Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към повишаване на енергийната ефективност, чрез технологично обновление и модернизиране на системите за външно изкуствено осветление и подобряване условията за живот на жителите на община Доспат. Съществуващо положение на уличното осветление на всички населени места в община Доспат - гр. Доспат и селата: Барутин, Бръщен, Змеица, Късак, Любча, Црънча и Чавдар към момента на изготвяне на енергийният одит, не отговаря на стандарта за улични осветителни уредби (УОУ).
Предписани са следните енергоспестяващи мерки:
- подмяната на стари и амортизирани осветители с нови светодиодни осветители, като за постигане нормите на осветеност по базова линия броят на уличните осветители е 1 902 бр., в т.ч. демонтаж на старите осветители и монтаж на новите осветители;
- предвижда се и внедряване на ВЕИ мярка, като е предписано 7 бр. от новите светодиодни уличени осветители 20W да бъдат с акумулатор и соларен панел;
- интегриране на доставка и интегриране на интелигентна система за управление на УОУ – софтуер и доставка и монтаж на Табла за управление за интелигентна система за управление на уличното осветление - 24 бр., за да се намалят чувствително разходите за закупуване на електрическа енергия за осветление.
Чрез изпълнението на дейността ще се постигне и пълно съответствие със стандартите за улично осветление: БДС EN 13201-2, БДС EN 13201-3 и БДС EN 13201-5.
Планирани са и съпътстващите строителството дейности по разработване на работен проект, строителен и авторски надзор, както и дейности за управление на проекта и информираност и публичност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта : За осъществяване на задачите но организация и управление на проекта ще отговаря екип за управление на проекта /ЕУП/, със следните позиции: - Ръководител на проекта; - Технически експерт; - Финансов експерт; За гарантиране на качествено изпълнение на проекта, в рамките на времевите и финансови параметри след стартиране на проекта ЕУП: - ще се запознае с условията и приложимите процедури, и с конкретните задачи на всеки член на екипа във времето; - ще се запознае с изискванията за отчитане и работа в системата ИСУН, като администрирането и отчитането ще бъдат осъществявани в съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна помощ; - ще бъде докладвано своевременно за възникнали нередности, как го и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности; - ще се осигури прозрачност и проследимост на извършените по проекта дейности и направените разходи, като пълен достъп до информацията за проекта ще имат представителите на Договарящия орган, Сертифициращия орган. Одитиращия орган и други одитиращи органи и органи на Европейската Комисия. За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи, основополагащи принципи при управлението на проекта, ще бъдат: - ясно структуриране и разпределение на задачите по реализацията на проекта във времето; - ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки един член на екипа; - ясно дефинирани правила и ред за комуникация и отчитаме; - ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта: 500.00 0.00
Избор на Изпълнител и изготвяне на работен проект: Дейността включва изготвяне на работен проект за изпълнение на инвестиционен проект за ЕЕ за уличното осветление в община Доспат. Работният проект (работни чертежи и детайли) следва да се изготви в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и подзаконовата нормативна уредба към него. Работният проект следва да съдържа избор на класове за осветление, да определя технически изисквания, да включва изчисляване на светлотехнически показатели и показатели за енергийна ефективност в съответствие със стандартизационен документ за улично осветление СД CEN/TR 13201-1 и български стандарти за улично осветление: БДС EN 13201-2, БДС EN 13201–3 и БДС EN 13201–5 и одобреният със становище на АЕУР доклад от обследване за енергийна ефективност на системи за външно изкуствено осветление на гр. Доспат и всички села в общината (с. Барутин, с. Бръщен, с. Змеица, с. Късак, с. Любча, с. Црънча и с. Чавдар). Работният проект следва да съдържа данни за избрания вид осветител с данни за светлоразпределение, номинална мощност и светлинен поток, като стойността на светлинния добив да е не по-малко от 120 lm/W, а за светлоразпределение да са с 0.0 % излъчване на светлинен поток нагоре съгласно Критериите на Европейския съюз за зелени обществени поръчки за улично осветление и пътна сигнализация. Заложените в работния проект технически параметри и инвестиционни разходи следва да съответстват на техническите параметри, при които са изчислени показателите за спестяване на енергия и емисии на парникови газове, и размера на инвестиционните разходи в доклада от обследването за енергийна ефективност, или водят до по-добри резултати. 27 970.64 0.00
