Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Готови за училище" по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж” е изготвен по схема: BG05M20P001-3.001. Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на Р България, София-област, община Правец. Продължителността на проекта е 24 месеца.
Основната цел на проекта е да се подпомогне децата, произхождащи от етническите малцинства, да се изградят като пълноценни граждани и да постигнат успешна професионална, социална и личностна реализация. Проектът е насочен към приобщаване и интеграция на децата от етническите малцинства в 4 броя детски градини намиращи се на територията на община Правец.
Основните дейности са:
Дейност 1: Организация и управление на проекта;
Дейност 2: Допълнително обучение, по български език за деца, за които българският език не е майчин;
Дейност 3: Осигуряване на подходяща образователна среда (вкл. транспортирането им до детска градина в рамките на населеното място);
Дейност 4: Насърчаване общуването и съвместните изяви между деца от различните етноси, обучаващи се в отделни детски градини;
Дейност 5: Дейности, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда;
Дейност 6: Работа с родителите от уязвими семейства от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си подлежащи на задължителна предучилищна подготовка от редовно посещаване на детска градина;
Дейност 7: Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието;
Дейност 8: Осигуряване на информиране и публичност по проекта.
Чрез тези дейности ще бъдат постигнати заложените резултати: интеграция на децата от етническите малцинства в предучилищната подготовка и възпитание.
Описание на целевата група: Представители на целевата група в проекта са 125 броя деца от етническите малцинства и 80 броя родители.
Общата стойност на проекта е 253 495,00 лева.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е да бъдат създадени условия за ефективно изпълнение на останалите дейности по проекта. Екипът по проекта ще се състои от четирима души: ръководител екип - 1 брой, администратор на проекта - 1 брой, асистент на проекта - 1 брой и счетоводител проект - 1 брой. Отделните задачи в рамките на дейността включват: Разпределяне на дейностите, сформиране на екип по проекта. Ще бъдат сключени договори с отделните членове от екипа на проекта. В договорите ще бъдат ясно разписани задълженията на всеки член на екипа по изпълнението на проекта. Задачата на екипа е да следи за напредъка по проекта и за постигане на поставените цели и резултати. Сключване на договори с външни изпълнители за реализиране на някои от дейностите предвидени в проекта. Изработване на конкретен работен план. По време на тази дейност се предвиждат провеждане на срещи между партньорите и екипа за управление с цел събиране на информация за организационната среда и политиката й по отношение на децата, произхождащи от етническите малцинства. С оглед на това, дейностите по проекта да се изпълняват навреме и с нужното качество, по време на изпълнение на проектните дейности ще се осъществява непрекъснат вътрешен контрол от членовете на екипа по проекта, отговорни за съответната дейност, както и от Ръководителя на екипа, отговорен за цялостното му изпълнение. Чрез осъществявания мониторинг на проекта членовете на екипа ще имат ясна представа относно спазването на времевия график. Резултатите от мониторинга по проекта ще дадат възможност да се реагира навреме, ако е необходимо и ако има разлика с разписаните проектни дейности. За целта ще се води протокол за извършения вътрешен мониторинг. Екипа за управление ще изготви правила и процедури за вътрешен мониторинг, които ще включват: • периодични срещи на екипа за управление; • оценка на резултатите по отношение на децата, произхождащи от етническите малцинства; • контрол върху дейността по допълнително обучение, при необходимост, по български език за деца, за които българският език не е майчин (вкл. деца, търсещи или получили международна закрила); • текущ контрол на присъствие, чрез отразяване в присъствени списъци; • изготвяне на междинни доклади на резултатите от проекта и набелязване на коригиращи дейности при необходимост; • снимков материал; • окончателен отчет изготвен от ръководителя на екипа с приложени документи, доказващи извършването на дейностите. 25 152.00 24 645.11
