Патронажна грижа: Патронажната грижа в Община Ивайловград ще обхваща следните дейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора; предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); транспорт на персонала, предоставящ грижа, от/до домовете на лицата. Общият размер на компенсацията за 31 потребители на интегрираните здравно-социални услуги е в размер на 62 496.00 лв. за 12 месеца, като 48 657.60 лв. са предвидени разходи за персонала и 13 838.40 лв. са други разходи за услугата. Разходите, които формират размера на компенсацията по вид и стойност, са описани в точка 11.4 от формуляра.
„Патронажната грижа“ ще се изпълнява от общинско предприятие, създадено по реда на чл. 52 от ЗОС, на второстепенен разпоредител с бюджет. Ще се осигури здравна, социална и психологическа подкрепа на минимум 31 лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19. Териториално чрез услугата ще бъдат обхванати всички населените места в общината. Продължителността на услугата ще бъде за период от 12 м. Всеки потребител ще получава здравно-социална грижа до 2 часа на ден. Предвиждаме 1 месец подготвителни дейности.
„Патронажната грижа“ ще интегрира комплекс от услуги като помощ в дома (почистване, пране, социални контакти и др.); медицински услуги, които не се предоставят по НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19.
Екипът, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: социален работник на 8 часа - 1 бр, организатор социални дейности на 8 ч - 1 бр, работник доставка по домовете код по НКПД 52420003 - 1 бр на 8 ч., социален асистент код по НКПД 53221003 – 1 бр на 8 часа, мед. сестра на 8 часа - 1 бр и психолог на граждански договор.
Транспортът на персонала ще се осъществява с предоставено 1 превозно средство от общината. То ще се ползва по предварително изготвен график. Ръководителят на проекта ще контролира целесъобразното използване на средства, покриващи разхода за гориво, а отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри.
Проектната дейност ще се осъществява по разработената от МЗ Методика за предоставяне на патронажни грижи по домовете за възрастни хора и хора с увреждания. Преди регламентиране на трудовите отношения с тези от лицата, реализиращи услугата, които не са преминали обучение ще бъде проведено такова по утвърдената от МЗ програма, което ще допринесе за единни указания на специалистите. Предвиждаме 1 месец подготвителни дейности за подбор на потребителите и персонала и провеждане на обученията.
Организаторът соц. дейности ще отговаря за насочване на потребителите към конкретния професионалист – работник доставка по домовете, социален асистент, медицинска сестра, психолог, социален работник, в екипа за изпълнение на проекта. |
0.00
|
69 260.41
|
Превенцията на COVID-19 в социалните услуги държавно делегирана дейност: Превенцията на COVID-19 в социалните услуги ще се осъществи посредством извършване на следните дейности:
• осигуряване на лични предпазни средства на персонала в социалните услуги;
• въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности;
• тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19;
• Въвеждане на мерки за разделяне/изолиране на потребителите на услугата,в т.ч. и физ.разделяне/преграждане на помещения, допълнителни плащания на персонала за положен извънреден труд,осигуряване на компютърна техника,таблети,телефонни апарати и др. електронни устройства,с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги,ДДД в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка.
Общият размер на разхода за тази дейност е 102 587.58лв.,в т.ч. 79 871.76 лв. разходи за персонал и 22 715.82лв. други разходи, различни от посочените разходи за персонала. Предвиждаме 1 месец подготвителни дейности.
Община Ивайловград е доставчик на 2 соц.услуги. Щатната численост на персонала, предоставящ услуги е 18 лица. Индикативният капацитет на услугите ДДД е 42 потребители.
Кризата,свързана с разпространението на COVID-19 е ситуация,която не е предвидена при определянето размера на стандартите за социални услуги,делегирани от държавната дейност.Изпълнението на тази проектна дейност е в пряка връзка с изпълнението на следни разпоредби на АСП:
• Указание,относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги
• Указателно писмо №08-00-11691 от 02.09.2020 г.,относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги
• Указание №08-00-4543 от 30.04.2020 г.,относно предприемане на мерки и действия от общините при установяване на потребители с корона вирус инфекция в социалните услуги
Превантивните мерки за ограничаване на заразата в социалните услуги ще бъдат финансово обезпечени по проекта, което ще допринесе за опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги, ДДД,така и на служителите,предоставящи тези услуги.В изпълнение на работните си задачи,назначените лица ще спазват всички необходими противоепидемиологични мерки.Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги с цел превенция на корона вирусната инфекция.За персонала на услугите и допълнително назначените лица ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства.Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19.
Към момента служителите в услугите работят,при изключително натоварване и продължават да предоставят качествени и безопасни услуги на потребителите.Подкрепата,която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на служителите в соц.услуги под формата на извънреден труд и/или втори ТД и допълнителни заплащания по националното законодателство, в размер на 5 478,48лв.
Предвиждаме назначаването на помощен персонал - 8 бр.,от които: санитари НКПД 53211002, на 8 ч.работен ден–4 л. и хигиенисти код по НКПД 91120004–4 л.,които да извършват дезинфекция и почистване на помещенията и други спомагателни дейности,свързани с епидемиологичната обстановка.Разходите за възнаграждения са планирани на база МРЗ 650,00 лв. и 19,22% осигурителни вноски за сметка на работодателя,за 12 месеца-общо разходи 74 393,28лв.
Предвиждаме текущ ремонт в съществуващи помещения,който ще включва:боядисване, ремонт на санитарно помещение и оборудването му. Ремонт на вътрешни парапети, за спазване на дистанция.Закупуване на прегради с цел разделяне на помещение.Закупуване на бактерицидни UVC стерилизатори и безконтактни системи за дезинфекция на ръце и др
Предвиждаме социалните услуги, ДДД,предоставяни от общ.Ивайловград да бъдат адаптирани към въведените ограничения от епидемичната обстановка. В тази връзка е необходимо да се осигури допълнителна техника като лаптопи и таблети в социални услуги, ДДД.
|
0.00
|
63 640.27
|