Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

А и Д Комерсиал ЕООД, създадено през 2000 г., е една от водещите и динамично развиващи се компании в производството на безалкохолни напитки в страната. Основната дейност на предприятието е производство на газирани, негазирани напитки/пуншове/, студен чай, трапезна вода. „Парти клуб” е търговската марка, под която се произвеждат безалкохолните газирани и негазирани напитки във фирмения завод. Предвидените по проекта дейности за: подобряване на производствените процеси,  подобряване на съществуващите продукти и внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес, ще бъдат изпълнени чрез закупуване на съвременно оборудване с по-висока производителност (описани в Приложение Ф -Техническа спецификация).
Очакваните резултати след реализирането на проекта са:
 - закупени, доставени и въведени в експлоатация дълготрайни материални активи - 17 броя;
 - увеличен производствен капацитет на трапезна вода в РЕТ бутилки с 57% и при пуншовете с 44%;
 - увеличен износ при пунша с 205% и при трапезната вода със 711%;
- увеличени приходи от продажби на вътрешния пазар на трапезна вода с 41% и на пунша с 21% спрямо данните от 2014г. в края на третата година от изпълнението на проекта;
- подобряване на производствения процес при трапезна вода и пунш в РЕТ бутилки от 5, 10 и 11л чрез заменяне на ръчния труд, където съществува, с пълна автоматизация;
 - подобрено качество на трапезната вода и пуншовете;
 - разширено присъствие на пазара на трапезна вода и пуншове в страната и чужбина;
 - съкратени производствени срокове и тези за доставка на трапезна вода и пунш до клиентите;
 - открити 5 нови работни места;
- постигната вътрешна норма на възвръщаемост 75,49%;
- нарастване на производителността на труда с 22,93%;
- изменение на средните генерирани приходи от износ в следствие на инвестицията по проекта /общо увеличение на приходите от износ/ с 33,24%
- увеличаване на ефективността на производствените разходи с 24,08%.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуването на оборудване за производство на трапезна вода и пунш от 5, 10 и 11 л - позиции № 1, 2, 5, 7, 9, 16 - общо 6 броя машини): Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация ДМА - 6 броя машини. Предвиденото за закупуване оборудване с позиции № от 1 до 16 /съгл. т.5 Бюджета и приложение Ф-Техническа спецификация/ представлява функционално свързана линия за производство на трапезна вода и пунш в бутилки от 5, 10 и 11л и е в съответствие с осигуряване на етапите на технологичния процес. Чрез закупуването на новото оборудване за производство на трапезна вода и пунш от 5, 10 и 11 л - позиции № 1, 2, 5, 7, 9, 16 - общо 6 броя машини производственият процес ще бъде подобрен, тъй като ръчните процеси ще бъдат заменени с пълна автоматизация, ще бъде увеличен производственият капацитет на трапезната вода и пуншовете от 5, 10 и 11 л съответно с 57% и 44 % в края на третата година от изпълнението на проекта спрямо данните от 2014 г. Машините са с висока производителност, редуциран разход на материали и консумативи, с висока енергийна ефективност. Технологичната модернизация ще доведе до увеличение броя на произведената продукция за единица време; по-висока скорост, която води до намаление на общите разходи на единица продукция. Това, от своя страна, ще допринесе за ускоряване на производствения процес. 1) Автоматична машина за издуване на бутилки от РЕТ за обеми от 5, 10 и 11л - 1 брой С нея се постига по-висока производителност - до 1000 бутилки/час, при капацитет на съществуващата издувна машина - средно около 780 бутилки/час. 2) Ротационен моноблок – плакнене, пълнене, затваряне за РЕТ бутилки от 5, 10 и 11л - 1 брой С него се постига по-висока производителност - средно до 2400 бутилки/час. Включва система за поддържане на свръх налягане за стерилен въздух, автоматичен ЦИП. 5) Палетизатор за автоматично подреждане на туби от 5, 10 и 11 л - 1 брой С него се постига по-висока ефективност и производителност. Предпазва от дефекти в създаването на транспортната опаковка и намалява бъдещ брак при транспортиране. 