Допълнително обучение, при необходимост, по български език за деца, за които българският език не е майчин (вкл. деца, търсещи или получили международна закрила): Целта на тази дейност е да подпомогне успешната адаптация в детските градини на децата, за които българският език не е майчин. Така ще се гарантира равен достъп до предучилищното образование на децата от етническите малцинства. Тази дейност кореспондира с две от стратегическите цели, определени в Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 г., а именно: - Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства; - Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства. Изпълнението на тази дейност кореспондира с цел №1 по "Приоритет 1. Образование" от "Общински план за интегриране на ромите в община Правец /2015-2020/", а именно "Гарантиране правото на равен достъп до качествено образование, включително чрез интеграция на ромски деца и ученици в етнически смесени детски градини и училища на територията на община Правец". Подбраните деца от целевата група ще бъде 125 деца. В ДГ "Звънче" с. Джурово - 25 деца от 1-ва група ще бъдат обхванати в една група и 25 деца от Подготвителна група също ще бъдат обхванати в една група. В ДГ "Здравец" гр. Правец - 11 деца от 1-ва група ще бъдат обхванати в една група и 3 деца от 2-ра група 5 деца от 3-та група общо 8 деца ще бъдат обхванати в една група. В ДГ "Слънце" с. Осиковица - 14 деца от 1-ва група ще бъдат обхванати в една група и 20 деца от Подготвителна група също ще бъдат обхванати в една група. В ДГ "Индира Ганди" гр. Правец - 2 деца от 1-ва група, 5 деца от втора група и 4 деца от сборна група общо 11 деца ще бъдат обхванати в една група и 8 деца от 3-та група и 3 деца от Подготвителна група общо 11 деца ще бъдат обхванати в една група. В рамките на дейността с гореизброените 8 групи ще бъдат организирани и проведени по 128 учебни часа годишно допълнителни занятия за децата, чийто роден език не е български. Всяка група с ученици от целевата група, за които българският език не е майчин в рамките на 2 години, през които ще се изпълняват дейностите по проекта ще проведе 256 учебни часа допълнително обучение по български език. Ще бъдат назначени 4 броя учители ангажирани с дейността, като всеки учител ще води по 2 групи. При подготовката на материала и провеждането на обучението по български език ще се наблюдава да има съобразеност с дидактическата детерминанта за възрастовите особености на децата. В процеса на работа ще се цели децата от ромски произход да преодолеят допусканите характерни грешки на различни равнища като неправилната артикулация на отделни звукове /най-чисто шушкавите съгласни, ненужното разтегляне на гласни звукове и др./, неправилните ударения в устната реч, наличие на акцент, трудностите при употребата на глаголи с представки, грешки при съгласуването - липсата на ср. р. в ромския език и др. Заниманията ще са насочени към преодоляването на тези грешки и децата да се подготвят за добро владеене на книжовния български език. Играта ще бъде пръв помощник в работата на преподавателя. Индивидуалният подход, груповите занятия, фронталната работа ще помагат за изграждането на нови умения и навици. За извършване на обучението ще се използват следните педагогически методи: 1.Диферинциран подход при разпределение на групите за обучение. 2.Използване на учебни средства и пособия за помощ в работата на групите. 3.Осигуряване на по-добра материална база за обучението на групите с цел да се събуди желанието у децата за учене. 4.Използване на технически средства за по- нагледно разясняване на материята. 5.Анализ на типичните грешки, които се допускат в предметите на обучение и отстраняването им под формата на игра, тестове и състезания. 6.Развитие на комуникативно-речевите способности на децата. Методи и похвати за развитие и усъвършенстване на устната диалогична и монологична реч на децата. 7. Да се стимулира духовното обогатяване на децата от етническите малцинства. 26 304.00 25 926.64
Осигуряване на подходяща образователна среда за включване на децата от ромски произход от обособените по етнически признак детски градини чрез поетапен прием в детски градини и в подготвителни групи в общински училища извън ромските квартали (вкл. транспортирането им от ромските квартали/махали до училище или детска градина в рамките на населеното място): Целта на тази дейност е да се осигури подходяща образователна среда на деца от ромски произход в детските градини чрез транспортирането на децата от ромски произход от ромските квартали/махали до детска градина в рамките на населеното място. Така ще се гарантира равен достъп до предучилищното образование на децата от етническите малцинства и тяхното интегриране и социализация. Тази дейност кореспондира с две от стратегическите цели, определени в Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 г., а именно: - Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства; - Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства. Подбраните нуждаещи се деца от целевата група