Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е своеобразен отговор на реалната, належаща потребност от социална подкрепа и хуманно отношение към идентифицирани нуждаещи се лица, които поради бедност и продължителна социална изолация,  са в затруднение да осигурят сами прехраната си. Във всеки работен ден от посочения период ще се осигурява питателна, здравословна и топла храна на лицата в нужда, с оглед преодоляване на основно материално лишение. Реализацията му надгражда социалната политика на общината в подкрепа на изпаднали в затруднено положение и в риск от социално изключване, слоеве от населението. Топлият обяд ще се предоставя безплатно, в индивидуални опаковки до домовете на потребителите.Ще бъде извършен подбор на 150 потребители от целевите групи за осигуряване на топъл обяд. Услугата ще бъде предоставяна чрез 9 звена на Домашен социален патронаж, разполагащ с подходяща материална база и оборудване за приготвяне на храната и транспортирането й до потребителите. На потребителите ще се предоставя разнообразно седмично меню, ще се осигурява балансирано хранене, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Ще се реализират и съпътстващи мерки, предвидени в допълнение към разпределянето на храна с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, като например разходите за консултиране, за изготвяне на информационни материали за основни социални права и насочване към други услуги, за изготвяне на насоки за балансиран режим на хранене и др. В резултат на изпълнението на проекта 150 лица от общината ще получат топъл обяд в 263 работни дни, ще бъде подобрен достъпът им до социални услуги за преодоляване на социалната им изолация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Приготвяне на топъл обяд : Топлият обяд ще се състои от: прясна, здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд включваща-супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. За приготвяне на топъл обяд ще се използват безопасни работни практики, и всички нормативни документи , които регламентират хигиена на храненето и Закона за здравето, Закона за храните и други поднормативни документи.Ще се изготвя разнообразно седмично меню. Размерът на средствата за един храноден ще бъде 3,20 лв.с вкл. ДДС за едно лице. Доставяните хранителни продукти ще бъдат придружени от документи, удостоверяващи техния произход и качество (напр. документ за произход; декларация за съответствие; удостоверение за качество; търговски листове за качество и произход; сертификат за контрол на храни от РЗИ; протокол за изпитване от БАБХ и др.), означен срок на годност и първични счетоводни документи (фактури, стокови разписки/приемо-предавателни протоколи). При съхранението на хр.продукти и приготвянето на храната ще се спазват всички санитарно-хигиенни изисквания. Топлият обяд ще се приготвя по меню, по рецептурник за обществено хранене, осигуряващ балансирано хранене, при спазване на изискванията за безопасност на храните и нац. стандарти и норми за хранене. Ще се доставя на потребителите в опаковки за еднократна употреба. Качественото приготвяне на топлия обяд и достигането му до потребителите са основен приоритет на община Добричка. Материалната база е в добро състояние и разполага с цялостно оборудване и обзавеждане за предоставяне на качествена услуга. В рамките на проекта ще функционират девет обекта, които се намират в съответните звена на ДСП-кухни за приготвяне на храна, с дългогодишен опит в предоставянето на социалната услуга обществена трапезария, изразяваща се в ежедневна доставка на топла храна за потребители в съответните райони. 1.ДСП с.Владимирово-адрес: сградата на училище и детска градина, кухня ДСП на община Добричка; разполага с домакин-касиер, готвач, пом.готвач и шофьор-разносвач. Удостоверение за регистрация (УР) по чл.12 от ЗХ №1869/27.12.2013 г. и Рег.№ на обекта: №082500233; 2.ДСП с.Дончево-адрес: кухненски блок към ДСП на община Добричка; разполага с домакин-помощник готвач, готвач и шофьор. УР по чл.12 от ЗХ №1867/27.12.2013 г. и Рег.№ на обекта: на обекта: №082500231; 3.ДСП с.Житница-адрес: сграда училище с кухненски блок и трапезария-кухненски блок към ДСП на община Добричка; разполага с домакин ,помощник готвач, готвач и шофьор.УР по чл.12 от ЗХ №1641/14.10.2013 г. и Рег.№ на обекта: на обекта: №082500197; 4.ДСП с.Карапелит-адрес: с.Карапелит, „сграда детска градина“-Хранителен блок към домашен социален патронаж на община Добричка; разполага с домакин-помощник готвач, готвач и шофьор. УР по чл.12 от ЗХ №91/10.05.2011 г. и Рег.№ на обекта: на обекта: №082500003; 5.ДСП с.Овчарово-адрес: Кухня ДСП на община Добричка; разполага с домакин, готвач и шофьор; Удостоверение за регистрация по чл.12 от ЗХ №2/02.01.2014 г. и Рег.№ на обекта: на обекта: №082500241; 6.ДСП с.