дейностите, свързани с логистичното осигуряване на събитията по проекта са описани в Дейности 8, 9 и 10.
Д2 ще допринесе за постигане на общата и всички специфични цели по проекта. |
34 800.00
|
34 800.00
|
Разработване и адаптиране на Стратегия за привличане на нови публики.: Цели на Дейност 3 (Д3):
1) Разработване и Стратегия за привличане на нови публики във връзка с реализацията на събитията по проекта.
2) Адаптиране на Стратегията за привличане на нови публики към българските условия и местните възможности.
Постигането на целите на Д3 ще премине през следните 2 етапа:
Етап 1: Разработване на Стратегия за привличане на нови публики.
Целта на този Етап е да бъде разработена Стратегия за привличане на нови публики във връзка с реализацията на събитията по проекта и за осигуряване на неговата дългосрочна устойчивост.
Стратегията ще бъде бъде разработена от чуждестранния партньор от Норвегия - Haugen Productions. Сформирана през 2003 г. от двете сестри Anne Katrine Haugen и Liv Hanne, трупата за съвременен танц Haugen Productions създава представления по документални и художествени произведения, които подчертават нейната северно-норвежка идентичност и произход. Трупата има над 1000 представления по целия свят. Характерни за нейния творчески стил са постановките пред различни публики и на нетрадиционни места (изоставени индустриални зони, села, открити природни пространства и др.).
Продължителност на Етап 1 - 3 проектни месеца.
Етап 2: Адаптиране на Стратегията за привличане на нови публики към българските условия и местните възможности.
Проектът предвижда Стратегията да бъде адаптирана от Експертът културолог, член на Експертния екип по проекта. Изпълнението на Стратегията ще стартира в рамките на проекта. За да постигне устойчивост и ефективност, Стратегията ще очертава пред Фондацията дългосрочна визия и комплекс от мерки за петгодишен период от време.
В адаптирания вариант на Стратегията ще бъде направен критично-аналитичен преглед на следните въпроси:
1) анализ на целевите публики в местен контекст - характеристики; потребности от и достъп до изкуство и култура; механизми за въздействие; информационни канали;
2) стратегически цели и мерки за привличане на публики; разработване на график за тяхното изпълнение; маркетингови инструменти; инструментариум за наблюдение и оценка на изпълнението;
3) източници и инструменти за набиране на информация за напредъка в изпълнението на Стратегията;
4) провеждане на културно-артистични спектакли / прояви от хора в неравностойно положение, в това число и незрящи, в периферни райони (нови пространства);
5) добри практики и възможности за привличане на нови публики, както и за прилагане на културно-предприемачески модели за етнически и културни малцинства.
Продължителност на Етап 2 - 4 проектни месеца.
Стратегията и нейния адаптиран вариант ще бъдат публикувани на интернет страницата на проекта.
Д3 ще допринесе за постигане на общата и на специфични цели 1, 3 и 4 по проекта. |
5 000.00
|
5 000.00
|
Сформиране и работа на Експертен и Творчески екипи по проекта.: Цели на Дейност 4 (Д4):
1) Сформиране на Експертен екип по проекта;
2) Сформиране на Творчески екип по проекта;
3) Разработване на Координационен план за взаимодействие между екипите.
Целите на Д4 ще бъдат постигнати чрез реализирането на следните 3 Етапа:
Етап 1. Сформиране на Експертен екип по проекта.
Създаването на Експертен екип има за цел да бъде осигурена и гарантирана добавената артистична стойност на всички културни дейности, както и успешната координация и работа с общностите на местно ниво през целия период на проекта.
Експертният екип ще се състои от 7 експерти:
1. Ас. д-р Красимир Стоичков - Експерт "Артистични дейности". Той е доктор в НАТФИЗ с награда за авторски проект „България в два цвята“; отговорен оператор в БНТ на документални филми и публицистични предавания. Оператор е на документални филми, част от които са: „Духът на мястото“, автор Т. Томов; „Сътресение“ – реж. М. Куркински; продуцент на ТВ предаване „БунтART“ за БНТ.
2. Милена Драгова - Експерт "Културно и социално предприемачество". Тя е преподавател в Пловдивски университет "Паисий Хилендарски" в магистърските програми по „Културен мениджмънт“ и "Културен туризъм и културно проектиране", където води курсове по "Културно предприемачество и иновации"; "Социално предприемачество", "Дизайн мислене за разработване на иновативни културни продукти и услуги" и др.
