Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 191 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение  съответства на специфичните  цел на приоритентна ос 2 на ОП «РЧР» 2014-2020, целта му е да  допринесе за подобряване качеството на живот на хора с трайни увреждания  и хора над 65 години  с невъзможност за самообслужване, живеещи на територията на община Павел баня.
През 2012г. за целите на проект реализиран по ОП „РЧР“ 2007-2013г.  по процедура „Помощ в дома“ беше създадено  Звено за услуги в домашна среда /ЗУДС/ към Домашен социален патронаж гр. Павел баня, чиято основна функция беше да се  предоставят почасово социални услуги, в домашна среда , специално насочени към  лица изпаднали в неравностойно положение поради ограничения или невъзможност за самообслужване.Идеята на община Павел баня е чрез настоящото проектно предложение да бъдат подкрепени дейностите на ЗУДС и за  бъдещи периоди. По този начин  ще се създадат условия за приемственост и гарантиране на обслужването на досегашни потребители на социалната услуга „Личен асистент“. В Звеното ще се предоставят  почасово, интегрирани социални услуги  в домашна среда , специално насочени към  лица над 65г. изпаднали в неравностойно положение поради ограничения или невъзможност за самообслужване и  интегрирани социални услуги  в домашна среда за хора с увреждания живеещи на територията на община Павел баня. 
Предвижда се лицата , които ще предоставят услугите за лична помощ  да са в  трудоспособна възраст, да не са придобили право на пенсия за ОСВ, включително и близки на потребителите. По този начин ще се осигури трудова заетост на уязвими групи от община Павел баня  , което ще спомогне да се намали риска от бедност.  Всички те ще притежават необходимите познания  да задоволяват специфичните нужди на потребителите в съответствие с техните  предпочитания,  личен избор и потребности. Ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа в битово обслужване, социална активност,  здравна услуга, мотивационна подкрепа  в домашна среда. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Основната цел на тази дейност е изграждане на екип за управление на проектните дейности, който да надгради и доразвие дейността на съществуващото Звено за услуги в домашна среда към ДСП гр.Павел баня и да създаде отлични условия за изпълнението на проектните дейности чрез осигуряване на необходимите ресурси -технически и човешки . Всеки един член от екипа ще притежава квалификация и опит, които ще гарантират качественото изпълнение на отговорностите му по проекта. Основната му задача ще бъде постигане на управленска ефективност, администриране и изпълнение на заложените дейности при спазване на бюджета , графика на дейностите, постигане на набелязаните индикатори за резултати. Екипът по проекта ще се състои от Ръководител -1 /създава организация за ефективно управление и успешно реализиран на Проекта , изготвя всички инструкции ,вътрешни правила и методики, организира мероприятия за информиране и публичност, осъществява контрол на всички нива и др./ ; счетоводител -1/ осъществява и отговаря за целия финансово счетоводен поток, изготвя задължителната документация по изчисляване и изплащане на трудовите възнаграждения, подготвя финансовата документация при междинни и заключителен доклад, представя необходимите документи в НАП и НОИ/; и технически сътрудник-1/ непосредствено участие в изпълнението на оперативните дейности по съставянето и изработването на всички видове документация / . Екипът се определя със Заповед от Кмета на община Павел баня. Неговите членове ще бъдат запознати в детайли с настоящия проект. Ще притежават компетенции и опит за управление на социални услуги в общността. Задълженията на всеки един от членовете на екипа ще бъдат разписани в длъжностни характеристики. Членовете на екипа ще бъдат назначени на 4 ч. работен ден на втори трудов договор съгласно чл.110 от КТ от 1 до 22 месец.Екипът ще изготви детайлни правила за комплекса от услуги , които ще се предоставят в Звеното за услуги в домашна среда, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Ще бъде създадена информационна и документална система по проекта. В офиса ще се приемат заявления от кандидатите за потребители и кандидатите за персонал. С цел прилагане на финансова дисциплина при реализирането на Проекта ще се спазват описаните правила в СФУК на община Павел баня. В хода на изпълнение на проекта ще бъдат мониторирани всички дейности извършвани от персонала в Звеното. Екипът ще се включи в организиране и провеждане на всички мероприятия за информиране и публичност 38 928.20 34 456.59
Информиране и публичност : Основната цел на тази дейност е постигане на оптимална публичност и предоставяне на достъп до информация на всички нива в община Павел баня : широка общественост, целеви групи, участници, заинтересовани лица, относно същността, целите на проекта, неговите източници на финансиране , както и постигнатите резултати от извършените в рамките на проекта дейности .