Организация и управление на проекта: Екипът за организация и управление на проекта ще се определи от кмета на общината . Ще бъдат ангажирани 4 лица служители на общината на следните позиции:
1. Ръководител на проекта - отговаря за цялостната организация, координация и управление на дейностите по проекта. Контролира навременното изпълнение на дейностите, съобразно времевия график. Отговаря за финансовото управление по изпълнението на проекта и работи в тясно сътрудничество със счетоводителя на проекта. Следи за правилното разходване на средствата по проекта, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера. Утвърждава изготвените отчети , управлява риска и взема решения за мерки и действия, които да минимизират риска от забавяне и/или неизпълнение на дейностите. Отговаря за популяризиране на резултатите от изпълнението на проекта. Възлага извършването на вътрешен мониторинг. Следи за изготвянето на междинни и заключителен технически доклади.
2. Координатор - координира и отговаря за цялостното техническо изпълнение на проекта .Организира и подпомага изпълнението на проекта по отчитането на дейностите и заложените индикатори, съобразно времевия график.Отговаря за административното обслужване на проекта.Изисква, приема и обобщава информацията за изпълнението на проекта от управителя на Центъра и счетоводителя. Оказва методическа помощ и контрол по отчитането на индикаторите.Извършва проверки в домовете на потребителите.Своевременно докладва на ръководителя на проекта за възникналите проблеми по изпълнението на дейностите и предлага решения с цел успешна реализация на проекта.
3. Счетоводител - отговаря за правилното финансово отчитане на проекта, съгласно действащото законодателство, принципите и регулациите на Оперативна програма ”Развитие на човешките ресурси”. Контролира правилното разходване на средствата по проекта, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера.
Организира финансовата дейност и реализира счетоводната политика по проекта.Създава организация на счетоводния процес при осъществяване на дейностите по проекта, която да осигури навременно и точно осчетоводяване на документите, съставяне на месечните отчети и оборотни ведомости. Подготвя исканията за средства необходими за реализацията на проекта. Организира и отговаря за обобщените описи на платежните документи и финансовите отчети за междинни и финално отчитане по проекта.
Методически ръководи и подпомага екипа в областта на счетоводната дейност. Изготвя необходимите анализи по финансовото изпълнение на проекта.
В случай на констатирани нарушения и нередности по финансово-счетоводната дейност, сигнализира ръководителя на проекта и съдейства за отстраняването им.
4. Технически сътрудник - отговаря за техническото изпълнение на проекта, отчитане на дейностите и заложените индикатори. Изготвя, събира, класира и отговаря за съхранението на цялата техническа документация по проекта. Участва при изготвяне на междинни и окончателен технически доклад по проекта.
Разходите за организация и управление на проекта са заложени в раздел V. Непреки разходи на бюджета в размер до 10 % от общите допустими разходи по проекта и включват:
1. Разходи за възнаграждения на екипа за организация и управление на проекта - 4 служители на общината.
- възнаграждения и дължими плащания за сметка на работодателя по ЗДСл., КТ и КСО. Планирането и отчитането на разходите за възнаграждения на персонала, свързан с администрирането на проекта е съобразено с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014-2020 г.
2. Материали и консумативи за администриране на проекта. Предвидени са хартия, папки PVC, папки джоб, класьори, разделители, DVD, тонер.
3. Невъзстановим ДДС за разходите по раздел V. |
41 818.00
|
37 350.11
|
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуалната социална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващи и създаване на нови Центрове за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги.: Целевите групи за ползване на услуги предоставяни от " Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" ще бъдат:
- Хора с увреждания с ограничения или невъзможност за самообслужване (в т.ч. деца с увреждания);
- Хора над 65 г. с ограничения или невъзможност за самообслужване;
- Лицата от целевата група, които в момента ползват услуги по процедура " Нови алтернативи " ( 40 броя потребители ) ще бъдат включени в дейностите по настоящата процедура на по-късен етап. За целта през м. март 2016 г.след приключване предоставянето на услугите по " Нови алтернативи " и подаване на заявление ще се направи нова оценка на потребностите на ползвателите.
Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати над 200 лица в тежко здравословно състояние с ограничения или в невъзможност за самообслужване .
В отговор на комплексните потребности, вкл. и здравни, на над 160 лица от целевите групи ще се предоставят услуги от " Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" в община Хитрино , с персонал, готов да отговори на потребностите на нуждаещите се лица. Ще се изпълнят следните дейности:
1. Подаване на заявления , оценка и класиране на кандидат потребителите на услугата - на два етапа през втори и шести месеци ще бъдат включени над 200 кандидат - потребители. На базата на извършената индивидуална оценка ще бъдат определени и конкретните специфични потребности на лицата от целевите групи и ще се определи индивидуалният план за грижа. Социалните оценки ще бъдат извършени от екипа от специалисти на Центъра - през втория и шестия месец. В договора за предоставяне на социални услуги ще се определи вида, начина , обхвата и мястото на предоставяне на конкретните почасови услуги.
2. Кандидатстване, подбор и назначаване на персонала за предоставяне на услугите - втори и шести месец на проекта.
Ще бъдат обхванати 160 безработни, като най- малко 55 от тях ще бъдат реално включени в социалната икономика .
След приключване на проекта, част от тях ще продължат да изпълняват функциите си. За дейностите по проекта ще бъдат наемани лица, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст. Предвижда се да се назначат : Управител, медицински специалист - втори месец; рехабилитатор, лични асистенти и домашни помощници- трети и шести месец. Предварително ще бъдат обявени позициите и изискванията, на които трябва да отговарят кандидатите.
Разходите са заложени както следва:
І. Разходи за персонал :
1. 1. За предоставяне на услугите за лична помощ на потребителите - личен асистент и домашен помощник:
- от третия месец на проекта - средно месечно - 840 часа на месец ;
- от шестия месец на проекта - средно месечно - 4400 часа на месец.
1.2. Разходи за трудови възнаграждения и осигурителни вноски за функциониране и управление на центъра:
- Управител - 1 лице - от втория месец на проекта
2.1. За трудови възнаграждения и осигурителни вноски за предоставяне на психологическа подкрепа на персонала, психологическа и мотивационна покрепа на потребителите на услугата, консултиране и супервизия,предоставяне на специализирани услуги оценка на потребностите на лицата и т.н
- Медицински специалист - от втория месец на проекта - средно месечно - не повече от 69 часа на месец ;
- Рехабилитатор - от третия месец на проекта - средно месечно - не повече от 115 часа на месец.
Включени са възнаграждения и дължими плащания за сметка на работодателя по ЗДСл., КТ и КСО. Планирането и отчитането на разходите за възнаграждения на персонала, свързан с администрирането на проекта е съобразено с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014-2020 г.
ІІ. Разходи за материални активи
4.1. Материали и консумативи .
Предвидени са: работно облекло на персонала, апарат за кръвно налягане, хартия, папки PVC, папки джоб, класьори, разделители, тонер.
7.1. Невъзстановим ДДС за разходите по раздел ІІ. |
457 340.32
|
449 567.61
|
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Одобрените лични асистенти и домашни помощници, които не са преминали обучение по други процедури финансирани от ОП РЧР преминават въвеждащо обучение с продължителност 8 часа ( два дни по 4 часа на 50 кандидати ). На кандидатите за лични асистенти и домашни помощници ще се осигури обучение преди да започнат предоставянето на услугата. Всички назначени лични асистенти и домашни помощници преминават поддържащо обучение с продължителност 4 часа ( 50 лични асистенти и домашни помощници).
Обученията ще се извършват от специалистите на Центъра . |
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: - Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране в кризисни ситуации на личните асистенти и домашните помощници.