Рехабилитация и модернизация на общинската инфраструктура - системи за външно изкуствено осветление на територията на Община Доспат: По дейността се планира изпълнение на предвидените в работния проект и доклад за енергийно обследване дейности за рехабилитация и модернизация на общинската инфраструктура - системи за външно изкуствено осветление на територията на Община Доспат включващи ЕСМ за доставка и монтаж на LED светодиодни осветители за улично осветление и изграждане на система за управление на общинската инфраструктура - системи за външно изкуствено осветление на община Доспат, която ще се изпълни на територията на всички 8 населени места - гр. Доспат и селата: Барутин, Бръщен, Змеица, Късак, Любча, Црънча и Чавдар. Необходимостта от модернизацията възниква от настоящото състояние на уличното осветление на разглежданите населени места в община Доспат, което не отговаря на стандарта за улични осветителни уредби (УОУ). За осъществяване на предписаните енергоспестяващи мерки, се предвижда подмяната на стари и амортизирани осветители от системата за улично осветление на населените места с нови светодиодни осветители, като за постигане нормите на осветеност по базова линия броят на уличните осветители е 1 902. ЕСМ инвестицията предвижда и демонтаж на старите осветители и монтаж на новите общо 1902 бр. Планира се 7 бр. от новите светодиодни уличени осветители 20W да бъдат с акумулатор и соларен панел. Те ще бъдат монтирани в гр. Доспат на обслужваща улица. Енергията, която ще се произведе от тях е изчислена на 204,40 kWh годишно (ще осигуряват енергия средно по 4 часа на денонощие). Предвидените осветители имат светлинен добив равен или по-голям от 120 lm/W и имат светлоразпределение с 0,0% излъчване на светлинен поток нагоре, а емисиите на парникови газове са изчислени при емисионен фактор от 1,18 tC02/MWh. От ключово значение за чувствително намаляване на разходите за закупуване на електрическа енергия за осветление е изборът на адекватно управление на уличното осветление. За целта е предвидено интегриране на интелигентна система за управление – софтуер и в инвестицията е планирана доставка и интегриране на интелигентна система за управление на уличното осветление - софтуер - 1 бр. и доставка и монтаж на Табла за управление за интелигентна система за управление на уличното осветление - 24 бр.; Чрез изпълнението на дейността ще се постигне и пълно съответствие със стандартите за улично осветление: БДС EN 13201-2, БДС EN 13201-3 и БДС EN 13201-5. 704 468.41 0.00
Строителен надзор: Дейността включва упражняване на строителен надзор по време на строителството, като за целта ще бъде избран външен изпълнител консултант, притежаващ професионална квалификация и опит, което ще гарантира законосъобразното изпълнение на СМР. Ще бъдат изпълнявани дейности по чл.166, ал . 1, т. 1 и чл. 168 от ЗУТ. Консултантът ще бъде отговорен за: - Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за строежа в присъствието на служители по чл. 223. ал. 2 от ЗУТ, като състави необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството: - Заверка на Заповедната книга на строежа; - Писмено уведомление на Общината, специализираните контролни органи и регионалната дирекция за национален строителен контрол (РДНСК), в 7-дневен срок от заверката на Заповедната книга; - Съответствието на изпълняваните строителни работи с одобрения технически проект; - Контрол на продуктите, влагани при ингълнението на СМР; - Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - Недопускане на увреждане на грети лица и имоти вследствие на строителството; -Пълнота и правилно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството съгласно Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Съгласуване на констативни актове по чл.176, ал.1 от ЗУТ за предаване на строежа от строителя на възложителя; - Изготвяне на окончателен доклад до възложителя. 28 795.12 0.00
