Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение си поставя за цел да обедини двата инвестиционни приоритети  „Социално-икономическа интеграция на маргинализирани общности като ромите“ на ОПРЧР и Инвестиционен приоритет: № 9ii „Социално-икономическа интеграция на маргинализирани общности, като ромите“ на ОПНОИР чрез постигането на интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж в няколко ключови области: пазар на труда (вкл. младежка заетост, обучение и квалификация, борба с безработицата), осигуряване на равен достъп до качествено образование и създаване на условия за интеграция на децата от етническите малцинства (повишаване обхвата на ромските деца в училищното образование, обучение в дух на толерантност и постигане устойчивост в резултатите на културната интеграция - повишаване на възможностите за съхраняване на ромските традиции и култура, неформално образование и достъп до културата), социално включване (вкл. интеграция на ромите, деинституционализация, развитие на модерни социални услуги и социална икономика) и модернизация на местните общности.
Територията на община Червен бряг обхваща 14 населени места, от които 12 селища и 2 града, със смесен етнически състав. В голяма част от населените места има обособени ромски общности. В кварталите с преобладаващо население от малцинствен произход са налице редица социално-икономически фактори като: липса на трудови навици и ограничена възможност за заетост, трайна безработица, лоши битови условия, ниско образование и квалификация на голяма част от жителите, ранно отпадане от училището на децата и младежите. При анализа на социално-икономическата картина на общината се очертаха някои типични рискове за лицата от маргинализираните общности: Неравностойна позиция на пазара на труда; Живот в изолирани общности; Многодетство; Трайна липса на собственост и доходи и др., затова проекта е изцяло насочено към постигане на значими и устойчиви резултати в сферата на социалната и образователната интеграция на територията на Община Червен бряг.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Насърчаване участието на родителите в образователния процес: Дейността е насочена към създаването на модел на толерантност и мултикултурно възпитание. С нея се цели привличането на родителите в грижата за учениците и активното им включване в учебно-възпитателния процес. Под формата на тематични сесии, приятелски групи, неформални срещи и дискусии, поставени от самите родители, ще се осигури среда за опознаване на родителите и децата. Изпълнението на дейността ще спомогне за промяна на отношението на родителите към образователната институция. На родителите ще се предостави възможност да се включат не само в мероприятия, насочени към празници, но и в занимания с техните деца, което има първостепенна роля при възпитанието и развитието на децата. Включването на членовете на семейството в процеса на учене и заниманията ще надгради интересите на младежите и ученето у дома. Родителите и децата заедно ще усвояват дейности, които са приятни и за извършване у дома. Освен това, семействата в неравностойно положение ще могат да развиват по-добро общуване с останалите родители и взаимно приемане, независимо от бит, култура, етнос и социално положение. Дейността ще стартира с установяване на мотивиращите фактори и условия за включване на родителите във възпитателния процес. Предвижда се да бъде създадена група „ Успешен родител- успешно дете” във всяко от четирите училища: - ОУ” А. Константинов”- гр. Червен бряг, Обединено училище „ Отец Паисий”- с. Радомирци, ОУ” Христо Ботев” –с. Рупци, ОУ” Христо Ботев” –с. Глава, както и провеждане на "Съботни срещи": тематични срещи, "семейни конференции", "малки работни форми", "граждански университет за родители", информационни дни, "съботни срещи сред природата" и др. В рамките на дейността ще се изгради позитивна среда за работа и включване на родителите в дейности в избраните училища. Организирането и провеждането на заниманията на групите ще се осъществява от членове на екипа на Сдружение У.Т.Р.Е. - 2 преподаватели, които притежават дългогодишен опит в сферата на образованието и ежедневно работят в мултикултурна среда, а също така с доказан опит в работата по проекти, насочени към създаването на условия за качествено образование на всеки ученик и образователна интеграция на учениците от ромски произход. За провеждането на всички неформални срещи и занимания по групите ще бъдат определени помещения в партниращите училища - "Слънчеви стаи", за които ще се закупи необходимото оборудване и материали за пряка работа на семействата с децата. Срещите ще се фокусирани върху въпроси, които са важни за родителите на децата. Теми ще бъдат избирани и от самите родители с цел активното им включване в дискусиите. Целта е да се обсъдят и споделят всички притеснения и въпроси свързани с негативните обществени нагласи. Дейността включва изготвяне на график за участие на родителите, различни училищни мероприятия в съответната учебна година. В рамките на сформираните групи „Успешен родител-успешно дете” ще бъдат провеждани тематични срещи на родители, учители, общественици и експерти за обсъждане в проблемите на образователната интеграция. Съхраняването и развитието на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства не ги обособява, а е предпоставка за качественото им образование. Групите „Успешен родител- успешно дете” ще помогнат на родителите и ще ги научат как да се занимават със своите деца. При провеждането на всички срещи водещо ще бъде утвърждаването на атмосфера на взаимно уважение, доверие, опознаване, сътрудничество и повишаване на мултикултурната диалогичност в мултиетническата училищна среда като неизменна част от интеграционната политика. Общият брой обхванати в дейността е: - ученици - 60 (по 15 във всяко едно от училищата); - родители 60 (по 15 за всяко едно от училищата) Всеки експерт ще има заетост от 47 часа месечно, както следва: - 16 ч./м. за занимания в групите "Успешен родител - успешно дете"; - 16 ч./м. за поддейност "Съботни срещи"; - 15 ч./м. за методическа подготовка, планиране и организиране на поддейности 18 910.00 20 355.88
