Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение представя предвидени за изпълнение мерки, свързани с подобряването на енергийната ефективност, модернизация и рехабилитация на три детски градини - ДГ "Надежда", ДГ "Зорница" и ДГ "Пролет" и две училища - СУ "Св.св. Кирил и Методий" и СУ "Св.Княз Борис I", които са част от общинската образователна инфраструктура на гр. Асеновград. Обектите на интервенция са заложени в Инвестиционната програма на община Асеноврад по Инвестиционен приоритет "Образователна инфраструктура" с цел реализация на интегрирания план за възстановяване и развитие 2014-2020. ДГ "Зорница", СУ "Св.св. Кирил и Методий"  попадат в зоната с преобладаващ социален характер, а ДГ "Надежда", ДГ "Пролет" и СУ "Св.Княз Борис I" са в зоната на публични функции с висока обществена значимост. 
В проекта са заложени и дейности, свързани с доставка на обзавеждане и оборудване, като част от цялостната модернизация на съответните обекти. Предвидени са дейности осигуряващи достъпна  архитектурна среда, благоустрояване на дворните пространства, изграждане на нови площадки за игра, обособяване на нови озеленени пространства.
Изпълнението на проекта ще осигури модернизирани условия за качествено обучение и грижи за децата и учениците на територията на община Асеновград и за работата на преподавателите и останалия персонал в училищата и детските градини. Ще се намалят разходите за енергия и отопление и емисиите на парникови газове. Предвидените дейности без съмнение ще допринесат за постигане на общата цел на инвестиционната програма, свързана със създаване на по-добри условия за живот, обитаване, обслужване, градски отдих и заетост на живеещите в града. Ще бъде постигната и конкретната цел: обновяване и модернизиране на общинската образователна инфраструктура, заложена в процедура "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие".
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация, управление и отчетност: Дейността стартира със сформиране на екип за управление на проекта, който е отговорен за организацията и изпълнението на всяка конкретна дейност, заложена в проекта. Екипът ще осъществява организация и контрол върху провежданите процедури за възлагане на обществени поръчки по ЗОП за избор на външни изпълнители на основните дейности по проекта. Екипът ще отчита проекта пред Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж" 2020 съгласно указания за изпълнение на договори за предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ по ОПРР; ще отговаря за правилното разходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ; за подготовка на искания за плащане по проекта; за изготвяне на технически доклади (шестмесечни, годишни, междинни и окончателни) и финансови отчети (междинни и окончателни); за предоставяне на необходимата информация по отношение на последващ контрол на документации за провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на дейности. Екипът на проекта е отговорен за организацията по отношение на осъществяваната комуникация с изпълнителите на основните дейности по проекта, за организиране на работни срещи и пряк контрол на място върху изпълняваните дейности, както и за координация и проверка на всички необходими документи, представяни от изпълнителите и доказващи напредъка на дейностите. Екипът на проекта има ангажимента за окомплектоване и поддържане на цялата документация, касаеща изпълнението на проекта във вид, изпълняващ указанията на УО на ОПРР, както и за осигуряване на достъп до документацията на проекта и представяне на необходимата информация при извършване на проверки на място от представители на УО на ОПРР, Сертифициращия орган, Одитния орган, Европейската сметна палата, органи на Европейската комисия, Дирекция „Защита на финансови интереси на Европейския съюз“, МВР (АФКОС) и други национални одитни и контролни органи. По време на изпълнение на проекта ще бъдат организирани работни срещи между членовете на екипа, на които ще се обсъжда напредъка на изпълнение на отделните дейности, ще се отчита извършената през текущия месец работа и ще се изготвя работен план по отношение на организацията на предстоящите за изпълнение дейности. По време на цялостното изпълнение на проекта екипът ще е ангажиран с прякото съблюдаване на потенциални нередности и тяхното своевременно предотвратяване. Екипът на проекта е отговорен за проследяване изпълнението на дейностите в сроковете, заложени във всеки договор с конкретен изпълнител, както и за окончателното изпълнение и отчитане на целия проект пред УО на ОПРР съгласно крайния срок, заложен в договора за предоставяне на БФП. Механизмите, които екипът по проекта ще прилага по отношение на осъществяването на вътрешния мониторинг и контрол върху изпълнителите на