Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение представлява Етап II на фазирания от ОПТТИ проект „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, Фаза 2“. С реализацията на настоящото проектно предложение ще бъдат завършени всички дейности по рехабилитация и модернизация на железопътната инфраструктура по линията Пловдив-Бургас, без ЖП възел Пловдив, който се съфинансира от Механизма за свързване на Европа. Това ще бъде постигнато чрез привеждане на железопътната инфраструктура в съответствие с изискванията за оперативна съвместимост и в съответствие с ангажиментите на Република България да приведе основната TEN-T мрежа в съответствие с изискванията на Регламент 1315/2013 най-късно до 2030 г. Железопътната линия Пловдив -  Бургас е част от „основната“ трансевропейска железопътна мрежа и част от коридор „Ориент/Източно-Средиземноморски”. Съществуващата жп линия Пловдив - Бургас е електрифицирана и общата й дължина е 293 км, от които 140 км еднопътна и 153 км – двойна жп линия. 
В обхвата на този проект е включено завършването на следните компоненти: 
- Компонент 1-Проектиране и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации по железопътната линия Пловдив-Бургас –изграждане на: сигнализация в 18 гари; с-ма за влаков контрол ETCS, ниво 1; с-ма за диспечерска централизация в участъка Маноле-Бургас; с-ма за влакова комуникация GSM-R; полагане на оптичен кабел;
- Компонент 2-Изграждане на надлези/подлези за железопътната линия Пловдив–Бургас на мястото на съществуващи прелези–премахване на жп прелези и изграждане на надлези;
- Компонент 4-Рехабилитация на жп участък Скутаре–Оризово–подновяване на железен път, реконструиране на мостове, подновяване на съществуваща контактна мрежа и на сигнализация в гари;
- Компонент 5-Модернизация на жп участък Оризово-Михайлово – подновяване и изграждане на железен път и контактна мрежа, .... 

Информацията продължава в Приложение 1 към ФК.

Проектът стартира от 01.01.2024 г. и е планирано да завърши до 31.12.2025 г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Проектиране: Дейност 1 „Проектиране“ включва изготвяне на проекти за модернизация на жп участък Оризово-Михайлово - 355 175,81 евро за окончателно плащане по участъци, както следва: Участък 812 гара Оризово и участък: 814 РП Чирпан запад – РП Чирпан изток - подучастък: 12 гара Чирпан Част: геодезия, част: хидрология, част: земни конструкции, част: железен път, безнаставов релсов път, съоръжения - подчаст: малки съоръжения, контактна мрежа, контактна мрежа - подчаст: SCADA, сигнализация, сигнализация - подчаст: тръбна кабелопроводна мрежа, телекомуникации - подчаст: оптичен кабел, телекомуникации - подчаст: опазване на магистрален кабел, видеонаблюдение, сгради - подчаст: архитектура, гарови съоръжения, подчаст: конструкции - подобект: пешеходна пасарелка, гарови съоръжения - подчаст: ВиК – пожарен водопровод, подобект: резервоар за пожарогасене – част конструкции, гарови съоръжения - подчаст: електрическа – външно захранване - подобект: подлез за селскостопански животни, железен път - подобект: прелез на км 43+021,53, временни пътища, пътища-подобект: паркинг гара Оризово, електрическа – външно осветление, електрическа – отопление стрелки, електрозахранване - подчаст: резервно ел. захранване от контактна мрежа за МКЦ, съоръжения - подчаст: шумозащитни стени и предпазни огради, подобект: шумозащитни стени и предпазни огради в гара Оризово, технологична, план за безопасност и здраве, план за управление на строителните отпадъци, вертикална планировка – възстановяване на нарушени терени и пожарна безопасност, геология, сборен ситуационен план, контактна мрежа – механични разчети, контактна мрежа – математически симулации, сигнализация -подчаст: тръбна кабелопроводна мрежа - подобект: конструктивна – шахти, екология, сигнализация-подчаст: конструктивна – фундаменти и стълбове за светофори, контактна мрежа - подчаст: стълбове и фундаменти – статически