Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

В основата на предприемаческата инициатива на кандидата Ка Студио 18 е създаването и развитието на услуги в областта на архитектурата - проектиране на сгради. Архитектурното проектиране са услуги, част от културните и творческите индустрии и попадат в тематичните области на ИСИС "Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии". Новосъздаденото дружество ще предоставя архитектурни услуги, с помощта на модерни технологични процеси, комбинирани с опитността и креативността на предвиденият екип от експерти, осигуряващи по-голяма стойност за клиентите и подобрен дизайн. 

Проектът на дружеството ще се развие в следните три основни аспекта:
1.Устойчивост на предприемаческата идея
2.Създаване и стабилност на работни места
3.Постигане на ръст чрез реализиране и предлагане на услугите

За постигането на резултати в тези три насоки се предвиждат следните основни стъпки: 
• Наемене на подходящо помещение за осигуряване на благоприятна работна среда.
• Придобиване на оборудване нужно за реализация на услуга с висока добавена стойност. 
• Придобиване на професионален софтуер за архитектурно проектиране.
• Закупуване на необходимите консумативи за проекта. 
• Назначаване на екип, който да осигури устойчиво развитие на новото дружество. 
• Осигуряване на външен екип за създаване на интернет страница за пазарна реализация и изграждане на корпоративен имидж. 
• Осигуряване на външен екип за разработка на подробен пазарен анализ и маркетинг стратегия на услугите в архитектурното проектиране
Чрез подходяща информационна кампания ще се популяризира финансовата подкрепа на ЕФРР за постигане на заложените цели и резултатите от проекта. Това ще осигури и прозрачност при реализирането на дейностите и избора на изпълнители. Поставените в проекта цели и очаквани резултати са в съответствие с приоритети и индикатори по процедура "Насърчаване на предприемачеството". За успешното изпълнение на планираните дейности се разчита на финансовата подкрепа на ЕФРР чрез ОПИК
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Реализация на предприемаческата идея: наем на работно помещение, закупуване на ДМА и ДНА, назначаване на квалифициран персонал, създаване на интернет страница, маркетинг услуги, консулмативи - I: I. Наем на работно помещение с вкл. режийни разходи. В периода от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта ще се наеме подходящо работно помещение - офис. Наем на работно помещение и осигуряването на благоприятна и креативна среда за работа е задължително условие за осъществяването на творческата дейност - архитектурно проектиране. Предвижда се да се намери подходящ офис в централната част на гр. Ловеч. Помещението ще е с минимална квадратура от 100 кв. метра. Ще се търси място с едно голямо работно помещение /open-space/, отделение за хранене и отдих на персонала и подходящо санитарно помещение. В наетото помещение ще се доставят, инсталират и експлоатират, предвидените в проекта, материални активи за закупуване. Разходът за наем на работно помещение и режийни разходи /ток, вода, интернет и телефония/ са предвидени в Бюджетен ред V, стойност от 21 000 лв. без ДДС за периода от 3-ти до 16-ти проектен месец. II. Назначаване на квалифициран персонал В рамките на проекта се предвижда наемането на 5 експерта в областта на архитектурните дейности. Предприемачът и предварително избрания му екип ще бъдат назначени в дружеството с постоянни трудови договори на 4-часа. Предвижда се осъществяването на предприемаческата идея да създаде устойчивост за новосъздадените работни места и да ги запази за минимум 6 месеца след приключването на проекта. Назначаването на специалистите ще се осъществи през 3-тия проектен месец. За реализацията на предприемаческата идея в сферата на архитектурата ще назначат следните квалифицирани лица: 1. Архитект - проектант, 3 бр. лица - заетост 14 проектни месеца, 4 часов работен ден, предвидена месечна заплата от 1100 лв. За нуждите на проекта ще се назначат трима архитекти, които със своите специализирани знания, креативност /рисуване на високо ниво/ и натрупан опит ще създават атрактивни и нискоенергийни проекти за нови сгради, промени и реконструкции на съществуващи. Те са ангажирани през целият процес на изграждане на сградите, за да адаптират проектите според бюджетните ограничения, факторите на околната среда или нуждите на клиентите. Архитектите ще работят като част от цялостен екип за проектиране на сгради, в тясно сътрудничество с редица строителни специалисти от количествените инспектори до инженерите в строителните услуги. 