Работа с родители от етнически малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещение на учебните занятия: Целта на тази дейност е да бъдат разяснени рисковете за деца и младежи, непосещаващи училище и застрашени от отпадане посредством работа с техните родители. Разясняването на ползите от образователната интеграция и промяна на отношението на родителите е от съществено значение за преодоляване на негативното влияние на фактори в средата на децата, които могат да възпрепятстват тяхното развитие, обучение и възпитание. Основната работа, която ще бъде извършвана в рамките на дейността е насочена към развиване на устойчива мотивация и знание у родителите от уязвимите семейства за посрещане на потребностите на децата и младежите. Организирането и провеждането на дейността ще се осъществява от 2 медиатори, с доказан опит в работата в мултикултурна среда, членове от екипа на Сдружение "У.Т.Р.Е". Дейността ще стартира с идентифициране на семействата в неравностойна ситуация, които възпрепятстват децата си от редовното посещаване на училище. Ще се проучват причините и специфичните проблеми, които водят до нередовно посещение. Медиаторите ще извършват консултиране и насочване на семействата от уязвимите групи за работа по отстраняване (намаляване влиянието на причините, поради които детето е възпрепятствано редовно да посещава училище). Ще се организира индивидуално консултиране на семействата за преодоляване на схващането, че техните деца се чувстват по-добре извън училище. Акцент при работата с уязвимите семейства ще бъде създаването и поддържането на мотивацията за подкрепа и осигуряване на образование на техните деца. Това ще се осъществява чрез комбиниране на похвати , които включват: -посещение в домовете на родителите от уязвимите групи; -установяване на причините, поради които е възпрепятствано редовното посещение на децата в училище; -консултиране и насочване на родителите (семейството за работа по отстраняване) намаляване влиянието на причините, поради които е възпрепятствано редовното посещение на децата в училище. Помощта на медиаторите ще включва ежеседмичен контакт с учителите и посещение на семействата, които имат деца с голям брой неизвинени отсъствия и липса на мотивация за посещения в училище. Техните преки задачи ще бъдат свързани с установяването на контакт между ромската общност и образователната институция, изграждането на отношения на доверие и открита комуникация с представителите на двете страни като им помагат да преодолеят различията. В началото на изпълнението на дейността срещите с родителите и работата на терен ще са по-чести - веднъж седмично. В зависимост от процеса на адаптиране и резултатите след първия месец срещите могат да се провеждат два пъти месечно. Дейността ще се извършва на терен и в четирите училища -ОУ” А. Константинов”- гр. Червен бряг, Обединено училище „ Отец Паисий”- с. Радомирци, ОУ” Христо Ботев” –с. Рупци, ОУ” Христо Ботев” –с. Глава. Работата на терен има за цел опознаване на семействата, сближаване и изграждане на доверие. Оказването на емоционалната подкрепа на уязвимите семейства ще се осъществява в четирите училища под формата на взаимопомощ. 18 880.00 20 145.30
Допълнителни занимания с ученици от 5 клас по Български език и литература за компенсиране пропуските при усвояване на учебния материал: Овладяването на българския език от учениците от етническите малцинства е гаранция не само за образователна интеграция, но и за успешно овладяване на учебното съдържание по всички учебни предмети от общообразователната подготовка в училище. Постъпвайки в училище, децата, за които българския език не е майчин, се затрудняват в процеса на общуване и обучение. Неграмотността на родителите и финансовите им проблеми водят до незаинтерсованост, чести отсъствия на децата, занижени индивидуални постижения и отпадане от училище. Ниският социален статус на родителите и езиковата бариера възпрепятстват речевото общуване на учениците от етнически произход. Това налага необходимостта от реализиране на дейности насочени към допълнително обучение на децата за овладяване на българският език. Допълнителните часове по български език за учениците ще осигурят по-лесно и безпроблемно усвояване на учебното съдържание. В тези часове учителите ще имат възможност да работят с малки групи от ученици и да прилагат интерактивни методи на обучение. Чрез достъпни и разбираеми практически дейности те ще осъществят плавна адаптация и активно включване на децата от ромски произход. Допълнителните занимания ще бъдат проведени от учители по български език и литература от съответните училища: ОУ” А. Константинов”- гр. Червен бряг, Обединено училище „ Отец Паисий”- с. Радомирци, ОУ” Христо Ботев” –с. Рупци, ОУ” Христо