СЪЗДАВАНЕ НА СОЦИАЛНО ПРЕДПРИЯТИЕ: Основната цел на дейността е създаване на всички необходими административни условия и ресурси за изпълнение на проекта.
1. Приемане на решение за създаване и правилник за работата на социалното предприятие: След подписване на Административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 съгласно Чл. 52. ,ал. 1и ал. 2 на ЗОС Кметът на Общината ще внесе предложение за създаване на социалното предприятие. Общинският съвет ще приеме решение за създаване на предпирятието и ще приеме правилник за дейността му, с който се определят предметът на дейност, структурата, управлението, численият състав и правата и задълженията на предприятието по отношение на предоставеното му общинско имущество.
2. Разработване на Методология с детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят от социалното предприятие. Целта на документа ще бъде да опише правила, според които осигуряването на подкрепа за уязвимите групи да се прилага при реално отчитане на техните специфични особености и съчетанието на разнороден по характер мерки и да се осъществява интегрирано и в координация, за да гарантира преодоляване на изолацията на целевите групи, реален достъп до необходимите им услуги и изграждане на достъпна среда. Методология ще съдържа и разработена нова форма за оценка на потребностите на потребителите на услугите, която ще е съобразена с мултидисциплинарния подход за предоставянето им.
3. Изготвяне на процедура и критерии за подбор на персонала, който ще бъде нает и ще бъде нает по Проекта. Предвид това, че предоставянето на услугите предпирятието трябва да се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях, ще бъдат назначени лица с различен профил на компетентността си – социално, медицинско, здравно, педагогическо образование, както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите. Дейността по набирането и подборът на персонала ще включва привличане на кандидати, анализ и преценка на качествата им, съгласно изискванията за определена позицията.
4. За да може да се следи качеството на работата в предприятието ще бъдат разработени анкети за допитване на потребителите и техните семейства с въпроси, които позволяват ясно измерими индикатори за оценка на удовлетвореността на потребителите, чиито отговори ще улеснят провеждането от страна на ръководството на предприятието и на Общината на реални действия за санкциониране при нарушения и стимулиране на добрите практики. |
0.00
|
0.00
|
ИЗВЪРШВАНЕ НА ТЕКУЩ РЕМОНТ :
Основната цел на дейността е привеждане на помещенията , предоставени от общински съветИвайловград в съответствие с изискванията на нормативната уредба и осигуряване на безопасна и сигурна среда за лицата от целевата група.
С Решение на Общински съвет за нуждите на социалното предприятие Община Ивайловград предоставя имот за безвъзмездно полаване.
Новото социално предприяти, предвижда да се разширят предоставяните от ДСП услуги с нови и да се увеличи капацитета на потребителите с ощу 80 лица, най-вече в по-отдалечените населени места. Допълнително ще бъдат предоставяни кетеринг услуги на населението , както и нови социални услуги-здравен асистент, личен асистент, социален асистент, на около 50 потребители на тези услуги.
Чрез настоящия проект ще бъдат назначени 32 лица-допълнителен персонал , който заедно с 10 лица на ДСП да поеме увеличения капациет на потребители и новите услуги, които ще се предлагат. Това налага разширяване на помещенията за приготвяне на храна, в които да бъде монтирано допълнително, ново оборудване, за приготвяне на по-голямо количество храна и създаване на условия за работа на увеличения персонал. За да бъде осъществено това се предвижда да се ремонтирт помещенията и да се адаптират за монтиране на новото оборудване. |
0.00
|
0.00
|
ДОСТАВКА НА ОБОРУДВАНЕ И МАТЕРИАЛИ: Основната цел на дейността осигуряване на ново подходящо оборудване и обзавеждане, съобразено с потребностите на потребителите и необходимата среда за персонала на предприятието и включва следните поддейности:
1. Доставка и монтиране на ново кухненско оборудване. Предвидено е оборудване , което е от по-ново технологично ниво, енергийно ефективно и на газово гориво. Целта е не само да се осигури допълнително кухненско оборудване , но и да се намалят разходите за издръжка на дейността. Новите технологии ще подобрят условията за работа на персонала и ще се приготвя по-качествена и по-голяма количество храна за увеличения брой потребители. Оборудването ще се монтиране в ремонтираните помещения.