договорените дейности са следните: - Проверка на документация – предварителна и текуща; - Провеждане на регулярни проверки на място и работни срещи; - Анализ на рисковете и оценка на събраната информация по напредъка на дейностите; - Отправяне на препоръки към изпълнителите при констатирани проблеми и нередности в хода на реализация на съответната дейност, както и за по-ефективно изпълнение и отстраняване на дефекти при необходимост. - Проверка и контрол по отношение на техническото съответствие на изпълнението със заложените изисквания в договора и техническите спецификации. В рамките на дейността логически са групирани всички дейности, които имат пряко отношение към доброто изпълнение на проекта, финансовото и техническо управление и контрол, както и към вътрешния мониторинг на проекта. 58 400.00 56 147.43
Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност на сградите на ДГ "Зорница", ДГ "Надежда" и ДГ "Пролет", модернизация на СУ "Св. Св. Кирил и Методий" и СУ "Св. Княз Борис I" и рехабилитация на дворните пространства на обектите. : Обектите на интервенция, заложени в Инвестиционната програма на община Асеноврад по Инвестиционен приоритет "Образователна инфраструктура" с цел реализация на интегрирания план за възстановяване и развитие 2014-2020 са: *Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност на сградата на ДГ „Зорница” - топлоизолация външни стени; топло и хидроизолация на покрив; подмяна на дървена дограма с PVC стъклопакет; дейности по отоплителна и водопроводна инсталация; постигане на достъпна среда за хора в неравностойно положение; обновяване на дворно пространство и уреди за деца в неравностойно положение; премахване на изоставена сграда "Млечна кухня" и обособяването й в кът за отдих; *Обновяване и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на ДГ „Надежда” - топлоизолация външни стени; топло и хидроизолация на покрив; мерки по сградна инсталация; подмяна на осветителните тела с нови енергийноефективни; подмяна на водосточни тръби и отвеждане на водата в тревните площи; достъпна среда за хора с увреждания чрез рампа пред основен вход на сградата и санитарен възел на 1ви етаж за лица в неравностойно положение; обновяване на дворно пространство и уреди за деца в неравностойно положение; *Обновяване и въвеждане на мерки за енергийна ефективност и благоустрояване на дворното пространство на ДГ „Пролет”: Топлинно изолиране на външни стени, на покрив и под на сградата, подмяна на отоплителна инсталация, ремонт на електроинсталация и въвеждане на енергоспестяващо осветление; мерки, свързани с благоустрояване на дворно пространство - изграждане на нова ограда, навес за сцена; мерки целящи изграждане на достъпна арх.среда - рампа; *Модернизация на СУ "Св. Св. Кирил и Методий", вкл. рехабилитация на дворното пространство - мерки, свързани с реконструкция и модернизация на прилежащия терен на училището с цел задоволяване потребностите на учащите от развитие на спортна дейност и подобряване на тяхното физическо и здравословно състояние - изграждане на 2 нови комбинирани игрища, игрище за футбол, игрище за деца от 1-4 клас и полагането на подходяща настилка върху всяко от тях; ограда около игрищата с височина 4м.; подмяна на 3бр. баскетболни кошове и настилките около тях; подмяна на цялата настилка около училището; частична и цялостна ограда около периметъра на имота; изграждане на осветителна инсталация и система за видеонаблюдение; осигуряване на достъпна среда - стълби, стълбищна платформа за инвалидни колички за открит монтаж; *Модернизация на СУ "Св. Княз Борис I", вкл. рехабилитация на дворното пространство - мерки, свързани с привеждане на цялото дворно пространство в комфортен за ползване двор за учениците, включващи ремонтни дейности по настилки, съоръжения, осветление, видеонаблюдение, озеленяване, градинско обзавеждане и ремонтиране на част от съществуваща ограда, изграждане на нова детска площадка, изграждане на нова учебна площадка за обучение по безопасност на движението и управление на велоспипед в градски условия - с маркировка и подвижни пътни знаци; нови съоръжения за отводняване на дворното пространство; изграждане на три баскетболни игрища, две волейболни игрища, игрище за хандбал, вкл. с необходимите съоръжения - баскетболни и волейболни стойки за открит монтаж, комплекти с табла, рингове, кошове, мрежи, врати; спортни съоръжения за дълъг скок и за лека атлетика с 4 писти за бягане с дълж. 50м. За да се създаде архитектурно достъпна среда за хора в неравностойно положение, проектното решение предвижда премахване на съществуващите стъпала в дворното пространство, които преодоляват различните нива и осъществяване на прехода между отделните нива чрез оформяне на наклони по терена, удовлетворяващи на изискванията на Наредба № 4 от 1 юли 2009г. 4 568 940.15 5 935 361.72
