Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда внедряване на мерки за енергийна ефективност в една общинска сграда и четири многофамилни жилищни сгради в град Мездра. Основните мерки, предписани в направените обследвания за енергийни характеристики на сградите и изготвените сертификати са:
1)Административна сграда на пазар град Мездра - 1: Подмяна на съществуващата дограма с PVC дограма с петкамерен профил и двоен стъклопакет; 2: Топлинно изолиране на външни стени; З: Топлинно изолиране на покрив 
2) МЖС гр. Мездра, ул. Христо Ботев 2 - 1: Топлинно изолиране на външни стени; 2: Подмяна на амортизирана дограма; З: Топлинно изолиране на покрив; 4: Подмяна на стълбищно осветление
3) МЖС гр. Мездра, ул. Дунав Nº3 и 5: 1: Подмяна на фасадна дограма на обекта с нова; 2: Полагане на топлоизолация от EPS по външните стени; З: Топлинно изолиране на покрив; 4: Топлинно изолиране на под и 5: Инсталации.
4) МЖС гр. Мездра, ул. ''Христо Ботев'' № 43- 1: Топлинно изолиране на външни стени; 2: Подмяна на амортизираната дограма с PVC дограма с петкамерен профил и двоен стъклопакет; З: Топлинно изолиране на покрив; 4: Подмяна на стълбищно осветление.
5) МЖС гр. Мездра, Сердика 7 - 1. Топлоизолация на външни стени; 2 Топлоизолация на покрив; 3. Подмяна на дограма; 4. Смяна на горивна база.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта: С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с провеждането на обществени поръчки, верификации, осчетоводяване и разплащания, мониторинг и докладване, осигуряване на информация и публичност и оценка, ще бъде обособен екип за управление на проекта. Дейностите за организация и управление на проекта имат за цел да обезпечат ефективното му изпълнение, като кандидатът се ангажира да осигури постоянен контрол и координация в хода на неговото реализиране. За осъществяването на дейността и отчитането на напредъка по проекта ще бъдат приложени следните механизми за вътрешна оценка и контрол: 1. Предвиждане и своевременно дефиниране на възможните рискове в процеса на изпълнение на дейностите; 2. Вътрешната координация на бенефициента, координацията и администрирането на задачите, разработването на индивидуален времеви график за изпълнение на проекта, архивиране на документацията; 3. Проследяване законосъобразността и целесъобразността на разходването на средствата, изготвяне на подробни финансови справки и обработка на първични счетоводни документи; 4. Изготвяне на регулярни отчети за напредъка по изпълнение на дейностите по проекта, вътрешен мониторинг и контрол. Функционирането на екипа ще гарантира устойчивото и качествено изпълнение на проекта, организацията и провеждането на процедури за избор на изпълнители, докладването и отчитането на дейностите по проекта, осъществяването на мониторинг и контрол, финансово управление на проекта и документооборота. 19 604.13 15 307.66
Провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки: Изготвяне на документации за провеждане на процедури за избор на изпълнители по планираните за външно възлагане дейности по проекта - Изпълнение на СМР на сградите, обект на интервенция по проекта. - Упражняване на строителен надзор върху строително-монтажни работи, предвидени по проекта - Провеждане на мерки по публичност и информираност за проекта Обявяване и провеждане на процедурите, сключване на договори за изпълнение. 0.00 0.00
Изпълнение на СМР на сградите, обект на интервенция по проекта: Проектното предложение предвижда СМР за въвеждане на мерки за енергийна ефективност в следните сгради: 1)Административна сграда на пазар град Мездра - обществена административна сграда и сграда със санитарни възли, изградени на фуга, към общинския пазар на гр. Мездра. Предвидени са следните мерки: Мярка за енергоспестяване 1: Подмяна на съществуващата дограма с PVC дограма с петкамерен профил и двоен стъклопакет; Мярка за енергоспестяване 2: Топлинно изолиране на външни стени; Мярка за енергоспестяване З: Топлинно изолиране на покрив и Допълнителни дейности по обекта 2) МЖС гр. Мездра, ул. Христо Ботев 2 - Обектът е жилищен блок с 1 секция с 1 самостоятелен вход на 7 жилищни етажа и полувкопан сутерен, разположен на адрес : гр. Мездра, обл. Враца, ул. „Христо Ботев” № 2. Сградата е построена през периода 1967г.- 1970г., като разрешение за строеж не е предоставено. Основни ремонти на сградата до момента не са извършвани, а само частични козметични. Предвидени са следните мерки: Мярка В1: Топлинно изолиране на външни стени; Мярка В2: Подмяна на амортизирана дограма; Мярка за енергоспестяване ВЗ: Топлинно изолиране на покрив и МяркаС1: Подмяна на стълбищно осветление 3) МЖС гр. Мездра, ул. Дунав Nº3 и 5: осем етажна сграда /1 ет. Гаражи, 5 ет. Жилища, 1 ет. Тавани и мазета/, състояща се от две секции, разположени без дилатационна фуга. Двете секции нямат функционални връзки помежду си. В сградата има два входа, разпределени както следва: Входове А – Дунав N5 – в първа секция и Входове Б – Дунав N3 – във втора секция; Блокът е построен през 1976 г. съгласно Строително разрешение N363 и N364.