Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 763 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда изпълнението на 4 основни дейности:
1. Извършване на проучване „Ключови компетентности и умения за успех – от закон към практика“
2. Създаване на препоръки за ефективно преподаване на ключови компетентности/умения в класната стая и повишаване качеството на продължаващата квалификация на педагогическите специалисти
3. Апробиране на препоръките за преподаване на умения в класната стая и механизмите за подобряване на качеството на обученията за квалификация на педагогически специалисти
4. Провеждане на заключителна конференция с участието на бизнес, граждански и публичен сектор за последващи дейности за приложение на резултатите на макро ниво

В резултат на изпълнението на проекта ще бъдат апробирани модели за преподаването и развиването на ключови компетентности у учениците в България.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Проучване „Ключови компетентности и умения за успех – от закон към практика“: Дейността е част от Група дейности 1, посочени в т. 13 от Насоките за кандидатстване, поддейност: Извършване на проучвания и изследвания, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. Цел на дейността: проучването цели да идентифицира приложенията на приетия през 2015 г. нов Закон за предучилищно и училищно образование (ЗПУО) във връзка с преподаването и развиването на ключови компетентности у учениците, посочени в Чл.77. (1) от ЗПУО. Целеви групи: Административни структури на изпълнителната власт, НПО и бизнес. Проучването ще мониторира и анализира политики, подзаконова и нормативна уредба, както и продължаващата квалификация на педагогическите специалисти в сферата на преподаване на ключови компетентности, за да идентифицира до каква степен са създадени условия на макро ниво за приложение на Закона. Към момента проучвания в сферата показват, че не са възникнали ефективни последващи действия в подкрепа на приложението на Закона по линия на развиване на ключовите компетентности и умения на 21-ви век. В тази връзка проучването се фокусира върху: - Изследване на подзаконовата и нормативна уредба и приложение на членовете от Закона, които регламентират преподаването на умения и компетентности в рамките на формалното образование – преглед на държавните образователни стандарти, държавните образователни изисквания и учебните програми - Анализ на възможностите за продължаваща квалификация на педагогическите специалисти по темата за преподаване на ключови компетентности и умения в класната стая в изпълнение на ЗПУО. Фокус ще бъде поставен върху предлаганите обучения в Информационния регистър на одобрените програми за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти, както и Национална програма “Квалификация” , модул II “Квалификация на учители”. Принос на дейността за постигане на целите на проекта – дейността анализира настоящата среда във взаимодействие между институциите и гражданския сектор. Това дава основа за доказателствено базирани политики, които решават конретен проблем и той е идентифициран чрез качествени и количествени измерители и на база факти. Това предотвратява формулирането на политики, които не са базирани на факти. 35 940.00 35 940.00
Създаване на препоръки за ефективно преподаване на ключови компетентности/умения в класната стая и повишаване качеството на продължаващата квалификация на педагогическите специалисти: Дейността е част от Група дейности 2, посочени в т. 13 от Насоките за кандидатстване, поддейност: Разработване на механизми и предложения за подобряване на средата за гражданско участие в управлението. Целта на дейността е да се инициира диалог по темата, който да даде резултат по предложенията, формирани на база на нуждите, резултатите от проучването, идентифицираните проблеми и предложени решения. Целта на препоръките е те да са конкретни механизми, които могат да бъдат апробирани и да бъде оценено тяхното въздействие. Целева група, към която е насочена дейността: Административни структури на изпълнителната власт и по-специално - МОН и ресорните дирекции. На база на проведеното проучване ще бъдат идентифицирани препоръки към институциите, които са доказателствено базирани на анализираните факти. Препоръките и самото проучване ще бъдат в основата на последващите дейности в рамките на проекта. Препоръките ще бъдат директно отправени към ресорното министерство – Министерство на образованието и науката и в частност към Дирекциите “Съдържание на предучилищното и училищното образование” и “Квалификация и кариерно развитие”. Предложенията ще се фокусират и върху възможностите за съвместна работа между неправителствения сектор, бизнеса и други заинтересовани страни, които заедно да предложат решения на идентифицираните предизвикателства във връзка с преподаването на ключовите компетентности, заложени в ЗПУО и механизми за подобряване качеството на предлаганите обучения за квалификация на педагогическите специалисти. Начин, по който дейността допринася за постигане на целите на проекта - препоръките са механизми, създадени съвместно между граждански и бизнес сектор (Образование България 2030 е мрежа, в която членуват експертни граждански организации и бизнес компании), които са насочени към подобряване на политики, т.е. подобряват взаимодействието между гражданския, частния и публичния сектор за съвместно формулиране на политики. Препоръките ще дадат детайлен подход към работещи механизми и инструментариум за устойчиви решения, които да бъдат апробирани и валидирани в рамките на системата на предучилищното и училищното образование. По отношение на квалификацията на учители ще бъдат предложени конкретни решения за осигуряване на качеството на предлаганите обучителни програми, мониторинг и анализ на резултатите, въвеждане на система за обратна връзка и измерване на резултатите на учениците. 16 399.68 17 958.14