Упражняване на строителен надзор: Дейността строителен надзор е регламентирана в чл. 168 от Закона за устройство на територията и включва контрол над цялостния строителен процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Изпълнителят ще осъществява строителен надзор на всички строителни дейности, извършвани на обектите на интервенция. Ще се следи за изпълнението на всички изисквания на българското законодателство, свързано с надзор на строителни дейности и ще се осъществява контрол върху строителната фирма в съответствие с техническите норми и изисквания. Консултантът ще има отговорност да извършва мониторинг на линейните графици на обектите, да прави предписания за оптимизиране, при необходимост да изготвя доклади, които ще бъдат представяни на Възложителя за обсъждане заедно с него и проектантите, осъществяващи авторски надзор. Ще се упражнява контрол за спазване на мерките за безопасност на обектите от страна на строителя с цел недопускане на инциденти и злополуки при изпълнение на СМР на обектите на интервенция. При тази отговорност изпълнителят ще бъде подмомаган и от Възложителя и авторския надзор. При изпълнение на всички СМР ще се следи за прилагането на изискванията на безопасност, хигиена на труда и пожарна безопасност. Ще се следи за спазването плановете за безопасност и здраве и за управление на отпадъците, част от техническите инвестиционни проекти. При необходимост ще се вписват предписания и заповеди в заповедните книги на обектите. Дейността ще бъде изпълнявана, спазвайки изискванията на поръчката, на ЗУТ, на проектната документация, клаузите на договора, както и изискванията на строителните, техническите и технологични правила, нормативи и стандарти за съответните дейности. В задължения обхват на отговорност ще бъдат предвидени: *Контрол върху пълното и правилно съставяне на актове и протоколи по време на строителството съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; *Контрол върху изпълнение на строежите, съобразно с одобрения инвестиционен проект и изискванията на ЗУТ; *Контрол върху спазване на условията на безопасност на труда; *Контрол върху недопускане на увреждане на лица и имоти вследствие на строителството; *Годност на строежа за въвеждане в експлоатация: *Контрол върху графика за изпълнение на отделните видове СМР; *Констатиране на извършените СМР чрез осъществена проверка и подписване на текущи протоколи и актове на количествата и стойностите на подлежащите за разплащане СМР; *Своевременно извършване на всички съгласувания, разрешения, становища на специализирани контролни органи; *Съставяне на цялата техническа документация, удостоверяваща изпълненото строителство и необходима за въвеждане в експлоатация на строежите в Р.България и предоставянето й на Възложителя Освен задълженията, определени съгласно закона за възлагане на обществени поръчки, договорът ще съдържа следните задължения за изпълнителя: *да се спазват изискванията за изпълнение на мерките за информация и публичност по ОПРР; *да се осигурява достъп за извършване на проверки и одити; *да се изпълняват мерките и препоръките, съдържащи се в докладите от проверки на място; *да се докладва на Възложителя за възникнали нередности; *да се възстановяват суми по нередности, заедно с дължимата лихва и други неправомерно получени средства; *да се информира Възложителя за възникнали проблеми при изпълнение на проекта и за предприетите мерки за тяхното разрешаване; *да се спазват изискванията за съхранение на документацията; 9 200.00 11 040.00
Упражняване на авторски надзор: Дейността представлява осъществяване на авторски надзор по всички проектни части, на основание на които са издадени разрешения за строеж според изискванията на ЗУТ и поднормативните актове. Дейност авторски надзор ще се извършва през цялото време на изпълнение на СМР до тяхното окончателно приключване. Авторският надзор ще следи за точното спазване на инвестиционните проекти, за качеството на строителните работи, за качеството на влаганите материали, за оформяне на техническата документация, ще подготвя писмени становища и ще участва в приемателни комисии съгласно разпоредбите на Закона за устройство на територията. Изпълнителят/изпълнителите ще осъществяват дейността съгласно договора с Възложителя и спазвайки предвидените изисквания и условия в техническите документации, както и техническите и законови разпоредби, действащи в Р. България. Ще се извършва: *Ежедневно посещение на обектите на интервенция от главния проектант по част "Архитектура" или негов представител; *Неограничен брой посещение от проектанти по всички специалности на строителната площадка при постъпило искане от главния проектант, Възложителя - община Асеновград, строителния