2 Доставка на специализиран автомобил за превоз на приготвената храна до потребителите в населените места на общината. |
0.00
|
0.00
|
ПОДБОР НА ПЕРСОНАЛ: Основната цел на дейността е подбор на лица, включени в целевите групи, които да бъдат назначени в социалното предпирятие и на които ще бъдат включени в предвидените обучения. Дейността по набирането и подборът на персонала в предприятието ще включва привличане на кандидати, анализ и преценка на качествата им, съгласно изискванията за определена позицията. Изискванията към кандидатите, сроковете за наемане и условията на работа, съгласно разработената Методология по дейност 1.
Процедура за подбор ще осигури равен достъп на кандидатите, без ограничения на права или привилегии, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, сексуална ориентация, религия, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. С процедурата ще се подберат общо 32 лица, от целевите групинай-подходящите кандидати за следните позиции:
5169 3008 Организатор дейности -1;
3434 2001 Главен готвач- 1;
5120 2003 Помощник готвач-1;
8322 3001 Водач на социален автомобил- 1;
4321 2015 Снабдител-доставчик- 1;
53221001 Домашен санитар- на 4 часа -3;
5329 1009 Здравен асистент- 2;
53221002 Личен асистент- на 4 часа -10;
53221003 Социален асистент- на 4 часа -10;
5131 2004 Сервитьор- на 4 часа -2.
След провеждане на всички етапи на подбора, избраните лица – представители на целевата група по проекта ще бъдат назначении на трудови договори в социалното предприятие. |
0.00
|
0.00
|
ОСИГУРЯВАНЕ НА ЗАЕТОСТ: Целта на дейността е осигуряване на заетост на лицата от целевата групана лица – хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица (неактивни и безработни лица. Наемането на лица от целевата група ще се извърши при прилагане на националното законодателство на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г., за период до 12 месеца.
Трудовите и осигурителните отношения на наетите лица , се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Лицата ще се наемат по трудово правоотношение след проведената процедура за подбора. С, избраните лица – ще бъдат сключени трудови договори за работа в социалното предприятие по следните позиции: 5169 3008 Организатор дейности- 1;
3434 2001 Главен готвач- 1;
5120 2003 Помощник готвач -1;
8322 3001 Водач на социален автомобил- 1;
4321 2015 Снабдител-доставчик- 1;
53221001 Домашен санитар- на 4 часа -3;
5329 1009 Здравен асистент- 2 ;
53221002 Личен асистент- на 4 часа- 10;
53221003 Социален асистент- на 4 часа - 10;
5131 2004 Сервитьор- на 4 часа -2;
Допълнително ще бъде нает помощен персонал- 2 неактивни и безработни лица за периода от 12 месеца, които да извършват техническа работа , подръжка и почистване. Позициите и броя на персонала се определят от заложения предмет на дейност на новото социално предприятие и услугите, които то ще предоставя на потребителите и жителите на Община Ивайловград. Основният персонал на предприятието ще бъде преназначен от ДСП, но нарасналия обем на дейности и потребители, както и интегрираните услуги налага разкриване на допълнителни работни места и назначаване на различни специалисти, които да реализират дейностите на предприятието. Осигуряването на заетост на лицата по проекта гарантира постигане на по-високи нива на заетост, доходи и социална интеграция, подобряване на жизнения им стандарт, както и възможност за устойчива заетост и социално включване. Посредством изпълнението на дейността Общината ще наеме по трудово правоотношение в съответствие с разпоредбите на КТ и КСО одобрените от тях лица |
0.00
|
156 351.82
|
