ДЕЙНОСТ 1: ПОЛУЧАВАНЕ И ИЗСЛЕДВАНЕ НА АКТИВНИ ВЕЩЕСТВА ОТ ПРИРОДНИ ИЗТОЧНИЦИ, НЕОБХОДИМИ ЗА РАЗРАБОТВАНЕ НА ПРОДУКТОВАТА ИНОВАЦИЯ (дейността ще бъде изпълнена от 16 броя високо квалифицирани специалисти и наемане на лаборатория -1 бр.): ДЕЙНОСТ 1 е насочена към постигане на основната цел на проектното предложение и на специфични ЦЕЛИ:
ЦЕЛ 1: Повишаване на иновационния капацитет и конкурентоспособност на дружеството за провеждане на задълбочен анализ на природни екстракти и за разработване на лабораторни технологии и лабораторен образец на ГВДР
ЦЕЛ 2: Разширяване на научните изследвания към получаване на екстракти от природни източници с широк спектър на действие.
Дейност 1 включва две ФАЗИ и следните СТЪПКИ (Ф.С):
ФАЗА 1: Експертно обезпечаване на изпълнението на Дейност 1
ФАЗА 2: Получаване и анализ на екстракти от природни източници за разработка на сложни смеси
За изпълнение на ФАЗА 1 са заложени СТЪПКИ (Ф12.С) :
Ф1.С1. Ще бъдат сключени трудови договори с 15 утвърдени специалисти в различни научни области поетапно, в зависимост от сроковете на задачите, които са заложени за изпълнение
Ф1.С2. Организиране и закупуване на лабораторни материали и консумативи (ДНА1) - (1 - 2-ри мес)
Необходими са специфични химикали и консумативи за течна хроматография, масспектрометричен анализ, 1- и 2-дименсионални електрофорези и др. за:
• получаване на екстрактите от невен, живовляк и слуз от охлюви;
• анализ на състава и свойствата на получените екстракти
• Спомагателни материали, които не представляват ДМА: бъркалки, ултрафилтрационни мембрани, хладилна витрина, комбиниран рН-метър, водна баня и др.
Ф1.С3. Ще бъде използвана наличната апаратура на "Алекс 1977", както и закупената апаратура, описана в Дейност 2.
Ф1.С4. Ще бъде наета лаборатория за изпълнение на дейностите по проекта за период от 22 месеца - 1-ви месец
За изпълнение на ФАЗА 2 са заложени СТЪПКИ (Ф2.С) :
Ф2.С1. Ще бъдат анализирани и разработени лабораторни технологии за изолиране на екстракти от живовляк, невен и от слузта на охлюви, които са основните активни съставки за разработване на лабораторен образец на гел за варикозни и диабетни рани. В изпълнението ще бъдат включени: Експерт 2 (2 мес); Експерт 9 (4 мес); Изпълнител 3 (3 мес); Техник (3 мес) и ще се проведе в периода 2-7-ми месец от започване на проекта.
Ф2.С2. Получените екстракти ще бъдат анализирани чрез хроматографски и масспектрометрични методи, като ще бъдат определени нискомолекулни и високомолекулни съединения (пептиди, гликопептиди и протеини). В изпълнението ще бъдат включени: Експерт 1 (1 месец); Експерт 8 (3 мес); Изпълнител 2 (1 мес); Техник (2 мес.); Експерт 6 (1 мес) и ще се проведе в периода 6-9-ти месец.