3. Анна Драгомирова Димитрова - Експерт "Местни общности". Актриса, Художник. Артистичен консултант и участник в множество проекти, изложби, представления, концерти, книги и др.
Тримата членове на Експертния екип ще имат следните ангажименти:
- разработване на концепцията и сценариите на отделните събития в рамките на културно-артистичната програма на Фестивала;
- разработване на сценариите на отделните културно-артистични прояви, в това число и на двете артистични постановки на театър "Невиждан театър", които ще се представят в рамките на двудневния Фестивал;
- адаптиране на културен и социален предприемачески модел, въз основа на споделения опит от норвежкия партньор.
4. Радослава Кузманова - "Експерт културолог". Тя е магистър по специалността "Културология – мениждмънт и социализация на културното наследство". Работила е като Главен експерт в Министерство на културата, притежава дългогодишен опит в управлението на проекти в сферата на културата, както и в разработването на стратегически
документи в сектора. Експертът ще адаптира Стратегията за привличане на публики, разработена от норвежкия партньор; ще бъде лектор в обучението по Д3; ще разработи 2 оценки на художествената и културната стойност на Фестивала.
В Експертния екип ще бъдат назначени и 3-ма Експерти "Общностни дейности", съответно от читалищата в селата Долна Малина, Сухозем и Кукорево.
Етап 2: Сформиране на Творчески екип.
В Творческия екип ще бъдат наети творци (професионални творци/артисти и аматьори), които ще участват пряко в реализацията на предвидените културно-артистични събития/прояви/мероприятия по проекта, както следва:
- Общо 13 актьори за театралните постановки - 3-ма роми; 2-ма актьори от норвежкия партньор; 2-ма незрящи и 6 зрящи актьора
- Общо 19 човека сценичен екип - 2-ма сценаристи/драматурзи (от Експертния екип); 1 режисьор; 1 сценограф; 1 костюмограф; 1 композитор/музикален оформител; 1 хореограф на телесната експресия; 4 оператори; 1 режисьор на пулт; 1 стрийминг инженер; 1 светлинен дизайнер; 1 звуков дизайнер (тонрежисьор); 3-ма сценични работници; 1 шофьор.
Общо - 32 члена на Творческия екип.
Етап 3: Разработване на Координационен план.
ЕОУП, заедно с членовете на Експертния екип, ще разработят Координационен план, който ще има за цел да изведе основните механизми и канали за комуникация между отделните екипи, в това число и с Творческия екип; ще съдържа ясни срокове за всяка от планираните дейности; посочен отговорник за всяка дейност и др.
Дейност 4 ще способства за изпълнението на общата и всички специфични цели на проекта. |
210 332.00
|
54 643.26
|
Подготовка и извършване на текущ ремонт на арт-ателие на театър "Невиждан театър".: Целта на Дейност 5 (Д5) е да бъде извършен "текущ ремонт" на помещения, които са пряко свързани с провеждането на Фестивала "Реалност - Риалити".
Подготовка, "текущ ремонт" и ревитализация на помещения за обособяване на арт-ателие на трупата на "Невиждан театър".
Във връзка с необходимостта от репетиционно пространство за трупата на "Невиждан театър", в което да бъде подговяно представлението - основен артистичен център на културната програма на Фестивала по проекта, ще бъде наето помещение, в което ще бъде извършен текущ ремонт и ревитализация. До момента незрящите актьори от театъра използват различни зали под наем за репетиции на своите постановки, което силно ограничава възможностите им за регулярни културни изяви, поради високите цени на наемите за сцени и репетиционни зали в София.
Обособяването на арт-студио за трупата ще гарантира възможността на всички актьори да провеждат необходимата репетиционна подготовка на представлението за Фестивала. В рамките на проекта са предвидени общо 4 представления на артистите от театър "Невиждан театър" в трите села (с. Долна Малина, с. Сухозем, с. Кукорево и в гр. Пазарджик). Представленията ще бъдат изцяло на нова постановка (с целево разработен сценарий за целите на проектната идея), в които - освен незрящите актьори - ще бъдат включени и нови, непознати за тях участници. Новата постановка ще включва общо 13 актьори, сред които са и 3-ма роми непрофесионални актьори и 2-ма актьори от страна на норвежкия партньор.
