Дейности за организация и управление на проекта
: Със стартиране на проекта ще се сформира екип за организация и управление, който ще отговаря за цялостната организация на дейностите по проекта. Отговорности: спазване на договорените срокове; постигане на заложените индикатори за изпълнение; целесъобразно разходване на средствата; осъществява непосредствен мониторинг. Екипът е отговорен за отчитане на проекта в различни етапи от реализацията му. Поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията и при поискване предоставя наличната документация на УО. Предвижда се екипът за организация и управление да разработи документацията за правилното и ефективно протичане на дейностите по проекта – система за мониторинг и контрол, процедури за избор на външни фирми доставчици, подробни план графици на дейностите, процедура за недопускане на двойно финансиране на дейностите по проекта. В рамките на дейността си екипа ще направи избор на доставчици на външни услуги, както и ще проследи изпълнението на тяхната работа по отношение на доставка на материали и консумативи, обзавеждане и оборудване, информационни материали, съгласно предварително разработен и утвърден график за тържни процедури. По време на проекта ще се осъществява вътрешен контрол и отчитане на реализираните дейности чрез периодични работни срещи на екипа. С реализацията на тази дейност ще се търси укрепване на капацитета на общинската администрация и детските градини за успешно изпълнение на проекти, при спазване на принципите за добро финансово управление (ефективност, ефикасност и икономичност), мониторинг и контрол по изпълнение на дейностите, постигане на заложените цели и резултати на проекта. |
38 209.64
|
28 682.96
|
Допълнително обучение по български език за деца, чийто майчин език не е български: Тази дейност има за цел да се минимизира изоставането по отношение готовността на децата за първи клас, в подкрепа на свободното владеене на български език, както и да се доразвият и подобрят техните познания в посока по - добро справяне с учебния материал. Фокусът на дейността ще бъде върху децата, които не посещават редовно подготвителните групи и няма да имат равен старт при постъпване в първи клас, което ще доведе до риск от отпадане от системата в по-горен етап на образование. Необходимостта държавните и общинските органи да полагат специални усилия за социализация на децата, за които българския не е майчин става все по-наложителна. Основни действия са насочени към активна работа с деца в ранна детска възраст (3-6 години) от ромски етнически малцинства за бъдещо включване в образователния процес. Децата ще бъдат разделени в групи от около 10 - 12 деца с оглед постигане на индивидуален подход и внимание към потребностите на всяко дете. Обучението ще бъде в следните области по Български език и литература - "Развитие на свързаната реч", "Активна и пасивна лексика", "Правилното произношение". В рамките на своите знания, детето трябва да умее по разбиране на български език да: поздрави; представя себе си и близките си; иска и дава информация; иска и дава инструкции; изразява задължение; говори за своята програма и ежедневие; описва дейности в настоящето; съобщава конкретна ангажираност. По четене на български език децата ще познават азбуката, разбират общия смисъл на кратки, несложни изречения и текстове, като свързват текста с илюстрациите към него, ползват някои основни стратегии за разбиране при четене, например езикова догадка, търсене на ключови думи. По писане на български език, децата ще се учат да изписват думи и кратки фрази, като използват правопис и пунктуация, които не нарушават разбирането. В обучението ще бъдат използвани създаденият образователен софтуер, по проект на БСЛА "Заедно можем повече" по ОПРЧР, както и редица други интерактивни игри за работа върху речниковия фонд, антоними, усвояване на езикови и понятийни знания и речеви умения - областта на ограмотяването и познавателната сфера. Очакваното въздействие на тези мерки е в две посоки: от една страна, това да подпомогне ранното интегриране в образователната система, както и да въздейства като превенция срещу ранното отпадане от образователната система, а от друга страна е инструмент за преодоляване на езиковите бариери. |
11 268.00
|
11 240.41
|
Насърчаване общуването и съвместните изяви между децата от различните етноси: Целта на дейността е да се създадат, надградят и развият когнитивните и социални умения на децата от етнически малцинствени групи и на тези в неравностойно положение, като се подпомогне интеграцията им в групата в детската градина. В рамките на тази дейност планираме провеждането на съвместни изяви на децата:В ОДЗ „Делфинче”,Ахтопол ще бъде сформирана група от 15 деца на възраст 5 год. от ромски и български произход, които ще бъдат включени в Клуб „Олимпийци”, децата ще развият интереса и познания си към спортните дейности, придобият основни умения и навици за спортуване. Ще научат правилата на отборните спортове. Веднъж месечно в дейностите на клуба ще се включват и родителите на децата, ще се организират съвместни спортни полудни и празници с множество игри и състезателни елементи. Клуб „Патиланци”- 15 деца от ромски и български произход на възраст 6 год.