Ф2.С3. Ще бъде анализиран антибактериалния ефект на екстрактите срещу различни бактериални щамове, като: S. aureus, P. aeruginouse и S. Рyogenesus. Ще бъдат определени минималните концентрации на инхибиране на отделните бактериални щамове. Изпълнението ще се проведе в периода 5-8-ми месец от: Експерт 4 (4 мес.); Експерт 11 (1 мес)
Ф2.С4. Ефектът на екстрактите ще бъде анализиран срещу различни гъбични щамове: от родовете Trichophyton, Mucor, Rhizopus, Aspergillus Penicillium и ще се проведе в периода 6-9-ми месец от Експерт 5 (4 мес); Експерт 11(2 мес)
Ф2.С5. Ще бъдат разработени колагенов хидролизат и хидролизат от ДНК и РНК от дрожди от Експерт 3 (4 мес); Изпълнител 2 (2 мес); Експерт 6 ( 2 мес) в периода 4-9-ти месец
Ф2.С6. Ще бъдат разработени комбинирани смеси от така получените екстракти от невен, живовляк и хидролизатите, въз основа на математически анализ, като ще бъдат проследени кинетичните криви на активността на отделните екстракти, приготвени в различни комбинации. Експерт 7 (2 мес) и Експерт 11 (2 мес) ще проведат анализите в периода 7-8-ми месец
Ф2.С7. Ще бъде анализирана чистота и биологичната активност на екстракти от Експерт 1 (2м); Експерт 2 (1 мес); Изпълнител 1 (2мес) и Експерт 6 (2 мес) в периода 6-ти до 11-ти месец
Ф2.С8. Ще бъдат разработени екологични методи за получаване на екстрактите, като се използват екологично чисти изходни суровини и процесите на преработка се сведат до минимални отпадни продукти. В изпълнението ще бъдат включени Експерт 10 (3м) в периода 4-6-ти месец |
108 870.00
|
106 034.10
|
ДЕЙНОСТ 2: ПРИДОБИВАНЕ НА ДЪЛГОТРАЙНИ МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ, НЕОБХОДИМИ ЗА РАЗРАБОТВАНЕТО НА ЛАБОРАТОРЕН ОБРАЗЕЦ НА ГЕЛ ЗА ВАРИКОЗНИ И ДИАБЕТНИ РАНИ (ЛОГВДР) (дейността ще бъде изпълнена чрез придобиване на 13 бр. ДМА):
Изпълнението на Дейност 2 включва една ФАЗА и следните СТЪПКИ (Ф.С):
ФАЗА 1: ТЕХНИЧЕСКА ОБЕЗПЕЧЕНОСТ НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ДЕЙНОСТ 3 :
Ф1.С1 Организиране и закупуване на оборудване (ДМА), съобразно ЗУСЕСИФ и изискванията в насоките за кандидатстване по настоящата процедура и на ДБФП.
За разработване на лабораторните технологии за получаване на комбинирани смеси от получените в Дейност 1 активни екстракти, както и за получаване на ЛОГВДР е необходимо да бъде закупено оборудване (ДМА) с по-големи обеми и повече възможности за получаване и хомогенизиране на смесите (8 - 10-ти месец):
Ф1.С2. Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктова иновация, съобразно ЗУСЕСИФ и изискванията в насоките за кандидатстване по процедурата, необходимо за изпълнение на ДЕЙНОСТ 1 (1-10--ти месец) :
• 1 бр. Стерилизатор, сушилня и инкубатор за стерилизиране на съдовете за работа и за инкубиране на смесите в стерилна среда
• 1 бр. Настолен дестилатор за получаване на чиста вода, необходима за анализи и за получаване на екстрактите
• 1 бр. Електромагнитни бъркалка с нагряване с различни обхвати за смесване на вещества в твърдо и течно състояние
• 1 бр. Инверторни климатици в 2 лаборатории за поддържане на температурата под 20оС по време на работа в помещението и провеждане на експериментите при условия да се предотврати денатуриране на протеините
• 1 бр. Механична бъркалка за разбъркване и хомогенизиране на лабораторни проби в малки обеми за подготвяне на различни смеси и за анализи
• 1 бр. Аналитична прецизна везна с външна калибровка за точно измерване на масата на химичните вещества, необходими за анализ и получаване на екстрактите
• 1 бр. Дигитална бюрета за прецизно дозиране и титруване на пробите с химикали (киселини и основи)
• 1 бр. Рефрактометър с цифров термометър с калибрационен блок за проследяване на плътността и концентрацията на изходните и крайни продукти