надзор или строителя, но не по-малко от едно посещение седмично по времето, когато се изпълняват СМР по съответната специалност; *Извършване на контролни работи; *Подписване на необходимите документи съгласно Наредба № 3/31.07.2003г за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; *При необходимост изготвяне на екзекутивна документация по чл. 175 от ЗУТ; *Присъствие при съставяне на актове и протоколи по време на строителството; *Следене и докладване в случай на възникнали проблеми и нередности, както и предприемане на мерки за тяхното разрешаване; *Отговорност върху контрола за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд; *Участие в работни срещи и в заседания на приемателна комисия; *Следене за точното спазване на проекта и преценяване допустимостта и целесъобразността от извършване на промени в процеса на работата; *Информиране на Възложителя при констатирани отклонения от проектите; *При нужда изработване на допълнителни чертежи за детайли, като предоставя на Възложителя необходимия брой копия; *Участие в комисии по етапното приемане на извършените СМР и подписване строителни книжа в рамките на своята компетентност, права и отговорности; Освен задълженията, определени съгласно закона за възлагане на обществени поръчки, договорът ще съдържа следните задължения за изпълнителя: *да се спазват изискванията за изпълнение на мерките за информация и публичност по ОПРР; *да се осигурява достъп за извършване на проверки и одити; *да се изпълняват мерките и препоръките, съдържащи се в докладите от проверки на място; *да се докладва на Възложителя за възникнали нередности; *да се възстановяват суми по нередности, заедно с дължимата лихва и други неправомерно получени средства; *да се информира Възложителя за възникнали проблеми при изпълнение на проектите и за предприетите мерки за тяхното разрешаване; *да се спазват изискванията за съхранение на документацията; 31 000.00 37 200.00
Доставка и монтаж на предвидени обзавеждане и оборудване за обектите на интервенция: Дейността представлява доставка и монтаж на необходимо обзавеждане и оборудване за трите детски градини и двете училища - обекти на интервенция по проектното предложение. За детските градини е предвидено кухненско оборудване: пекарни, печки, аспиратори, хладилници, фризери, съдомиялни, стерилизатори и др., спално обзавеждане и оборудване: детски легла, шкафове, матраци, предпазни решетки за радиатори и др. обзавеждане и оборудване за др.помещения свързани с възпитанието и обучението на децата: секционни и дидактични шкафове, маси, гардероби, мултифукнкционални устройства, интерактивни дъски, компютри, както и дооборудване на системи за видеонаблюдение и изграждане на системи за достъп до интернет, оборудване и обзавеждане на детски кътове за игра и за учителски помещния и др. В училищата се предвижда да бъде доставено и монтирано обзавеждане и оборудване за класни стаи и за компютърни кабинети - ученически и учителски маси, столове, бюра, секции, шкафове, дъски, мултифункционални устройства, компютърни спецификации и др. 649 592.59 716 978.03
Осъществяване на публичност и визуализация: Дейността представлява разработка и разпространение на материали за публичност и визуализация, свързани с изпълнението на проект: "Образователна инфраструктура" - обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност на сградите на детски градини, модернизация на училища и рехабилитация на дворните им пространства". Дейността се изпълнява с цел да се информира общността, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. При разработването на всички рекламни материали Изпълнителят ще бъде длъжен да изпълнява насоките и указанията за популяризиране на съфинансирането и мерките за осъществяване на информация и комуникация от бенефициенти по ОПРР 2014-2020г., представляващи неразделна част от общите условия за изпълнение към ДБФП, както и насоките на единния наръчник за информация и комуникация. Ангажименти по изпълнение на предвидената дейност ще имат както бенефициента община Асеновград, така и външен изпълнител, който ще бъде избран. В дейността се залагат: - Публикации на интернет страницата на община Асеновград при одобряване на проектното предложение и при провеждане на предвидените начална и заключителна пресконференция; - Преди стартиране на СМР на всеки от обектите на интервенция, бенефициентът ще организира официална церемония за ефективния старт на проекта - Първа копка - Пресконференции - 2бр - начална (при стартиране на проекта с цел запознаване на общността с предвидените за изпълнение дейности) и заключителна (след изпълнение на проекта с цел оповестяване на постигнатите резултати от изпълнените дейности). На пресконференциите ще бъдат осигурени поне 4 представители на 4 