ОСИГУРЯВАНЕ НА НАСТАВНИК: Извършването на преценка относно необходимостта от преминаване на обучение или директно включване в заетост се извършва при подбора налицата по заявените от работни места, на база индивидуалните характеристики на всяко лице – представител на целевата група. По дейността ще бъдат осигурени наставници за лицата, наети директно на работните места, които не се нуждаят от включване в обучение. Наставниците ще се определят от Кмета на Общината и ще предават своя професионален опит в съответствие със спецификата на дейностите. Всеки наставник ще отговаря за минимум 1 и максимум 7 души – представители на целевата група. Наставникът ще подпомага новоназначените хора за период до 6 месеца. Наставникът трябва да отчете минимум 40 часа месечно като наставник, за да получи съответно възнаграждение за това. Наставничеството се определя като необходим инструмент за придобиване на знания и най-вече практически умения при младите хора, тъй като наставниците с вече придобити трудови навици, високи нива на компетентност и професионализъм в определените области, предоставят на по-младите си колеги, възможност за обмен на практически опит, с цел тяхното кариерно развитие и устройването им в устойчива заетост. Предоставя се възможност в рамките на изпълнение на дейностите по договора новоназначените лица да придобият конкретен, практически опит чрез работа на определеното работно място под наставничеството на избран компетентен наставник. |
0.00
|
0.00
|
ОБУЧЕНИЯ: Основната цел на дейността е повишаване на ключовите компетенции на заети лица в социалното предпирятие чрез въвеждане на принципите за учене през целия живот за запазване на дългосрочната им заетост. Усъвършенстване на знанията и уменията на обучаваните лица по проекта чрез обучения по ключови компетенции (КК) за по- успешното им представяне. Повишаване на ефективността и конкурентноспособността на заетите лица в съответствие с целите за развитие на социалното предприятие. Повишаване на мотивацията и ангажираността на заетите лица от целевата група по проекта в резултат на инвестицията в обучения. Усъвършенстване на системата за обучение и развитие на човешките ресурси и създаване на условия за устойчива заетост на лицата от целевата група по проекта чрез надграждане на ключови компетенции.
1. Провеждане на обучение по КК4: Дигитална компетентност на 5 новоназначени лица в социалното предпирятие. Изготвяне на Личен план за развитие (индивидуално от всеки участник). Проверка на знанията. Попълване на формуляр за удовлетвореност от обучението от всяко лице. Връчване на сертификати. Целта на обучението е да се придобият и/или усъвършенстват дигиталните компетенции на обучаемите в съответствие с бързо развиващите се информационни технологии и прилагането им в работата на социалното предпирятие.
Място на провеждане на обучението: гр. Ивайловград. Брой обучаеми лица: 5 ; Брой групи: 1; Продължителност на обучението: 3 месеца; Хорариум: 45 уч.часа .
Очаквани резултати: Попълнени лични планове за развитие; Присъствени списъци на участниците по дати ; попълнени тестове за проверка на знанията ; Попълнени формуляри за оценка на ефективността на обучението. Издадени сертификати от обучаващата организация на участниците в обучението съдържащи задължителните реквизити на ЕСФ и ОП РЧР.
2. Провеждане на обучение по КК7: Инициативност и предприемачество , за 5 заети лица на управленски позиции от социалното предпирятие. Целта на обучението е повишаване и разширяване на компетенциите на мениджърски кадри за управлението на хора и процеси. Обучението трябва да създаде условия обучените лица, на база на натрупаните знания и умения, да подпомагат процеса на продължаващи обучение и развитие на служителите за ефективно изпълнение на трудовите им задачи. Изготвяне на Личен план за развитие (индивидуално от всеки участник). Проверка на знанията. Попълване на формуляр за удовлетвореност от обучението от всяко лице. Връчване на сертификати. Обучението трябва да съдържа два модула, включващи както теоретични познания, така и практически упражнения за затвърдяване на придобитите знания и умения.
