Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект има за предмет разработване на укрепителни и противоерозионни мероприятия на терен на територията на „Дом за пълнолетни лица с умствена изостаналост - селище Качулка, Община Сливен".
Предвидените мероприятия включват изпълнение на конструкция от фабрични габиони за стабилизиране петата на откоса, както и преоткосиране на прилежащия терен с включен ерозионен контрол по повърхността, с възможност за създаване на среда за трайно затревяване. 
Укрепването има за цел да възстанови трайно прилежащия терен, чието констатирано състояние в момента може да се определи за деформируемо, следствие загуба на устойчивост на терен поради преовлажняване. Това състояние е резултат от дрениране на повърхностни води от интензивни валежи, водещи до консолидация и загуба на устойчивост на ската. Деформацията на терена предизвиква свлачищни процеси и застрашава прилежащата пътна инфраструктура.
Свлачището е регистрирано през 2010 г., когато е установено свличане на земни маси по северозападния скат над единствения път към селището, свързващ административния корпус със сградите, където са настанени потребителите на социални услуги. 
Подлежащият на укрепване участък обхваща терен с площ приблизително 850 кв.м, периметър 145 м. Площта има правоъгълна форма със средна основа 15 м. и средна височина 17 м. Свличане е установено върху цялата площ, като са формирани характерните за активно свлачище елементи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта;: Управлението на проекта ще се извършва от екип за управление, който ще се състои от: Ръководител на проекта; Координатор на проекта; Счетоводител на проекта; Юрист на проекта; Експерт "СМР и геоукрепителни мероприятия". Той ще бъде назначен със заповед на Кмета. Екипът на проекта ще изготви график на дейностите по проекта, срокове и отговорници. Екипът за управление ще се събира на екипни срещи, на които ще се обсъждат предстоящите и изпълнените задачи. Ръководителят на проекта ще разпределя задачите между всички членове на екипа. Основната цел на тази дейност е сформиране на екип на проекта и изграждане на ефикасна и ефективна система за управлението и отчитане. Екипът ще детайлизира плана за изпълнение на проекта, след неговото одобрение. Екипът по проекта ще осъществява управлението и контрола по изпълнение на дейностите; ще следи за осъществяването на план - графика, правилното разходване на средствата за постигане на проектните цели; ще осъществява връзката с Управляващия орган на програмата; ще осъществява вътрешния мониторинг на проекта и ще съдейства на Управляващия орган на програмата при провежданите мониторинги; ще съдейства при реализация на дейностите по осигуряване на публичност; ще изготвя междинните и финалния технически и финансови отчети на проекта, искания за авансово, междинни и окончателно плащане, с изготвяне на копия на всички разходооправдателни документи и попълнени форми за отчет. Чрез екипа на проекта бенефициентът ще изпълнява указанията на Управляващия орган на програмата, ще комуникира с него и ще може ефективно да изпълни, контролира и отчете заложените дейности. Дейността включва: подготовка и изпращане на документация и писма до УО, изпълнители, институции и граждани по всяка една дейност, свързана с изпълнението на проекта; Подготовка и изпращане на отговори по евентуални сигнали за нередности; провеждане на процедури за обществени поръчки и сключване на договори с изпълнители; организация и провеждане на дейностите по информация и публичност; осигуряване на място и служител за съхранение на проектната документация, в съответствие с указанията на УО; извършван на проверки на място на обекта и контрол върху работата на изпълнителите, в т.ч. проверка на актове за действително извършени СМР, преди тяхното приемане. При приемането на работата и при осъществяването на контрол при изпълнение на договорите за обществени поръчки, включително върху разплащанията по договорите за възлагане на обществени поръчки ще бъдат стриктно спазвани реда и изискванията на следните документи и вътрешни правила на Община Сливен: - Система за финансово управление и контрол, в т.ч. приложимите към нея контролни листове преди поемане на задължение и преди извършване на разход; - Вътрешни правила за възлагане на обществени поръчки. 18 000.00 16 569.67