Ботев” –с. Глава, притежаващи педагогически стаж между 3 и 7 г. В рамките на дейността се предвижда сформиране на 4 клуба „Моят български език”. В началото и в края на всяка учебна година, с цел да се проследи напредъка на учениците се предвижда провеждането на мониторинг за нивото на знания по български език в 4-те училища- ОУ” А. Константинов”- гр. Червен бряг, Обединено училище „ Отец Паисий”- с. Радомирци, ОУ” Христо Ботев” –с. Рупци, ОУ” Христо Ботев” – с. Глава. Мониторинговото проучване за установяване нивото на знанията по Български език на учениците ще се извърши от учителите по Български език и литература в съответните училища. Ще бъдат отчетени етнолингвистичните и психофизиологичните потребности на всеки ученик. Мониторинга ще включва теренна работа за диагностика и изготвяне на портфолио на всеки ученик с характеристика и препоръка за работата на ученика в началото на всяка учебна година, а в края на съответната учебна година ще бъде проведен с цел отчитане на постигнатите резултати. Резултатите ще бъдат обобщени и ще се използват при допълнителната работа по български език. Всички занимания на клубовете ще се провеждат в рамките на 2 учебни години- 2018/2019 и 2019/2020г. Честотата на занимания ще се са 1 път седмично с продължителност 2 астрономически часа. В допълнителните часове по български език ще се ангажират 4-ма учители. Средният брой на учениците е между 8 и 15 деца във всеки клуб. Интеграционният ефект е създаването на малки групи за допълнителни занимания по български език с цел да се осигури подходяща среда за индивидуална работа. Учителите ще избират материалите за обучение. В началото на всеки месец ще изготвят план за работа на съответния клуб с учебното съдържание, което ще се преподава в допълнителните часове. На учителите ще се предостави творческа свобода за включване в заниманията на интерактивни методи с които ще се подпомогне усвояването на българския език. Предвидено е закупуването на 3 броя мултимедии и 3 броя лаптопи за училищата в селата- Рупци, Радомирци и Глава, които ще се монтиран в "Слънчевите стаи"и ще се използват за останалите дейности по проекта - дейност 1, 4, 9 и 11. Клубовете ще бъдат обезпечени с учебна литература и дидактически материали. По време на лятната ваканция не се предвижда изпълнение на дейността - месеците юни, юли, август и септември. 19 300.00 19 752.07
Допълнителни занимания със застрашени от отпадане ученици: Дейността предвижда сформирането на три клуба „Арт Студио за изящни и приложни изкуства” в трите селски училища - Обединено училище „ Отец Паисий”- с. Радомирци, ОУ” Христо Ботев” –с. Рупци, ОУ” Христо Ботев” –с. Глава. Въвеждането на клубове в областта на приложното и изобразително изкуство ще спомогне за създаването на интерес в учениците, застрашени от отпадане към образователният процес. Посредством заниманията на клубовете ще се разнообразят начините за усвояване на полезни знания и умения, ще се промени ценностната система на учениците към образованието. Реализирането на дейността ще осигури работещ механизъм за гарантиране равен достъп до качествено образование, за редовно посещение на занятията, за повишаване мотивацията и интеграцията на учениците. Извънкласните форми са възможност за развитие на интересите на учениците, а това превръща училището в желана територия. Всеки клуб ще обхваща по 15 ученика застрашени от отпадане. Всеки един от клубовете ще организира минимум 6 бр. изложби по време на изпълнението на проекта. Всички клубове са отворени за посещение от родители и предвиждат съвместни дейности с тях. Включването на учители, работещи в училището е важно условие за сформирането и функционирането на клубовете, защото така се разчита на авторитета, който те вече имат сред учениците и техните родители. Общуването в извънкласни занятия допринася за премахване на бариерите в комуникацията на учителя с родителите и децата като възпитава толерантно отношение към личността, насърчава взаимна социализация и подобрява училищната и социалната среда. В рамките на дейността се сформират три арт клуба. За осъществяването на дейността е предвиден и 1 образователен експерт, който ще работи 6 часа месечно, който ще съдейства и ще осъществява методическа подкрепа на ръководителите на клубовете за допълнителни занимания във всяко едно от 3-те училища, ще идентифицира съвместно с педагогическия персонал на всяко едно от 3-те училища учениците, които ще бъдат включени в клубовете. Ще провежда анкети сред учениците и родителите, участващи в клубовете. Ще провежда периодични срещи с родители с цел проследяване на напредъка на учениците. За образователен експерт ще бъде назначен преподавател/учител с педагогически стаж и квалификация над 10 г., както и с доказан опит в работата по проекти. За ръководители на клубовете ще бъдат назначени 3 преподаватели/учители с опит в сферата между 3 и 7 години. Дейностите ще се провеждат в създадените по дейност 8 "Слънчеви стаи". 17 100.00 11 583.05