различни медии. Всички доказателства за провеждането на пресконференциите ще бъдат представяни от Изпълнителя на Възложителя за целите на последващ мониторинг на проекта: списъци с участници, дневен ред/програма, снимки, копия от печатни издания на осъществените публикации, свързани с пресконференциите, аудио/видео записи на телевизионните или радио предавания, линкове до архивите на новинарските интернет информационни агенции. Пресконференциите ще бъдат предварително анонсирани, следвайки указанията от единния наръчник за информация и комуникация. *Банер-1бр. Банерът ще бъде използван по време на пресконференциите и изработен съгласно указанията на единния наръчник за информация и комуникация; *Билбордове с размери 4мx3м - 3 броя, поставени на видно място в непосредствена близост до обектите на интервенция и изработени съгласно указанията на единния наръчник за информация и комуникация. Билбордовете ще бъдат изложени преди началото на изпълнение на СМР до 6 месеца след приключването им. *Постоянни обяснителни табели-5брс минимален допустим размер 50x70см. Табелите ще бъдат поставени след приключване на СМР и изработени съгласно указанията на единния наръчник за информация и комуникация. Монтажът на табелите ще бъде извършен в рамките на една седмица след датата на оприключване на СМР. *Информационни стикери 300листа формат А4 по мин.20бр. стикери на лист- нарязани.Ще бъдат поставени върху оборудването/обзавеждането. *Рекламни флаш памет (USB)32GB-150бр, *Рекламни химикалки-250 бр., рекламни моливници-250 бр., рекламни тефтери-150бр., рекламни чадъри-100бр., рекламен стенен часовник-100бр. *Рекламни топки гумени-200бр.,рекламни футболни топки-120бр. рекламни баскетболни топки-60бр. *Рекламни антистрес топки-100 бр. и рекламни анистрес играчки-гумени-400 бр. *Рекламна настолна стойка за бюро с три флага: РБ, ЕС и Общ. Асеновград-50бр *Брошури 500бр. *Рекламна външна батерия-50бр., Рекламна чанта за документи-250бр. *Създаден архив, съдържащ всички доказателства за проведените мерки за информация и публичност, наличен при Бенефициента община Асеновград; *Запознаване на общността с осъществен проект с финансовата подкрепа на ОПРР 2014-2020, съфинансирана от ЕС чрез ЕФРР. 17 485.00 20 982.00
Независим финансов одит : Дейността е задължителна и е планирана с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността и допустимостта на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС. Одитът по проекта ще бъде извършен от независим лицензиран одитор (регистриран експерт-счетоводител или специализирана фирма за одит). Предвидено е изпълнителят да извърши: -Проверка за установяване на съответствие между отчитането от страна на бенефициента община Асеновград на разходи по дейности, залегнали в одобреното проектно предложение и реда и правилата за отчитане на съответните разходи, определени и описани от Управляващия орган; -Проверка за съответствие между разходите, заявени от бенефициента за възстановяване и тези, посочени в счетоводните записи и разходо-оправдателните документи; -Проследяване ефективното прилагане на националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение на дейностите, залегнали в проектното предложение и отчитане на разходите по тях от страна на бенефициента, както и на процедурите по избор на изпълнители; -Проследяване ефективното прилагане от страна на бенефициента на правилата, разписани от органите, отговорни за управление, наблюдение и контрол на оперативната програма; -Проверка за съответствие между декларираните в разходо-оправдателните документи разходи и дейностите в одобрения проект; -Проверка за наличието на всички необходими реквизити в разходо-оправдателните документи на бенефициента и за съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и приложимите подзаконови нормативни актове; -Проверка за проследяване реалното извършване на дейностите и разходите от страна на бенефициента; -Предоставяне на текущи консултации и проверки за съответствие на оформянето на първичната счетоводна документация; -Одитът трябва да изразява независимо одиторско мнение относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проектите в съответствие с националните и международни одиторски стандарти; -Проверка за проследяване адекватността на одитната пътека, осигурявана от бенефициента, както и съхраняване на проектната документация, съгласно изискванията; -Изготвяне на окончателен одитен доклад за фактически констатации; -Одитният доклад ще придружава необходимите документи, представяни за окончателна верификация на разходите и ще бъде изготвен съобразно образеца и структурата на доклад за фактически констатации, приложение Annex E1-I по ОП "Региони в растеж" 2014-2020; 8 000.00 8 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.