Това от своя страна ще даде възможност за ефективно усвояване на средствата от ЕС и постигане на основната цел на проекта , подобряване на качеството на живот на лицата от целевите групи , осигуряване на заетост на рискови групи и създаване на нови възможности за устойчиво развитие. Община Павел баня ще направи всичко възможно за разгласяване на факта, че проекта се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз, като спазва изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Успешното реализиране на проекта и постигането на целите заложени в него до голяма степен зависи от ефективността на дейностите по информация и публичност. Етапите за предоставяне на информация и публичност ще бъдат извършвани по предварително изготвен план. Те представляват неразделна част от дейностите по управление и изпълнение на проекта. За популяризиране на проектните инициативи ,дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще се проведат две пресконференция една през първия месец от стартиране на проекта за обявяване на неговата продължителност, дейности, целеви групи , начин на участие , източници на финансиране и втора – в последния месец от реализирането на проекта за отчитане на постигнатите резултати. Периодично ще се публикува информация на електронната страница на община Павел баня за напредъка по Проекта. Ще се разлепят плакати в кметствата на всички населени места, както и на всички общински сгради и учреждения. Ежемесечно във всички населени места ще се разпространяват дипляни сред месното население. На всички участници в проектните мероприятия ще се раздават информационни материали / химикали, чаши, чадъри, дипляни и др./. Ще бъде поставена информационна табела в офиса на проекта, която ще остане до приключване на проектните дейности. Всеки документ издаден от стартирането до приключването на Проекта ще съдържа емблемата на ЕС и ЕСФ,както и логото на ОП „РЧР“ . 3 080.00 3 080.00
Кандидатстване, оценка и подбор на потребители и персонал . Определяне на специалистите в ЗУДС.: Основната цел на тази дейност е насочена в две посоки: 1.Да се осигури на всяко лице от целевата група достъп до кандидатстване, обективна оценка и подбор съобразно нуждите от интегрирани услуги. 2.Да се създадат условия за кандидатстване, подбор и класиране на персонал на Звеното. Тази дейност ще има четири акцента : 1.Назначаване на специалисти в ЗУДС - Предвижда се включване през 1-ви месец, на специалисти със следните професии: социален работник -1, медицинска сестра - 1 , социален консултант - 1. Ще се разчита на експерти от общински структури заети в сферата на социалните услуги,здравеопазване и образование. 2.Кандидатстване, оценка и подбор на координатор на ЗУДС – предвижда се тази дейност да се проведе през 1-ви месец ,а трудов договор да бъде сключен от 2-ри месец. Кандидатите подават следните задължителни документи: заявления по образец, копие на документ за самоличност, СВ, диплома за завършена образователна степен не по ниска от средно образование. Комисията за подбор провежда интервю с кандидатите и излиза със съответното решение. 3.Кандидатстване, оценка и подбор на лицата от целевите групи желаещи да получат интегрирани услуги. В предвид тежкото здравословно състояние на голяма част от лицата от целевите групи и обективните възможностите за текучество , процедурата за кандидатстване на потребителите в проекта ще остане отворена през целия период на предоставяне на услугата. През 1-ви и 2-ри месец ще се извърши подбор на не по малко от 13 потребители, през м.април 2016г. на не по малко от 18 потребители , а през останалите месеци подбор на потребители ще се извършва при необходимост. Кндидат-потребителите или техния законен представител подават заявления по образец, ЕР на ТЕЛК /за лицата с увреждания /, за хора над 65г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване актуален медицински документ, декларация , копие на документ за самоличност, за децата акт за раждане. Специалистите наети в ЗУДС извършват индивидуална оценка на потребностите от интегрирана услуга, с активното участие на лицето или законния му представител. Комисията за оценка и подбор заседава, води протокол и излиза с окончателно Решение, изготвя списък на всички оценени кандидати с определения вид социална услуга и брой часове. За всеки потребител ще се оформи досие, в което ще се съхраняват подадените и изработени документи. През м.03.2016г. след приключване на предоставянето на услугите по проект „Нови възможности за грижа“ ще се направи организация за прием на заявления и нова оценка на потребностите на ползвателите . Оценените лица ще бъдат включени в списъка на кандидатите за потребители на общо основание. Предвижда се вливане на не по-малко от 18 потребители през м. 04.2016г. 4.Кандидатстване, оценка и подбор на лицата желаещи да бъдат наети като персонал. Кандидатстването и подборът на персонал за предоставяне на социални услуги в проекта ще се извърши през 1-ви и 2-ри месец от стартиране на проекта.При необходимост през м. 13-ти ще се приемат заявления на кандидати за ЛА,СА,ДП притежаващи съответните квалификации, придобити по други проекти или програми. Кандидатите за персонал ще бъдат лица , които не са придобили право на пенсия съгласно чл.68 от КСО.Те подават следните документи: заявления по образец, копие на ЛК, копие на сертификат за преминато обучение при наличие на такова/, диплома за завършена образователна степен, автобиография. Комисията за подбор провежда интервю с кандидатите за персонал. Всеки кандидат, преминал успешно интервюто, подлежи на въвеждащо обучение. Създава се Банката за персонал предоставящ социални услуги , от която потребителите могат да направят своя избор. Не подлежат на обучени лица, които са преминали идентично обучение за длъжността за която кандидатстват, по други програми и проекти. Взаимното одобрение м/у потребителя и кандидата за /ЛА,СА,ДП/ е задължително условие при включване в проекта. 0.00 0.00