• 1 бр. Луминометър за измерване на нивото на замърсяване на повърхности и въздух с бактериално, фунгицидно, вирусоцидно и спороцидно действие
• 1 бр. Мини-инкубатор за микробиологичен контрол ще предостави възможност за тестване и редовен контрол на процесите и на продуктите, като едновременно се измерват няколко микроорганизми, инкубирани при различни температури
• 1 бр. Пневматична бутална пълначка, полуавтоматичен обемен дозатор за точно дозиране на получените екстракти и хидролизати, за разработване на различни комбинации на сложните смеси. Ще се използва за прецизна подготовка на различни варианти на ЛОГВДР, които ще се предоставят за тестване от фирмите на ефекта на разработените ЛОГВД (Описани в Дейност 3)
• 1 бр. Пакет хомогенизатор с различни бъркалки за екстрахиране на активните вещества от природните суровини и хомогенизиране на съставките, които са с различен визкозитет
• 1 бр. Високоскоростен смесител на високовискозни смеси, който ще осъществи получаване на хомогенни продукти, които са с висок вискозитет и трудно се смесват, каквито са заплануваните лабораторни образци на гела
Ф1.С3. Ще бъдат сключени договори с избрани изпълнители за закупуване на ДМА (3-ти месец)
Ф1.С4. Ще бъде доставено и въвеждане в експлоатация закупеното оборудване и консумативи (3 - 4-ти месец)
В изпълнението на Дейност 2 ще участват всички Експерти, Изпълнители и Техник
Организацията на изпълнението на дейността ще се осъществява на два етапа:
1. Закупуване на ДМА за изпълнение на ДЕЙНОСТ 1: Настолен дестилатор; Електромагнитна бъркалка с нагряване и термолегуратор; Механична бъркалка; Фризер; Аналитична прецизна везна с външна калибровка; Дигитална бюрета; Пакет хомогенизатор - (1-10-ти месец)
2. Закупуване на ДМА за изпълнение на ДЕЙНОСТ 3: Рефрактометър с цифров термометър с калибрационен блок; Луминометър за измерване на нивото на замърсяване; Мини-инкубатор за микробиологичен контрол; Пневматична бутална пълначка; Високоскоростен смесител на високовискозни смеси- (9-10-ти месец)
|
29 840.00
|
29 780.00
|
ДЕЙНОСТ 3: СЪЗДАВАНЕ И ТЕСТВАНЕ НА ЛАБОРАТОРЕН ОБРАЗЕЦ НА ГЕЛ ЗА ВАРИКОЗНИ И ДИАБЕТНИ РАНИ (ЛОГВДР) ще бъдат осигурени 3 бр. услуги: ДЕЙНОСТ 3 е насочена към постигане на основната цел на проектното предложение и на заложените специфични цели:
ЦЕЛ 3: Повишаване на научния капацитет на дружеството чрез разработване на лабораторна технология и лабораторен образец на ГВДР (ЛБГВДР).
ЦЕЛ 4: Разширяване на сътрудничеството на дружеството чрез привличане на високо квалифицирани специалисти и използване на услугите на доказали се сертифицирани лаборатории и фирми.
Изпълнението на Дейност 3 включва три ФАЗИ и следните СТЪПКИ (Ф.С):
ФАЗА 1: Експертно обезпечаване на дружеството за изпълнение на Дейност 3
ФАЗА 2 Разработване на лабораторна технология и лабораторен образец (прототип) на ГВДР.
ФАЗА 3 Тестване в релевантна среда на ЛБГВДР
За изпълнение на ФАЗА 1 са предвидени СТЪПКИ:
Ф1.С1. Разпределяне на задачите и сроковете за изпълнението им между 15 привличени специалисти.
Ф1.С2 Организиране и закупуване на ДНА2 за разработване на ЛОГВДР (8 - 10-ти месец):
• Химикали и консумативи за разработване на ЛОГВДР
• Спомагателни материали, които не са ДМА: Електромагнитна бъркалка с нагряване и Вакуум филтрационен модул
За изпълнение на ФАЗА 2 са заложени СТЪПКИ :
Ф2.С1 Ще бъдат разработени технологии за получаване на варианти ЛОГВДР с комбиниране на смесите в различно съотношение от: ЕКСПЕРТ 1 (3м); ЕКСПЕРТ 2 (3м); ЕКСПЕРТ 3 (3м); ЕКСПЕРТ 7 (2м); ЕКСПЕРТ 9 (2м); ЕКСПЕРТ 10 (1м); ИЗПЪЛНИТЕЛ 3 (3м) в период от 8-ми до 21-ви месец след започване на проекта.