изчисления, контактна мрежа - подчаст: албум елементна база. Участък 813: гара Оризово-РП Чирпан запад, участък 814-11: РП Чирпан запад – гара Чирпан, участък 814-13: гара Чирпан-РП Чирпан изток, участък 814-21: РП Чирпан запад - РП Чирпан изток, участък 815: РП Чирпан изток – гара Михайлово, участък 816: гара Михайлово Част: геология; геодезия; железен път; безнаставов релсов път; съоръжения; контактна мрежа; сигнализация - тръбна канална мрежа; телекомуникации; сгради - архитектура; конструкции; външно осветление и ел. инсталации; енергийна ефективност; електрическа – резервно захранване; ОВК; отопление на стрелки. временни пътища; пътна; шумозаглушителни и предпазни огради – конструктивна; вертикална планировка – възстановяване на нарушени терени; рекултивация; план за безопасност и здраве; план за управление на строителните отпадъци; технологична. Участък 816: подучастък 1: гара Михайлово – гара Димитровград Част: геодезия; железен път; рекултивация; план за безопасност и здраве; план за управление на строителните отпадъци. 7 180 215.01 60 093.85
Строителство и изграждане: В обхвата на тази дейност попадат следните под-дейности: 1. Компонент 1 - Проектиране и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации по железопътната линия Пловдив-Бургас със стойност на СМР 1 579 793,07 лв.. Изпълнение на Дейности: МКЦ (Маршрутно-компютърни централизации) - 25% в Етап II; Диспечерска централизация - 99 % в Етап II; ETCS - 92 % в Етап II, достигайки 100% за дейността; Устройства за контрол на подвижния състав - 100%; Оптичен кабел и телекомуникационна апаратура - 53 % в Етап II; Глобална система за мобилни комуникации – в железопътния транспорт (GSM-R), участък Пловдив-Бургас - 55 % в Етап II; Център за управление на телекомуникационната мрежа - 100%; Отопление на стрелки - 25 % в Етап II; Строителни работи по техническите помещения в участъка Калитиново-Карнобат - 60 % в Етап II; Телекомуникационни системи - 100%; Телефонни централи и терминали - 100%; Часовникови механизми - 100%; Система за информация на пътниците - 100%; Екологични мерки - 17% в Етап II; Резервни части за системите за сигнализация и телекомуникации - 100%; Тестове за приемане на системите за сигнализация - 68% в Етап II; Телекомуникации – тестове за приемане на системите - 100%; ТСОС - 100%. 2. Компонент 2 - Изграждане на надлези/подлези по железопътната линия Пловдив-Бургас на мястото на съществуващи прелези със стойност на СМР 39 176 023,76 лв. Изпълнение на Дейности: Пътен надлез (ПН) при км 85+083 - 26% в Етап II; ПН при км 92+598 - 25% в Етап II; ПН при км 97+617 - 10% в Етап II; ПН при 100+113 - 10% в Етап II; ПН при км 23+800 - 10% в Етап II; ПН при км 26+306 - 10% в Етап II; ПН при км 114+730 - 64% в Етап II; ПН при км 119+450 - 41% в Етап II; ПН при км124+657 - 14% в Етап II; ПН при км 145+787 - 21% в Етап II; ПН при км 151+770 - 75% в Етап II; ПН при км 158+777 - 43% в Етап II; Пеш. надлез при км 160+300 - 55% в Етап II; ПН при км 18+607 - 100% в Етап II; ПН при км 21+890 - 100% в Етап II; ПН при км 32+000 - 100% в Етап II; ПН при км 39+092 - 100% в Етап II; ПН при км 192+625 - 100% в Етап II; ПН при км 219+390 - 100% в Етап II. 3. Компонент 5 - Модернизация на железопътен участък Оризово-Михайлово, със стойност на СМР 89 118 092,28 лв. Изпълнение на дейности: Сигнализация - 55% в Етап II; Външни електрически инсталации - 58% в Етап II; Екзекутивна документация - 53% в Етап II; Железен път - 29% в Етап II; Контактна мрежа - 27% в Етап II; Дейности по околна среда - 36% в Етап II; Съоръжение, Предпазни огради - 1% в Етап II; Тестове - 66% в Етап II; Оптични кабели и GSM-R - 88% в Етап II; Пътен надлез при км 52+114.46 - 27% в Етап II; Пътен надлез при км 55+840.82 - 27% в Етап II; Пътен подлез при км 62+816.91 - 31% в Етап II; Диспечерски устройства - 100% в Етап II; Пътен надлез при км 44+212.33 - 100% в Етап II; Пътен надлез при км 48+777.60 - 100% в Етап II; Пътен надлез при км 52+114.46 - 100% в