7) UV Инсталация за дезинфекция на вода - 1 брой Инсталацията е с по-висок капацитет. 9) Система за непрекъснато измерване на озона в озонираната вода - 1 брой Позволява гарантиране на влаганото количество озониран въздух в трапезната вода, оборудвана е с микропроцесорен озон контролер за управление, релейни изходи за сигнализация при авария. Позволява предотвратяване от изпускане на озон в атмосферата. 16) Система за маркиране с индустриален лазерен принтер към линия за бутилиране на пунш и трапезна вода от 5, 10 и 11 л - 1 брой. С нея се постига по-висока ефективност и позволява изписване на печата на 3 реда. Снабдена е със синхронизатор за скоростта на линията. Ще се приложи процедура избор с публична покана с обособени позиции, съгласно ПМС №118/2014 г. и ще бъдат спазени следните етапи: 1. Подготовка на документацията и избор на изпълнители (1 и 2 месеци). 2. Подписване на договори с избраните изпълнители (3 месец). 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи - (от 4 до 9 месец вкл.) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация . Подписване на финални приемо-предавателни протоколи (9 месец). 5. Подготовка на междинен технически отчет, подготовка на междинен финансов отчет, подготовка и окомплектоване на пълна документация към искане за междинно плащане (от 10 до 12 месец вкл.) 6. Подготовка на финален технически отчет, подготовка на финален финансов отчет, подготовка и окомплектоване на пълна документация към искане за окончателно плащане (от 10 до 12 месец вкл.) 7. Подготовка и изпълнение на дейности, свързани с визуализация и публичност по проекта (от 1 до 12 месец вкл.) 719 867.67 718 959.99
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (ще бъде изпълнена чрез закупуването на оборудване за производство на трапезна вода и пунш от 5, 10 и 11 л - позиции № 3, 6, 8 - общо 3 броя машини): Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация дълготрайни материални активи - 3 броя, по позиции №: 3) Етикетираща станция за самозалепващ етикет за РЕТ бутилки от 5л, 10л и 11л - 1 брой С нея се постига по--високо качество на залепване, благодарение на дигиталния контрол на освобождаващото устройство. 6) Инсталация обратна осмоза - 1 брой Позволява подобряване на качествата на суровата вода за производството на пунш и трапезна вода в 5, 10 и 11 л. Стабилизира твърдостта на водата. 8) Озонираща инсталация - 1 брой Притежава безмаслен компресор с цел гарантиране чистотата на въздуха и намаляване на замърсените опаковки. Чрез подобряване сигурността на опаковката, както и благодарение на новата инсталация за озониране на вода, компанията ще има възможността да увеличи срокът на годност на трапезната вода от 12 на 24 месеца, тъй като насищането с кислород на водата ще позволи елиминирането на всякакви микроорганизми и удължаване на нейната трайност. В резултат от въвеждането в експлоатация на новото оборудване за производство на трапезна вода ще се подобри качеството на продуктите – трапезна вода и пунш. Заменянето на ръчния труд с пълна автоматизация на технологичните процеси ще допринесе за подобряване качеството на продуктите по отношение на външен вид и опаковка, което, от своя страна, ще се отрази и върху намаляване на годишно генерираните отпадъци с 15 % спрямо 2014 г. в края на третата година от изпълнението на проекта. Модернизирането на производствените мощности ще се отрази и върху намаляване на опасността от неправилно затворена капачка върху бутилка, което може да бъде предпоставка за микробиологично замърсяване. Ще се приложи процедура избор с публична покана с обособени позиции, съгласно ПМС №118/2014 г. и ще бъдат спазени следните етапи: 1. Подготовка на документацията и избор на изпълнители (1 и 2 месеци). 2. Подписване на договори с избраните изпълнители (3 месец). 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи - (от 4 до 9 месец вкл.) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация . Подписване на финални приемо-предавателни протоколи (9 месец). 