Допълнително обучение на ученици от 7 клас по Български език и литература с цел успешно представяне на НВО: Дейността включва организиране на 2 бр. зелени училища в рамките на проекта, по 1 за всяка учебна г. през пролетната ваканция, с времетраене 5 дни, по време на които 40 ученика от 7 клас от от ОУ "Ал. Константинов" - гр. Ч. бряг, ОУ "Христо Ботев" - с. Рупци, ОбУ "Отец Паисий" - с. Радомирци и ОУ "Христо Ботев" - с. Глава, с натрупани пропуски в знанията си по БЕЛ ще получат допълнително обучение за справяне със задължителните тестове на НВО. Тези ученици имат проблеми с овладяването на българския език, трудно четат и пишат. Чрез включването им в "Зелените училища" ще се разширят знанията и уменията им по БЕЛ, ще преодолеят своята несигурност. Посредством допълнителното обучение те ще обогатят своя речников запас и ще осъвършенстват способността си да описват, разсъждават, разказват на български. Ще развият уменията им за четене с разбиране и ще се създаде интерес към литературата, и не на последно място - ще преминат успешно тестът по БЕЛ, който е задължителен за учениците от 7 клас на НВО обхваща материала. В групата ще бъдат включени ученици с ниски образователни постижения, които изпитват затруднения при писмена комуникация на български език, което се отразява на цялостното им обучение по всички предмети. Предвидените допълнителни занимания в група от 40 ученика от 4 -те училища ще има положителен ефект върху намаляване капсулацията на учениците от по-затворените ромски групи. Откъсването им от ежедневната среда и битовите условия ще спомогне за повишаване на тяхната мотивация и увеличаване желанието им за знания. Допълнителните обучения ще се провеждат в с. Чифлик, общ. Троян, като за целта те ще бъдат извозени с организиран транспорт.По време на 5 дневен предстой ще бъдат осигурени нощувка и храна за всеки от участници, както и оборудвани 2 зали необходими за провеждането на занятията по БЕЛ. Учениците ще бъдат разделени на 2 групи по 20 деца.Занятията ще бъдат организирани по 4 астрономически часа дневно- 2 сутрин и 2 следобед и ще се провеждат от учителите по БЕЛ от 4-те училища по предварително изготвен график.Освен допълнителната подкрепа по БЕЛ учениците ще могат да се включат в различни състезания, опознавателни, ролеви игри и забавления, организирани от екипа на Сдружение „У.Т.Р.Е .”. Учениците, които ще бъдат включени в дейността ще получат възможност да общуват и работят в защитена среда, която ще повиши тяхната мотивация и желание за учене. Програмата на „Зеленото училище“ ще включва както теми за надграждане и наваксване на материала по БЕЛ, така и теми, които ще дадат базисни знания за същността на уменията за работа в екип, комуникация и лидерски умения. В рамките на програмата на „Зеленото училище“ ще бъдат включени множество и различни занимания: опознавателни игри, състезания т.н. Последният пети ден, учениците ще посетят „Исторически музей” и „Панорамата”-гр.Плевен. След приключване на обучението ще бъде създадена фейсбук - група, в която участниците ще споделят полезна информация и материали, които ще са им полезни в надграждането на знанията им по БЕЛ, както и две успешни истории „Истории на успеха“, които ще бъдат публикувани както на сайта на сдружението, така и на сайта на училището. Във фейсбук-групата ще бъдат добавяни и бъдещи седмокласници, които да черпят полезна информация от своите връстници. По време на обученията ,учениците ще бъдат придружавани от екип от 10 човека. Пълното описание на функциите и задълженията на екипа е допълнително представено в Обяснителна записка към Дейност 5. 28 336.00 28 526.17
Преодоляване на стереотипии в училище: Дейността ще бъде насочена към: създаване на условия за интелектуално и личностно развитие и подпомагане на социална интеграция на учениците; опознаване и разбирателство между различни етнически групи и превръщане на етнокултурното многообразие в източник на взаимно опознаване, уважение и сътрудничество в обща образователна среда; преодоляване на действащите вътрешногрупови норми и натискът на етнокултурните традиции сред уязвимите етнически общности като предпоставка за преждевременно напускане на училище; създаване на предпоставки за успешна социализация на учениците от етническите малцинства и формиране на подходящ социално-психологически климат, който да благоприятства успешната интеграция и реинтеграция на учениците. ОУ„Алеко Константинов” се намира в V-ти квартал на гр. Ч. бря В него се обучават 132 ученика от ромски произход (60% кардараши и 40% цуцомани). Дейността включва: Поддейност 1 Създаване на клуб «Толерантност». В него ще бъдат обхванати 15 ученика от 5 до7 кл. и 15 родители. Ще работят в 3 модула: І модул – за преодоляване на негативните стереотипии и дискриминационни нагласи спрямо различните етноси.ІІ модул –за намаляване на агресията и насилието в училището и превенция от противообществени прояви.ІІІ модул -за стимулиране на толерантност в отношенията с околните и възприемането на Другия. Поддейност 2 Създаване на клуб "Гражданско и здравно образование" -В клуба ще бъдат обхванати 15 ученика от 5 до 7 кл. и 15 родители, в 3 модула: І модул–ще се осъществява от специалист, който ще работи по теми, свързани с раните бракове, характерни за представителите на ромския етнос от този край и възможностите за продължаване на образованието и професионалното им ориентиране; ІІ модул–ще се осъществява от външен експерт–медицинско лице, който ще работи с учениците за здравното образование, здравословното хранене и др.; ІІІ модул -ще се осъществява от психолог,който ще работи с учениците за преодоляване на стереотипите и традициите по отношение раните бракове в общността.