В такъв контекст планираният "текущ ремонт" се явява необходим за осъществяване на проектните дейности и има ключов принос за реализацията на културния Фестивал по проекта.
Помещенията за арт-ателието представляват две самостоятелни стаи и прилежащи санитарни помещения, както следва: Зала 1 - 16.26 кв.м; Зала 2 - 16.41 кв.м; Тоалетна - 5.58 кв.м и Баня - 6.84 кв.м. Помещенията са разположени на етаж в къща, намираща се до "театралната улица" на столицата - ул. "Георги С. Раковски". Към момента помещенията се нуждаят от ремонт и не могат да бъдат използвани от трупата.
Предвиденият текущ ремонт включва:
1 Изстъргване на боя по стени до основна мазилка на 140.40 м2
2 Изстъргване на боя по тавани до основна мазилка на 45.09 м2
3 Шпакловане с гипсова шпакловъчна смес на 73.00 м2
4 Изкърпване на вътрешна вароциментова мазилка на 44.00 м2
5 Изстъргване на стара блажна боя, шлайфане и подготовка за боядисване - по дограма на 32.80 м2
6 Блажно боядисване двукратно по стара дограма на 32.80 м2
7 Блажно боядисване двукратно по цокли стълбище на 26.00 м2
8 Боядисване двукратно с бял латекс на 185.49 м2
9 Изстъргване на стара блажна боя, шлайфане и подготовка за боядисване - стълбище и парапет на 10.40 м2
10 Боядисване с лазурен лак двукратно по стълбище и парапет на 10.40 м2
11 Циклене на старо дюшеме при ремонт на 45.09 м2
12 Лакиране на дюшеме двукратно на 45.09 м2
13 Подмяна на един. стъкла с дебелина до 4 мм на дървени рамки на 8.04 м2
14 Доставка и монтаж на обикновена брава на 3 бр.
Планираните леки ремонтни дейности отговарят на изискванията на настоящата Програма и са пряко свързани с провежданото културно събитие по проекта. |
7 962.58
|
0.00
|
Доставка на оборудване и обзавеждане за арт-ателие.: Целта на Дейност 6 (Д6) е да бъде оборудвано и обзаведено арт-ателието на Фондация "Невиждан театър", ремонтирано за целите на проекта.
В рамките на Дейност 2 по проекта избраният външен изпълнител ще изготви документацията за доставката на обзавеждане и оборудване за арт-ателието на Фондация "Невиждан театър".
За целите на пълноценното подсигуряване на репетировъчния процес на трупата, ще бъде закупено следното обзавеждане и оборудване:
1. Завеси за 2-те репетиционни зали на арт-ателието - 4 бр. Завесите ще бъдат 100% затъмняваща завеса от плат "дабъл блекаут" за пълно затъмнение. Този иновативен текстил има гръб с допълнителен черен слой който не позволява проникването на светлина през завесата.
2. Доставка и монтаж на таванни осветителни тела - 4 бр. за 2-те залитип LED ПЛАФОНИЕРИ и 2 бр. за санитарните помещения.
3. Доставка на подвижен театрален прожектор - 2 бр.
4. Доставка на 20 бр. сгъваеми репетиционни столове.
5. Доставка на аудиосистема с тонколони - 1 бр.
6. Доставка на щендери за дрехи - 4 бр.
7. Доставка на офис столове - 1 бр.
8. Доставка на офис маса - 1 бр.
Закупеното обзавеждане и оборудване ще осигури спокойното протичане на репетиционния процес, провеждането на срещи между творците не само от "Невиждан театър", но и от останалите участници в програмата на Фестивала "Реалност - Риалити".
