Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към повишаване на професионалната квалификация и придобиване на ключови компетентности на заетите лица във фирма "АЛЕМИК" ЕООД гр. Лом.

Това отговаря изцяло на заложените приоритети на Програмата за РЧР 20142020 г., а именно:
Подобряване на равния достъп до възможностите за учене през целия живот за всички възрастови групи във формален, неформален и неофициален вид, осъвременяване на познанията, уменията и компетенциите на работната ръка, както и насърчаване на гъвкави процеси на учене, включително чрез професионална ориентация и утвърждаване на придобитите компетенции.

Във фирма "Алемик" ЕООД гр. Лом работят общо 22 бр. лица.

За повишаване на тяхното образователно равнище и ключови компетентности са предвидени следните обучения:
1. Обучение на 8 бр. лица по професия "Офис мениджър" код 346010, специалност "Бизнес администрация" код 3460101, трета СПК.
2. Обучение на 14 бр. лица по професия "Работник в хранително-вкусовата промишленост" код 541050, Специалност "Хранително-вкусова промишленост" код 5410501, първа СПК
3. Обучение по КК2 Общуване на чужди езици на 8 бр. лица, обучение по английски език - 300 ч.
4. Обучение по КК4 - Дигитална компетентност на 14 бр. лица, тема: Компютърно обучение за начинаещи.

Цел на проекта:
Обучение за повишаване на професионалната квалификация и повишаване на способността на заетите лица в "Алемик" ЕООД да посрещнат настъпващите бързи промени на пазара на труда.

Дейности и мерки за постигане на целите:
1. Обучения за придобиване на професионална квалификация.
2. Обучения за придобиване на ключови компетентности.
3. Организация и управление.
4. Информиране и публичност.