2. Строителен инженер - предприемач, 1 бр. - заетост 14 проектни месеца, 4 часов работен ден, предвидена месечна заплата от 1200 лв. Предприемачът ще бъде назначен на трудов договор по специализацията му - строителен инженер. Строителният инженер е ключов кадър за осъществяване на дейността на новото дружество. Той заема основно участие в проектирането на сгради и съоръжения, които са безопасни и способни да издържат на елементите, на които ще бъдат изложени, както и да подобрят структурната цялост на съществуващите сгради. 3. Строителен техник, лице с трайни увреждания, 1 бр. - заетост 14 проектни месеца, 4 часов работен ден, предвидена месечна заплата от 900 лв. За целите на проекта ще се назначи строителен техник. Лицето, което ще бъде назначено като част от екипа е с трайни увреждания. Той ще изпълнява технически задачи, свързани с проучванията и проектирането за изграждането, поддържането и реконструкцията на сградите. Ще подпомага изготвянето на техническата документация, свързана с архитектурните проекти и ще оперира с професионалните принтиращи и копиращи машини, предвидени по проекта. Квалификацията, креативността и опита на екипа по проекта ще осигури висока добавена стойност на предлаганите услуги в сферата на архитектурата от новото дружество. Предвиденият разход за фирмата /с вкл. всички осигуровки/ за персонала е описан в Бюджетен ред I, 1. Разходи за възнаграждения, на обща стойност: 75 600 лв., по следните бюджетни пера 1.1. Архитект - проектант - 3 бр за 14 месеца (4 часа/ден) - 46 200 лв. 1.2. Строителен инженер - 1 бр за 14 месеца (4 часа/ден) - 16 800 лв. 1.3. Строителен техник - 1 бр за 14 месеца (4 часа/ден) - 12 600 лв. 237 575.64 93 777.06
Реализация на предприемаческата идея: наем на работно помещение, закупуване на ДМА и ДНА, назначаване на квалифициран персонал, създаване на интернет страница, маркетинг услуги, консулмативи - II: III. Закупуване на ДМА за целите на проекта. Висококачественото и ефективното архитектурно проектиране налага използването на CAD системи - системи за автоматизирано и компютърното проектиране, обединяващи софтуерни и хардуерни похвати за геометрично моделиране, позволяващи проектиране и изпитване във виртуална среда. Професионалното оборудване предвидено за закупуване , представлява дълготрайни материални активи /ДМА/. Активите ще бъдат доставени и експлоатирани на мястото на изпълнение на проекта - гр. Ловеч. За осъществяване на дейността на екипа на проекта и реализацията на услугите в сферата на архитектурата ще се закупят следните активи: 1. Работни станции за екипа по проекта: • Настолна работна станция - 4 бр., общо: 19 872 лв. без ДДС • Мобилна работна станция - 1 бр., 4 999 лв. без ДДС Работните станции представляват компютърна система /хардуер/ оптимизирана за профисионалния софтуер за архитектурното проектиране. Те са конфигурирани са с професионални графични процесори, сървърни процесори, ECC памет и др. В архитектурното проектиране се изполват голямо количество графични данни /3D графика, равнинни и пространствени конструкции, чертежи на конструкции и др./. Закупуването на специализирани работни станции за ефективната обработка на графичните изображения в архитектурното проектиране, ще осигури висока производителност. Работните станции имат висока надеждност и позволяват обработката на интензивни графични елементи, изискващи допълнително рендериране /визуализиране/. За нуждите на екипа на проекта и работата им в офис средата ще бъдат закупени настолни работни станции за максимална надеждност и ефективна работа. В допълнение е предвидена 1 бр. мобилна работна станция, за да се осигури по-голяма гъвкавост и производителност в работния процес при проектирането, презентиране пред инвеститори, пътувания и проучвания на обекти и терени. 2. Сървърна система - 1 бр., 2 700 лв. без ДДС При реализацията на предприемаческата идея ще се използва BIM /Building Information Modeling/система. Чрез BIM се създава и управлява документацията за един проект през целия му живот. т.е. от архитекта, през инженерните специалности, през строителите и след това поддръжката на сградата, като има внедрен модул за съвместна работа в реално време. Адаптираната схема позволява централизирано събиране на всички модели на сгради в една база данни. За да функционира облъчния модул за съвместна работа е необходимо осигуряването на хардуер - сървърна система. Архивирането на BIM сървъра също е от съществено значение, за да се избегне загубата на данни и да се сведе до минимум времето, необходимо в случай на нужда. Архива може да се използва и за преместване на екипни проекти и библиотеки или дори на цялото инсталирано приложение на друга машина. Закупуването на сървръна система ще доведе до по-голяма производителност, сигурност, надежност, намаляване на грешки и несъответствия между експертите. 