5. Подготовка на междинен технически отчет, подготовка на междинен финансов отчет, подготовка и окомплектоване на пълна документация към искане за междинно плащане (от 10 до 12 месец вкл.) 6. Подготовка на финален технически отчет, подготовка на финален финансов отчет, подготовка и окомплектоване на пълна документация към искане за окончателно плащане (от 10 до 12 месец вкл.) 7. Подготовка и изпълнение на дейности, свързани с визуализация и публичност по проекта (от 1 до 12 месец вкл.) 253 440.35 246 760.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуването на оборудване за производство на трапезна вода и пунш от 5, 10 и 11 л - позиции № 4, 10, 11, 12, 13, 14 и 15 - общо 8 броя машини): Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация дълготрайни материални активи - 8 броя. Оборудването включва: 4) Автоматизиранa многопистова транспортна система за бутилиране на пунш и трапезна вода от 5,10,11л - 1 брой С нея се постига по-висока ефективност на производствения процес, намаляване на консумацията на ел. енергия благодарение на честотните управления. Чрез системата за сухото смазване се спира консумацията на вода за смазване на транспортните ленти. 10) Станция за сгъстен въздух за производство на трапезна вода и негазирани безалкохолни напитки (пунш) в PET бутилки от 5, 10 и 11л - 1 брой Съдържа високо ефективна винтова двойка за ниски обороти, увеличаващ интервала за първа проверка и смяна на масло. С ниско ниво на шум и система за пречистване на конденза. Подобрява качествата на оперативният въздух чрез пре филтър за твърди частици. 11) Полуавтоматична машина за опаковане със стреч фолио за бутилиране на пунш и трапезна вода в РЕТ бутилки от 5, 10 и 11л - 2 броя С помощта на фиксиран пре-стреч коефициент се осигурява гарантирана икономия на разход на фолио до 50%. Машината е с по-ниска мощност от съществуващото оборудване. Снабдена е с 99 броя програми за работа с различни параметри. 12) Помпена система за производство на трапезна вода и пунш в бутилки от 5, 10 и 11 л - 1 брой Работи с по-ниска консумация на ел. енергия. 13) Система за приготвяне и съхранение на трапезна вода и пунш в бутилки от 5,10 и 11л - 1 брой Работи с по-ниска консумация на ел. енергия на помпите. Работи с по-голям обем на съдовете, проектиран спрямо по-високата производителност на оборудването. 14) Автоматизирана система за измиване към линия за бутилиране на трапезна вода и пунш в 5л,10л и 11л РЕТ бутилки - 1 брой; Екологична е откъм намалено потребление на вода. 15) Парен котел за подгряване на вода и разтвори към линия за бутилиране на пунш и трапезна вода в 5,10 и 11л - 1 брой; Притежава по-висок коефициент на полезно действие с по-малък разход на гориво. Машините са с редуциран разход на материали и консумативи, с висока енергийна ефективност. Технологичната модернизация ще доведе до намаляване потреблението на електроенергия, като се намали консумацията й с около 5%, в резултат от въведените нови технологии с висока енергийна ефективност, увеличение броя на произведената продукция за единица време; по-висока скорост, която води до намаление на общите разходи на единица продукция. Това, от своя страна, ще допринесе за ускоряване на производствения процес. Ще се приложи процедура избор с публична покана с обособени позиции, съгласно ПМС №118/2014 г. и ще бъдат спазени следните етапи: 1. Подготовка на документацията и избор на изпълнители (1 и 2 месеци). 2. Подписване на договори с избраните изпълнители (3 месец). 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи - (от 4 до 9 месец вкл.) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация . Подписване на финални приемо-предавателни протоколи (9 месец). 5. Подготовка на междинен технически отчет, подготовка на междинен финансов отчет, подготовка и окомплектоване на пълна документация към искане за междинно плащане (от 10 до 12 месец вкл.) 6. Подготовка на финален технически отчет, подготовка на финален финансов отчет, подготовка и окомплектоване на пълна документация към искане за окончателно плащане (от 10 до 12 месец вкл.) 7. Подготовка и изпълнение на дейности, свързани с визуализация и публичност по проекта (от 1 до 12 месец вкл.). 691 873.00 669 607.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.