Изготвяне на тръжни документации и провеждане на обществени поръчки: Дейността включва изготвяне на тръжни документации за 4-те предвидени процедури за възлагане на обществени поръчки, провеждане на самите процедури за възлагане на обществени поръчки и сключване на договори. Изборът на външни изпълнители и възлагането на дейности по проекта на външни изпълнители ще бъде изцяло съобразено с изискванията на Закона за обществените поръчки. При възлагане на обществени поръчки ще бъдат съблюдавани принципите на равни възможности и недискриминация, прозрачност, обективност, безпристрастност. В рамките на проекта ще бъдат възложени следните поръчки: - Изпълнение на геозащитни съоръжения - СМР по укрепване на свлачището; - Изпълнение на строителен надзор; - Изпълнение на авторски надзор; - Мерки за информация и комуникация; 0.00 0.00
Изпълнение на СМР по укрепване на свлачище SLV 20.07613-09 на територията на ДПЛУИ – селище Качулка, (бивше селище Качулка), Община Сливен;: Планираните геоукрепителни работи включват преоткосиране на прилежащия терен и изпълнение на конструкция от фабрични габиони за стабилизиране петата на откоса, изграждане и нулево измерване на КИС. Планирани са и изграждане на ерозионен контрол и възможност за създаване на среда за трайно затревяване. Подлежащият на укрепване участък обхваща терен с площ приблизително 850 кв.м, периметър 145 м. Площта има правоъгълна форма със средна основа 15 м. и средна височина 17 м. След завършване на СМР и след приемане на строежа от Възложителя с Протокол за приемане, Акт обр. 15, ще бъде инициирано назначаване на Държавна приемателна комисия, съответно строежът ще бъде въведен в експлоатация с Акт обр. 16. 342 524.44 438 696.35
Изпълнение на строителен надзор;: Строежът е първа категория по смисъла на чл. 137, ал. 1, т. 1, б. "ж" от ЗУТ и строителният надзор е задължителен. Строителният надзор ще носи отговорност за законосъобразното започване на строежа, пълнотата и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнението на обекта съобразно одобрения инвестиционен проект и нормативните изисквания (ЗУТ), спазването на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обектите за въвеждане в експлоатация и др. Дейностите по надзор ще се провеждат през цялото време на изпълнение на обектите на интервенция, включително до въвеждането им в експлоатация. 6 350.57 2 356.80
Изпълнение на авторски надзор: В рамките на дейността се изпълнява авторски надзор. Изпълнител на дейността е проектанта, носител на авторските права на инвестиционния проект. Изпълнителите на авторския и строителния надзор съставят, съгласуват, подписват актовете и протоколите в съответствие с Наредба № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. В тази дейност са включени упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР, съгласно одобрения проект, в съответствие с изискванията на ЗУТ и подзаконовите нормативни актове за неговото прилагане като Нар.№3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, и др. Поддейността ще се осъществява за периода на СМР до въвеждане в експлоатация на обекта; 3 175.28 3 120.00
Подготовка на проектното предложение преди подаването на формуляра за кандидатстване: В настоящата дейност са групирани извършените дейности преди подаване на проектното предложение, включително възлагането на обществените поръчки за изввършването им. Дейността включва изготвяне на инвестиционен проект за укрепване на свлачището; изготвяне на Комплексен доклад за съответствие със съществените изисквания; изготвяне на Подробен устройствен план на имота; изготвяне на геодезическо заснемане. 26 845.16 25 992.00
Изпълнение на мерки за информация и комуникация: Общото публично финансиране по проекта не надвишава 500 000 евро, следователно по него не е задължително издигането на билборд и постоянна обяснителна табела. Мерките за информация и комуникация по проекта са следните: - Плакат; - Две пресконференции - при започването на СМР и при приключването на проекта; - Две публични събития - първа копка (непосредствено след подписването на Акт образец 2а) и официално въвеждане в експлоатация на обекта (непосредствено след подписването на Акт образец 1(6); - Подготовка, отпечатване и раздаване на дипляни, съдържащи описание на проекта и приноса на ОПОС и КФ. Предвидените мерки за информация и комуникация ще отговарят на изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 към Национална комуникационна стратегия и на изискванията на Насоките за информация и комуникация по проекти, финансирани по ОПОС 2014-2020 г. 3 096.00 3 096.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.