При необходимост , изпадналите в кризисна ситуация лични асистенти и домашни помощници ще бъдат бъдат насочени към специалистите от екипа на Центъра за ползване на психологическа подкрепа и консултиране.
- Предоставяне на супервизия на наетите лични асистенти и домашни помощници.
Супервизията се провежда за подкрепа на работещите в социални услуги с цел подобряване на работата по отношение на качеството на услугите, на професионалното развитие на персонала, емоционална подкрепа и превенция на професионалното прегаряне, както и подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипа.
Супервизиите могат да бъдат индивидуални ( обсъждане на работата по конкретен случай и вземане на професионално решение , справяне с емоциите на клиента, справяне с личните емоции по отношение на клиента или колега, взаимоотношения с външни институции по случай, нормативни затруднения в конкретен случай) или групови ( за обсъждане на случай ).
В рамките на предоставяне на социалната услуга ще се проведе по една групова супервизия на личните асистенти и домашните помощници и при необходимост индивидуална супервизия.. Супервизията ще е насочена към подобряване на директната им работа и осигуряване на професионална подкрепа.
Ще се разработи план - график за провеждане на супервизията.
Супервизията ще се провежда от екипа специалисти на Центъра.
|
0.00
|
0.00
|
Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Според индивидуалната потребност на потребителите на услугите се извършва:
- Провеждане на психологическа подкрепа на потребителите на услугите , индивидуално или групово консултиране.
- Оказване на мотивационна и емоционална подкрепа.
- Подкрепа в комуникативни умения, в социални умения. Помощ за изграждане и поддържане на социални контакти. Работи се с потребителите и семействата им за изграждане на взаимодействие в семейството.
- Осъществява се консултантска дейност на потребителите и техните близки. Извършва се социално и социално-правно консултиране, информиране и посредничество.
Запознават се потребителите и близките им с нормативната уредба, касаеща даден казус от социално естество и съдейства при решаването му и при изготвянето на необходимите документи.
- Подпомагане на социалната интеграция, като се развиват личностните умения и се съдейства за създаване на тесни връзки и сътрудничество между потребителите на услугата и екипа за предоставяне на услугите. Подкрепа на възрастните хора и лицата с увреждания , както и техните семейства за изграждане на благоприятна социална среда и социалната интеграция на лицата от целевата група.
Изготвя се план и се изпълняват дейностите на плана в зависимост от потребностите и съобразно желанията на потребителите на услуги.
|
0.00
|
0.00
|
Информиране и публичност: Да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в проекта дейности, както и сроковете за изпълнението им.
Да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с резултатите от извършените в рамките на Проекта дейности, както и с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му.
За да бъдат спазени всички изисквания за осигуряване на публичност и информираност по отношение на приноса на Европейския съюз за изпълнението на този проект, ще бъдат предприети всички мерки, осигуряващи публичност и визуализация на проекта. Спазвайки предварително съставен график ще бъдат проведени следните информационни мероприятия:
При одобряване на настоящия проект ще бъде публикувана статия в официалните сайтове на общинската администрация относно началото му и финансовото участие на ЕС, благодарение, на което ще бъде осъществен проекта. Във всички форми и мероприятия за популяризиране на проекта ще се отразява, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОПРЧР, съфинансирана от ЕСФ на ЕС.
При стартирането на проекта ще бъдат проведени срещи с медиите и пресконференция;
При успешното финализиране на проекта ще се проведат срещи с медиите и пресконференция, на които ще бъде разяснено значението на ЕС и ЕСФ за изпълнението на проекта, защото той би бил трудно осъществим без тях.
Ще се изработят брошури, плакати и табло за популяризиране на проектното предложение. Ще бъдат разпространени във всички населени места на общината.
На всеки участник в заключителната конференция е предоставена папка с анализ на постигнатите резултати от проекта.
Популяризиране на резултатите от Проекта, съобразно изискванията на Регламентите на Европейската общност.
|
840.00
|
982.80
|