Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "ЗА ДОБЪР, БЕЗОПАСЕН И ПО-ПРОДЪЛЖИТЕЛЕН ТРУДОВ ЖИВОТ" има за цел да подобри работната среда и условията на труд в предприятието за производство на разсол ПРОВАДСОЛ ЕАД с акцент върху въвеждането на система за развитие на човешките ресурси за оптимизация на работните процеси и въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните служители, осигуряване на средства за колективна защита за обезопасяване и обезшумяване, осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло, както и допълване на социалните придобивки за работещите чрез закупуване на контейнер за отдих. 

Проектът предвижда също и обезпечаване на конкретни мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност, както и извършване на дейности по публичност и управление на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. РАЗРАБОТВАНЕ, АДАПТИРАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА СИСТЕМА ЗА РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ: Дейността има за цел разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в ПРОВАДСОЛ ЕАД с обхват оптимизация на работните процеси и въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители, както и въвеждане на иновативни модели за организация на труда и конкретни мерки за насърчаване развитието в различни области - околна среда, климат, ресурсна ефективност, като ще обхване 46 заети в предприятието лица, от които 22 лица над 54 години. Възможностите за трудова мобилност на по-младите хора в чужбина, географската обособеност на отдалечен планински район, както и ниските възнаграждения и лоши условия на труд принуждават много от жителите на община Провадия да се преселват в други населени места. Тези негативни тенденции водят до обезлюдяване и оказват съществено влияние във възрастовата структура на населението, като все повече намаляват лицата в трудоспособна възраст. Промените се отразяват и в развитието на местната промишленост и в частност на производителността и конкурентоспособността на ПРОВАДСОЛ ЕАД. В предприятието близо 49 процента от заетите са лица над 54 години. По-възрастните работници представляват все по-голяма част от работната сила, като през последните четири години тенденцията е трайна. Ето защо дружеството полага сериозни усилия за да осигури различни възможности за насърчаване на трудовия потенциал на по-възрастните служители и работници, като има въведени частични практики към осигуряване на заетост на длъжности с по-лек режим и условия на работа. Необходими са обаче повече усилия в посока разработване, адаптиране и въвеждане на подходяща за спецификата на трудовата среда на ПРОВАДСОЛ ЕАД система за развитие на човешките ресурси, която да обхване заетите в предприятието от всички възрасти с особено внимание към заетите над 54 години лица и акцент върху следните елементи: 1) Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния, семейния и личния живот на работещите в ПРОВАДСОЛ ЕАД - включително гъвкаво работно време, ротация на работното място, планиране и намаляване на нощни смени за лицата над 54 години, разработване на план за честота и продължителност на почивките за отдих според всяка от възрастовите групи в предприятието. 2) Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители, като например организиране на мотивационни срещи, здравни програми и програми за повишаване ангажираността, както и други подходи за удължаване на трудовата заетост; 3) Въвеждане на конкретни мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност и изграждане на "зелени" умения на заетите, включително в съответствие с изискванията на законодателството в ЕС и националното законодателство в тези области. Такива мерки могат да бъдат например въвеждането на частично разделно събиране на непроизводствени отпадъци в зоните за отдих и хранене, разпространение на информационни видео материали и брошури относно климатичните промени, екологията и др. Всички изброени елементи ще бъдат включени в подробен аналитичен доклад, изготвен от ключов експерт чрез прилагане на подхода за извеждане на ключовите фактори за успех и определяне на различни възможни сценарии за приложимост при адаптиране на разработената система за развитие на човешките ресурси в предприятието. Чрез доклада също така ще се формулират основните дейности на системата за развитие на човешките ресурси, които ПРОВАДСОЛ ЕАД ще предприеме с изпълнението на проекта. 4 704.00 3 417.70