в подкрепа на по -доброто овладяване на българския език при децата билингви, чрез системно и целенасочено участие в общуването за обогатяването на речта, като чрез игровата култура ще се спомогне за прехода от пасивното към активното асимилиране на околната среда. Развитие на интелектуалните, умствени, говорни и емоционално волеви способности на децата, чрез игра. Създаване на арт-работилница „Шарени слънца”, 15 деца от ромски и български произход, на 3 - 4 год. възраст, които чрез изкуството да изразяват своите чувства ,мисли, преживявания, ще общуват по между си. В ОДЗ „Ален мак”, гр. Царево ще се сформира Клуб „Всезнайко”, който ще се състои от 2 работни групи от по 15 деца на възраст 5 години, където по забавен начин с подходящи дидактични материали, занимателни игри, пъзели и др. пособия децата емоционално и трайно ще възприемат нови знания с алтернативни педагогически методи и техники. Децата ще надграждат умения и компетенции в процеса на обучение и възпитание;Студио „До ре ми” ще вземат участие деца на възраст 3-4 години, в 2 работни групи от по 10 деца. В студиото ще се включат теми, свързани с различните жанрове в музикалното изкуство. Децата ще разучават и изпълнявани различни видове песни индивидуални и групови музикални изпълнения. На всяко дете ще се предостави възможност да се чувства значимо, което ще подпомогне желанието на децата да прекарват време в детската градина и ще предотврати преждевременно напускане на образователната система. Към студиото ще бъдат привлечени родители-доброволци, с изявени таланти в областта на музикалното изкуство, които ще подпомагат и обогатяват дейностите.Ще се сформира Ателие „Нещоправене”,2 работни групи от по 15 деца на възраст 4 години, където деца от ромски произход и деца, които не са представители на малцинствени групи ще намерят поле за изявява на своите творчески заложби и импулси, чрез изкуство. Децата ще развият въображението, креативността и асоциативната памет. Основният замисъл на Ателието е да се подпомагат интегративните връзки между изобразителното изкуство, социалния и природен свят. Ателието периодично ще организира ден на отворените врати, когато ще се дава възможност на родителите да участват в заниманията заедно със своите деца.В клуб „Юначе”- 2 отбора от по 10 деца, чрез различни спортни дейности, деца на възраст 3 г., ще развият дух на толерантност и колективни взаимоотношения, като едновременно с това ще укрепят своето здраве и се възпитават на поведенчески навици и умения. Формация „Прочети ми приказка, а аз ще ти разкажа” в 2 работни групи от по 15 деца на възраст 6 години от ромски и български етнос ще се възпитават в любов към книгата,ще обогатяват речника си с нови думи, ще развиват артистични способности и комуникативни умения, ще подготвят и представят пиеса и др. изяви. С оглед приобщаване децата от ромски произход, създаване на условия за общуване в неформална среда с децата от български произход, планираме 2 еднодневни екскурзии,с културно-образователна цел- посещение на куклен театър в Бургас и опознавателна до Делфинариум и Планетариум Варна. В екскурзиите ще бъдат включени и родители. |
24 004.00
|
22 826.23
|
Дейности за съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда: Тази дейност цели да се приобщят децата към българският и ромския фолклор, обичаи, ритуали и традиции, като децата формират и развиват своите музикални, артистични способности и изпълнителски умения. По този начин ще се насочва възпитанието на децата в уважение към българската и ромската култура, създаване на условия за интеграция и съхраняване на етнокултурната идентичност чрез песни и танци, приказният свят и обичаи на различни етноси. В рамките на тази дейност планираме провеждането на следните съвместни изяви на децата:
В ОДЗ Делфинче , Ахтопол ще бъде сформирани 2 група от по 12 деца на възраст 3-4 години от ромски и български произход произход, които ще бъдат включени в Драматично студио „Приказна творителница”, където децата ще разучават български народни приказки, ромски легенди и приказки на други народи, в студиото те ще се научат, освен да ги преразказват, и да влизат в различни роли на приказни герои в драматизации по приказки и легенди. Планираме театрални представления за новогодишно тържество, 24-ти май, деня на детето 1 юни и други публични изяви по различни поводи. За целта ще се закупят костюми, аксесоари и кукли.
В ОДЗ Ален мак, Царево ще се създаде Студио „От извора” - 2 групи по 12 деца на възраст 3-4 години от ромски и български произход, ще пресъздават българския и ромския фолклор – песни и танци, български и ромски традиции и обичаи. Трупата ще се изявява пред публика по различни празници и чествания – ден на града, Коледа, Банго Васил и др. Ще бъдат чествани Националният празник 3 март и 8 април Международния ден на ромите.
Към двете студия ще се привлекат доброволци – родители, баби, дядовци и др., които познават фолклора, традициите и обичаите характерни за двата етноса с оглед постигане на максимална автентичност на пресъздаването и съхранението.