Модул 1- трябва да обогатяване на знанията и уменията за управление на социалното предпирятие.
Чрез Модул 2 участниците трябва да придобият умения за прилагане на съвременните управленски подходи. Брой обучаеми лица: 6 , Брой групи: 1, Продължителност на обучението: 2 месеца; Хорариум: 30 уч.часа |
0.00
|
0.00
|
ФУНКЦИОНИРАНЕ НА СОЦИАЛНОТО ПРЕДПРИЯТИЕ: Основната цел на дейността е стартиране на работа на социалното предприятие и включва следните поддейности
1. Формиране на екипа на социалното предприятие: След приемане на решение на общинския съвет за създаване на предприятието и приемане на правилника за дейността му ще бъде формиран екипът предпирятието, съгласно утвърдената структура, численост, щатно разписание и одобрения бюджет на Проекта. Екипът ще се формира от перонала на ДСП 10 лица, които със Заповед на Кмета на Общината ще бъдат преназначен в социалното предприятие и избраните след процедура по подбор 32 лица, представители на целевите групи по Проекта, които ще бъдат назначени.
Екипът ще включва :
1344 Управител 1
4311 2002 домакин- 1
4311 2003 Касиер, счетоводство - 1
2635 60 13 Специалист, социални дейности (в социално предприятие - 1
3412 3012 Сътрудник, социални дейности (в социално предприятие-1
3434 2001 Главен готвач - 1
5120 2001 Готвач-2
5120 2003 Помощник готвач - 1
8322 3001 Водач на социален автомобил-1
8322 3002 Шофьор на лек автомобил до 9 места-1
4321 2015 Снабдител-доставчик-1
5322 1001 Домашен санитар 4 часа-3
5329 1009 Здравен асистент- 1
5322 1002 Личен асистент-4 часа-10
5322 1003 Социален асистент-4 часа -10
9412 002 Помощник, кухня- 2
9412 003 работник кухня- 2
5169 3008 Организатор дейности- 1
5131 2004 сервитьор- 1
Помощен персонал- 2
2. Разработване популяризиране на предлаганите услуги- съгласно приетия Правилник и изготвената методика за работа по дейност 1, социалното предприятие е насочено към предоставяне на социални услуги на специфични уязвими групи население на територията на общината – основно възрастни, самотно живеещи хора, лица с увреждания и други групи в риск от социална изолация. Със създаването на социалното предприятие ще се осигури заетост на лица от рискови групи /хора с увреждания, самотни родители, многодетни майки, лица от малцинствени етнически групи, дълготрайно безработни на социално подпомагане/ като се подкрепи процеса на тяхната социализация и възстановяване на трудовите им навици. Предметът на дейност: Предоставяне на социално-здравни и кетъринг услуги на физически и юридически лица от община Ивайловград, включващ следните дейности: Социални услуги, насочени към осигуряване на почасова помощ в ежедневието и подкрепа за социално включване на лица, зависими от грижа; Домашен социален патронаж; Други дейности.
3. Набиране на потребители и сключване на договори с тях- съгласно разработената процедура за набиране на потребители по дейност 1. С част от потребителите на услугите, за които ще се заплаща такса, определена с правилника , приет от общински съвет ще се сключат договори. За зругите дейности- кетеринг за физически и юридически лица и услуги за клубовете на пенсионера ще се предоставят по заявка и заплащане по тарифа , разработена от екипа и одобрена от общински съвет. 3. Изготвяне на проучване за търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните услуги/ Бизнес план/- В рамките на дейността ще бъдат разработени мерки за определяне на потребителските потребности и нагласи, вкл. проучване на съществуващия пазар за услугите, предоставяни от предприятието. Ще се изготви анализ на възможните начини за продажба. Изследване на ценовите равнища. Прогнозиране на търсенето и развитието на пазара за услугите. |
0.00
|
101 956.26
|