Типът на носещата конструкция е монолитна масивна скелето-гредова. Предвидени са следните мерки: Мярка В1: Подмяна на фасадна дограма на обекта с нова; Мярка В2: Полагане на топлоизолация от EPS по външните стени; Мярка ВЗ: Топлинно изолиране на покрив; Мярка В4: Топлинно изолиране на под и Мярка 5: Инсталации. 4) МЖС гр. Мездра, ул. ''Христо Ботев'' № 43- жилищен блок с 1 секция на 9 жилищни етажа и сутерен, разположен на адрес: гр. Мездра, обл. Враца, ул. „Христо Ботев” № 43.Сградата е построена през периода 1965 г. На първи етаж са разположени магазини. Те нямат връзка със жилищния вход. Достъп до тях е от към улица. Главния вход на сградата е разположен от изток, водещ през фоайе-коридор към етажната площадка на кота+0,00. Тук са разположени стълбище, асансьор и един апартамент. Светлата височина на етажа е 3,25, а за магазини, подът на които е на кота -0,45, тя е 3,70м.Сградата има и втори вход-изход обособен при стълбището от северната страна на сградата.Сутеренът на сграда е на кота -3,10. Тук са разположени мазета на живущите в блока, водомерен възел на сградата. От втори до девети етаж са разположени жилища. Разпределението на апартаментите е типово и се повтаря на всеки етаж. Общо за етажа са обособени четири двустайни апартамента. Светлата височина на етажа е 2,60м. От последния етаж посредством метална стълба е осигурен достъп до машинното помещение и до покрива на сградата. Предвидени са следните мерки: Мярка за енергоспестяване 1: Топлинно изолиране на външни стени; Мярка за енергоспестяване 2: Подмяна на амортизираната дограма с PVC дограма с петкамерен профил и двоен стъклопакет; Мярка за енергоспестяване З: Топлинно изолиране на покрив; Мярка за енергоспестяване 4: Подмяна на стълбищно осветление и Допълнителни дейности по обекта. 5) МЖС гр. Мездра, Сердика 7 Сградата е построена 1971 год. и е изпълнена с монолитна скелетно-гредова стомано-бетонова конструкция. Покрива е четирискатен с дървена конструкция и външно отводняване с улуци. Предвидени мерки: 1. Топлоизолация на външни стени; 2 Топлоизолация на покрив; 3. Подмяна на дограма; 4. Смяна на горивна база. 948 744.20 907 986.61
Упражняване на авторски надзор: Авторският надзор се изпълнява с цел гарантиране на точното изпълнение на проекта, съблюдаване на техническите и конструктивните правила и норми. Проектантите, изготвили проектите на обекта, ще осъществяват контрол над изпълнението на строително монтажните работи чрез периодични посещения на работните площадки, за да наблюдават и при необходимост да коригират работата на строителната бригада. При необходимост се изготвят екзекутивни чертежи, дават се предписания в заповедната книга за строежа и други. Авторският надзор приключва с въвеждане в експлоатация на обекта. 0.00 0.00
Упражняване на строителен надзор : Упражняването на строителен надзор е съгласно разпоредбите на Закона за устройство на територията и Наредба 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи. За обекта на интервенция трябва да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. С оглед получаването на доброто и качествено изпълнение на дейностите по СМР и в предвидените обем и срокове е необходимо за обекта да се упражнява строителен надзор. С оглед гарантиране на ефективно и ефикасно изпълнение, както и постигане на очакваните резултати, упражняването на строителен надзор на обекта на интервенция ще бъде възложена за изпълнение от лицензирана организация. Съгласно действащите нормативни уредби в Република България лицето, упражняващо строителен надзор, ще е отговорно за изпълнението на следните дейности: - Откриване на строителна площадка при влязло в сила разрешение за строеж; - Спазване изискванията по Закона за устройство на територията за хода на протичане на строителството на обекта на интервенция; - Контрол на изпълнението на дейностите по СМР, съгласно одобрения работен проект по всички части; - Контрол по спазването на условията за безопасност на труда, опазване на околната среда по време на извършване на СМР; - Контрол на качеството и количеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; годност на обекта за въвеждане в експлоатация. Лицето, упражняващо строителен надзор, ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително - монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, ще изготви окончателен доклад до Възложителя и актуализиран Технически паспорт. 28 462.34 7 113.00
