Организация и управление на проекта : За осъществяване на задачите но организация и управление на проекта ще отговаря екип за управление на проекта /ЕУП/, със следните позиции:
- Ръководител на проекта;
- Технически експерт;
- Финансов експерт;
За гарантиране на качествено изпълнение на проекта, в рамките на времевите и финансови параметри след стартиране на проекта ЕУП:
- ще се запознае с условията и приложимите процедури, и с конкретните задачи на всеки член на екипа във времето;
- ще се запознае с изискванията за отчитане и работа в системата ИСУН, като администрирането и отчитането ще бъдат осъществявани в съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна помощ;
- ще бъде докладвано своевременно за възникнали нередности, как го и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности;
- ще се осигури прозрачност и проследимост на извършените по проекта дейности и направените разходи, като пълен достъп до информацията за проекта ще имат представителите на Договарящия орган, Сертифициращия орган. Одитиращия орган и други одитиращи органи и органи на Европейската Комисия.
За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи, основополагащи принципи при управлението на проекта, ще бъдат:
- ясно структуриране и разпределение на задачите по реализацията на проекта във времето;
- ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки един член на екипа;
- ясно дефинирани правила и ред за комуникация и отчитаме;
- ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта: |
500.00
|
0.00
|
Избор на Изпълнител и изготвяне на работен проект: Дейността включва изготвяне на работен проект за изпълнение на инвестиционен проект за ЕЕ за уличното осветление в община Доспат. Работният проект (работни чертежи и детайли) следва да се изготви в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и подзаконовата нормативна уредба към него. Работният проект следва да съдържа избор на класове за осветление, да определя технически изисквания, да включва изчисляване на светлотехнически показатели и показатели за енергийна ефективност в съответствие със стандартизационен документ за улично осветление СД CEN/TR 13201-1 и български стандарти за улично осветление: БДС EN 13201-2, БДС EN 13201–3 и БДС EN 13201–5 и одобреният със становище на АЕУР доклад от обследване за енергийна ефективност на системи за външно изкуствено осветление на гр. Доспат и всички села в общината (с. Барутин, с. Бръщен, с. Змеица, с. Късак, с. Любча, с. Црънча и с. Чавдар).
Работният проект следва да съдържа данни за избрания вид осветител с данни за светлоразпределение, номинална мощност и светлинен поток, като стойността на светлинния добив да е не по-малко от 120 lm/W, а за светлоразпределение да са с 0.0 % излъчване на светлинен поток нагоре съгласно Критериите на Европейския съюз за зелени обществени поръчки за улично осветление и пътна сигнализация. Заложените в работния проект технически параметри и инвестиционни разходи следва да съответстват на техническите параметри, при които са изчислени показателите за спестяване на енергия и емисии на парникови газове, и размера на инвестиционните разходи в доклада от обследването за енергийна ефективност, или водят до по-добри резултати. |
27 970.64
|
0.00
|
Рехабилитация и модернизация на общинската инфраструктура - системи за външно изкуствено осветление на територията на Община Доспат: По дейността се планира изпълнение на предвидените в работния проект и доклад за енергийно обследване дейности за рехабилитация и модернизация на общинската инфраструктура - системи за външно изкуствено осветление на територията на Община Доспат включващи ЕСМ за доставка и монтаж на LED светодиодни осветители за улично осветление и изграждане на система за управление на общинската инфраструктура - системи за външно изкуствено осветление на община Доспат, която ще се изпълни на територията на всички 8 населени места - гр. Доспат и селата: Барутин, Бръщен, Змеица, Късак, Любча, Црънча и Чавдар. Необходимостта от модернизацията възниква от настоящото състояние на уличното осветление на разглежданите населени места в община Доспат, което не отговаря на стандарта за улични осветителни уредби (УОУ). За осъществяване на предписаните енергоспестяващи мерки, се предвижда подмяната на стари и амортизирани осветители от системата за улично осветление на населените места с нови светодиодни осветители, като за постигане нормите на осветеност по базова линия броят на уличните осветители е 1 902. ЕСМ инвестицията предвижда и демонтаж на старите осветители и монтаж на новите общо 1902 бр.
Планира се 7 бр. от новите светодиодни уличени осветители 20W да бъдат с акумулатор и соларен панел. Те ще бъдат монтирани в гр. Доспат на обслужваща улица. Енергията, която ще се произведе от тях е изчислена на 204,40 kWh годишно (ще осигуряват енергия средно по 4 часа на денонощие). Предвидените осветители имат светлинен добив равен или по-голям от 120 lm/W и имат светлоразпределение с 0,0% излъчване на светлинен поток нагоре, а емисиите на парникови газове са изчислени при емисионен фактор от 1,18 tC02/MWh.