ще бъдат 54, като не са включени 5 и 6 годишните деца, чиито транспортни разходи подлежат на компенсиране съгласно Наредбата за условията и реда за предоставяне на средства за компенсиране на намалените приходи от прилагането на цени за обществени пътнически превози по автомобилния транспорт, предвидени в нормативните актове за определени категории пътници, за субсидиране на обществени пътнически превози по нерентабилни автобусни линии във вътрешноградския транспорт и транспорта в планински и други райони и за издаване на превозни документи за извършване на превозите, приета с ПМС № 163 от 29.03.2015 г., обн., ДВ, бр. 51 от 7.07.2015 г. Децата са разпределени както следва: За посещението на 24 деца от ромски произход в с. Джурово до ДГ "Звънче" в същото населено място, ще бъде ангажиран 1 брой автобус за транспортиране на децата от ромски произход от ромските махали – мах. ”Беляновец и мах.”Герановица” до детското заведение. За посещението на 16 деца от ромски произход до ДГ "Слънце" - с. Осиковица ще бъде ангажиран 1 брой автобус за транспортиране на децата от ромски произход от ромската махала до детската градина. За посещението на 14 деца от ромски произход в до ДГ "Здравец" и ДГ "Индира Ганди" ще бъде ангажиран 1 брой автобус за транспортиране на децата от ромски произход от ромската махала до детските заведения в град Правец. Осигуряването на транспорт на децата от ромските квартали/махали до детските заведения ще допринесе за редовното посещение на децата от целевата група на детска градина, което пък от своя страна ще съдейства за постоянната посещаемост на тези деца на занятията провеждани по време на изпълнението на останалите дейности по проекта. Това ще даде възможност за увеличаване на броя на 3 и 4 годишни деца до предучилищно образование, до усвояването на български език от децата от етнически малцинства в най-ранан възраст и увеличаване на броя на ромските деца, посещаващи детски градини. По този начин ще се обогатяват представите на децата и техните родители за общочовешките ценности, ще се разширят социалните представи и умения, ще се създадат условия за личностно развитие. Чрез изпълнението на тази дейност ще се осигури равен достъп до качествено образование за всички, което е условие за успешна социализация на децата от етническите малцинства. 0.00 1 949.76
Насърчаване общуването и съвместните изяви между деца от различните етноси, обучаващи се в отделни детски градини и в подготвителните групи в общинските училища на територията на населеното място.: Целта на тази дейност е да: Организира децата от етническите малцинства и техните връстници в съвместни изяви. Тази дейност кореспондира с две от стратегическите цели, определени в Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 г., а именно: - Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства; - Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система;. Провеждане на подбор на деца от целевата група – 125 деца от 1-ва, 2-ра, 3-та и Подготвителна групи от детските градини партньори. Провеждане на подбор на деца които не са представители на етнически малцинствени групи, с цел постигане на интеграционен ефект, но участват в дейностите по проекта – 150 деца от 1-ва, 2-ра, 3-та и Подготвителна групи от детските градини партньори. Децата, които ще бъдат включени в реализацията на проекта ще бъдат избрани според желанията им и техните наклонности измежду всичките деца. При избора на децата ще бъдат водещи принципите на толерантността, етническото и полово равенство, както и липсата на дискриминация. Ще се изберат 275 деца за включване в следните допустими дейности; За участие в клуб “Играя за да продължа напред” ще бъдат включени всички 275 деца в съответните секции както следва: - в секция "ЛЕГО обучение" ще бъдат включени 136 деца. Тази секция ще предостави обучение и забавление чрез приятен образователен начин за децата, които по една или друга причина срещат затруднения в усвояването на знания за света. Направата на нещо води до научаване, до разширяване на знания и умения, които водят до изграждане на познания и разбиране на света, до интеграция на децата от етническите малцинства. - в секция "Малки еколози" ще бъдат включени всички 275 деца. Целта на работа в тази секция - изучаването на природата и придобиването на екологично възпитание ще инициира и насърчи взаимодействието между деца от различен етнически произход. Екологичното възпитание като своеобразен, организиран процес на педагогическо взаимодействие ще положи основите на положително отношение на детето към природата чрез усвояване на знания за нея и формиране на нравствени и естетически качества. - в секция "Зелена светлина за живота на