Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
НАПРАВЛЕНИЕ 1 – дейност Патронажна грижа, която включва мерки от т. 1 до т. 4: Целта е да се осигури подкрепа чрез предоставяне на патронажни грижи чрез услуги в домашна среда. Дейността включва предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и психологическа подкрепа, които да осигурят непрекъснатост на грижата, чрез участие на различни специалисти и заинтересовани лица, утвърждаване практиката на предоставяне на комплексна грижа чрез предлагане на междусекторни услуги. Община Горна Малина осигури патронажна грижа за нуждаещи се лица чрез проект по Компонент 3 на процедурата по ОП РЧР. Конкретните дейности, които ще обхване патронажната грижа са следните: -Поддържане на личната хигиена на потребителите;поддържане на хигиената на дома; при необходимост приготвяне храната на потребителя; придружаване при разходка, посещение при лекар. Лицата ще имат достъп и до доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция). На пълно или непълно работно време ще се наемат поне 6 лица на длъжност „Домашен помощник”, както и 1 медицинска сестра, които да предоставят услуги за най-малко 26 ползватели за период от 12 месеца, като всяко лице от целевата група може да получава патронажна грижа до 2 часа на ден. Ангажираните лица с патронажната грижа ще бъдат обучени съобразно разработената от Министерство на здравеопазването методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1". Планира се наетите по проекта лица да преминат обучения по следните теми:представяне на интегрираните социални услуги по настоящия проект;общи познания за патронажните грижи и услугите в общността;основни задължения и права на предоставящите патронажна грижа;основни задължения и права на потребителя на патронажна грижа;етични стандарти в работата;разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.). Обучение ще се прилага само за лица, които не са преминали същото обучение по други процедури финансирани по ОП РЧР и/или други програми и проекти независимо от източника на финансиране. За тях ще се предоставя супервизия, която може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците. Предвижда се консултиране за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите. Условие при осъществяване на дейността ще бъде, супервизията да гарантира индивидуалния подход и да се осигури дискретност на работата. След проведената индивидуална или групова супервизия ще се изготвят протоколи. В допълнение в проектното предложение са планирани средства във връзка с провеждане на мобилната работа от екипа по патронажна грижа. За наетите лица ще се осигури обслужване от Служба по трудова медицина, както и работно облекло, и ЛПС. Планирани са и средства за материали и консумативи, пряко свързани с организирането и предоставянето на патронажната грижа, както и за обучение и супервизия на персонала предоставящ интегрираните услуги. За потребителите ще се предлага психологическа подкрепа при необходимост. За целта ще бъде ангажирано квалифицирано лице в областта на психологията, като средствата ще бъдат покрити чрез компенсацията, както е описано в раздел 11.4. 0.00 50 187.20
НАПРАВЛЕНИЕ 2 – дейност Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, вкл. мерки от т. 5 до т.8: Цел на дейността: В отговор на безпрецедентните предизвикателства, свързани с пандемията от COVID-19 да се осигури подкрепа за адаптиране на социалната услуга, делегирана от държавата дейност в посока превенция на разпространението на вируса, опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги, така и на служителите, които работят в услугата. На територията на община Горна Малина има една социалната услуга – Център за социална рехабилитация и интеграция с капацитет 20 лица и настоящ персонал от 7 лица. Дейността включва изпълнението на следните мерки: 1. Осигуряване на ЛПС. Мярката включва закупуване и предоставяне на персонала, зает в социалната услуга на лични предпазни средства за еднократна и многократна употреба: като маски, защитно облекло и ръкавици. На потребителите на услугите ще бъдат осигурени маски и при необходимост ръкавици. Осигуряването на лични предпазни средства ще се извършва текущо от екипа за управление на проекта, въз основа на месечни заявки, изготвени от ръководителите на социалните услуги. 2. Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалната услуга, делегирани от държавата дейности. В условията на пандемия от коронавирус е много важно почистването и дезинфекцията на помещенията и всички повърхности, които се докосват от голям брой хора да се извършва съгласно инструкциите и предписанията на здравните власти. Това е особено голямо значение в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, тъй като техните потребители са основно възрастни хора и хора с увреждания с множество тежки хронични заболявания, които са силно рискова група за развиване на заболяването. За извършване на достатъчно ефективна дезинфекция на сградния фонд на социалната услугае необходимо освен доставката на качествени дезинфектанти, почистващи препарати, материали за лична хигиена (салфетки, сухи и мокри кърпи за еднократна употреба и др.), така и допълнителен персонал (хигиенисти), който да извършва дезинфекцията, в необходимите честота и обем, съгласно изискванията на здравните власти. Планира се да се наемат поне 3 лица на длъжност „Хигиенист”, които да работят на непълно работно време. Средствата за възнаграждения са определени на база на МРЗ. 3. Тестване на персонала и на потребителите на социалната услуга, делегирана от държавата дейности за COVID-19. Тестването на персонала и потребителите ще се извършва основно при възникване на необходимост. В случай на потребител или лице от персонала, което проявява симптоми на заразяване с КОВИД-19 и/или за което е доказан пряк контакт с болно от коронавирус лице ще бъде приложено тестване с PCR тест. Като превантивна мярка за разпространение на вируса сред останалия персонал и потребители в услугите ще бъдат използвани бързи антигенти тестове. Средствата за осигуряване на ЛПС, въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности, тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности са в размер на 5 879,35 лв. (посочени в раздел II. Единна ставка). Средствата за възнаграждения на допълнително наетия персонал в ДДД са в размер на 20 672,54 лв. (планиран в бюджетно перо 1.2). Планираната продължителност на дейността е 13 месеца, като първи проектен месец е предвиден за извършване на подготвителни дейности. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.