Към двете студиото на двете групи ще се привлекат доброволци – родители, баби, дядовци и др., които познават фолклора, традициите и обичаите характерни за двата етноса с оглед постигане на максимална автентичност на пресъздаването и съхранението.
|
5 508.00
|
4 793.98
|
Подобряване на образователната среда в детски градини: Цел: Подобряване на условията за децата в детските градини и учебната обстановка; осигуряване на интерактивни и иновативни за детските градини средства за обучение на децата в социални и езикови умения. В рамките на тази дейност ще бъдат доставени от избрани фирми изпълнители следното оборудване и обзавеждане:
В ОДЗ "Делфинче"гр. Ахтопол за реализация на дейности 2, 3 и 4 е необходимо да бъдат закупени следните учебни материали и пособия - интерактивни обучителни дъски,интерактивни игри- пчелички, дидактични материали- магнитна азбука, бяла дъска, маркери, учебни книжки , флумастери, пъзели, Учебни помагала по български език, Литература- христоматии и книги с приказки, театрални костюми- герои от приказки, параван за театър, топки за игра, керамични фигури, акрилни бои, кътове за игра, Картони цветни, Комплекти декорация, дрехи за дървени кукли, Хартия цветна Креп, Релефни шаблони,Пастели за лице,Бои за рисуване с пръсти, Темперни бои, Восъчни пастел, Пънчове, Маркери за декорация, Лепило за декупаж, Оборудване и обзавеждане/мебели/ - Тематични дидактически шкафове, кътове за игра, кукли; скамейки;обезопасителна мрежа,каучукови плочи/ударопоглъща настилка/,аудиосистема; спортни съоръжения за футбол, волейбол, тенис, баскетбол и други спортове, спортни костюми - трико за художествена гимнастика с пола, спортни екипи - футбол, волейбол, баскетбол, футболни чорапи,детски шапки,гуменки флипчарт и др.музикални инструменти,костюми,популярни детски песнички на СD, смесителен пулт, тонколони, микрофон;Магнитни дъски, Магнитни карти, Манипулативни дъски,учебни книжки за индивидуална работа и диагностика за постиженията на детето,помагала за развиване на фината моторика, Тематични табла по български език,книги с детски приказки,образователни карти, пъзели, фотоапарат и др.
В ОДЗ"Ален мак", Царево за реализация на дейности 2,3 и 4 Неодходими материали: интерактивни обучителни дъски, художествена литература,читанки,магнитни азбуки, учебни пособия и книжки с народни приказки; детски музикални инструменти, бои и четки за рисуване, пастели, комплекти за декорация, керамични и дървени фигури,цветни картони, лепила, хартия за декупаж, декоративни печати,маркери; за клуб „Юначе”- спорти екипи и тениски в два цвята за провеждане на отборни игри и състезания, килимчета за тренировка, малки топки и др. фотоапарат, йоника, микрофон, акордеон, дидактични игри, тематични табла, театрални костюми, пъзели, преносим компютър, мултимедиен проектор, каучукови плочи/ударопоглъща настилка/,спортни екипи, спортни съоръжения, аудиосистема, детски диван и фотьойли, музикални инструменти, спортни обувки, обезопасителна мрежа; спортни съоръжения за футбол, волейбол, тенис, баскетбол и други спортове, спортни костюми - трико за художествена гимнастика с пола, спортни екипи - футбол, волейбол, баскетбол, футболни чорапи,детски шапки,гуменки, цветна хартия, материали за декупаж, оригами, бои акрилни, маслени, за порцелан, дървени макети за оцветяване, тетрадки за упражнения по български език, Комплект дидактични табла "Приказни пътечки", микрофон, музикално килимче, Прожекционен сгъваем екран със статив, Сух басейн с топки, топки, флумастери, цветна хартия, Книжка със стикери за упражнения и игри: Азбуката, Инструменти за моделиране, дървени пъзели, глина, дискове с любими детски песни и др. |
300 000.00
|
253 081.06
|
Дейности по информиране и публичност за преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност: Провеждането на медийната кампания и информационна дейност имат за цел: - Привличане участието на представители на държавни и местни власти, други неправителствени организации, медии, общественост в процеса на образователна интеграция на децата и техните родители от целевите групи ; - Достигане на информация за предлаганите дейности до целевите групи; - Да се държи обществеността в течение на текущите дейности и резултати, като се осигурява прозрачност на проектната инициатива и равен достъп на бенефициентите по проекта; - Да се информира и ангажира обществеността с образователните потребности на децата от етническите малцинства / в неравностойно положение, както и да се популяризират възможностите и способностите им с цел промяна на обществените нагласи към тях. Тази дейност включва подготовка, свързана с изготвяне на информационни текстове, които ще бъдат използвани за дизайн, предпечатна подготовка и печат на предвидените информационни материали – брошури. В рамките на тази дейност ще бъдат изработени 8 информационни табели, които ще бъдат разположени пред сградата на общината и седемте партньора. Ще бъде подготвена 1 мултимедийна