3. Лазерен далекомер - 1 бр., 1 078 лв. без ДДС. Лазерния далекомер е необходим за измерване разстоянието при планиране на големи строежи, посредством отразен светлинен лъч. Използва се лазерен източник на светлина, заради кохерентността на лъча, трудно постижима с други средства. 4. Сканиращ уред - 1 бр., 20 957,02 лв. без ДДС Сканиращия уред служи за точната локализизация на армировка в бетон, лесна оценка на размера на арматурата и дълбочината на бетонното покритие, необходими за безразрушителен структурен контрол. Уреда също така показва ясно 2D или 3D изображение на армировката на таблета за незабавен структурен анализ и оценка на дебелината на покритието. Уреди ще повиши ефективността на работата. 5. Професионални принтиращи и копиращи машини: • 36-инчов мастиленоструен широкоформатен принтер - 1 бр., 5 650 лв. без ДДС. • Цветно многофункционално устройство - 1 бр., 7 593 лв. без ДДС Разходите за всички ДМА са предвидени в Бюджетен ред II, на обща стойност от 62 849,02 лв. без ДДС 0.00 51 816.35
Реализация на предприемаческата идея: наем на работно помещение, закупуване на ДМА и ДНА, назначаване на квалифициран персонал, създаване на интернет страница, маркетинг услуги, консулмативи - III: 5. Професионални принтиращи и копиращи машини: • 36-инчов мастиленоструен широкоформатен принтер - 1 бр., 5 650 лв. без ДДС. • Цветно многофункционално устройство - 1 бр., 7 593 лв. без ДДС Принтиращи и копиращи машини са необходими за прецизната подготовка на цялостната техническата документация на архитектурните проекти /устройствени планове, обяснителни записки, технически чертежи, схеми и др./. С комбинацията от избраните машини ще се постигне ефективна скорост и надеждност при разпечатката, копирането, сканирането, изпращането, съхраняването на техническата документация в различни формати. Документацията ще е съобразена с нормативните изисквания, отговаряйки и на цветовата схема RAL. С широкоформатния принтер ще се принтират документи в А0 формат, CAD /система за автоматизирано проектиране/ документи и GIS /географска информационна система/ документи. Цветното многофункционално устройство е с функции за печат, копиране, сканиране, изпращане, съхранение и опция за факс. Дава възможност за отдалечен достъп и работи с разнообразни формати като PDF, TIFF, JPEG, PDF, EPS и XPS, което е от значителна полза при съвместната работа на всички участници в инвестиционното и архитектурното проектиране. Предвидените за придобиване ДМА ще осигурят висока ефективност, продуктивност, надеждност на новото дружество при осъществяването на архитектурното проектиране. Разходите за всички ДМА са предвидени в Бюджетен ред III, на обща стойност от 62 849,02 лв. без ДДС IV. Придобиване на ДНА за целите на проекти Висококачественото и ефективното архитектурно проектиране налага използването на CAD системи - системи за автоматизирано и компютърното проектиране, обединяващи софтуерни и хардуерни похвати за геометрично моделиране, позволяващи проектиране и изпитване във виртуална среда. За осъществяването на дейността на новосъздаденото дружество ще използва строително-информационен модел - BIM. Чрез BIM строително информационен модел се създава и управлява документацията за един проект през целия му живот. т.е. от архитекта, през инженерните специалности, през строителите и след това поддръжката на сградата. BIM представлява обектно ориентиран цифров модел (OOCAD) с пълна база данни. За интеграцията на BIM се предвижда да бъдат закупени следните софтуерни програми, представляващи дълготрайни нематериални активи /ДНА/ : 1. BIM Софтуер за архитектурно проектиране - 4 бр., ед. цена: 7 071 лв, общо: 28 084 лв. без ДДС. Софтуерът ще даде възможността за автоматизация на целият процес по архитектурното проектиране в 3D среда, така че екипът да е с фокус върху архитектурата, дизайна и творчеството. Някои от основните функционалности са: - Цялостно създаване и документиране на проект. - 3D инструменти:генериране и моделиране на свободни форми, оцветяване на повърхнини; - интегриран модул за визуализация, поддръжка на точкови облаци; - изчисления във фонов режим, 3D навигация, предотвратяване на конфликти, възможност за съвместна работа в реално време, оперативна съвместимост посредством IFC, интегриран модул за изчисления на енергийна ефективност. - създаване на 3D BIM, като документацията се генерира и актуализира автоматично. - съвместимост с различни файлови формати. Ще бъдат закупени 4 бр. софтуер за архитектурно проектиране, които да бъдат инсталирани на 4-те настолни работни станции в рамките на проекта. 0.00 28 068.00