Дейност 2. ОСИГУРЯВАНЕ НА БЕЗОПАСНИ И ЗДРАВОСЛОВНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД - СРЕДСТВА ЗА КОЛЕКТИВНА ЗАЩИТА ЗА ОБЕЗОПАСЯВАНЕ НА СЪЩЕСТВУВАЩИ ОБЕКТИ: Дейността има за цел осигуряване на средства за колективна защита за обезопасяване на съществуващи обекти в предприятието ПРОВАДСОЛ ЕАД. Дейност 2 ще обхване като целева група всички заети лица без административния персонал - или общо 44 заети, сред които 21 лица над 54 години. Важно е да се отбележи, че посочените лица, включени като целева група по тази дейност извършват високорисков труд, определен с коефициент (1,79) на трудов травматизъм - или с близо 3 пъти по-висока стойност от средния коефициент (0,66) за страната. Дейността ще бъде извършена на територията на цялото дружество - в съответните съществуващи обекти, като ще обхване най-важните мерки за осигуряване безопасността на заетите съгласно утвърдената Програма за намаляване, ограничаване и контрол на риска по работните места и площадки в ПРОВАДСОЛ ЕАД: 1) Подмяна и поставяне на парапети - за следните външни обекти: - Вътрешни пътища - поставяне на парапети с височина 1,10 м. пред сондаж Р-29, срещу сондаж Р-12, преди сондаж Р-27 - общо 34 бр. парапетни пана (58,20 л.м.); - Блок помпени станции (БПС) - поставяне на преместваеми парапети около обваловката на отстойници - общо 36 бр. парапетни пана (66,72 л.м.); - Трафопост "Пром. Площадка" - поставяне на парапети около площадка - общо 4 бр. парапетни пана (6,11 л.м.); - Трафопост срещу ОРУ - поставяне на парапети около площадка - общо 8 бр. парапетни пана (15,10 л.м.); 15,10 л. м. 2) Поставяне на репери-ограничители - за външен обект: - Вътрешни пътища - на премостванията на канавките на сондажите Р - 20, 22, 18, 37, 38, 39, 25, 23, 24, 25, 28, 30, 46 и покрай пътя за КРП-2 - поставяне на репери-ограничители с височина 70 см. с жълто/черни ивици, Ф50 - общо 28 бр.; 3) Подмяна и поставяне на стълби и обезопасяване на площадки - за външни обекти: - Работилница "Монтьори" - подмяна на стълби за обслужване на телферните крановете и навеса до работилницата - 2 бр., очаквано общо 16,20 л.м.; - Сграда ОРУ 110/6 кV - подмяна на стълби - 1 бр., очаквано 4,70 л.м.; - Гараж "Автосонда" - вертикални стълби за обслужване на телферния кран - 1 бр., очаквано 6 м. височина; - Помпена станция пенообразувател - вертикални стълби за обслужване на спирателния кран - 1 бр., очаквано 5,30 м. височина; - при Резервоари - за слаб разсол, за вода, за неразтворител и за готов разсол - общо 4 бр. стълби и обезопасяване на 8 бр. площадки с очаквано 105 л.м. парапети. 4) Поставяне на шумоизолираща конструкция - за следния обект: - Блок помпени станции - доставка и монтиране на шумоизолираща конструкция на помпа и двигател 1/1 в Блок помпени станции - 1 бр. Описаните от 1) до 3) мерки касаят предотвратяване на падане на хора при обслужване и преминаване покрай съоръженията, при влизане и излизане от описаните обекти. Съществуващите стълби трябва да бъдат подменени, тъй като на места има изгниване заради силна корозия, а някои не отговарят на стандартите за безопасност и са опасни за използване. Въпреки извършваната от дружеството годишна поддръжка, всички изброени обекти са външни, а това не позволява да бъдат обхванати повече от планираните съоръжения, независимо от тяхното състояние. Предвид значителната квадратура на работните площадки всички работещи ползват МПС, което значително повишава рисковете от ПТТ при ограничена видимост или при снегопочистване. Мярка 4) е пряко свързана с високите нива на наднормен шум (над 102 dВA), като въпреки предприеманите действия за лична защита на работещите в Блок помпени станции (поставяне на антифони), нивата на шум остават значими, близки до граничните. Ето защо трябва да бъдат предприети конкретни мерки за шумоизолация чрез доставката и монтажа на специфична конструкция за изолиране на шума. Доставката на парапети, стълби и репери-ограничители ще се извършва на брой или линеен метър от изброените материали, а шумоизолиращата конструкция поради своята специфика и стойност се определя и ще бъде заведена като актив, съгласно счетоводната политика на дружеството. 159 000.00 108 760.00