нашите деца" ще бъдат включени всички 275 деца. Дейността цели да насърчи успешната социализация на деца от ромски произход чрез включване в извънкласна теоретична и практическа подготовка по Безопасност на движението по пътищата /БДП/. Безопасността на децата е един от най-сложните актуални проблеми на обществото ни. - в секция "Работливко" ще бъдат включени 139 деца. Конструктивно-техническите и битови дейности ще способстват децата от ромски произход да генерират идеи и утвърждават умението да сътворяват свой собствен свят. - в секция "От земята до небето" ще бъдат включени всички 275 деца. По време на изпълнението на тази дейност се цели да се постигне емоционално-оценъчно отношение към природата и заобикалящата действителност и пълноценна социализация. Ще се повишат знанията и представите за нашата планета Земя. Децата ще овладеят основни понятия и термини за жизнената действителност и поведение – общи представи за предмети, обекти, явления и техните признаци, свойства и закономерности. Ще научат какво да бъде поведението им сред природната среда и какво е мястото на детето в нея. Теоретичните и практическите занимания ще се редуват, съобразени с възрастовите особености на участниците. Ще се организират 3 похода в Стара планина.Организационните форми на работа ще бъдат игровите, игрово-познавателните, обучаващите и практическите. - в секция "Заедно се забавляваме" ще бъдат включени всички 275 деца. Ще се проведе хепънинг , забавни конкурси и състезания – конкурс за изпълнени на: стихотворение, песен, танц, рисунка /рисуване на асфалт – например „Рисувани песни“, по тема и др./. 80 472.00 70 540.00
Дейности, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда: Целта на тази дейност е да: Организира децата от етническите малцинства и техните връстници в клубове по интереси. Организира прояви насочени към съхраняване и развитие на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда. Тази дейност кореспондира с две от стратегическите цели, определени в Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 г., а именно: - Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства; - Съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства. Изпълнението на тази дейност кореспондира с цел №2 по "Приоритет 1. Образование" от "Общински план за интегриране на ромите в община Правец /2015-2020/", а именно "Обучение в дух на толерантност и недискриминация в детските градини и в училищата, чрез съхраняване и развиване н културната идентичност на деца и ученици от ромски произход". Провеждане на подбор на деца от целевата група – 125 деца от 1-ва, 2-ра, 3-та и Подготвителна групи. Провеждане на подбор на деца които не са представители на етнически малцинствени групи, с цел постигане на интеграционен ефект, но участват в дейностите по проекта – 150 деца от 1-ва, 2-ра, 3-та и Подготвителна групи. Децата, които ще бъдат включени в реализацията на проекта ще бъдат избрани според желанията им. Ще се изберат 275 деца за включване в следните допустими дейности. За участие в клуб “От извора – фолклорен калейдоскоп” ще бъдат включени всички 275 деца в съответните секции както следва: - в секция "Фолклорни чудесии" ще бъдат включени 136 деца. Дейността ще цели съхраняване и развиване на културната идентичност чрез запознаване с български и ромски приказки, песни и танци, с обичаи и свързаната с тях ритуалност. Децата ще научат повече за приказките, обичаите, танците, песните и игрите на българи и роми. Ръководени от добре планувана дейност участниците ще се запознават с песни, танци характерни инструменти за двата етноса.Ще наблюдават честването на Българската и Ромската нова година, Баба Марта, песните и обичаите , свързани с тях, както и някои от църковните им празници.Ще се изработи презентация на един традиционен празник.Ще се запознаят с носиите от региона. - в секция за "Фолклорна работилничка" ще бъдат включени 139 деца. Целта на работата в тази секция ще бъде да се използват знанията за традициите и обичаите, като основа за съхраняване и развиване на културната идентичност на роми и българи. Ефикасните мотивиращи дейности моделиране, апликиране, пеене, танци ще допринесат за утвърждаване на благоприятна среда и желание за работа. Запознаването и възпроизвеждането на национални традиции и фолклорни празници ще засили интереса и ще спомогне за утвърждаване на доверие и от страна на родители и деца за по-активно включване в учебния процес. - в секция "Театрално студио" ще бъдат включени 136 деца. Ще се сформира секция, в която пред децата ще се разкрие магията на театралното изкуство. Участниците ще се държат свободно на сцена,ще усъвършенстват произношението си на български език, ще