Авторски надзор: Дейността включва упражняване на авторски надзор(АН) и ще се осъществява от проектанта изготвил инвестиционния проект в съответствие със ЗУТ и действащите подзаконови нормативни актове и в съответствие с условията на договора за извършването на AH. Изпълнителят ще осигури необходимата техническа и договорна помощ през периода на изпълнение и въвеждане на обекта в експлоатация. Изпълнителят ще осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи; • При подписване на протоколи и актове; • При обсъждане и промяна на конструктивните решения; • При одобряваме на конструктивни решения; • При изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; • При изменение на проектни части по време на работа; • При всички етапи на изпълнение на проекта; • При аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; Проектантът/Изпълнителят: • Проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; • Проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и ВОД (временна организация на движението); • Съгласува екзекутивни чертежи, съгласно ЗУТ: • Уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали доп. работ по време на СМР, които водят до промяна на приетите КСС; • При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа. 6 992.66 0.00
Избор на Изпълнител за доклад за оценка на резултатите и изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати“: Извършването на изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати . Дейността е допустима, което означава е средствата по отпусната безвъзмездна помощ са били изразходвани в съответствие с условията на договора за безвъзмездна помощ.. Изготвянето на доклада ще се извърши от независим външен Изпълнител изпран , избран по Закона за прилагане на обществените поръчки. Докладът следва да установи постигнатите резултати в хода на изпълнение на проекта, както и резултатите от въведените мерки за енергийна ефективност . Анализът в Доклада ще даде ясна представа дали с изпълнение на проекта община Доспат е успяла да постигне заложените резултати и ще трябва да докаже реално постигнати резултати от заложените мерки за енергийна ефективност.. След приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция община Доспат ще представи Доклада от сертифициран енергиен одитор( лица от регистъра по член 44, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност) за оценка на резултатите от изпълнените мерки за енергийна ефективност, чрез които да се докаже потреблението на първичната енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етап кандидатстване проектно предложение. Доклада ще се изготви по образец - Приложение 9 към настоящата документация 16 000.00 0.00
Информираност и публичност по проекта: В съответствие с правилата и изискванията за информация и публичност по МВУ, за да бъде изпълнен член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, При изпълнението на проекта обществеността ще бъде информирана за целите и резултатите му. Мерките за информация и публичност ще се изпълняват съгласно техническите и други изисквания ЗА информация и публичност по МВУ С оглед популяризиране на проекта и в съответствие с изискванията на Насоките на кандидатстване ще бъдат изпълнени следните мерки за информираност и публичност по проекта от Кандидата: - Със започването на проекта ще бъде организирано официално събитие за представени дейностите по проекта пред широката общественост. На тази церемония ще се представят целите и задачите по проекта и съответно разяснения за гостите на събитието, както и за получената подкрепа и финансиране. - При всички мерки за информация, комуникация и публичност,, ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. - Ще бъда изработени брошури, дипляни, информационни бюлетини, листовки за информиране на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и финансовата подкрепа от страна на ЕС по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост. - Ще бъдат изработени и други информационни материали, като: тефтери, химикали, чанти, моливи и други при необходимост от запознаване на общността с целите и резултатите на проекта, както и финансовата подкрепа от страна на ЕС - Включване на уебсайта на община Доспат кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; - Поставяне на проекта плакати с информация за проекта (минимален размер А3), в който се откроява финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място като например входа на сграда, обществени места. - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС. - Ще се постави постоянна обяснителна табела (плакат) А3 - Ще се Организира минимум още две публични събития в процеса на изпълнение на проекта с информационен характер. С цел запознаване гражданите с напредъка по проекта. 15 184.54 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.