Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение на община Котел за „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“ включва следните обекти:
1.	"РЕКОНСТРУКЦИЯ, РЕМОНТ, ОБОРУДВАНЕ И/ИЛИ ОБЗАВЕЖДАНЕ НА ОСНОВНАТА СГРАДА НА ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ КОТЕЛ НА ПЛ.ВЪЗРАЖДАНЕ №1, С ЦЕЛ ПОДОБРЯВАНЕ НА НЕЙНАТА ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ".
2.	РЕКОНСТРУКЦИЯ, РЕМОНТ, ОБОРУДВАНЕ И/ИЛИ ОБЗАВЕЖДАНЕ НА СГРАДАТА НА КМЕТСТВО С. МОКРЕН С ЦЕЛ ПОДОБРЯВАНЕ НА НЕЙНАТА ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ.
3.	"РЕКОНСТРУКЦИЯ, РЕМОНТ, ОБОРУДВАНЕ И/ИЛИ ОБЗАВЕЖДАНЕ НА СГРАДА НА ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ, НАХОДЯЩА СЕ В ГР. КОТЕЛ, УЛ. „АЛЕКО БОГОРИДИ” № 1 /БИВША БНБ/, С ЦЕЛ ПОДОБРЯВАНЕ НА НЕЙНАТА ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ"
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изпълнение на СМР за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на три сгради общинска собственост : Проектът предвижда въвеждане на мерки за енергийна ефективност в три сгради публична общинска собственост – основната сграда на общинска администрация, сградата в съседство, в която се помещават част от звената на общинската администрация /бивша БНБ/ и сградата на кметство с.Мокрен. друга и строени по различно време - основната сграда административна сграда е изпълнена по монолитен способ около 1850 г. с допълнително пристроена част - „Ритуална зала”, изпълнена по монолитен способ около 1970 г. Сградният комплекс включва полуподземен, първи и втори етаж. Таванът е неизползваем, изпълнен със скатен покрив. Достъпът до тавана се осъществява чрез отвор в коридора на втори етаж. ЗП на сградата е 579 (426+153) м2, a РЗП 1584 m2. 2. Сградата на бивша БНБ е построена е през 1958 г. и е предоставена на община Котел през 2015 г. Изпълнен е текущ ремонт, при който са подменени дървените врати по фасадата и прозорците с врати и прозорци изпълнени от PVC профили и двоен стъклопакет. ЗП на сградата е 281 m2, a РЗП 843 m2. 3. Сградата на кметство с.Мокрен е построена е през 1983 г. Изпълнен е текущ ремонт, при който са подменени дървените врати по фасадата и прозорците с врати и прозорци, изпълнени от PVC профили и двоен стъклопакет. Административната сграда на Кметство с. Мокрен, представлява масивна сграда, с обособени два обема – 1 и 2 етажа и дървена покривна конструкция. ЗП на сградата е 102.75 м2, a РЗП 458.16 m2. СМР включват въвеждане на мерки за енергийна ефективност, съгласно предписаните задължителни мерки в техническите паспорти и докладите за обследване на ЕЕ, необходими за постигане на съответствие с изискванията за енергийна ефективност. За трите сгради е предвидено въвеждане мерки за привеждане за сградите в съответствие с нормите за Енергийна ефективност изразяващи се в топлинно изолиране, чрез строителна система за топлоизолация на фасадни стени с материал EPS, и минерална вата и топлинно изолиране на покрива, както и подмяна на част от дограмата, там където е останала стара дървена дограма. За сградите на общинска администрация в гр.Котел е предвидена подмяна на отоплителните тела с конвекторни и реконструкция на водно отоплителната инсталация с цел използването й и за при охлаждане чрез нова термопомпена машина. Въвеждането на тази система е от изключителна важност за общината, тъй като тук отоплителния сезон е много дълъг, а тя ще доведе до значителни икономии. Като съпътстващи енергоспестяващите мерки СМР и за трите сгради се предвижда подмяната на системата за отвеждане на дъждовните води със строителна система от метални улуци и водосточни тръби. Като необходими мерки като резултат от техническото обследване на сградите се предвижда за всички сгради нова мълниезащитна инсталация с мълниеприемници с изпреварващо действие. За сградата на общината ще се изпълни и нова покривна метална конструкция за едноетажното тяло; подмяна на съществуващите осветителни тела с л.н.ж. и л.л. с нови, енергоспестяващи осветителни тела изпълнени със светодиодни осветители; ново евакуационното осветление; пожароизвестителна инсталация, а за сградата на кметство Мокрен: подмяна на ГЕРТ и всички етажните разпределителни табла; подмяна на съществуващите осветителни тела с л.н.ж. и л.л. с нови, енергоспестяващи осветителни тела изпълнени със светодиодни осветители; подмяна на евакуационното осветление; подмяна на съществуващите контакти; подмяна на съществуващата ел. инсталация и преминаването й към схема T-N-S; заземяване на ГЕРТ. 697 906.30 784 912.36
Проектиране, обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1 – т. 5, ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ, обследване за енергийна ефективност и изготвяне на технически паспорти на сградите и осъществяване на авторски и строителен надзор: Изготвянето на инвестиционния проект е осъществено преди подаване на проектното предложение. Към договора на проектанта са включени и клаузи за изпълнение на авторски надзор. Разходите за това са допустими съгласно т.14.4 от Условията за кандидатстване. Изготвянето на инвестиционния прект е на база обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1 – т. 5, ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ, обследване за енергийна ефективност и изготвяне на технически паспорти на сградите. Всички предписани мерки за ЕЕ са включени в него, както и направените предписания за други ремонтни дейности. След провеждане на процедура за избор на изпълнител ще се сключи договор с изпълнител на строителен надзор на СМР. Консултантът, осъществяващ строителния надзор ще извършва мониторинг на строителните дейности по отношение на линейния график, прави предписания за оптимизиране на изпълнението и изготвя доклади, които се подлагат на съвместни обсъждания между страните в строителния процес. Ще води работните срещи и ще съставя протоколи от тях, които ще се подписват от всички страни, участвали в тях. 50 030.00 42 374.00
Организация, информация, управление и отчетност: Преди подването на проектно предложение, Община Котел сключи договор за консултантски услуги за подготовка на проектната документация по реда на ЗОП. Разходите за това са допустими съгласно т.14.4 от Условията за кандидатстване. След сключване на ДБФП дейността ще включва избор на изпълнител на консултантски услуги за изпълнение на проекта, управление на проекта, отчитане на дейностите по проекта и предоставяне на информация и публичност за проекта, съгласно РЕГЛАМЕНТ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ (ЕС) № 808/2014 НА КОМИСИЯТА от 17 юли 2014 година за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1305/2013 на Европейския парламент и на Съвета относно подпомагане на развитието на селските райони от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР) и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. След проведен избор по реда на ЗОП на консултант за управление на проекта ще се изготви график за изпълнението на проекта, ще се разпише начина на комуникация с Община Котел в качеството й на бенефициент по договора. 12 740.00 11 990.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.