Заниманията на всяка група ще е 5 пъти месечно за период от 17 м. , като продължителността на заниманията ще бъде 1 астр. час. Предвидено е и в двата клуба да бъдат организирани по 2 дискусии с родителите - в началото и в края на изпълнение на дейностите, както и 2 броя тематични екскурзии до София с посещение в Народното събрание и Национален исторически музей. Поддейност 3 Създаване на "Слънчева стая" - Кабинетът ще бъде ще бъде обзаведени с модулни маси и конферентни столове, в които ще се провеждат дейностите на партньор Сдружение "У.Т.Р.Е", в които учениците са включени като целева група. Заложеното обзавеждане по проекта позволява разчупване на пространството според нуждите - беседи, дискусии, ролеви игри и др., а учебните материали, помагала и пособия ще допринесат за онагледяване на останалите дейности, които ще се изпълняват по проекта. Целта е чрез промяна във визуалната среда да се подобри състоянието и усещането на ученици, учители и родители. По този начин ще се повиши удовлетворението и мотивацията за посещаване на учебното заведение, намаляване на стреса и умората и подобряване успеваемостта на учениците. Видеомониторът ще бъде монтиран в училищния коридор, като по него ще бъдат излъчвани видеоматериали на образователна, здравна и социална тематика, свързана с дейностите на проекта, като по този начин всички ученици от училището ще получават информация за дейностите по проекта и ще бъдат съпричастни с дискутираните теми. Изследванията показват, че едно място за обучение, в което учениците прекарват една голяма част от времето си, има силно влияние върху тяхното състояние и емоции, поради което нашата цел е да направим това място по-приветливо, по-стимулиращо и по-здравословно за тях и по този начин да повишим желанието им за учене и да подобрим резултатите, които постигат. Дейностите в двата клуба ще се провеждат в оборудваната и обзаведена за целта класна стая, а канцеларските материали - за обезпечаване на дейностите. 42 514.00 41 012.50
Създаване на клубове «Гражданско и здравно образование » : Образователната система в България следва да осигури на всеки ученик интелектуално, емоционално, социално, духовно-нравствено и физическо развитие в съответствие с възрастта, потребностите, способностите и интересите, както и да формира устойчиви нагласи и мотивация за учене и развитие. Затова е необходимо изграждане на приобщаваща позитивна образователна среда, в която учениците да могат в неформална, позитивна обстановка да работят и се образоват и да се чувстват сигурни, подкрепени, поощрени и отговорни за своето гражданско и здравно образование.От съществено значение е и включването на родителите в целия този процес. Дейността включва: Поддейност 1. Закупуване и доставка на оборудване, обзавеждане, учебни пособия и помагала за нуждите на клубовете. Поддейност 1 ще стартира в 1 проектен месец, като ПГХТ "Юрий Гагарин" ще сключи договор/ри с външни изпълнители, при спазване на българското законодателство със следните предмети: 1.1. Доставка на оборудване и обзавеждане за нуждите на ПГХТ "Юрий Гагарин"; 1.2. Доставка на канцеларски и офис материали; 1.3. Доставка на учебна литература, учебни пособия и помагала. Поддейност 2: Създаване на "Слънчева стая" - 2 бр., в които ще бъде монтирано закупеното оборудване и обзавеждане по проекта. Предвидено е те да бъдат използвани за провеждане на всички занимания на клубовете по "Гражданско и здравно образование", като едната стая ще се ползва от клубовете от 8-ми и 9-ти клас, а другата - от 10 и 11 клас.Двете "Слънчеви стаи" ще бъде използвани и за дейностите, които ще се изпълняват от Сдружение "Инициатива за равни възможности", в които учениците от ПГХТ са целева група. Всички занимания ще се провеждат по предварително изготвен график при стартиране на проекта. Заложеното обзавеждане по проекта позволява разчупване на пространството според нуждите - беседи, дискусии, ролеви игри, извънкласни допълнителни занимания и др., а учебните материали, помагала и пособия ще допринесат за обезпечаване на останалите дейности, които ще се изпълняват по проекта. Целта е чрез промяна във визуалната среда да се подобри състоянието и усещането на ученици, учители и родители. Да се повиши удовлетворението и мотивацията за посещаване на учебното заведение, намаляване на стреса и умората и подобряване успеваемостта на учениците. Изследванията показват, че едно място за обучение, в което учениците прекарват една голяма част от времето си, има силно влияние върху тяхното състояние и емоции, поради което нашата цел е да направим това място по-приветливо, по-стимулиращо и по-здравословно за тях и по този начин да повишим желанието им за учене и да подобрим резултатите, които постигат. Поддейност 3. Създаване на 4 клуба по „Гражданско и здравно образование”: - клуб по "Гражданско и здравно образование за ученици от 8-ми клас и техните родители - дейностите ще се осъществяват от външен лектор с опит в сферата над г.; - клуб по "Гражданско и здравно образование за ученици от 9-ти клас и техните родители - дейностите ще се осъществяват от външен лектор с опит в сферата над 7г.; - клуб по "Гражданско и здравно образование за ученици от 10-ти клас и техните родители -дейностите ще се осъществяват от преподавател/учител с опит в сферата над 7г ; - клуб по "Гражданско и здравно образование за ученици от 11-ти клас и техните родители - дейностите ще се осъществяват от преподавател/учител с опит в сферата над 7г ; Извънкласните дейности на клубовете ще се провеждат в оборудваната и обзаведената за целта "Слънчева стая", а канцеларските материали - за обезпечаване на дейностите. Предвидени са 2 броя тематични екскурзии до София с посещение в Народното събрание и Национален исторически музей. Във всеки един от клубовете ще бъдат включени по 15 ученика и 15 родители Поддейност 3 ще стартира в началото на 4-ти проектен месец и ще бъде с продължителност 90 дни. Продължителността на всеки един от клубовете ще бъде 72 астрономически часа 49 695.00 52 844.74