От ключово значение за чувствително намаляване на разходите за закупуване на електрическа енергия за осветление е изборът на адекватно управление на уличното осветление. За целта е предвидено интегриране на интелигентна система за управление – софтуер и в инвестицията е планирана доставка и интегриране на интелигентна система за управление на уличното осветление - софтуер - 1 бр. и доставка и монтаж на Табла за управление за интелигентна система за управление на уличното осветление - 24 бр.;
Чрез изпълнението на дейността ще се постигне и пълно съответствие със стандартите за улично осветление: БДС EN 13201-2, БДС EN 13201-3 и
БДС EN 13201-5.
|
704 468.41
|
0.00
|
Строителен надзор: Дейността включва упражняване на строителен надзор по време на строителството, като за целта ще бъде избран външен изпълнител консултант, притежаващ професионална квалификация и опит, което ще гарантира законосъобразното изпълнение на СМР. Ще бъдат изпълнявани дейности по чл.166, ал . 1, т. 1 и чл. 168 от ЗУТ. Консултантът ще бъде отговорен за:
- Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за строежа в присъствието на служители по чл. 223. ал. 2 от ЗУТ, като състави необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството:
- Заверка на Заповедната книга на строежа;
- Писмено уведомление на Общината, специализираните контролни органи и регионалната дирекция за национален строителен контрол (РДНСК), в 7-дневен срок от заверката на Заповедната книга;
- Съответствието на изпълняваните строителни работи с одобрения технически проект;
- Контрол на продуктите, влагани при ингълнението на СМР;
- Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
- Недопускане на увреждане на грети лица и имоти вследствие на строителството;
-Пълнота и правилно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството съгласно Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството;
- Съгласуване на констативни актове по чл.176, ал.1 от ЗУТ за предаване на строежа от строителя на възложителя;
- Изготвяне на окончателен доклад до възложителя.
|
28 795.12
|
0.00
|
Авторски надзор: Дейността включва упражняване на авторски надзор(АН) и ще се осъществява от проектанта изготвил инвестиционния проект в съответствие със ЗУТ и действащите подзаконови нормативни актове и в съответствие с условията на договора за извършването на AH. Изпълнителят ще осигури необходимата техническа и договорна помощ през периода на изпълнение и въвеждане на обекта в експлоатация. Изпълнителят ще осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи;
• При подписване на протоколи и актове;
• При обсъждане и промяна на конструктивните решения;
• При одобряваме на конструктивни решения;
• При изготвяне на ревизирани чертежи/проекти;
• При изменение на проектни части по време на работа;
• При всички етапи на изпълнение на проекта;
• При аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице;
Проектантът/Изпълнителят:
• Проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност;
• Проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и ВОД (временна организация на движението);
• Съгласува екзекутивни чертежи, съгласно ЗУТ:
• Уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали доп. работ по време на СМР, които водят до промяна на приетите КСС;
• При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа.
|
6 992.66
|
0.00
|
Избор на Изпълнител за доклад за оценка на резултатите и изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати“: Извършването на изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати . Дейността е допустима, което означава е средствата по отпусната безвъзмездна помощ са били изразходвани в съответствие с условията на договора за безвъзмездна помощ.. Изготвянето на доклада ще се извърши от независим външен Изпълнител изпран , избран по Закона за прилагане на обществените поръчки. Докладът следва да установи постигнатите резултати в хода на изпълнение на проекта, както и резултатите от въведените мерки за енергийна ефективност . Анализът в Доклада ще даде ясна представа дали с изпълнение на проекта община Доспат е успяла да постигне заложените резултати и ще трябва да докаже реално постигнати резултати от заложените мерки за енергийна ефективност.. След приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция
община Доспат ще представи Доклада от сертифициран енергиен одитор( лица от регистъра по член 44, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност) за оценка на резултатите от изпълнените мерки за енергийна ефективност, чрез които да се докаже потреблението на първичната енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етап кандидатстване проектно предложение. Доклада ще се изготви по образец - Приложение 9 към настоящата документация |
16 000.00
|
0.00
|
Информираност и публичност по проекта: В съответствие с правилата и изискванията за информация и публичност по МВУ, за да бъде изпълнен член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, При изпълнението на проекта обществеността ще бъде информирана за целите и резултатите му. Мерките за информация и публичност ще се изпълняват съгласно техническите и други изисквания ЗА информация и публичност по МВУ
С оглед популяризиране на проекта и в съответствие с изискванията на Насоките на кандидатстване ще бъдат изпълнени следните мерки за информираност и публичност по проекта от Кандидата:
- Със започването на проекта ще бъде организирано официално събитие за представени дейностите по проекта пред широката общественост. На тази церемония ще се представят целите и задачите по проекта и съответно разяснения за гостите на събитието, както и за получената подкрепа и финансиране.
- При всички мерки за информация, комуникация и публичност,, ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“.
- Ще бъда изработени брошури, дипляни, информационни бюлетини, листовки за информиране на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и финансовата подкрепа от страна на ЕС по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост.
- Ще бъдат изработени и други информационни материали, като: тефтери, химикали, чанти, моливи и други при необходимост от запознаване на общността с целите и резултатите на проекта, както и финансовата подкрепа от страна на ЕС
- Включване на уебсайта на община Доспат кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС;
- Поставяне на проекта плакати с информация за проекта (минимален размер А3), в който се откроява финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място като например входа на сграда, обществени места.
- Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС.
- Ще се постави постоянна обяснителна табела (плакат) А3
- Ще се Организира минимум още две публични събития в процеса на изпълнение на проекта с информационен характер. С цел запознаване гражданите с напредъка по проекта.
|
15 184.54
|
0.00
|