подобрят владеенето му, ще развият артистичните си умения. Ще се подготвят драматизации, на приказки от двата етноса. - в секция "Малкият художник" ще бъдат включени 139 деца. Децата от тази секция ще усъвършенстват уменията си да пресъздават обекти и явления от действителността чрез рисуване и оцветяване. Ще се обогатява творческата им фантазия и въображение. Чрез развиване на познавателни и изобразителни умения ще се постигне обогатяване на художественото възприемане. Децата от секцията ще рисуват по зададена тема - най-характерното от празниците на двата етноса. Ще се запознаят с основните празници за двата етноса. Чрез изпълнението на тези дейности в горепосочените секции ще се съхрани и развие културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда 69 415.00 52 739.32
Работа с родителите от уязвими семейства/семейства в неравностойна ситуация от етническите малцинства или такива, търсещи или получили международна закрила, които възпрепятстват децата си подлежащи на задължителна предучилищна подготовка от редовно посещаване на детска градина: Целта на тази дейност е работа с родители от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си подлежащи на задължителна предучилищна подготовка от редовно посещаване на детска градина. Изпълнението на тази дейност кореспондира с цел №4 по "Приоритет 1. Образование" от "Общински план за интегриране на ромите в община Правец /2015-2020/", а именно "Приобщаване и приемане на родителите - роми към образователния процес и засилване на участието им в училищния живот". Ще бъдат включени 60 родители на деца от етнически малцинствени групи за участие в дейностите по настоящия проект. За постигане целите на тази дейност родители на деца от малцинствени групи ще бъдат привличани към училищния живот, чрез включването им в различни дейности: кулинарен конкурс, отбелязване на празници, разиграване на обичаи, изработване на предмети, демонстрация на умения като плетене, бродерия и др. според способностите и професиналната реализация на родителите от етническите малцинства включени в проекта. Родителите от етническите малцинства ще вземат участие в мероприятията организирани от децата включени в проекта - празници, участие в тържества и инициативи. Планирана е индивидуална работа с проблемни родители и с родители, които възпрепятстват децата си от редовно посещение на учебни занятия. По проекта ще работи експерт „Индивидуална работа с родителите". По проекта ще бъдат назначени 3 броя образователен медиатор които ще отговарят за всички 3 детски градини партньори по проекта в които има подтотвителни групи - ДГ "Здравец", ДГ "Слънце" и ДГ "Индира Ганди". Тяхната задача е да следят за посещаемостта на децата, да провеждат индивидуална работа с родителите на децата, които не посещават редовно задължителна предучилищна подготовка в детските градини и трудните случаи да бъдат насочвани към експерт „Индивидуална работа с родителите”. Образователните медиатори ще поддържат непрекъсната връзка с родителите и ще ги информират за проблемите и постиженията на техните деца в учебния процес. Ще се работи за изграждане на родителски капацитет и умения за общуване с децата и учителите, за въвеждане в училищния живот, за тяхното овластяване при вземането на решения, касаещи децата им и организация на работата. 24 840.00 17 799.59
Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието: Целта на тази дейност е работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието. Създаване на предпоставки за повишаване ангажираността и осведомеността на родителите, посредством системна работа с родителите и постигане на сътрудничество между родители и учители. Изпълнението на тази дейност кореспондира с цел №4 по "Приоритет 1. Образование" от "Общински план за интегриране на ромите в община Правец /2015-2020/", а именно "Приобщаване и приемане на родителите - роми към образователния процес и засилване на участието им в училищния живот". Ще се проведе избор на родители на деца от етническите малцинствени групи от целевата група – 60 родители на деца от етнически малцинствени групи за участие в дейностите по настоящия проект. Избор на 20 родители на деца които не са представители на етнически малцинствени групи. С избраните родители ще се проведат родителски срещи по 2 броя за всяка една година от изпълнението на проекта или общо 4 броя за 2 години. Ще бъдат подготвени и предоставени на родителските срещи информационни материали за родителите за обогатяване на знанията им по теми, касаещи развитието на децата, семейната динамика, родителските функции и др. Подготовка и провеждане на целенасочено проучване на родителите, чиито деца попадат в основната целева група по