Обучение на лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници. Консултиране и супервизия на персонала предоставящ социални услуги.: Основната цел на тази дейност е кандидатите за персонал, да придобият знания и умения, необходими за удовлетворяване на потребностите на потребителите.Осигуряване на консултативна и психологическа подкрепа в кризисни ситуации, както и супервизия чрез ангажирането на квалифициран специалист. Приз втория месец от стартиране на проекта ще се проведе въвеждащо обучение на всички новоназначени лични асистенти, преди да започнат работа в дома на потребителя, като целта е запознаване със същността на социалните услуги Личен асистент, Социален асистент и Домашен помощник. То ще е с продължителност три дни по 6 часа и ще включва основните теми , като общи познания за домашните грижи, основни задължения и права, етични стандарти в работата, специфика на грижите за стари хора, за деца и възрастни с увреждания и др. Нуждата от консултиране на персонала нает за предоставяне на социална услуга в домашна среда , както и психологическа подкрепа в кризисни ситуации, ще се осъществява от квалифициран социален консултант. Ще бъде обособено работно място, където всеки личен асистент, социален асистенти и домашен помощник ще може да бъде конфиденциално изслушан и ще получи специализирано консултиране. Продължителността на дейностите по консултиране ще съвпадне с периода на предоставяне на социалните услуги в домашна среда. Основната цел на супервизията е повишаване на качеството на работата чрез подобряване на работната ситуация, както и избягване на професионалното прегаряне. Основната задача на тази дейност ще бъде да се осъществява психологическа подкрепа при разрешаването на редица житейски казуси възникнали по време на предоставяне на социалната услуга. Съветът и подкрепата на психолога са част от добрия емоционален баланс на общуването, които са изключително важна предпоставка за високо качество на предоставяните социални услуги. Предвижда се провеждане на три супервизии през 7-ми месец; 13-ти месец; 19-ти месец. 5 792.20 1 530.00
Осигуряване на интегрирани услуги в домашна среда, според специфичните потребности на потребителите.: Основната цел на тази дейност е предоставяне на качествена и гъвкава, почасова интегрирана услуга в домашна среда, съответстваща на индивидуалните потребности на потребителите от целевите групи. С цел осигуряване на интегрирани услуги в домашна среда , както и здравословни и безопасни условия на живот, всеки потребител ще може да получава , социална, и здравна подкрепа в зависимост от своята индивидуална потребност. Проектът ще обхване всички населени места на община Павел баня, където е установена нужда от интегрирана грижа. Социалната услуга в домашна среда ще се предоставя от лица ,включително близки на потребителите, назначени на длъжността „Личен асистент“/ЛА/ „Социален асистент“/СА/ и „Домашен помощник“/ДП/.Те ще полагат грижа за един или по-вече потребители. Ще бъдат назначени на трудов договор по чл.68 ал.1 т.2 от КТ. На всяко едно наето лице ще бъде оформено трудово досие съдържащо задължителните документи изисквани при постъпване на работа съгласно КТ. Те ще предоставят социални услуги в домашна среда на потребителите в зависимост от заложените в индивидуалния им план дейности и времетраене .С всеки потребител ще бъде сключен двустранен договор за предоставяне на съответната социална услуга, ще бъде изготвен индивидуален план с фиксирани услуги и времетраене , съобразени със заложените в оценката на потребностите нужди , дневник на потребителя. Социалните услуги ще се предоставя на не по малко от 31 лица от целевите групи от 31 лица- 3 домашни помощника, 4 социални асистента, 24 лични асистента. Продължителността на услугата ще бъде 20 месеца и ще се реализира на 2 етапа.Първи етап ще стартира от 3-ти месец с 3 /ДП/, 4/СА/ и 6 /ЛА/ . Вторият етап ще стартира от пети проектен месец с вливане на не по-малко от 18 потребители и назначаване на 18 лични асистента.Целта е да се постигане дълготраен и устойчив ефект на резултатите с оглед преодоляване на социалното изключване на потребителите от приключилия проект „Нови възможности за грижа“. След съответен подбор ще е възможно тяхното социално включване. Ще се даде право на потребителя за личен избор на обгрижващото ги лице. В хода на реализиране на проекта ще бъде мобилизиран значителен човешки и финансов ресурс. За по добра организация на дейността на цялото звено ще бъде назначено лице в трудоспособна възраст на длъжност „координатор“ на пълен работен ден. Съвместно с ръководителя и екипа на проекта ще отговаря за осъществяването на целите на проекта. Ежемесечно ще мониторира, съвместно с член от екипа, качеството на предоставяните услуги, ще комуникира с отделните специалисти , ще съхранява досиетата на целевите групи и наетия персонал, ще извършва оперативни дейности и др. С цел постигане на интегрирана социална услуга в домашна среда ще бъде осигурена здравна и социална подкрепа на потребителите. Тя ще се осъществява в домашна среда от специалисти с подходящи знания и опит в сферата на социалните и здравни услуги. Социален работник и медицинска сестра ще предоставят съответната подкрепа /20 месеца/ по три часа дневно , според своите компетенции по предварително изготвен месечен график. На всеки един от тях ще се изготви трудово досие съгласно КТ. 441 041.44 435 412.51

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.