Дейност 3. ОСИГУРЯВАНЕ НА БЕЗОПАСНИ И ЗДРАВОСЛОВНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД - ЛИЧНИ ПРЕДПАЗНИ СРЕДСТВА И СПЕЦИАЛНО РАБОТНО ОБЛЕКЛО: Дейността има за цел осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло за заетите в ПРОВАДСОЛ ЕАД. Дейност 3 ще обхване като целева група заетите - общо 46, от които 22 лица над 54 години. Дейността ще бъде извършена за всички работни места и площадки, като всички включени в дейността лица са описани по длъжности в Списъка на работните места и видовете работи при които е необходимо да се използват ЛПС и СРО, утвърден съобразно оценката на риска и приложената утвърдена Програма за намаляване, ограничаване и контрол на риска по работните места и площадки. При направената оценка на състоянието на текущо използваните ЛПС и СРО в предприятието беше установено, че при интензивното използване на наличните модели и непрекъснато въздействие на атмосферните влияния, вредни химични вещества, и др. се наблюдава по-бързо износване от предвиденото фабрично. Те не показват достатъчно добри характеристики за устойчивост на повреди и механични въздействия. Освен това беше установено, че е налице повишен риск от сблъсък на пешеходци с превозни средства или риск от злополуки поради намалена видимост. Поради големите пространства в работните зони много често видимостта може да бъде недостатъчна и в светлата част на денонощието. Поради това е необходимо да се предвиди закупуване на работно облекло със светлоотразителни елементи (ленти, ръкави, крачоли или части от тях), които да спомогнат за по-бързо и по-лесно идентифициране на преминаващ работник. Сега използваните работни облекла, освен че се амортизират по-бързо от предвидения срок на износване, нямат светлоотразителни елементи, което застрашава здравето и живота на работниците. В рамките на проекта ще бъдат закупени защитни средства, чийто срок на износване е изцяло съобразен с нормативната уредба и спецификата на труд в предприятието. Предвижда се и закупуването на СРО (със светлоотразителни ленти), които до момента не са били ползвани. Срокът на износване ще бъде съгласно приложения Списък на работните места и видовете работи, като е необходимо е да бъдат осигурени ЛПС и СРО, свързани с конкретните опасности по длъжности (съгласно оценката на риска): 1) за СРО - измръзване, изпръскване с химични вещества, изгаряне на кожата, незабележимост в тъмно/облачно/мъгливо време, измокряне, подхлъзване, падане, механични увреждания; ниски и променливи температури; висока влажност, капеща вода; вода; удар / притискане от движещи се обекти; замърсяване. Изброените рискове ще бъдат преодолени чрез закупуване на нови и по-модерни СРО, с добра изработка, надграждащи по качество ползваните до момента: - Работно облекло със светлоотразителни ленти - зимно - 46 бр.; - Работно облекло със светлоотразителни ленти - лятно - 46 бр. - Водозащитно наметало с панталон - срещу химични въздействия - 45 бр. - Огнезащитно облекло - 2 бр. 2) за ЛПС - защита от IR радиация, защита от UV лъчение, задушаване, наднормен шум, притискане/пробождане на крайници, измръзване, измокряне, изпръскване с химични вещества, изгаряне на кожата, замърсяване; висока влажност, капеща вода; вода; механични увреждания; ниски и променливи температури; ниска осветеност; задушаване; вредни газове. Изброените рискове ще бъдат преодолени чрез закупуване на нови и по-модерни ЛПС, надграждащи ползваните до момента: - Защитна каска - 46 бр. - Защитни очила (прозрачни) - 76 бр. - Щит от поликарбонат - прозрачен - 9 бр. - Антифони - външни - 36 бр. - Антифони за каска с радиовръзка - 10 бр. - Обувки зимни със защитно бомбе и пластина - 46 бр. - Обувки летни със защитно бомбе и пластина - 46 бр. - Ботуши със защитно бомбе и пластина - 45 бр. - Ръкавици защитни - срещу механични въздействия и химични вещества - 424 бр. - Ръкавици студозащитни - 25 бр. - Защитен колан тип сбруя - 8 бр. - Ръкавици огнезащитни - 2 бр. - Защитни очила закрит тип срещу IR радиация (асистент на заварчика) - 5 бр. - Шлем заваръчен с филтър за пречистване на въздуха - 2 бр. - Автономен изолиращ дихателен апарат - 1 бр. 25 851.00 25 848.68
Дейност 4. ОСИГУРЯВАНЕ НА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ ЗА РАБОТЕЩИТЕ: Дейността има за цел допълване на осигурените социални придобивки за работещите, които обслужват пречиствателното съоръжение на ПРОВАДСОЛ ЕАД. Дейност 4 ще обхване като целева група заетите в предприятието лица от звено "Монтьори" и звено "Сондьори" - общо 11 на брой, като 5 от тях попадат в групата на лица над 54 години. Мащабите на предприятието и спецификата на работа предопределят извършване на труд на различни работни места и площадки, разпръснати на територията на цялото предприятие. Въпреки наличните сгради с оборудвани битови помещения, столова и тоалетни, поради отдалечеността на участъците и хълмистия терен, на който са разположени 40-те сондажа на солното