За осигуряване на спектакъла ще бъдат закупени и следните технически средства: "Комплект Фотоапарат, Сензор: 33MP BSI Exmor RS CMOS, Размер на сензора: Full-frame (35.9 x 23.9 mm), Видео: 4K (3840 x 2160) 30p 4:2:2 10-Bit, Визьор : OLED Quad-VGA с 3 680 000 т., Обективи: Sony E (FE), Автофокус: Хибриден (759 фазови / 425 контрастни т.) с 94% покритие, Eye AF за животни, обектив Sony FE 28-70mm f/3.5-5.6, Фотографска раница; 4К HDMI към NDI преобразувател; "SD карта, Обем: 128 GB, SDHC UHS II V60 Скорост на запис: 90 MB/s, Скорост на четене: До 170 MB/s"; Трипод за ткамери до 4кг.; Intel Core i7-12700H (4.7GHz,24M)NVIDIA RTX 3060 6GB 32GB DDR5 4800 MHz, 1TB M.2 NVMe SSD17,0"
(43.18cm) 3840x240036 месеца международна гаранция; Софтуер за видео смесване и излъчване в интернет; 360 камера за заснемане и стрийминг с 1" сензори |
27 001.00
|
27 001.85
|
Подготовка и провеждане на обучение на експертния екип по проекта.: Целите на Дейност 7 (Д7) са:
1) Подготовка на двудневно онлайн обучение на експертния екип по проекта.
2) Провеждане на двудневно онлайн обучение на експертния екип по проекта.
Целите на Д7 ще бъдат постигнати чрез реализирането на следните 2 Етапа:
Етап 1: Подготовка на обучението.
Целта на този Етап е подготовка на двудневно онлайн обучение на експертния екип / персонал по проекта с оглед повишаване на професионалните му компетентности и умения във връзка с организацията и провеждането на Фестивала, както и предвид привличането на нови публики на събитията. В двудневното обучение ще бъдат включени общо 7 участника. Обучението ще бъде подготвено и проведено от представител на норвежкия партньор - Anne Katrine Haugen. Тя притежава дългогодишен опит във воденето на уъркшопи и обучения за творци, артисти и компании в сферите на културния и артистичния мениджмънт, бранд мениджмънта, провеждане на културни кампании, привличане на нестандартни публики и др. Лекторът ще е и един от авторите на Стратегията за привличане на нови публики, която ще бъде представена в детайли по време на обучението.
Индикативната програма на обучението включва следните модули:
1) Представяне на основните елементи на Стратегията за привличане на нови публики;
2) Целеви публики в Норвегия и други европейски държави;
3) Как да привличаме нови публики?;
4) Как да разберем, че една стратегия е успешна?;
5) Специфики при провеждане на културно-артистични спектакли / прояви от хора в неравностойно положение, в това число и незрящи, в периферни райони (нови пространства);
6) Възможности за повишаване на социалното и културното приобщаване на етнически и културни малцинства и подобряване на достъпа им до култура чрез интегрирани културно-артистични прояви - как се прави в Норвегия?;
7) Модерирана дискусия, сесия "Въпроси и отговори".
В рамките на самостоятелен модул Експертът културолог ще представи основните въпроси, по които ще бъде адаптирана Стратегията.
Освен посочените теми, фокус в обучителната програма ще бъдат включени интерактивни модули с видео записи от различни представления на Haugen Productions.
Етап 2: Провеждане на обучението.
Обучението ще се проведе в град София. Обучаемие ще получат пакет с обучителни материали на български език.
Д7 ще способства за постигането на общата и всички специфични цели. |
1 000.00
|
1 000.00
|
Организиране, подготовка и провеждане на пилотно пътуващо събитие / турне на културен Фестивал "Реалност - Риалити" в с. Долна Малина и с. Априлово, община Горна Малина, Софийска област.: Цели на Дейност 8 (Д8):
1) Организация и подготовка на пилотно издание на иновативния интердисциплинарен културен Фестивал "Реалност - Риалити" в с. Долна Малина и с. Априлово, община Горна Малина, Софийска област.
2) Провеждане на пилотното издание на Фестивала в с. Долна Малина и с. Априлово.
Целите на Д8 ще бъдат постигнати чрез реализирането на следните 2 Етапа:
Етап 1: Организация и подготовка на пилотното издание на Фестивала.
Целта на този етап е да се апробират стъпките и конкретните дейности на всяка от включените страни (Фондацията, местното читалище "Васил Левски 1943", местната общност в с. Долна Малина и с. Априлово и др.), необходими за подготовка на пилотното издание на Фестивала. Като минимум, етапът предвижда следните активности:
- Посещение на представители на ЕОУП и на Експертния екип в селото с цел да бъде направен оглед на залата в читалището и на други пространства, подходящи за провеждане на културните събития от Фестивала.
