Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за  създаване на нов Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, в Район "Красна поляна". По проекта ще бъде организирано също така и: 
- Обучение на персонала за предоставяне на услугите;
- Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги;
-  Мотивационна и психологическа  подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност;
- Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания, в случай на необходимост.
По проекта ще бъдат реализирани дейности за осигуряване на информираност и публичност. Организация и управлението на проекта ще се осъществяват от екип за управление и изпълнение на проекта, който ще бъде съставен от служители на Район "Красна поляна".
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез създаване на нов Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги на територията на Район " Красна поляна".: Основните цели и задачи на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда са следните: 1. Осигуряване на психологическа помощ и консултации на хората в неравностойно положение от Район" Красна поляна", чрез организиране на индивидуални и групови консултации и беседи. За хората в неравностойно положение, които имат затруднения с придвижването и достъпността до услугите на центъра е предвидено осигуряване на специализиран микробус с необходимото оборудване, което ще им позволи да ползват пълноценно предоставяните от центъра услуги. 2. Набиране, координация и мониторинг на личните асистенти наети по проекта. 3. Провеждане на обучения на ЛА 4. Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ соц. услуги; 5. Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност; 6. Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания. Центърът ще бъде разположен в сградата на Район Красна поляна на адрес: ул. "Освобождение" 25 В центъра ще работят следните експерти: - психолог - на пълен работен ден - социален работник - на пълен работен ден - 2-ма шофьори на специализиран микробус - на 4 часа По проекта ще бъдат наети 50 бр. ЛА, които ще оказват подкрепа в домашна среда на хора в неравностойно положение. Бенефициентът сключва трудов или договор за услуга с избрания ЛА, в съответствие с разпоредбите на КТ и ЗЗД, а ЛА подписва Д-я за спазване на поверителност на личните данни и информацията. ЛА, наети по трудов договор, ще получат длъжностна х-ка, работена от бенефициента, а по договорите за услуга – техническо задание, като и при двата вида договори на ЛА се предоставя копие от Правилника за вътрешния ред. Организираният по този начин подбор на ЛА гарантира в най-пълна степен удовлетвореността на потребителите за тяхното обслужване от подходящи лица, особено, когато те са външни за съответното семейството. За ЛА ще бъдат наемани кандидати при спазване на схемата за постигане на целевите стойности на индикаторите за изпълнение и резултата по Оперативната програма. По настоящия проект за лични асистенти ще бъдат наемани безработни лица в трудоспособна възраст. Ще се даде възможност да кандидатстват и заети лица, самонаети лица, неактивни лица (студенти или придобили право на професионална пенсия за ранно пенсиониране - в трудоспособна възраст), които могат да извършват допълнителен почасов труд. Приоритетно ще се набират кандидати, обучени за предоставяне на подобен вид индивидуално ориентирани услуги. Един ЛА ще може да работи с 1 (един) или повече потр. на услугата по настоящия проект, но в различно време. Районът изготвя и поддържа банката с ЛА. В хода на соц. услуга, при отсъствие на ЛА повече от една седмица, бенеф. сключва договор с лице от банката ЛА, което да замества титуляра в срока на отсъствие. Така ще се осигури непрекъснатост на социалната услуга „Личен асистент”, която ще се договори с потребителя. Ще бъде закупено следното оборудване за Центъра: 2 преносими компютри, 3 карти за телефон и 1 многофункционален принтер-скенер. 1 лаптоп и мултимедия (собственост на общината) ще бъдат използвани от психолога и от доброволци в неравностойно положение за извършване на презентации при груповите занимания и инициативи. На потребителите на центъра ще бъде осигурен свободен достъп до интернет на втория лаптоп, като той ще бъде ползван при необходимост за осъществяване на електронна комуникация и от социалния работник и шофьорите. Картите за телефон ще бъдат ползвани от служителите на центъра за осъществяване на комуникация с потребителите на услугите на центъра, както и на друга комуникация във връзка с изпълнението на служебните им задължения. За нормалното функциониране на Центъра е необходимо извършване на текущ ремонт, предвиждащ строително-ремонтни дейности за въвеждане в експлоатация. 306 120.00 344 988.21
2. Обучение на персонала за предоставяне на услугите; : Центърът ще организира обучението на одобрените лични асистенти, включени в списъка за участие в обучение по обучителна програма, утвърдена от Ръководителя на Проекта. Обучение ще преминат също така координатора, ръководителя на проекта и шофьора на специализирания микробус. Обученията ще се извършват от експерти и специалисти с подходяща квалификация, практици в съответната област, с професионален опит в социална работа и социални услуги за посочените целеви групи, обект на Проекта. За целта ще се сключат договори за услуга между представляващия прекия бенефициент и съответните обучители. За обучители могат да бъдат наемани експерти и специалисти от териториалните дирекции „Социално подпомагане”, в качеството им на експерти. При наличие на повече кандидати от необходимия брой обучители, се провежда конкурсна процедура. Обучението в рамките на настоящия Проект ще се реализира в групов формат, но не повече от 20 души в група, по разработена обучителна програма. Изготвят се присъствени форми за всяка група обучени лични асистенти, и на всяко лице се издава удостоверение. Успешно преминалите курса на обучение лични асистенти, както и тези, преминали предишни обучителни курсове, се включват в банка „Лични асистенти”. За всеки личен асистент, включен в банката, се създава лично досие, което съдържа подадените от него документи и формуляра за индивидуалната му оценка. 1 000.00 380.91
3. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги - личните асистенти по проекта, координатора, ръководителя на проекта и шофьора на специализирания микробус; : Ще бъде организирано минимум 2 пъти месечно психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги - личните асистенти по проекта, координатора, ръководителя на проекта и шофьора на специализирания микробус. Ще бъде разработена специална програма за психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги - личните асистенти по проекта, координатора, ръководителя на проекта и шофьора на специализирания микробус, която ще включва провеждане на групови беседи с психолог, мерки за стимулиране и подобряване на комуникативността, обучения за преодоляване на стреса, междуличностна комуникация, комуникация с хора в неравностойно положение и др. 9 720.00 5 528.69
4. Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. : Дейността предвижда да бъде оказвана мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност чрез: - събиране на информация, извършване на проучвания и запитвания сред потребителите на услугите на центъра за техните потребности и очаквания по отношение на услугите, предоставяни от центъра - организиране на отворени дискусии по актуални теми, въпроси, предизвикателства и проблеми, на които ще могат да взимат активно участие хората в неравностойно положение, - провеждане на презентации и обмяна на добри практики за решаване на актуални въпроси и проблеми и осигуряване на по-добра информираност относно възможности и предизвикателства пред хората в неравностойно положение, - организиране на клубове по интереси и стимулиране на социалната активност и взаимодействие на хората в неравностойно положение - осъществяване на комуникация и съвместни инициативи с други подобни центрове както в страната, така и с центрове, разположени в други страни-членки на ЕС 13 759.99 0.00
5. Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания: Дейността предвижда закупуване на специализиран транспорт - микробус, с чиято помощ ще се осигури достъп на хора с увреждания и затруднено придвиждване от дома им до центъра и обратно. Трудноподвижните лица с ТЕЛК над 90% и с право на специализиран транспорт в район "Красна поляна" са 31 човека. За целта ще бъде изготвена документация за участие, включително техническа спецификация на специализирания микробус и ще бъде проведена публична покана за избор на доставчик. Специализираният микробус ще бъде пригоден за транспортиране на хора с увреждания и затруднена подвижност. Микробусът ще притежава рампа/или подвижно стъпало/, плъзгаща се задна врата, по-широко разстояние между предните е задните седалки и ще бъде предназначен за превоз на минимум 12 пътници. 99 400.00 56 535.99
6. Разработване на Процедурен наръчник, вътрешни правила и етичен кодекс за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда с цел гарантиране на качеството на комплекса от услуги, които ще се предоставят от Центъра и осигуряване на мултидисциплинарен подход. : Дейността предвижда разработване на Процедурен наръчник, вътрешни правила и етичен кодекс за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда с цел гарантиране на качеството на комплекса от услуги, които ще се предоставят от Центъра и осигуряване на мултидисциплинарен подход. Тези документи ще подпомагат изпълнението на ежедневните задачи на служителите в Центъра и личните асистенти, ще съдействат за прилагането на единен подход, повишаване на качеството на услугите на центъра, ще предоставят насоки и указания на служителите в Центъра и личните асистенти. Процедурния наръчник, вътрешните правила и етичния кодекс ще допълнят и мултиплицират ефекта от проведените обучения на служителите в Центъра и личните асистенти. Разработването на тези документи ще бъде възложено на външен изпълнител. 16 000.00 11 133.33
7. Дейности по информиране и публичност. : Дейността предвижда разработване и изпълнение на план за информиране и публичност по проекта, който да отговаря на условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. В план за информиране и публичност по проекта ще бъдат включени следните дейности: - организиране на откриваща и закриваща конференция по проекта с представители на заинтересовани страни, медии, НПО, хора в неравностойно положение и техни организации - изготвяне на 3 бр. банери - изготвяне и публикуване на 3 бр. публикации в печатни медии - Изготвяне и поддържане на страница на проекта във Facebook - Изготвяне на 100 бр. дигитални снимки по проекта - Изготвяне на промоционален 5 минутен видеофилм по проекта - изготвяне на 2 бр. информационни табели и 2 бр. постоянни табели - изготвяне на стикери на закупеното оборудване по проекта - изработване на 300 бр. брошури -изработване на 50 бр. плакати 4 900.00 4 083.33
8. Дейности за организация и управление на проекта : По проекта ще бъде назначен екип за управление и изпълнение на проекта - ръководител на проект, координатор,счетоводител и двама технически сътрудници. Членовете на екипа ще бъдат служители на Район "Красна поляна". С членовете на екипа по проекта ще бъдат сключени допълнителни споразумения към основните трудови договори на служителите. Разходите за заплати и осигуровки на екипа по проекта ще се възстановяват по проекта. За целта членовете на екипа по проекта ще изготвят месечни отчети за извършената работа по проекта, които ще се одобряват от Кмета на Район "Красна поляна". По тази дейност ще се възстановяват и направените разходи за консумативи и канцеларски материали на екипа по проекта. 49 000.00 53 232.68

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.