Създаване на "Слънчеви стаи" в ОУ "Христо Ботев" - с. Глава, ОУ "Христо Ботев" - с. Рупци и ОбУ "Отец Паисий" - с. Радомирци: Включените в тази дейност учебни заведения са асоциирани партньори и поради тази причина, дейността ще се изпълнява от Община Червен бряг. Заобикаляща ни среда в училищата има естетическа и психологическа натовареност. Тази дейност има за цел чрез промяна във визуалната среда да се подобри състоянието и усещането на учениците и учителите. Да се повиши удовлетворението и мотивацията за посещаване на учебното заведение, да се намали стресът и умората, да се подобри успеваемостта на учениците. Изследванията показват, че едно място за обучение, където децата ни прекарват една голяма част от времето си, има силно влияние върху тяхното състояние и емоции, поради което нашата цел е да направим това място по-приветливо, по-стимулиращо и по-здравословно за тях и по този начин да повишим желанието им за учене и да подобрим резултатите, които постигат. Интегрирането и въвеждането на нови технологии в обучението и извънкласните форми в училищата ще спомогне учениците от етническите малцинства, в т.ч. маргинализирани групи да се научат да ползват и работят с компютърна техника, да я използват и като работен инструмент в своята ежедневна дейност, като по този начин ще получат и възможност за понататъчна професионална реализация и израстване. По време на заседанията на работната група, създадена по програма "Ромакт" бе отчетена нуждата от създаване на т.н "Слънчеви стаи" в 3-те общински училища -ОУ "Христо Ботев" - с. Глава, ОУ "Христо Ботев" - с. Рупци и ОбУ "Отец Паисий" - с. Радомирци . 3-те "Слънчеви стаи" в 3-те училища ще бъдат обзаведени и оборудвани с подходящи за целта мебели и техника. В тях ще провеждат дейностите на партньор Сдружение "У.Т.Р.Е" - по дейност 1 - за занимания на групи "Успешен родител - успешно дете" и провеждане на тематични срещи с родители; за дейност 3 - за работа на клубове "Моя български език" и Дейност 4 - за работа на клубове "Арт студио за изящни и приложни изкуства", както и от Сдружение "Инициатива за равни възможности" - дейност 11 за ОбУ "Отец Паисий" - с. Радомирци. Ще бъдат създадени в свободни и просторни стаи, които ще бъдат освежени със средства на училищата. Заложеното обзавеждане по проекта позволява разчупване на пространството според нуждите - беседи, дискусии, ролеви игри и др., а учебните материали, помагала и пособия ще допринесат за онагледяване на учебния материал. Видеомониторите ще бъде монтирани в училищните коридор, като по тях ще бъдат излъчвани видеоматериали на образователна, здравна и социална тематика, свързана с дейностите на проекта, като по този начин всички ученици от училището ще получават информация за дейностите по проекта и ще бъдат съпричастни с дискутираните теми. Оборудването и обзавеждането със съвременна техника и мебели, както и учебна литература, учебни пособия и помагала ще допринесе учениците от маргинализираните групи да се обучават в една модерна образователна среда, която ще им даде стимул за тяхното личностно развитие и старт в живота. Поради липсата на свободен финансов ресурс в бюджетите на 3-те училища, тази дейност ще бъде изпълнена от кандидата - Община Червен бряг. За всяко едно от трите училища, за "Слънчева стая" е предвидено закупуването на: учителско бюро, учителски стол, модулни маси - по 15 бр., модулни шкафове - по 15 бр., лаптопи - по 15 бр.(за улеснение работата на децата и приобщаването им към новите технологии), конферентен стол - по 15 бр.(който ще се използва и за различни ролеви игри), цветен килим, диван + 15 бр. барбарони (за дискусии и ролеви игри), интерактивна дъска, маса(стойка) за мултимедиен проектор, магнитен флипчарт, аудио система, лазерна показалка, лазерно мултифункционално устройство. 91 669.50 85 807.20
Обучение за обучаващи по здравнообразователни програми по системата тип "Пиър ту пиър" - "Връстници обучават връстници" за ученици от 9-ти до 12-ти клас на ПГХТ "Юрий Гагарин - гр. Червен бряг и ОбУ "Отец Паисий" - с. Радомирци: След извършената оценка на потребностите от обучение, изготвен доклад от екпертите и проведено обучение "Учители обучават ученици" ще стартира и обучението за обучаващи по здравнообразователни програми - "Връстници обучават връстници", в което ще бъдат включени 20 ученика ПГХТ "Юрий Гагарин" - гр. Ч. бряг и ОбУ "Отец Паисий" -с. Радомирци (от 9-ти до 12-ти кл.). Обучението включват два модула. В модул 1 обучаемите се запознават със здравнообразователна тема (след направената предварителна оценка на нуждите). Обучението ще бъда интерактивно – учене чрез преживяване. Целта на този модул е да придобият основни знания по тези теми. Обучаемите ще се запознаят и с различните видове профили и стилове на водене – експертен водещ, водещ – тип фасилитатор и смесен тип водещ в ситуация на интерактивно обучение. Изцяло тренинга е ориентиран към използване на методи, които са свързани с преживяванията на хората. Ще научат повече за видовете интерактивни методи – за запознаване, методи за изграждане на довери в група, диалогови методи, методи за работа в малки групи, сюжетно - ролеви игри, занимателни игри, за раздвижване