- Ще бъдат проведени срещи с ръководството на Обединено училище "Св. Св. Кирил и Методий", намиращо се в близкото с. Априлово, в което се обучават ученици от I-ви до X клас - преобладаващо от ромски произход; с читалищното настоятелство; с кмета на селото, който е част от Експертния екип по проекта.
- Ще бъдат уточнени участниците (аматьорски колективи, ученически трупи, местни жители от селото и от близките населени места) във Фестивала; координационните ангажименти на страните; ще бъдат определени дати за събитието.
Етап 2: Провеждане на пилотното издание на Фестивала в с. Долна Малина и с. Априлово
Общата структура на програмата на двудневния Фестивал включва:
- Арт-работилница за местни лица и деца в неравностойно положение; деца; ученици от ОУ "Св. СВ. Кирил и Методий", с. Априлово; лица, интересуващи се от култура и изкуства и др. Работилницата ще се ръководи от артист от Творческия екип по проекта. Работилницата ще се основава на иновативния подход "експириънс дизайн" (дизайн, основаващ се на културата и традицията на потребителя) и ще включва интерактивни инсталации, ленд арт и визуално изкуство, обвързани с интересите на и потребностите на местните участници и публика.
- Форум "Културен калейдоскоп". В рамките на този форум ще се представят местни аматьорски групи, изявяващи се в различни изкуства (музика, танци, изобразително изкуство, кулинария и др.). Програмата на всеки форум ще бъде различна в различните населени места, в които ще се изпълнява проекта, и ще отразява спецификите на местните културни и етнически традиции, обичаи и ритуали. Форумът има за цел запълване на социалните дефицити в избраните по проекта села и региони, чрез създаване на културно пространство за участие, свързаност, обмяна на опит и приобщаване.
- Представяне на Интерактивна пътуваща пиеса на театър "Невиждан театър". Сюжетът предвижда постановката да се изиграе от 13 професионални актьори и аматьори, като по време на цялото представление те ще се осъществяват интеракции с публиката, които ще насърчават мултиетническия диалог, ще насочват към значението на различни местни традиции и ритуали за общностния живот. По този начин зрителите най-силно ще се идентифицират със сюжета и ще се чувстват въвлечени в изкуството.
- Дискусионен модул "Културно и социално предприемачество". Модулът има за цел да подобри знанията на участниците (представители на местни културни организации) относно възможностите на културното и социалното предприемачество за лица в неравностойно положение и етнически малцинства, в това число и роми.
- В рамките на 2-я ден ще се проведе Плейбек пърформанс, в който 3-ма артисти от Творческия екип по проекта ще интерпретират лични истории, споделени мисли от публиката, традиционни и местни ритуали, превръщайки ги в сюжет на театрален пърформанс. Тази форма предлага на местните хора да видят собствените си истории, изиграни на сцена, което прави подхода особенопо дходящ за работа с общности.
Д8 ще съдейства за постигане на всички специфични цели на проекта. |
15 918.76
|
2 770.35
|
Културно сътрудничество и обмен между България и Норвегия.: Дейност 9 (Д9) има за цел да се подобрят културното сътрудничество и културния обмен между България и Норвегия чрез поредица от дейности и събития, които партньорите по проекта реализират съвместно.
Осъществяването на целта на Д9 ще бъде постигнато и чрез следните 2 етапа:
Етап 1: Подготовка на пътуване на български екип до Норвегия, гр. Тромсьо, Северна Норвегия.
Трупата Haugen Productions е позиционирана в гр.Тромсьо, който е разположен около бреговете на пролива Грьотсун и на остров Трьомсьой. В пътуването до норвежкия партньор ще вземат участие 3-ма участника - ръководителя на проекта и 2-ма от членовете на Експертния екип - проф. Велимир Велев, Експерт "Артистични дейности" и Йонко Димитров, Експерт "Местни общности". Планираният престой на българския екип в Норвегия е 3 дни.
Етап 2: Културен сътрудничество и обмен България - Норвегия.
Широката мрежа от контакти на трупата Haugen Productions с норвежки културни дейци, експерти, творци и др., ще предостави възможности за осъществяване на полезни и дългосрочни контакти с представителите на Фондация "Невиждан театър" и българския партньор по проекта - Сдружение "Младежки дейности" Пазарджик.