Етап II; Пътен надлез при км 55+840.82 - 100% в Етап II; Пътен надлез при км 59+317.22 - 100% в Етап II; Пътен подлез при км 65+164.26 - 100% в Етап II; Пътен подлез при км 66+961.80 - 100% в Етап II; Тунел - 100% в Етап II; Резервни части за железен път, контактна мрежа, сигнализация и телекомуникации - 100% в Етап II. 4. Компонент 7 - Реконструкция на стрелковото развитие на гара Зимница и рехабилитация на контактната мрежа на гарите Зимница и Стралджа, със стойност на СМР5 395 561,74 лв. Изпълнение на дейности: Железен път - 13% в Етап II; Съоръжения - 48% в Етап II; Сграда и стълбове - 37% в Етап II; Контактна мрежа на гара Зимница - 64% в Етап II; Сигнализация, отопление на стрелки и електрозахранване - 21% в Етап II; Документация за ТСОС - 92% в Етап II; Околна среда - 100%; Резервни части - 100%. 5. Компонент 6 - Модернизация на железопътен участък Ямбол – Зимница, при гара Завой, със стойност на СМР 17 151 973,41 лв. Изцяло изпълнени дейности в Етап II. 414 399 559.77 13 141 466.61
Съоръжения и машини или оборудване: В дейността са включени доставките, монтирането и тестването на машини и съоръжения/оборудване на следните под-дейности: 1. Компонент 1 - Проектиране и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации по железопътната линия Пловдив-Бургас, със стойност на съоръженията 99 987 234,35 лв., достигайки 100 % напредък в Етап II. В етап I финансовия напредъка е 47 %. 2. Компонент 2 - Изграждане на надлези/подлези по железопътната линия Пловдив-Бургас на мястото на съществуващи прелези, със стойност на съоръженията 951 748,26 лв., достигайки 100 % напредък в Етап II. В етап I финансовия напредъка е 30 %. 3. Компонент 5 - Модернизация на железопътен участък Оризово-Михайлово със стойност на съоръженията 13 434 046,62 лв., достигайки 100 % напредък в Етап II. В етап I финансовия напредъка е 12 %. 4. Компонент 7 - Реконструкция на стрелковото развитие на гара Зимница и рехабилитация на контактната мрежа на гарите Зимница и Стралджа, със стойност на съоръженията 4 275 919,57 лв., достигайки 100 % напредък в Етап II. В етап I финансовия напредъка е 21 %. 5. Компонент 6 - Модернизация на железопътен участък Ямбол-Зимница, при гара Завой, със стойност на съоръженията 1 877 587,05 лв. – в пълен обхват в Етап II. 239 709 762.72 14 712 684.86
Непредвидени разходи: Непредвидени разходи могат да се дължат на изпълнителите на отделните компоненти/под-дейности в обхвата на проекта при обоснована необходимост от извършване на непредвидени дейности. Непредвидените работи са такива, които не са могли да бъдат предвидени в етапа на подготовка на документация/ Техническата спецификация/ от страна на Възложителя/Бенефициент и оттам в офертата на участник в процедура за изпълнение на дадена под-дейност в обхвата на проекта - например необходимост от допълнителни тестове или изследвания или строително монтажни работи, възникнали поради непредвидени обстоятелства, които са доказано необходими за целите на проекта. Непредвидени разходи се отнасят към отделните под-дейности/компоненти и са разпределени и включени в стойностите на планираните процедури за тяхното изпълнение (или в стойностите на вече сключените договори), попадащи в обхвата на проекта. Стойността за непредвидени разходи за отделните договори се формира като процент (средно 4%) от индикативната стойност за всеки от тях. Стойностите за непредвидени са представени като процент в Дейности 3 и 4 и като суми, включени в индикативната стойност на процедурите в част "Външно възлагане" на проектното предложение в ИСУН. 26 650 994.59 0.00
Публичност: Дейностите по изпълнение на мерките за информация и комуникация (публичност) ще бъдат съобразени с указанията за мерките за информация и публичност от Насоките за кандидатстване по ПТС и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2021-2027 г. Бенефициентът ще възложи изпълнението на минималните изисквания по отношение всички мерки за информация и комуникация на изпълнителите на отделните под-дейности с обща стойност 345 354,70 лв., разпределени по под-дейности/компоненти. Стойността за публичност за отделните договори се формира като процент (до 0,1%) от индикативната стойност за съответната под-дейност/компонент на проекта. 565 754.71 16 060.10