Ф2.С2 Ще бъде проследена стабилността на ЛОГВДР във времето, съхранявани при различни условия от ЕКСПЕРТ 1 (2м); ЕКСПЕРТ 2 (4м); ЕКСПЕРТ 8 (2м) ; ИЗПЪЛНИТЕЛ 1 (2м); ИЗПЪЛНИТЕЛ 2; ТЕХНИК (1м) за периода 12-18-ти месец
Ф2.С3 Ще бъде установена антиоксидантната активност на ЛОГВДР от ЕКСПЕРТ 5 (2м) за периода 12-13-ти месец
Ф2.С4 Ще бъде проследено антимикробиалния ефект на различните ЛОГВДР срещу:
А) бактериални инфекции на рани, причинени от бактериални щамове S. aureus, P. aeruginouse и S. Рyogenesus от ЕКСПЕРТ 4 (3м); ЕКСПЕРТ 5 в периода 13-18-ти месец
Б) инфекции от плесенни гъби от родовете Trichophyton, Mucor, Rhizopus, Aspergillus Penicillium от ЕКСПЕРТ 5 (2м) в периода 16-17-ти месец
Ф2.С5 Ще бъде изследван механизма на антибактериалния и антигъбичен ефект на ЛОГВДР срещу различни бактериални щамове от ЕКСПЕРТ 1 (4м); ЕКСПЕРТ 6 (4м) в периода 10-14-ти месец
Ф2.С6 Ще бъдат проведени екологични процеси, като отпадъците се връщат обратно в системата от ЕКСПЕРТ 9 (2м); ЕКСПЕРТ 10 (3м); ЕКСПЕРТ 11 (3м); ИЗПЪЛНИТЕЛ 2 (2м); ТЕХНИК (2м) в периода 13-18-ти месец
Ф2.С7 Обобщаване на резултатите от експертите на екипа на проведените тестове от външни изпълнители от ЕКСПЕРТ 1 (1м); ЕКСПЕРТ 2 (1м); ЕКСПЕРТ 4(1м); ЕКСПЕРТ 6 (1м); ЕКСПЕРТ 11 (3м); ИЗПЪЛНИТЕЛ 2 (1м); ТЕХНИК (3м) в периода 16-ти до 22-ри месец
За изпълнение на ФАЗА 3 са предвидени 3 СТЪПКИ :
Ф2.С1. УСЛУГА ОТ ЛАБОРАТОРИЯ ЗА ФИЗИКО-ХИМИЧЕН И МИКРОБИОЛОГИЧЕН АНАЛИЗ НА ЛОГВДР - 1 брой (16-22-ри месец)
• Ще бъде проведен физико-химичен анализ на получения ЛОГВДР и доказване на микробиологичния му ефект.
• Ще бъдат проверени условията за съхранение на ЛОГВДР
Ф2.С2. УСЛУГА ЗА ТЕСТВАНЕ НА ЕФЕКТА НА ГВДР - 1 брой (16-22-ри месец)
• Ще бъдат проведени клинични изследвания на ЛОГВДР, разработен в различни варианти на комплексните смеси от екстрактите, от получените хидролизати и медни йони, за доказване на ефекта върху хора. Определяне на ЛОГВДР с най-силно изразен ефект върху варикозни и диабетни рани.
• Анализиране наличието на синергичен ефект.
Ф2.С3. УСЛУГА ЗА СЪЗДАВАНЕ НА КОМБИНИРАНА ТЕРАПИЯ НА ЛОГВДР С ЛАЗЕР И ИЗСЛЕДВАНЕ НА ЕФЕКТА - 1 брой (16-22-ри месец)
• Ще бъде разработен комбиниран метод за третиране на рани, който да съчетава регенериращия ефект на гела и биостимулиращ ефект на лазерната терапия.
Ф2.С4. Сключване на договор с избраните изпълнители за клинични изпитания (16-ти месец).
Ф2.С5. Предоставяне на доклади с резултатите от проведените тестове (22-23-ти месец). |
176 670.00
|
161 014.22
|
ДЕЙНОСТ 4: ПРИДОБИВАНЕ НА ПРАВА НА ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ ВЪРХУ ЛАБОРАТОРЕН ОБРАЗЕЦ НА ГВДР : ДЕЙНОСТ 4 е насочена към постигане на основната цел на проектното предложение и на заложената специфична.