Паскалево-адрес: сграда детска градина-Хранителен блок към ДСП на община Добричка; разполага с домакин-пом. готвач, готвач и шофьор-разносвач. Удостоверение за регистрация по чл.12 от ЗХ №1868/27.12.2013 г. и Рег.№ на обекта: на обекта: №082500232; 7.ДСП с.Победа адрес: сграда детска градина-Кухня към ДСП на община Добричка; разполага с домакин-помощник готвач, готвач и шофьор; Удостоверение за регистрация по чл.12 от ЗХ №114/19.01.2012 г. и Рег.№ на обекта: на обекта: №082500055; 8.ДСП с.Смолница-адрес: сграда кметство-Кухненски блок към ДСП на община Добричка; разполага с домакин-помощник готвач, готвач и шофьор; УРпо чл.12 от ЗХ №1629/11.10.2013 г. и Рег.№ на обекта: на обекта: №082500185; 9. ДСП с.Стожер-адрес: Кухненски блок към ДСП на община Добричка; разполага с домакин, пом. готвач, готвач и шофьор; УР по чл.12 от ЗХ №1640/14.10.2013 г. и Рег.№ на обекта: на обекта: №082500196. Начална дата от 14.11.2022г. до 31.03.2025г.-263 работни дни 126 240.00 64 800.00
Предоставяне на топъл обяд: Приготвената храна ще се доставя ежедневно, в работни дни, през зимните месеци, по домовете на крайните потребители, в опаковки за еднократна употреба. При наличие на икономии, ще се предоставя поне вездъж седмично десерт. Община Добричка е предимно земеделски район, което обуславя сезонна заетост на работната ръка. През зимния сезон е най-голяма безработицата в общината. Голяма част от населението изпитва остра недостатъчност от средства през зимните месеци, когато разходите са по-големи и те попадат в капана на бедността. Тогава имат нужда от подкрепа. В обектите на дейност ДСП, съгласно щатното разписание са назначени 9 физически лица на длъжност „шофьор-разносвач на храна“, всеки от които управлява лекотоварен автомобил, предназначен за разнос на храна по домовете. Разноса на храната ще се осъществява едновременно с храната на ДСП по часови график – от 9:00 до 12:00 ч. по домовете. Получаването на топъл обяд от всеки потребител ще се основава на предварително одобрен списък на потребителите по населени места. За доставка на топлия обяд ще се използва транспортна схема за разнос на топлата храна във всички населени места на общината с девет броя специализиран транспорт. Храната ще се приема лично от потребителите в домовете им. За получената храна потребителите ще полагат веднъж месечно подпис в Дневник на крайния получател /Пр.2/ от Ръководството , а при невъзможност за получаване от някои от лицата, включени в основния списък на потребителите на услугата, неполучената храна ще бъде доставена на лица, включени в резервния списък. Доставените хранителни продукти ще отговарят на изискванията на санитарните, санитарно-ветеринарните, хигиенните и други норми, установени от действащото законодателство в Република България и на приложимите нормативни актове на органите на Европейския съюз, и/или на издадени от специализирани държавни контролни органи в съответствие с нормативни изисквания, свързани с производството и търговията с храни. Доставката на хранителни продукти за ДСП ще се извършва с предварителна заявка, след изготвяне на меню, съобразено с нормативните изисквания за рационално и здравословно хранене. Получените хранителни продукти ще бъдат съхранявани в подходящи складови помещения, които са част от сградите на звената - кухня за приготвяне на храната, отговарящи на всички санитарно-хигиенни изисквания. Брой потребители от целевата група- 150 лица. 8 836.80 4 536.00
Реализиране на съпътстващи мерки: Община Добричка разполага с необходимия капацитет за предоставяне на съпътстващи мерки на представителите на целевите групи и ще ги предоставя самостоятелно. Съпътстващите мерки ще се предоставят от екип, назначен със Заповед на кмета на общината, от квалифициран персонал в областта на социалните дейности, които са служители в отдел Социални услуги на общинската администрация, през целия период на изпълнение на административния договор. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател. Специалистите ще бъдат разпределени по райони, в зависимост от броя на потребителите и броя на населените места в общината. Съпътстващите мерки се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: -възможности за ползване на други социални и административни общински услуги, предоставяни на територията на общината; -управление на семейния бюджет, здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост; -съвети за намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба; -други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Съдействие за: изготвяне на нови лични карти; изготвяне на необходимите документи за ТЕЛК; осигуряване на дрехи и обувки за нуждаещите се потребители; заплащане на комунално-битови разходи със средства на потребителите и др. Предоставяните съпътстващи мерки по програмата ще са индивидуално ориентирани към нуждите на обхванатите лица и групи и ще бъдат механизма, чрез който подпомаганите ще