Реализация на предприемаческата идея: наем на работно помещение, закупуване на ДМА и ДНА, назначаване на квалифициран персонал, създаване на интернет страница, маркетинг услуги, консулмативи - IV: 2. Софтуер за тримерно моделиране - 1 бр., 1950 лв. без ДДС Софтуерът е за сложно и изключително прецизно тримерно моделиране. Той работи с NURBS обекти /Non-Uniform Rational B-Splines/. Те представляват математическо представяне на 3D геометрия, която може да опише точно всякакви форми от прости 2D линии, дъги или криви от най-сложните 3D органични свободни форми. Дават възможността да се създаде изключително сложна геометрия и да се анализира модела за нуждите на конкретния проект. Освен работа с NURBS обекти, програмата поддържа полигонови мрежи /Meshes/, вмъкване на облаци от точки, създаване на двумерни разгъвки и други важни функции. Софтуерът позволява висока прецизност и точност по отношение на позициониране, пресичане и кривина. 3. Плъгин фотореалистичен рендер /V-Ray/ - 1 бр. 2445 лв. без ДДС Плъгина /приставка / V-Ray позволява бързо създаване на висококачествени фотореалистични изображения за кратко време. Заради използваната технология за проследяване на светлинни лъчи, чрез продукта се постига удвоена мощност на рендъринг, което позволява намаляване на времето за изготвяне на дадена продукция, а оттам и спестени разходи за човешки и технически ресурси, като същевременно се постига високо качество на изображенията. В основата на функционалността и значимостта на V-Ray стои пресмятането на осветлението във всяка точка на едно 3D-изображение. V-Ray материалите може да бъдат наложени върху всеки обект (или част от обект), направен с 3D програма и да бъде получена фотореалистична визуализация. 4. Софтуер за моделиране, изчисляване и оразмеряване на строителни конструкции - 1 бр. - 9952 лв. без ДДС Софтуерното приложение интегрира всички фази на процеса на проектиране: моделиране, анализ, проектиране и кодова проверка, чертежи и изходи. Бързо 3D изобразяване, стандартен 3D изглед или перспективна проекция. Той предлага взаимодействие между почвата и структурата, анализ на мембрани и кабели, проектиране на предварително и по-напрегнати елементи, анализ на етапите на строителството и анализ на времето. Някои от основните внедрени програмни инструменти са: - Подпомагащи инструменти за работа с големи проекти: слоеве, клипс-кутия, дейност - Интелигентни инструменти за избор на обекти, работещи в 3D графичен прозорец - Цялостен контрол върху показваните обекти и символи: локални оси, повърхности, етикети, гранични условия, товари, допълнителни данни като локални нелинейности и др. - Вградени и редактируеми библиотеки с общи свойства като материали, напречни сечения, нелинейни функции, динамични спектри и др 5. Графична програма за анализ на равнинни и пространствени конструкции - 1 бр., 5006,92 лв. без ДДС Програмата служи за пълен анализ на влиянията в равнинни и пространствени конструкции. Внедрени са мощни програмни инструменти, които позволяват автоматизиране на строително-конструктивното проектиране. Това дава възможност на архитектите и инженерите да увеличат скоростта и качеството на работата си.Програмата е предназначена за решаване на особено големи модели с много голям брой възли и позволява изключителна гъвкавост по време на проектантския процес. Софтуерите от този тип работят с файлове *.ifc, което ги свързва с BIM софтуерите. 6. Програма за създаване на чертежи на метални конструкции - 1 бр., 2347,00 лв. без ДДС Софтуерната програма е специализирана за създаване на висококачествени професионални чертежи на метални конструкции. Програмата позволява да създадете и прилежаща проектна документация, отговаряща и на най-високите съвременните изисквания, включваща обща и детайлна спецификация и справки. Увеличава скоростта при работа, заедно с изключителна фукнционалност и гъвкавост Разходите за придобиване на ДНА са предвидени в Бюджетен ред III, на обща стойност от 49 784.92 лв. без ДДС 0.00 21 690.00