Планирани резултати:
1. Повишаване на адекватността на уменията на работещите съобразено с актуалните нужди на фирмата.
2. Повишаване на производителността на труда на работещите.
3. Създаване на условия за устойчива заетост и кариерно развитие.
4. Заемане на по-качествени работни места.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Обучение за придобиване на професионална квалификация: Цел на дейността: Целта на дейността е да бъдат обучени общо 22 броя лица за придобиване на професионална квалификация, заети във фирма "АЛЕМИК" ЕООД гр. Лом. Дейността включва следните направления: 1. Обучение на 8 бр. лица по професия "Офис мениджър" код 346010, специалност "Бизнес администрация" код 3460101, трета СПК. 2. Обучение на 14 бр. лица по професия "Работник в хранително-вкусовата промишленост" код 541050, Специалност "Хранително-вкусова промишленост" код 5410501, първа СПК. Описание на дейността: Описание на обучението по т.1 Обучение на една група с 8 бр. лица. Обучението по професия "Офис мениджър" код 346010, специалност "Бизнес администрация" код 3460101, трета СПК е общо 960 уч.ч., от които 480 уч.ч. теория и 480 уч.ч. практика. Продължителност на учебен час е 45 мин., форма на обучение - дневна, за учебен ден 8 часа. Предвиждат се още 2 часа за държавен изпит по теория на професията и 6 часа държавен изпит по практика на професията. Цялото обучение ще бъде проведено в рамките на 120 дни плюс 2 дни за провеждане на държавните изпити. Бюджетът на това обучение е: 8 бр. лица х 1800,00 лв./лице = 14400,00 лв. Описание на обучението по т.2 Обучение на една група с 14 бр. лица. Обучението по професия "Работник в хранително-вкусовата промишленост" код 541050, специалност "Хранително-вкусова промишленост" код 5410501 , I СПК е с общ брой часове 300 уч.ч., от които 90 уч.ч. теория и 210 уч.ч. практика. Продължителността на учебните часове в дневна форма на обучение е 45 минути/час. Продължителност на учебния ден е 8 учебни часа. Предвиждат се още 2 часа за държавен изпит по теория на професията и 6 часа държавен изпит по практика на професията. Цялото обучение ще бъде проведено в рамките на 38 дни плюс 2 дни за провеждане на държавните изпити. Бюджет на обучението: 14 бр. лица х 600 лв/ лице = 8400,00 лв. Документ, доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация. Обучението ще бъде извършено от ЦПО с активна лицензия, издадена от НАПОО. Етапите на дейността са: Първи етап: Провеждане на процедура за избор на изпълнител на обученията. Втори етап: Подготовка на обучението, сключване на договор с обучителна организация. Трети етап: Уточняване на параметрите на обучението и подготовка на помещения, материали и консумативи. Четвърти етап: Провеждане на теоретичното и практическото обучение. Пети етап: Провеждане на държавните изпити по теория и практика на професията и връчване на Свидетелства за професионална квалификация. Обосновка за необходимостта от заложеното обучение: Към момента фирмата развива основната си дейност в сферата на производството на месни продукти. Във фирмата работят 22 бр. лица. Заемани длъжности: управител - 1 бр., счетоводител - 1 бр., шофьор тов. автомобил - 3 бр., техн. сътрудник - 2 бр., адм. персонал - 4 бр., работници в производството - 11 бр. Предвиденото обучение изцяло отговаря както на дейността на фирмата, така и на работата, която изпълняват работниците. Обучението по професия "Офис мениджър" се налага с цел оформянето на фирмената документация, деловата кореспонденция и фирмения мениджмънт. Фирмата изпитва остра нужда от допълнителна квалификация на част от работещите, които ще се заемат и с тези дейности, за да няма "слаби звена" в цялостната организация на процеса на работа. Обучението на осем лица по професия "Офис мениджър" е нужно, за да се извършват по-качествено и компетентно административните дейности на фирмата. Останалите лица - 14 бр., които работят в производството на месни продукти ще бъдат обучени по професия "Работник в хранително-вкусовата промишленост". Това обучение е необходимо с цел повишаване на знанията и уменията на хората, повишаване на качеството на работа. Натрупаните по време на обученията знания и умения и натрупаният професионален опит ще доведат до повишаване конкурентоспособността на крайните бенефициенти и ще имат трайно въздействие върху професионалната им реализация. 22 800.00 22 800.00
Обучение за придобиване на ключови компетентности: Цел на дейността: Целта на дейността е да бъдат обучени общо 22 броя лица, заети във фирма "АЛЕМИК" ЕООД за придобиване на ключови компетентности. Описание на дейността: Дейността включва две направления: 1. Обучение по КК4 - Дигитална компетентност на 14 бр. лица, тема: Компютърно обучение за начинаещи - 45 уч.ч. Продължителност на обучението - 6 дни Форма на обучение - дневна. Брой часове на ден - 8 уч.ч. Бюджет на обучението: 14 лица х 250 лв/лице = 3500,00 лв. В това обучение ще бъдат включени лицата, които ще придобият първа СПК и са със средно и по-ниско образование. 2. Обучение по КК2 - Общуване на чужди езици на 8 бр. лица, обучение по английски език на три нива за 300 часа. Бюджет на обучението: 8 бр. лица х 700,00 лв. = 5600,00 лв. Продължителност на обучението - 38 дни Форма на обучение - дневна. Брой часове на ден - 8 уч.ч. В това обучение ще бъдат включени всички лица, които ще придобият трета СПК и са със средно и по-високо образование. Документът, доказващ завършеното образование след успешното приключване на обучението е Сертификат. Обосновка за нуждите от обучението: Основа за една съвременна организация са високообразованите и добре подготвени човешки ресурси, способни да реагират адекватно на динамично променящата се бизнес среда. Освен професионалната квалификация, друга важна част от стратегията на фирмата за постигане на устойчива работна среда и растеж са ключовите компетенции на персонала. Ключовите компетенции са съвкупност от знанията, уменията, нагласите и поведението на работниците и служителите за постигане на желаните резултати и нива на представяне в дадена професионална роля. Тези умения помагат за контактите на лицата, за по-широките им умения, за по- големите възможности, които им дава тази компетентност. Всеки работник, независимо от работата, която работи, трябва да може да се справя с основни компютърни задачи, да има начални компютърни умения, за да изпълнява по-качествено работата си, в която все по-голям дял заемат автоматизираните и компютъризираните операции. Проектът има за цел да предостави възможност на заетите в организацията за подобряване и повишаване на уменията, разширяване на полето за професионална реализация и устойчиви доходи, чрез път на учене през целия живот. Обученията по ключови компетентности осигуряват свързаност между личната, социалната и професионалната изява на човек. Ползите за работниците и служителите от обученията по Ключови компетентности са: - По лесна реализацията на пазара на труда; - Съдействат за успешната мобилност в рамките на европейската общност; - Улесняват адаптацията към динамично променящия се свят; - Осигуряват успешна изява и социално благополучие на хората, чрез повишаване на качеството на живот; - Намаляват риска от социално изключване. Етапите на дейността са: Първи етап: Подготовка на обучението - сключване на договор с обучителна организация, която притежава лиценз за съответното обучение. Втори етап: Уточняване на параметрите на обучението и подготовка на помещения, материали и консумативи. Трети етап: Провеждане на обучението. Четвърти етап: Провеждане на заключителни изпити и връчване на Сертификати. Обща сума на обучението: 9100,00 лв. 9 100.00 9 100.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.