находище, реално не за всички работници има осигурени помещения за отдих. Именно такива са и работниците от звената "Монтьори" и "Сондьори", които ползват като помещение стар и амортизиран фургон от 60-те години. Фургонът е снабден с токово захранване, като е важно да се отбележи, че поради специфичната география на терена, в близост няма изграден санитарен възел. Ето защо целта на Дейност 4 е да се осигури оборудвано помещение, което да бъде специално адаптирано като място за хранене и отдих на работниците от двете звена, като при лоши метеорологични условия контейнерното помещение успешно ще изпълнява и ролята на подслон, предоставяйки необходимия уют и топлина. Има създадени условия за електрическо захранване на контейнера, като в допълнение ще бъде закупено кухненско обзавеждане и ще бъде доставена наета за периода на изпълнение на проекта химическа тоалетна кабина (мобилен санитарен възел), която да осигури нужното удобство на работниците. Контейнерно помещение ще бъде разположено на работната площадка на заетите лица на пречиствателното съоръжение "Лобушка" в близост до река Провадийска, на територията на ПРОВАДСОЛ ЕАД. Така значително ще бъдат подобрени условията на труд и отдих на заетите лица, като основните активи, обзавеждане и услуги, които се планират по проекта ще включват: 1) Доставка на: - Контейнерно помещение за отдих с минимални външни габаритни размери 240 х 600 х 240 см, изпълнен от сандвич панел - 1 бр. - Микровълнова печка - 1 бр. - Хладилник - 1 бр. 2) Наем на: - мобилен санитарен възел - 1 бр., с включена поддръжка за период от 12 месеца. С цел насърчаване на развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност и изграждане на "зелени" умения на заетите, включително в съответствие с изискванията на законодателството в ЕС и националното законодателство в тези области, се предвижда в контейнерното помещение за отдих и хранене да бъдат поместени плакати, които да показват добри практики и тематична, интересна и образователна за лицата информация, като например - как да се постигне разделно събиране на непроизводствени отпадъци в зоните за отдих и хранене, информация относно климатичните промени, екологията и бъдещето им, в следствие на човешкия фактор. 8 800.00 8 135.47
Дейност 5. ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Дейността цели осигуряване на добро, ефективно и ефикасно управление, организация и координация на дейностите по проект "ЗА ДОБЪР, БЕЗОПАСЕН И ПО-ПРОДЪЛЖИТЕЛЕН ТРУДОВ ЖИВОТ". В изпълнение на дейността и за обезпечаване изпълнението на целия проект, ще бъде сформиран екип, състоящ се от Ръководител проект, Координатор проект и Счетоводител проект. В съответствие с нормативните изисквания ще бъде избран външен изпълнител, който ще оказва услуги по управлението на проекта и в частност консултации при подготовката и провеждането на тръжни процедури и при подаването на отчетната документация към администратора на програмата. Ръководител проект ще бъде ангажиран със следните ключови за изпълнението на целия проект функции: - ръководи цялостно проекта, като разпределя задачи и следи за спазването на сроковете, координира дейността на другите членове на екипа; - следи за провеждането на тръжните процедури, входящата и изходяща кореспонденция, изпълнението на проектните дейности, подготовката на финансови и технически доклади и съгласува промени и изменения, ако такива се наложат. Ръководителят на проекта ще бъде ангажиран с дейности по управление на проекта почасово. За вменените му от длъжността отговорности и за осигуряване качественото и в план изпълнение на проекта, Ръководителят ще предприема всички необходими действия, като очакваната месечна заетост ще възлиза на 42 часа. Координатор проект: - ще участва в подготовката на тръжните досиета, необходими за провеждането на съответните тръжни процедури; - ще координира комуникацията между бенефициента и избраните доставчици; - ще отговаря за събирането, съхранението и архивирането на документацията по изпълнение на проекта. Пряко подчинен е и ще се отчита на Ръководител проект, като също ще бъде ангажиран с дейности по проекта почасово с очаквана месечна заетост по проекта от 42 часа. Счетоводител проект ще има следните функции в изпълнението на проекта: - ще участва в срещите на екипа по проекта; - ще следи и обработва счетоводно-отчетната документация, като обобщава, събира и следи отчетността на счетоводните документи; - ще съдейства активно при изготвянето на финансови отчети по проекта. Пряко