Реализация на предприемаческата идея: наем на работно помещение, закупуване на ДМА и ДНА, назначаване на квалифициран персонал, създаване на интернет страница, маркетинг услуги, консулмативи - V: V. Закупуване на консумативи за целите на проекти. За работата на предвидените принтиращи машини, необходими за реализацията на предприемаческата идея, се предвиждат за закупуване следните консумативи: 1. Консумативи за 36-инчов мастиленоструен широкоформатен принтер: - патрон с мастило Matte Black/Black/C/M/Y 160ml. - 6 бр. - патрон с мастило Matte Black/Black/C/M/Y 330ml. - 6 бр. - патрон с мастило Matte Black/Black/C/M/Y 700ml. - 6 бр. - хартия на ролки 80 gsm 0,914/175 m. - 1 бр. - хартия на ролки 80 gsm 0,620/175 m. - 1 бр. 2. Консумативи за цветно многофункционално устройство: - тонер Black/C/M/Y - 5 бр. - хартия 80 gfm A4/500 л. - 5 бр. - хартия 80 gfm А3/500 л. - 1бр. Разходите за закупуване на консумативи за целите на проекти са предвидени в Бюджетен ред IV, на обща стойност от 5 341.70 лв. без ДДС VI. Изработване на пазарен анализ и маркетингов план с цел успешна пазарна реализация на предприемаческата идея. За целите на изпълнение на този етап от дейността ще се наеме външен екип от специалисти, които да анализират пазарната ситуация и да изготвят плана за реализация. Основни стъпки: - Преглед на съществуващи проучвания и налична информация; - Анализ на основни тенденции и развитие свързано с уеб-технологиите; - Консултации с основни заинтересовани страни - потенциални потребители, клиенти и инвеститори; - Фокус интервюта за допълване и верифициране на получената информация. Разходите са предвидени в Бюджетен ред VI. перо 8.1, прогнозна стойност: 17 000 лева без ДДС. VII. Създаване на интернет страница - 1 бр. За популяризиране на услугите в архитектурното проектиране, ще се наем външен екип, които да създадат професионална фирмена интернет страница на новото дружество. ще се създаде интернет страница. Посредством нея Ка Студио 18 ще представи своите идеи, екип, фирмена политика и портфолио на по-широка аудитория. Ка Студио 18 ще подготви готови типови проекти на по-ниска цена, които да предлага от портфолиото, публикувано на интернет страницата. Ка Студио 18 ще поддържа и блог, който ще включва най-новите идейни проекти, промоции и полезна информация в сферата на архитектурата, строителните и енергоспестяващи технологии. По този начин фирмата ще разпространи информация относно експертизата на своя екип, споделяйки опита. Блогът ще е инструмент за връзка със заинтересовани лица и обмен на опит. Разходите са предвидени в Бюджетен ред VI. перо 9.1, прогнозна стойност: 5 000 лева без ДДС. 0.00 26 631.70
Визуализация на проекта : Дейността има за цел информиране на широката общественост за финансовото подпомагане, финансиращия фонд и популяризиране на обстоятелството, че проектът се изпълнява с финансовата подкрепа на Европейския фонд за регионално развитие в рамките на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. Чрез реализирането на дейностите за информация и публичност ще се гарантира ефективното и прозрачно усвояване на средствата, предвидени по проекта, а също така и ще се допринесе за мултиплицирането и устойчивостта на резултатите. Фирмата ще визуализира финансовата подкрепа и на своята интернет страница, която ще бъде създадена в рамките на проекта. За постигане на по-добра визуализация и популяризиране на дейностите, ще бъдат използвани различни информационни подходи и средства за разпространение на информацията. Предвижда се изработване и разпространение на информационни стикери, дипляни и изработка на информационна табела. Описаните мерки за осигуряване на публичност и визуализация отговарят на изискванията на Регламент на ЕК №1828/ 2006 и Регламент 1083/2006 за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд, Насоките за кандидатстване по настоящата процедура и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на Управляващия орган. Те са от ключово значение за информиране на широката общественост за планираните/изпълнените дейности и популяризиране на обстоятелството, че ЕС съфинансира проекта и операцията, която се изпълнява е в рамките на Приоритетна ос 2 „Предприемачество и капацитет за растеж на МСП“. На тази основа и съобразно осъществяваната икономическа дейност и наличието на широка клиентска мрежа, фирмата-кандидат счита, че най-ефективният начин да информира обществеността за подкрепата на ЕС в създаването на екологично и енергийно ефективно производство чрез: - изработка и монтиране на информационна табела на мястото, където се извършват дейностите по проекта – 1 бр. - маркиране с информационни стикери на новозакупените по настоящия проект ДМА- 6 бр. - отпечатване на информационни дипляни - 300 бр. 1 000.00 951.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.