и разчупване на ледовете, методи за оценка на нуждите и др. Ще имат шанса да осъвършенстват своите умения за презентиране. Експертният водещ основно се занимава с даване на компетенции и знания на обучаемите. Основно, обучаемите ще работят в малки групи (3-4 в група), като целта е да се научат да работят в екип, когато представят здравнообразователните теми. Идеята тук е, че всеки в екипа ще има възможността да се прояви като водещ, а останалите ще му помагат в ролята на аситенти или ко-водещи. Модул 2 помага за повишаване на комуникативните умения на участниците – бъдещи обучаващи. В тази част се обръща сериозно внимание на невербалната комуникация, с която осъществяваме контакт при обучение. Всеки бъдещ пиър - обучител е задължително да разпознава реакциите на умора в групата, да дирижира темпото и да следва груповата динамика за да упражнява непрекъснат контрол върху процесите в групата. В областта на вербалната комуникация се създават различни ситуации за трениране умението за активно слушане. Техника е нов качествен начин за повишаване степента на общуване, при която обучаемите не се стремят да изкажат само своите мисли и корекции за поведението на човека срещу тях, а му дават възможност той да води разговора като го подкрепят и насочват към най - добрия избор на решение за самия него. В групата следим как се възприема предаденото знание, търсейки непрекъсната обратна връзка. Разиграват се различни ролеви игри за сработване на бъдещия обучителен екип, които ще дадат възможност на обучаемите да работят в условия на даване на обратна връзка и чрез спазване на определени правила за групова работа. Участниците се учат как да създават собствени програми за обучение на връстници, работейки в екип по двама или трима. По този начин се демонстрират способностите им на лидери и бъдещи обучители. Представя се пред останалите в групата успешен елемент от програмата – ролева игра, дискусия, мозъчна атака и други по здравно образователната тема, като всички останали в групата са обучаеми на двойката „треньори”. Обръща се специално внимание на наблюдението, на поведенческите и изпълнителските им умения, свързани с тяхната работа – начин на водене, разпределение на ролите на водещите, как е представен материала, участието на аудиторията в процеса и т.н. Времетраене на обучението: 2 модула х 2 работни дни - общо 4 раб. дни за провеждане на обучението. 2-ма треньори/психолози х 8 обучителни и подготвителни дни - 16 дни. Обучителите ще бъдат наети чрез договор от СНЦ "Инициатива за равни възможности". 4 640.00 10 984.74
Обучение за обучаващи по здравнообразователни програми по системата тип "Пиър ту пиър" - "Родители обучават и помагат на ученици": Дейността ще се извърши на два етапа: I.Оценка на нуждите от обучения на ученици и родители и II.Обучение за родители обучаващи своите деца по здравнообразователни програми-"Родители обучават и помагат на ученици".Етап I ще страртира през 2 пр.месец.Целта на оценката е да се види степента на риск от различни,модерни за младите хора в града ситуации,например степен на употреба на психоактивни вещества,насилие в училище,сексуално рисково поведение и др.След това ще се изберат приоритетни теми за провеждане на превантивно образователните обучения- превенция на наркомании,безопасен интернет,превенция трафика на хора и агресивното поведение,превенция на сексуално рисковото поведение и полово предаваните инфекции“ и др.Родителите ще се селектират по критерии:желание за участие в обучения с предварително подписана декларация и интервю;родители,които предварително са забелязали и имат отношение за промяна към наболелите за децата проблеми(описани по-горе),свързани с тяхното израстване.С предимство ще включваме родители на ромски деца,които имат сериозно отношение към развитието им.Етап II - Обучение на 20 родители.Модул 1 “Информационен модул по здравнобразователна тема” с продължителност 3 дни и Модул 2 “Подготвителен модул–изготвяне на програми за обучение по здравнообразователни теми”,с продължителност 3 дни.В Модул 1 родителите се запознават с важна за тях здравнообразователна тема (след направената предварителна оценка на нуждите в целевите училища),касаеща наболели проблеми в община Ч.бряг–като употреба на наркотици,сексуално рисково поведение и др. Обученията ще бъдат интерактивни – учене чрез преживяване.Участниците ще научат повече за видовете интерактивни методи: за запознаване, за изграждане на довери в група, диалогови методи,за работа в малки групи, сюжетно - ролеви игри, занимателни игри, за раздвижване и разчупване на ледовете,за оценка на нуждите и др. Участниците ще имат шанс да усъвършенстват своите умения за презентиране; с даване на компетенции и знания на обучаемите; за създаване на модели за предаване и съхраняване на знанията;да се научат да се интересуват от емоциите и преживяванията на участниците; да изследват начините по които се съхраняват знанията и уменията.Модул 2 ще повиши комуникативните им умения–бъдещи обучители на ученици.Ще се обърне сериозно внимание на невербална комуникация , която носи определено смислово значение за човека или групата, с които осъществяваме контакт при обучение.Всеки родител-бъдещ обучител трябва задължително да разпознава реакциите на умора в групата, да дирижира темпото и да следва груповата динамика, а това се учи чрез наблюдателност и самонаблюдателност, чрез упражняване на непрекъснат контрол върху процесите в групата.