Апробиране на препоръките за преподаване на умения в класната стая и механизмите за подобряване на качеството на обученията за квалификация на педагогически специалисти: Дейността е част от Група дейности 3, посочени в т. 13 от Насоките за кандидатстване, поддейност: Обмяна и/или пренасяне на добри практики и/или иновативни решения, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. Целта на дейността е да валидира/апробира предложените механизми в дейност 2 и да оцени тяхното реално приложение. Тази валидация на микро ниво ще позволи мултиплицирането на инструментариума на макро ниво. Целеви групи, към които е насочена дейността: - Учители – те ще бъдат обучени по разработена обучителна методология как на практика да развиват ключови компетентности у своите ученици. Допълнително ще бъдат тествани инструменти за оценка на нуждите, подкрепа/менторство в приложението на резултатите, инструментариум за обратна връзка от обучението и измерване на ефективността. Това ще отговори на нуждата на учителите от качествена квалификация и подкрепа в приложението на наученото. - Бизнес – доставчик на обучения за квалификация ще взаимодейства активно с НПО експертни организации за тестването на предложените механизми за качествена квалификация и тестването на нова обучителна програма. Техните нужди казсаят въвеждането на механизми, които да направят квалификационните обучения по-ефективни. Тя е идентифицирана в работата ни с доставчици на квалификационни обучения по съвместни инициативи. В рамките на дейността ще се: - Проведат дейности за апробиране на препоръките за преподаване на ключови компетентности в класната стая и продължаваща квалификация за учители по темата с валидиране на процеси за повишаване на ефективността и качеството. - Тества програма за квалификация на учители за преподаване на умения в рамките на преподаване на предметно знание в класната стая - провеждане на обучение за учители, предоставено от доставчик на обучителни услуги. Обучението не само ще тества програма за повишаване на квалификацията по темата “Ключови компетентности и умения на 21-ви век в класната стая”, но и ще предложи цялостен подход за проследяване на резултатите и ефективността, обратна връзка от учителите, проследяване на напредъка и менторство от страна на доставчика. Тестването на тази методология и механизъм за провеждане ще бъде основа за валидирането на препоръките в Дейностите от група 2, основани на анализа в Дейностите от група 1. Резултатите от дейността ще дадат реална оценка за ефективността на предложените механизми и последващото им приложение в по-широк мащаб от МОН, Дирекция “Квалификация и кариерно развитие”. 12 699.84 11 024.88
Провеждане на заключителна конференция с участието на бизнес, граждански и публичен сектор за последващи дейности за приложение на резултатите на макро ниво: Дейността е част от Група дейности 3, посочени в т. 13 от Насоките за кандидатстване, поддейност: Провеждане на конференции, обществени обсъждания, кръгли маси и други сходни дейности със заинтересованите страни. Целта на дейността е да бъдат представени резултатите от проекта и иницииран диалог между всички заинтересовани страни за тяхното приложение с цел формулиране на качествени политики, които подобряват нормативната уредба за развиване на ключови компетентности и подкрепят педагогическите специалисти чрез ефективна продължаваща квалификация. Целеви групи, към които е насочена дейността: - Административни структури на изпълнителната власт: МОН и РУО - НПО – експертни и граждански организации - Бизнес – компании, които имат интерес образователната система да развива ключови умения (членове и съмишленици на Образование България 2030); доставчици на квалификационни обучения за учители, образователни институции - Общественост – образователни експерти, родители, учители, директори Конференцията ще се проведе с участието на представители на МОН, РУО, експертни граждански организации, бизнес (включително доставчици на обучения за квалификация), представители на местното управление, представители на университети и др. заинтересовани лица. Събитието цели да представи резултатите от проекта и провокира конструктивен диалог между заинтересованите страни, пряко ангажирани с темата, които да обсъдят добри практики за взаимодействие и актуализиране на нормативната уредба и повишаване качеството на квалификацията на учителите в подкрепа на преподаване на умения. Конференцията има за цел да представи резултатите от проекта – проучване, препоръки и резултати от валидирането им чрез дискусионни панели между заинтересованите страни. Във втората част на събитието ще се проведе дискусия (тип кръгла маса), на която заинтересованите страни да се ангажират с последващи действия по приложението на резултатите. 15 996.00 9 550.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.