подчинен е и ще се отчита на Ръководител проект, като също ще бъде ангажиран почасово с очаквана месечна заетост от 42 часа. Според изискванията, автобиографии на предложените експерти са приложени към настоящия формуляр за кандидатстване. Важно е да се отбележи, че лицата имат подходящ опит и квалификация, включително и по сходни, с представените по проекта дейности по организацията и администрирането на проект по ОП "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013. Изпълнителният директор на дружеството ще отговаря основно за осигуряването на всички необходими ресурси за изпълнението на проекта, в това число финансов ресурс и необходимото техническо обезпечение за изпълнение на планираните по проекта дейности. Разходите за възнаграждения и дължими осигуровки по Кодекса на труда и Кодекса за социално осигуряване, начислявани за сметка на работодател са разчетени съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г., приложение към документацията за кандидатстване и съгласно действащото трудово и осигурително законодателство. 20 500.00 20 500.00
Дейност 6. ОСИГУРЯВАНЕ НА ИНФОРМИРАНЕ И ПУБЛИЧНОСТ: Дейността цели да се популяризира финансиращата програма и самото проектно предложение, неговата полза и благоприятен ефект върху целевите групи и ПРОВАДСОЛ ЕАД като представител на работодателска организация. В изпълнение на дейността по информиране и публичност, ПРОВАДСОЛ ЕАД ще спази изискванията в процеса по информиране и публичност от задължителен характер в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., а именно: 1. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството по проекта, изрично ще се укаже съфинансирането от Европейския социален фонд и националното финансиране, чрез поставяне: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - упоменаването на Европейския социален фонд, Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020 г., по които се финансира проекта; - общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. 2. Ще бъде информирана обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: - ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати и упоменаване на финансовата подкрепа от ЕС, на интернет страницата на ПРОВАДСОЛ ЕАД в портала на групата Солвей за България - http://www.solvay.bg/bg/solvay-in/provadsol.html; - ще бъдат поставени плакати (общо 15 бр.) с информация по проекта (минимално размер А3), в които се посочва финансовата подкрепа на ЕС, на видно място в централния офис и във фоайето на сградата, където ще е мястото на изпълнение на проекта, както и във всички места на изпълнение на проекта, включително в контейнерното помещение за отдих; - ще бъдат поставени стикери/табели/етикети на закупеното по проекта оборудване, ЛПС и СРО; - на контейнерното помещение за отдих и хранене, както и на наетата тоалетна кабина, ще бъдат поставени 2 бр. табла с информация за проекта и приноса на ОП РЧР 2014 - 2020 г., ЕСФ и националния бюджет на Р. България. Таблата ще съдържат и кратка интересна информация и добри практики в областта на политиката по околната среда, изменението на климата, ресурсната ефективност и придобиването на "зелени" умения; - в аналитичния доклад по Дейност 1 ще бъдат включени информация и графично оформление, съответстващи на изискванията и целите на проекта; - ще се ползва специално създадена бланка на документи по проекта, в съответствие с изискванията и посочения образец от единния наръчник. 3. По време на изпълнение на дейностите по проекта, дружеството ще приложи необходимите комуникационни мерки, за да информира всички участници по проекта за полученото финансиране, като задължително ще бъдат информирани всички представители на целевата група и кандидати за работа на новосъздадените по проекта работни места. 4. Във всеки изготвен документ по време на изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или участниците, или за доказателствен материал, ще бъде посочено, че проектът се финансира по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020 г., Европейския социален фонд и националния бюджет на Република България. Ще бъде изпълнено изискването на програмата да се отбележи финансовия принос на Общността и да се поставят логата на ЕС и на ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. на всеки продукт по проекта. Широката общественост ще бъде информирана за резултатите на проекта, реализирани в резултат на финансовата помощ на оперативната програма. 2 000.00 1 418.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.