проекта (60 родители), вкл. разработване на съпътстващия проучването инструментариум - анкетна карта с инструкции за попълване. Проучването ще има за цел да събере информация за: структурата и съдържанието на семейните отношения и статуса на детето в семейството, особеностите на семейната култура, етническата принадлежност и професионалната реализация на родителите, доминиращия тип на възпитание в семейството и др. информация, без наличието на която е невъзможно да се очертаят адекватните насоки за оптимизиране на взаимовръзката „родител - педагог“. Наред с горепосочената информация проучването ще включва: - Изготвяне на общностен профил на семействата на децата от основната целева група по Проекта, даващ информация за културните особености и предпочитания, нагласите към образованието, как се възприема учебно-възпитателната работа от родителите, какви са техните препоръки, от какво са доволни и/или недоволни при възпитанието на учениците. В резултат от проучването ще бъдат направени обобщени изводи за наличие на затруднения за децата и родителите, свързани с възпитанието и обучението, ще бъдат набелязани мерки и предписания за търсене на пътища за справяне с проблемите; - Идентифициране на „специфични случаи“, които ще бъдат комуникирани с експертите от районната администрация, педагозите, медиаторите, за изготвяне и предприемане на индивидуални програми/планове за действие; - Идентифициране на родителите, с които ще може да се партнира при изпълнението на по-нататъшни проектни дейности. Проучването ще бъде проведено на 3 етапа: в началото, в средата и в края на проекта на базата инструментариум, включващ: - анкетна карта за родители от български произход; - анкетна карта за родители от ромски и/или друг етнически произход; - анкетна карта за педагозите. След извършване на анкетирането, ще бъде направен анализ и обобщаване на данните, с извеждане на основни изводи за крайните резултати и на количествени и качествени индикатори за успеваемостта на поставените по Проекта цели. В рамките на настоящата дейност ще бъдат организирани две кръгли маси. Кръглите маси ща бъдат на тема: “Участие на родителите в образователната интеграция на деца от етническите малцинства”. Те ще бъдат насочени към повишаване на информираността по отношение на децата от етническите малцинства и тяхната интеграция в предучилищната система. По време на кръглите маси ще бъдат представени различили гледни точки и различни аспекти по отношение на интеграцията на етническите малцинства в образователната система. Ще бъдат разгледани добри практики, както в България, така и в ЕС. 24 808.00 24 616.33
Осигуряване на информиране и публичност на проекта: Целта на тази дейност е да се популяризират дейностите и резултатите по проекта. Популяризирането на дейностите по проекта ще се осъществи като се подготвят информационни брошури, плакати и диплянки с подходящо съдържание, информиращи гражданите на община Правец за програмата и за дейностите по проекта. Брошурите, плакатите и диплянките ще се разпространяват по обществени места, общината, областта и т.н. Брошурите ще бъдат 200 копия, формат А4, двойно сгъваеми, цветни – представят целите и дейностите по проекта, специално ориентирани към целевата група, адрес, телефон и e-mail за контакти. Плакатите ще бъдат 200 броя и диплянките ще бъдат 300 броя. За популяризиране на проекта ще се осъществят 2 публикации в пресата. За целите на проекта ще се изготвят 6 табели с номера и наименованието на проекта, които ще се поставят на местата на изпълнение на проекта. Така ще се постигне промотиране на дейностите и резултатите от проекта и информиране на обществеността за финансирането по настоящата програма. Особено важно е да бъде подчертавана помощта на ЕС, за интегриране на учениците от етническите малцинства. С цел осигуряване на максимална прозрачност и публичност се предвижда кандидатът регулярно да информира бенефициентите и медиите относно етапите и резултатите по изпълнението на проекта. Като резултат от предприетите мерки за прозрачност и публичност във връзка с изпълнението на проекта ще се засили общественият интерес към съдържанието на ОП «Наука и образование за интелигентен растеж» и възможностите за финансиране, предоставени от ЕСФ... Съгласно правилата на Регламент /ЕК/ №1828/ 2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент /ЕО/ № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европийския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие, всички информационни и рекламни материали, както и всеки продукт – резултат от проекта, ще носят символи на ЕС и ЕСФ в указания формат. 2 500.00 2 392.80

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.