Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 678 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

ДАНКО СИСТЕМС ООД е основана през април 2003 г., но има предистория в лицето на ЕТ „ДАНКО – Евгени Георгиев“, която  е основана през 1991 година от Евгени Георгиев. В началото фирмата изгражда панаирни и изложбени щандове в гр. Пловдив и базари в различни градове на страната и по Черноморието. През 2003 г. е учредена „ДАНКО – Евгени Георгиев и син“ ЕООД, която впоследствие е пререгистрирана и преименувана на ДАНКО СИСТЕМС ООД. Дружеството наследява едноличния търговец и тогава закупува промишленото помещение и започва производството на мебелен обков – планки, ъгли и други свързващи елементи за мебелната промишленост. В началото на 2005 г. започва производството на механизми за мебели. През 2006 г. и 2007 г. фирмата се развива в посока механизми за легла и дивани. През 2007 г. и 2008 г. компанията работи с утвърдени фирми в мебелната промишленост на вътрешния пазар. В началото на 2009 г. дружеството влиза в контакт с Gamp;G Italy, от март до септември 2009 г. изработва необходимите инструменти за производството на нов продукт по желание на Gamp;G. Първият износ е реализиран в края на септември 2009 г. Това е и първият контакт на фирмата извън България. Следват контакти в Англия и Румъния. През 2011 г. осъществява контакт с SHATTI България, швейцарска фирма с представителство в България и успява да реализира няколко проекта в сферата на металообработването. 
С цел подобряване производствения капацитет на компанията и нейния експортен потенциал с настоящия проект се предвижда закупуването Автоматична лазерна портална машина за разкрояване на метални листа. Чрез тази нова машина общият производствен капацитет на компанията ще се увеличи с 10% и ще намалеят разходите за единица произведен продукт с минимум 5%. Проектът ще допринесе за увеличаване на оборота на компанията минимум с 5% на годишна база като в рамките на период от три приключили финансови години следващи годината на приключване на проекта се очаква да нарастне до близо 32%.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на Автоматична лазерна портална машина за разкрояване на метални листа - 1 брой): Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация Автоматична лазерна портална машина за разкрояване на метални листа - 1 брой. Предвиденият за закупуване ДМА е по-лесен за настройка, правят се повече и по-точни удари за минута, произвеждат се повече детайли за единица време, както и е по-удобен за дълги серии, увеличават се възможностите едно изделие да се произвежда наведнъж, а не на няколко етапа. С използването на такъв вид оборудване, ще се увеличи капацитетът с 10%, тъй като с повишаване на качеството и отпадане на някои съпътстващи производството процеси, ще се открият резерви за поемане на нови поръчки. Също така подобряването на външния вид на механизми за легла и дивани ще даде възможност на фирмата да излезе на нови пазари. Монтажът и настройката на Автоматична лазерна портална машина за разкрояване на метални листа и обучението на персонала на компанията по работа и поддръжка на техниката ще се проведат на територията на ДАНКО СИСТЕМС ООД. Стъпки за реализация на дейността: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Избор на изпълнител и сключване на договор за доставка (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателен протокол (от 6-ти до 12-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 13-ти до 18-ти месец) 647 000.00 647 000.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуване на Автоматична лазерна портална машина за разкрояване на метални листа - 1 брой).: Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация Автоматична лазерна портална машина за разкрояване на метални листа - 1 брой. В момента ДАНКО СИСТЕМС ООД разполага с лазер с въглероден двуокис (СО2). С дейността ще бъдат реализирани икономии на метал, промишлени газове (СО2), вода и електроенергия в сравнение с настоящото състояние на производствения процес на механизми за легла и дивани във фирмата: - Инсталираната мощност и на двата лазера е 40 KW, с разликата, че мощността на съществуващия е 1 KW и може да реже до 8 мм стомана, а мощността на новия Файбър лазер е 3KW и може да реже до 18 мм стомана. - Освен инсталираната мощност на самия лазер, съществуващият СО2 лазер се нуждае от допълнителна система за охлаждане на лазерния източник, която черпи 3 кубични метра вода на час (потопяема помпа и сонда). Охлаждането при новата файбър машина е чрез чилър, който е неразделна част от машината (консумацията на чилъра е включена в 40KW инсталирана мощност). Чилърът се охлажда от 150 литра дистилирана вода, която се зарежда еднократно и при необходимост на два месеца се допълва. - Консумацията на ток е два или три пъти по-ниска при файбър лазера. Сметките на дружеството за ел. енергия са около 3 100 - 3 400 лв. на месец, от които 40% (около 1 400 лв.) са разход от въглеродния лазер. - CO2 лазер реже с кислород и технически газ - лазерна смес. Разходът на лазерна смес в момента е два пъти на месец по 363 лв. (общо 726 лв.). При файбър лазера не се използват технически газове. - Експлоатационните разходи при файбър лазера са поне два пъти по-малки - намалени са разходите по оптика и лещи, няма вакумиране, масата на лазера е неподвижна (тоест няма задвижване, лагери, СВТ и т. н). При съществуващия CO2 лазер е необходима ежеседмична профилактика и на всеки две седмици пълна профилактика, която отнема един работен ден. Стъпки за реализация на дейността: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Избор на изпълнител и сключване на договор за доставка (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателен протокол (от 6-ти до 12-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 13-ти до 18-ти месец) 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.