Упражняване на надзор по време на строителните работи: В тази дейност са включени следните под-дейности: 1. Оценка на съответствие и строителен надзор и координация на договори, за който е подписан договор, който включва администриране и цялостен контрол по изпълнението на договорите за строителство и инженеринг, подпомагане финансовото управление на проекта, координация на договорите за строителство и инженеринг, изготвяне на оценка на съответствието на всички части на проектите със съществените изисквания към строежите и Комплексен доклад за оценка на съответствието на проектите на Изпълнителите по договорите за инженеринг, упражняване на строителен надзор при извършване на строително-монтажни работи, съгласно изискванията на ЗУТ, по договорите, попадащи в обхвата на проекта, участие в процедурите за изготвяне на Акт образец 15 за приемането на работите, в съответствие с клаузите на договорите за строителство и инженеринг и ЗУТ, оценяване на искания за непредвидени работи и свързаните с тях непредвидени разходи, както и искания за промени в одобрения и приет линеен график за изпълнение на договорите за строителство и инженеринг, подготовка на документи за назначаване на държавна приемателна комисия за установяване годността за ползване на строежа и издаване на разрешения за ползване. 2. Авторски надзор за модернизацията на железопътен участък Ямбол-Зимница, при гара Завой 3. Оценка на съответствието с техническите спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС) 24 457 130.01 429 515.65
Техническа помощ: Началото на дейността съвпада с началото на проекта - януари 2024 г. - и включва следните под-дейности: Под-дейност 1: Техническа помощ за изпълнение на проекта Под-дейност 1 включва изпълнение на дейности от експертите от ЗПУИП по проекта и разходи за тях, както следва: - осигуряване на възнаграждения (ОМЗ, осигуровки, клас, болнични, социални суми, извънреден труд и др.) за експертите, които участват в подготовката, управлението и изпълнението на проекта; - провеждане на командировки във връзка с изпълнението на проекта (вкл. разходи за пътни, дневни, нощувки); - разходи за транспорт и гориво; - осигуряване на необходимото техническо оборудване за работата на експертите от ЗПУИП (напр. компютърни конфигурации, вкл. софтуер; мултимедийно устройство; лаптопи и софтуер; стационарни монитори; външни мишки; мрежови принтер; мултифункционални устройства; сървър; поддръжка и обслужване на оборудването); - осигуряване на необходимите офис оборудване, офис консумативи и канцеларски материали; - осигуряване на външни консултанти и специфична експертиза, при възникнала необходимост; - участие в обучения; - разходи за такси и разрешителни. ДДС не е начислен за стойността за техническата помощ по проекта. Под-дейност 2: Теренни проучвания и археологическо наблюдение по време на строителството Под-дейност 2 е на стойност 1 881 885 лв. и включва извършване на необходимите действия по опазване на културното наследство в обхвата на рехабилитацията на железопътната линия Пловдив-Бургас, в съответствие с изисквания на Глава втора и трета на Наредба № Н-00-0001 от 14.02.2011 г. за извършване на теренни археологически проучвания (обн. ДВ, бр. 18 от 2011 г., в сила от 01.03.2011 г.; изм. ДВ., бр.101 от 18 Декември 2012 г.), издадена от министъра на културата, а именно: 2.1. Наблюдение по време на строителството в участъци в рамките на сервитута. 2.2. пълни спасителни археологически проучвания на обекти, регистрирани при предварително археологическо проучване или археологическо наблюдение по време на строителството. 18 358 299.99 1 072 999.24

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.