Ще бъдат осъществени серия от гостувания на българския екип на различни културни събития и работни срещи, които ще бъдат организирани от норвежкия партньор.
В рамките на програмата в Норвегия е предвидено обсъждане и планиране на последващи културно-артистични събития и форуми, които да бъдат осъществени съвместно между българските и норвежката организации.
Д9 ще допринесе за постигане на специфични цели 1 и 4 по проекта. |
37 464.91
|
0.00
|
Организиране, подготовка и провеждане на три пътуващи събития / турнета на културен Фестивал "Реалност - Риалити".: Цели на Дейност 10 (Д10):
1) Организиране, подготовка и провеждане на две издания на пътуващото събитие / турнето на Фестивала в с. Сухозем и в с. Кукорево.
2) Организиране, подготовка и провеждане на заключително, четвърто издание на пътуващото събитие / турнето на Фестивала в гр. Пазарджик.
Целите на Д10 ще бъдат постигнати чрез реализирането на следните 4 Етапа:
Етап 1: Организиране, подготовка и провеждане на пътуващо събитие на Фестивала в с. Сухозем и в с. Житница, община Калояново, област Пловдив.
Етапът предвижда:
- Посещение на представители на ЕОУП и на Експертния екип в селото с цел да бъде направен оглед на залата в Народно читалище „ЙОСИФ ДОБРАНОВ-1933“, с. Житница и на други пространства, подходящи за провеждане на културните събития на Фестивала.
- Ще бъдат проведени срещи с ръководството на ОУ "Иван Вазов" и с читалище "Искра" в близкото с. Калояново, както и с ОУ "Христо Смирненски" в с. Житница“.
- Ще бъдат уточнени участниците (аматьорски колективи, ученически трупи, местни жители от селото и от близките населени места) във Фестивала; координационните ангажименти на страните; ще бъдат определени дати за събитието.
- Провеждане на двудневен Фестивал, включващ: Арт-работилница, форум "Културен калейдоскоп", представление на Интерактивна пътуваща пиеса на театър "Невиждан театър", дискусионен модул "Културно и социално предприемачество", плейбек пърформанс. Заснемане на пиесата на театъра и публикуването й на сайта на проекта.
Етап 2: Организиране, подготовка и провеждане на пътуващо събитие на Фестивала в с. Кукорево, община Тунджа, област Ямбол.
Етапът предвижда:
- Посещение на представители на ЕОУП и на Експертния екип в селото с цел да бъде направен оглед на залата в местното читалище "Виделина" и на други пространства, подходящи за провеждане на културните събития на Фестивала.
- Ще бъдат проведени срещи с ръководството на ОУ "Христо Ботев", в което се обучават ученици преобладаващо от ромски произход; с кмета на с. Кукорево.
- Ще бъдат уточнени участниците във Фестивала; координационните ангажименти на страните; ще бъдат определени дати за събитието.
- Провеждане на двудневен Фестивал, включващ: Арт-работилница, форум "Културен калейдоскоп", представление на Интерактивна пътуваща пиеса на театър "Невиждан театър", обучителен модул "Културно и социално предприемачество", Плейбек пърформанс. Видео заснемане на пиесата на театъра и публикуването й на сайта на проекта.
Етап 3: Организиране, подготовка и провеждане на заключително, четвърто издание на пътуващото събитие на Фестивала в гр. Пазарджик.
В рамките на заключителното издание на форума с регионален обхват, което ще се проведе в Младежкия дом на гр. Пазарджик, ще бъдат поканени гости, представители на целевите групи по проекта от всички преминали издания на Фестивала в трите района, представители от партньорската организация от Норвегия, културни оператори и творци от региона, НПО, културни предприемачи и др.
В заключителното издание на двудневния Фестивал, в рамките на отделните събития от програмата, ще бъдат включени професионални и аматьорски трупи и индивидуални изпълнители, отличили се с иновативност и културна стойност. Целта на заключителното издание е да предизвика креативността на участниците с различни инструменти от сферата на културата - арт-работилници, дискусии и обучения, игри и артистични пърформанси. Сценарият на последното представление на пиесата на "Невиждан театър" ще бъде адаптиран, така че да провокира ключови теми и въпроси към публиката, свързани с мултикултурния диалог, с проблемите на етническите и малцинствените групи в културен и социален контекст. Видео запис на пиесата ще бъде публикуван на интернет сайта, разработен по проекта.