В областта на вербалната комуникация се създават различни ситуации за трениране умението за активно слушане.Техниката е нов качествен начин за повишаване степента на общуване,при която обучаемите не се стремят да изкажат само своите мисли и корекции за поведението на детето срещу тях,а му дават възможност той да води разговора като го подкрепят и насочват към най-добрия избор на решение за самия него.Ще се разиграват различни ролеви игри за сработване на бъдещия обучителен екип,които ще дадат възможност на обучаемите да работят в условия на даване на обратна връзка и чрез спазване на определени правила за групова работа.Участниците ще се учат как да създават собствени програми за обучение,работейки в екип по двама или трима родители.Всяка група родители–обучители представя пред останалите в групата успешен елемент от програмата–ролева игра,дискусия,мозъчна атака и други по здравно образователната тема,като всички останали в групата са обучаеми на групичката „треньори”.Обръща се специално внимание на наблюдението,на поведенческите и изпълнителските им умения,свързани с тяхната работа–начин на водене,разпределение на ролите на водещите,как е представен материала,участието на аудиторията в процеса и т.н. 17 161.00 15 269.39
„Подкрепа на ученици от етническите малцинства за продължаване на образованието в гимназиалния етап и за успешно завършване на средно образование": Основната цел на тази дейност е да се ограничи тенденцията за отказ на ромските младежи от средно образование и да се разшири обхватът им, особено на ромските девойки, в средното училище, като се създадат предпоставки и за увеличаване на броя на ромските студенти.Целевата група включва младежи от 9-ти до 12 кл. Дейността включва 3 етапа на изпълнение. Етап 1-Определяне на ментори - 2 учители от 2 училища, които учениците харесват и съвместно с педагогическия персонал на у-щата и СНЦ "ИРВ" ще идентифицират учениците, с които ще работят.Предвижда се да се приложи комплексен подход за оказване на подкрепа на ромски ученици в две училища ТГХТ "Юрий Гагарин" гр. Ч. бряг и ОбУ "Отец Паисий" с.Радомирци, за повишаване на мотивацията за учене, за подобряване на усвояемостта на учебния материал и за придобиване на устойчиви социални знания и умения, включващ индивидуална и групова работа, въвеждане на практиката на ученици - наставници и осигуряване при необходимост на материална подкрепа за закупуване на комплекти учебници и помагала. Основен момент в този етап е подходът на индивидуалното менторство. За всеки идентифициран ученик ще бъде определен ментор-наставник. Чрез изграждане на устойчива връзка с ученика, основана на взаимно доверие и разбиране, те ще ги предразполагат да споделят своите затруднения и проблеми в училище и семейството, ще ги изслушват и ще ги съветват за възможни решения на проблемите им.Менторите ще бъдат близо до учениците, без да създават чувството за опекунство и пълен контрол. Менторите ще осъществяват комуникация с други учители, съученици и близки на учениците. Менторите ще водят индивидуални досиета на всеки ученик, за да се определят пропуските по различните предмети и да се проследява напредъка.Предвижда се минимум 35 ученика за периода на изпълнение на дейността да получат менторска подкрепа. Етап 2 - Допълнителни занимания за подготовка за държавни зрелостни изпити с ученици от 2-те училища - минимум 30 ученика в 4 групи с 4 преподаватели - 2 по БЕЛ и 2-ма по други общообразователни предмети,включени в ДЗИ. Етап 3 -Създаване на 2 клуба "Дебати".В допълнение към индивидуалното менторство се предвижда и групово менторство, при което връстници оказват подкрепа на връстници.Клубовете по дебати ще са извънкласна дейност,в които менторираните ученици ще имат възможност за провеждане на съвместни дейности и мероприятия със свои съученици без затруднения в образователния процес.Менторството между учениците има неформален характер и се реализира по естествен начин в процеса на подготовка и реализиране на клубните дейности.Макар и неформално, груповото менторство се наблюдава и направлява от наетите учителите-ментори и експерт интеркултурно образование от СНЦ "ИРВ",който ще осигурява непрекъсната подкрепа и комуникация с ученици и техните родители и при необходимост ще фасилитира контакта и диалога с тях.Дейностите в клубовете цели да привлече повече учениците,защото водят до повишаване на важни за тях социални умения–да водят аргументирани обсъждания, да улавят с камера социални теми, които ги вълнуват, да напишат есета по важни за местната общественост или за обществото граждански въпроси.В подготовката на зададените в клубовете задачи силните ученици "Увличат" по-изоставащите си съученици и това създава неповторима атмосфера за учене, мотивираща всички ученици.Клубовете ще проведат общо 6 публични събития, в които ще се включат минимум 300 участника.По време на тях ще бъдат проведени дебати, конкурс за есета и фотоизложба на образователна тема. СНЦ "ИРВ" ще назначи един модератор - психолог, със специфичен опит в сферата над 7 г., който ще вземе пряко участие в подготовката и провеждането на 6 публични събития на клубовете "Дебати". Изпълнението на дейността ще се осъществи от СНЦ „Инициатива за равни възможности”, като дейностите ще се провеждат в създадените по проекта "Слънчеви стаи" в 2-те училищата - ПГХТ "Ю. Гагарин" гр.Червен бряг - по дейност 7 и ОбУ "Отец Паисий" с.Радомирци - по дейност 8. 44 259.00 27 791.59

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.