презентация на проекта и целите на ОП, по която се отпускат безвъзмездно средства за реализиране на проекта, която ще бъде използвана в планираните 2 пресконференции в началото и в края на проекта. На всички издадени информационни материали ще бъдат представени целите на Оперативната програма, по която се отпускат безвъзмездно средства за реализиране на проекта. Информация за хода на изпълнение на дейностите на проекта ще бъде регулярно публикувана на интернет сайта на Община Царево. Ще бъдат организирани и 3 броя оперативни срещи с участието на персонала на детските градини, общината, медиатори, институции, в сферата на заетост, образование, социално подпомагане, здравеопазване, родители, БСЛА с цел обсъждане на проблемите на децата и семействата от целевата група, ролята, мястото и функциите на семейството, институциите и обществото в процеса на образователната интеграция на децата. Участниците ще имат възможност да споделят впечатления и да представят добри практики от работата си, ще обменят идеи относно синхронизиране дейностите на институционално ниво. Представителите на заинтересованите страни ще разработят "Насоки за сътрудничество", които ще изведат през опита си в образователната интеграция на децата от местните общности и в риск. "Насоките за сътрудничество" ще съдържат информация за задълженията на институциите, отговорни за включване на децата от рискови групи в образователната система. |
1 300.00
|
559.79
|
Подкрепа за семейства от уязвими етнически малцинства и в неравностойно положение за обучение на децата им в детска градина с оглед ранната им социализация. : Цели: Насърчаване семействата от ромската общност към отговорност за образоването на децата, чрез поддържане на ежедневни контакти. Мотивиране и поддържане мотивацията на родителите за планиране бъдещето на децата по посока редовно посещение на детска градина, участие на родителите в образователния процес на децата им. Идентифициране на семейства от ромски етнос, чиито деца не посещават детска градина или са застрашени от отпадане. с оглед мотивиране и оказване на подкрепа за включване на децата в образователната система. Посредничество при разрешаване на конфликти между педагозите и родителите на децата. В рамките на тази дейност 2-ма образователни медиатори ежедневно ще извършват следните поддейности: - да оказват ежедневна подкрепа на родителите, свързана с повишаване и поддържане на мотивацията им за редовно посещение на техните деца в детската градина; насърчаване на родителите да развиват талантите и способностите на децата си; да работят за подобряване на родителските умения в посока подкрепа на децата в усвояване на учебния материал, тяхното развитие и потребности; да отварят пространство за споделяне на родителски страхове и да задават въпроси, отнасящи се до обучението на децата и успешната им интеграция в образователната система с оглед осигуряване на по-добро образование на техните деца; да подпомагат общуването и взаимоотношенията между децата и техните родители. Освен това медиаторите ще идентифицират и посещават семейства от ромския етнос/ в неравностойно положение, чиито деца на възраст от 3 до 6 години не посещават детска градина, с цел да мотивират родителите децата им да посещават детска градина. - да инициират провеждане на регулярни срещи на родителите с персонала във всяка детска градина; да посредничат за преодоляване недоверието на родителите към институцията; да съдействат за поддържане на добри взаимоотношения и ясна комуникация между родителите и персонала в детските градини; да управляват възникнали конфликти между родители и персонал. Срещите ще се провеждат веднъж на два месеца на територията на всяка градина. Работата на образователните медиатори ще бъде предимно на терен в дома на семействата и децата от целевите групи. За постигане ефективност от оказваната на семействата и децата подкрепа и с оглед качество на работа по конкретни случаи, е необходимо на медиаторите да бъде оказвана специфична подкрепа. Подкрепата се изразява във въвеждащо обучение и последващо групово и/или индивидуално обсъждане на по-специфичните случаи и даване на „обратна връзка“ от експерти с оглед насочване на случая към благоприятен изход за всички заинтересовани страни и постигане на проектните цели. Екипното обсъждане на случаите, подпомагано от експерти (супервизори), насърчава работата в мрежа - въвличане на професионалисти от различни сфери и/или институции за постигане по-добри резултати в работата с целевите групи, подпомага процесите на взимане на ефективни решения и разпределяне на отговорности. Този вид подкрепа на медиаторите спомага и за превенция на „синдрома на професионалното прегаряне” (т.нар „burnout“), тъй като дава възможност да се споделят емоции, породени от напрежение в работата, което гарантира по-добра работоспособност на екипа и постигане на по-високи резултати в работата с целевите групи. |
15 682.00
|
12 502.06
|