ЦЕЛ 5. Защита на интелектуалната собственост върху разработената иновация на състава на ЛОГВДР като собственост на "Алекс 1977".
За изпълнение на защита на интелектуалната собственост върху разработената иновация на състава на ЛОГВДР са заложени следните стъпки:
С1. Ще бъде предоставена външна услуга, свързана със защита на интелектуална собственост на иновативния продукт – 1 брой
1. Предвидено е привличане на външни специалисти по интелектуална собственост, които да защитят интелектуалната собственост на разработената иновация чрез регистрация на патент и/или полезен модел.
2. Ще бъде избран изпълнител за извършване на услугата, съгласно разпоредбите на ЗУСЕСИФ и изискванията в насоките за кандидатстване по настоящата процедура и на ДБФП (18-ти месец);
• Ще бъде сключен договор с избрания изпълнител (18-ти месец);
• След извършване на услугата ще бъде подписан приемо-предавателен протокол за услугата (20-ти месец).
• Ще бъде подадена документация за издаване на полезен модел за състав на иновативен продукт - гел за варикозни и диабетни рани (20-ти месец) |
15 000.00
|
13 600.00
|
ДЕЙНОСТ 5: ВИЗУАЛИЗАЦИЯ НА ПРОЕКТА : ДЕЙНОСТ 5 е насочена към постигане на основната цел на проектното предложение и на заложената специфична ЦЕЛ
ЦЕЛ 6 : Представяне и популяризиране на подкрепата на ОП „Конкурентоспособност“ чрез разгръщане на активна рекламна кампания в печатните медии и интернет пространството, разширяване на представителната активност в специализирани симпозиуми.
Предложените в настоящия проект мерки за визуализация и публичност са съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006 относно общите правила за приложение на регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и гарантират изпълнението на мерките за публичност, с оглед акцентиране върху комуникацията, прозрачността и визуализацията.
Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на Националната комуникационна стратегия 2014 -¬2020 г и на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 ¬-2020 г.
Изпълнението на дейността включва една ФАЗА и следните СТЪПКИ :
ФАЗА 1: Представяне и популяризиране на подкрепата на ОП „Конкурентоспособност“ чрез разгръщане на активна рекламна кампания. Заложени са следните стъпки:
Организация и визуализация на проекта - Визуализацията на проекта ще бъде проведена изцяло от „Алекс 1977“ и наетите на трудов договор висококо квалифицирани специалисти.
За организация и визуализация на проекта, бенефициентът по настоящия проект „АЛЕКС 1977” ЕООД ще предприеме подходящи мерки за публичност, в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в чл. 8 и приложение I към чл. 9 от Регламент на Комисията № 1828/2006, за да информира обществеността относно помощта, получена от Европейския фонд за регионално развитие и Оперативна програма "ИНОВАЦИИ И КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ” 2014-2020
Ф1.С1. Ще бъде поставена постоянна обозначителна табела на видно място в рамките на дружеството - табелата ще съдържа информация, че проектът е финансиран от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „ИНОВАЦИИ И КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ” 2014-2020 при спазване на указанията за визуализация на Оперативното ръководство и Единния наръчник (от 1-ви до 2-ри месец);
Ф1.С2. Ще бъдат поставени стикери на закупеното оборудване, изработени според изискванията за визуализация (от 3-ти до 7-ми месец);
Ф1.С3. Редовно ще се публикува подробна информация за проекта на страницата в интернет на „АЛЕКС 1977” ЕООД (от 1-ви до 24-ти месец);
Ф1.С4. Във всички документи по проекта, ще бъде упоменат финансовия принос, предоставен от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма “Развитие на конкурентоспособностга на българската икономика” (от 1-ви до 24-ти месец);
Ф1.С5. Всяка публикация на Бенефициента, под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, в това число и интернет, ще съдържа следното заявление; “Този документ е създаден с финансовата подкрепа на Оперативна програма „ИНОВАЦИИ И КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ” 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие (от 1-ви до 24-ти месец). |
2 000.00
|
1 930.00
|