Въвеждане на обектите в експлоатация: След приключване на СМР, лицето упражняващо строителен надзор ще изготви окончателен доклад до Възложителя, в който се описват резултатите от извършените дейности и съответствието им с изискванията на съответните стандарти, и годността на обектите за въвеждане в експлоатация.Въз основа на изготвените от строителния надзор окончателни доклади, Гл. архитект на общината издава Удостоверение за въвеждане в експлоатация 0.00 0.00
Информация и публичност: В рамките на проектната дейност се предвижда се извършат редица от мерки за повишаване информираността на населението, като се разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на Европейския съюз и фондовете за осъществяването му. Целта на дейността е: Осигуряване на максимално информационно покритие в Община Мездра и извън нея за конкретните предстоящи дейности по проекта; Осигуряване на информация и публичност за финансовия принос на ЕС чрез ЕФРР. Във връзка и изпълнението на проекта се предвидени следните мерки за информация и комуникация: 1. Начална и финална пресконференции: за всяка пресконференция ще се ангажира зала в сградата на Община Мездра или друга подходяща сграда в центъра на град Мездра, за минимум 20 души, да се осигури присъствието на поне 2 представители на медии; ще се изготви списък с присъстващите , както и настолни табели с имената на водещите участници в събитието; ще се изготвят покани, включващи място, дата, час, програма, контактно лице. Съдържанието, и визията на поканите, както и датите и часовете за насрочване на пресконференциите ще се съгласуват с Възложителя или упълномощено от него лице; пресконференциите ще бъдат заснети с цифров фотоапарат.2. Публикации в местно издание - 2 бр., които да информират обхванатите целеви групи за хода на проекта; информацията за публикаците се предоставя от Възложителя; вариантите за печат се одобряват от възложителя или упълномощено от него лице; публикацията ще съдържат всички реквизити на ОПРР 2014-2020 за осигуряване на публичност. 3. Постоянна информационна табела – 5 бр. - ще се изработи дизайн на 5 броя постоянни табели на български език, ще съдържа наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС чрез съответния фонд и съфинансирането от държавния бюджет; постоянните табели ще са с цветове: 4+0, от PVC минимум 7 mm; с хидроизолационно покритие, размери 60 х 40 см, едностранен печат; информацията за табелата се предоставя от Възложителя; предпечатните варианти се одобряват от Възложителя или упълномощено от него лице; табелите ще съдържа всички реквизити на ОПРР 2014-2020 за осигуряване на публичност, включително текст и лога; табелите ще се монтират пред сградите на интервенция. 4. Информационни брошури - ще се направи дизайн, предпечатна подготовка и печат на брошури в тираж – 150 броя на български език; формат А4 с две гънки, 150 гр. хром/мат, цветност 4+4; информацията за брошурите се предоставя от Възложителя; дизайна се одобрява от Възложителя или упълномощено от него лице; брошурите ще съдържат всички реквизити на програмата за осигуряване на публичност, включително текст и лога. 5. Съобщение за уеб-сайта на общината - ще се подготви текстово съобщение, съдържащо информация за проектното предложение- цели, целеви групи, очаквани резултати, източници на финансиране; информацията се одобрява от Възложителя или упълномощено от него лице; ще се съдържат всички реквизити на ОПРР 2014-2020 за осигуряване на публичност, включително текст и лога. 6. Билборд: ще се изработи дизайн на 1 бр. билборд на български език; ще се съдържа наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС чрез съответния фонд и съфинансирането от държавния бюджет; задължително ще бъде отбелязан приносът на ЕС и на държавния бюджет и изискуемата текстова и визуална информация; размер 4 х 3 м; информацията за билборда се предоставя от Възложителя; предпечатните варианти се одобряват от Възложителя или упълномощено от него лице; билборда ще съдържа всички реквизити на ОПРР 2014-2020 за осигуряване на публичност, включително текст и лога. 7. Официална церемония „Първа копка“: изработване на сценарий за церемонията; изготвяне и одобрение от Възложителя на списък на поканените гости и официални лица; изготвяне, одобрение от Възложителя и изпращане на покани за участие в официална церемония „Първа копка“; обезпечаване воденето на събитието; осигуряване на кетъринг на мястото на събитието; изготвяне на снимков материал. 3 000.00 3 360.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.