Етап 4: Оценка на художествената и културната стойност на Фестивала от Експерта културолог.
Д10 ще допринесе за постигане на СЦ 1, 2, 3 и 4 по проекта. |
59 232.40
|
7 443.80
|
Публичност и информация. : Целта на Дейност 11 (Д11) е насочена към осигуряване на публичност и информация на целите и дейностите по проекта, както и за финансовия принос на ФМ на ЕИП.
Етап 1: Разработване на двуезичен интернет сайт на проекта.
Интернет страницата на проекта ще бъде разработена от външен изпълнител, избран в рамките на Дейност 2. На двуезичната (български и английски език) страница ще бъде публикувана изчерпателна информация (текстове, снимки и др.) за всеки етап и дейност от изпълнението на Комуникационния план на проекта. Сайтът ще бъде един от основните източници за информация в рамките на медийната кампания по проекта за привличане на нови публики. В отделна под-страница ще бъдат представени Фондацията и нейните партньори по проекта; снимки от техни представления; информация за членовете на артистичните трупи и др.
Ще бъде разработена рубрика в интернет сайта за представяне на видеа от заснетите представления на "Невиждан театър", показани в рамките на 4-те издания на Фестивала по проекта.
Освен информационни материали, интернет сайтът ще съдържа специално разработено приложение, чрез което, в самостоятелна под-страница, ще могат да бъдат публикувани видео записите от всички представления на театър "Невиждан театър", изиграни по проекта в 4-те населени места - с. Долна Малина, с. Сухозем, с. Кукорево и гр. Пазарджик.
Етап 2: Спазване на изискванията за публичност и информация.
За постигане ефективна комуникация и разпространение на резултатите в проектите ще бъдат съблюдавани изискванията на Регламента за изпълнението на ФМ на ЕИП 2014-2021 г. и Наръчника за комуникация и дизайн на ФМ на ЕИП и НФМ 2014-2021 г.
Всеки един от партньорите ще съдейства за разпространение на информация, повишаване на обществената осведоменост и засилване прозрачността относно дейностите по проектите, реализирани по Програма „Културно предприемачество, наследство и сътрудничество“.
Във всички публикации и дейности по проекта ще се подчертава приноса на страните-донори чрез предоставента БФП. Ще се отбележи и сътрудничество между кандидата, българския партньор и норвежкия партньор.
Популяризирането на дейностите на проекта ще спомогне за постигане на основната цел на Резултат 2 и на настоящия проект: увеличаване на достъпа на хората до изкуства и култура, както и тяхната ангажираност чрез различни дейности.
Предвидените културните събития в рамките на 4-те издания на Фестивала "Реалност-Риалити" ще съберат множество хора от различни краища на България, които чрез предприетите мерки за публичност и информация ще разберат за реализираните добри практики и ще имат възможност да ги мултиплицират.
Насочвайки се към целевите групи проектът предвижда информационни мерки като - създаване на интернет сайт на проекта, изготвяне на видео филми с постановките на театър "Невиждан театър" в 4-те издания на Фестивала, дигитална реклама, публикации в културни онлайн медии и др.
Чрез реализацията на проекта ще се популяризира предприемачеството в областта на културата сред различни етнически и културни малцинства, ще се предложат иновативни идеи за реализация на артистично-художествени инициативи в отдалечени райони. Ще се акцентира върху нуждите за социално приобщаване и диалог чрез средствата на културата; ще се засегнат теми за културното наследство, мултикултурния диалог и културното предприемачество; ще се подобрят условията за развитие на артистична дейност в читалищата, с което ще се създаде по-широк интерес към културния живот в отдалечени и слабо населени места.
Планираните дейности и инициативи са създадени с цел осигуряване на широка обществена достъпност до културно съдържание, което може да бъде постигнато с помощта на добре планиран Комуникационен план за разпространение на напредъка и резултатите от проекта.
Д11 ще допринесе за постигане на общата и специфичните цели по проекта. |
8 049.48
|
19 106.96
|