се насочват към конкретни и комплексни мерки за социално включване. Ще бъде създадена база данни за подпомаганите лица, в това число ще бъде очертаван и специфичния социален профил на тях и и членовете на семействата им. В резултат на това крайните получатели на помощта ще получават информация и ще бъдат насочвани към конкретни мерки и проекти, реализирани с подкрепата на ЕСФ+ по други програми. При провеждане на съпътстващите мерки всеки определен специалист ще изготви информационни материали, брошури, дипляни, в зависимост от потребностите на нуждаещото се лице. Груповите срещи ще се провеждат в съответното населено място, по настоящ адрес на потребителите, в определените за целта помещения, в зависимост от общия брой лица. Индивидуалните срещи ще се провеждат в дома на потребителя. За всички срещи ще се изготвят протоколи, доклади от проведените консултации, снимков материал, списъци. Ще се осъществи обратна връзка с крайните получатели за качеството и резултатите от съпътстващите мерки, които ще се отразяват в дневници. Информацията ще бъде обобщена и ще се приложи към техническия отчет за съответния период. Съпътстващите мерки са предвидени в допълнение към разпределянето на храна с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, като например разходите за консултиране, за изготвяне на информационни материали за основни социални права и насочване към други услуги, за индивидуално и групово консултиране за управление на семейния бюджет, за изготвяне на насоки за балансиран режим на хранене и др. Чрез оказваната съпътстваща подкрепа, в допълнение към предоставянето на топъл обяд, дейността ще бъде отнесена към социалните услуги, реализирани на местно ниво, с цел да се преодолеят последици от бедността. Съпътстващата подкрепа ще стане механизъм за подкрепа и насочване на потребителите на топъл обяд към различни форми на социални услуги,реализирани от общината. Този подход ще гарантира по-добро проследяване на резултатите от реализираните съпътстващи мерки за всеки отделен потребител. 8 836.80 4 536.00
Определяне на целевите групи: Тази дейност ще започне преди стартирането на договора, след одобрение на Списъка за потребителите от АСП, както и да се изпълнява през целия изпълнителен период, което ще кореспондира с описание в проектното предложение. В съответствие с целите на операцията, целевите групи са: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл.4, ал.1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи-граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т.17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. За да се удостовери допустимостта на потребителите, ще се създаде организация за поддържане на съответна документална отчетност, с която да се гарантира, че подборът на потребителите е съобразен с изискванията за допустимост и е извършен по прозрачен и обективен начин. При идентифицирането на нуждаещите се лица ще се използва механизъм за идентифициране на най-нуждаещите се лица - целева група по операцията, базиран на прилагания подход по оперативната програма до момента, където е приложимо, но модифициран, за да отговори в най-пълна степен на нуждите на хората и отрази обективната пандемична ситуация. Преди стартиране на дейността по приготвяне и доставка на топлия обяд, всички идентифицирани от ПО нуждаещи се лица подлежат на потвърждаване от съответната ДСП за принадлежност към допустимата целева група. Във връзка със задължителното използване на защитен канал и начин за обмен на данни между общината и ДСП при необходимите проверки на кандидат-потребителите за принадлежност към допустимите целеви групи, обменът на информация ще се извършва чрез средата за електронен обмен на съобщения (СЕОС) на ДАЕУ. Декларациите за разкриване на данъчна и осигурителна информация, приложени към заявленията на кандидат-потребителите в оригинал. Общината ще изготви списък за всички кандидат-потребители, който ще представя на съответната ДСП за проверка и отразяване на принадлежността към целевите групи по програмата. За всеки потребител ще се изготви месечен график за получения топъл обяд, подписан от потребителя. Невключените нуждаещи се лица към момента на стартирането на услугата, ще бъдат в списък на чакащите. Те ще бъдат включвани при евентуално отпадане на потребител. Храната ще се приготвя в 9-те ДСП с добра материална база, разполагащи с цялостно оборудване и обзавеждане, чрез които ще се осигурява обяд на 150 потребители от целевите групи: 1. ДСП с.Владимирово - 10 потребители; 2. ДСП с.Дончево - 20 потребители; 3. ДСП с.Житница - 10 потребители; 4. ДСП с.Карапелит - 20 потребители; 5. ДСП с.Овчарово - 10 потребители; 6. ДСП с.Паскалево - 20 потребители; 7. ДСП с.Победа - 20 потребители; 8. ДСП с.Смолница - 20 потребители; 9. ДСП с.Стожер - 20 потребители. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.