Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е разработен за решаване на тежък социален проблем на територията на община Антоново в условията на COVID 19.

Цел:
       Проектът е принос за постигане на общата цел на Оперативната програма, условие за намаляване броя на живеещите в бедност на територията на община Антоново, чрез осигуряване на храна за хората, засегнати в най-голяма степен от пандемията  COVID 19 и последиците от нея.

Цели:
       Приготвяне и доставка  при необходимост до домовете  топъл обяд за уязвими групи, които поради бедност и продължителна социална изолация, в условията на криза, произтичаща от разпространението на COVID 19  са в затруднение сами да осигурят прехраната си.
       Преодоляване на кризата с фокус върху най-нуждаещите се лица.

Териториален обхват
       Проектът ще се реализира на територията на община Антоново в до 59 населени места.

Целеви групи:

       400 лица в т. ч.:
       Лица без доходи и с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.
       Лица поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.
       Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.

Срок за изпълнение на Проекта
      01.02.2021 година - 30.09.2022 година
      
Стойност на Проекта
    504689.90 лева
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи: Назначаване със заповед на кмета, комисия за подбор на участници в целевите групи на проекта. Подготовка и провеждане на процедура за подбор и класиране на участниците в целевите групи в т. ч.: Кореспонденция с Дирекция "Социално подпомагане" (ДСП) - Омуртаг за предоставяне на списък с подлежащи на подпомагане лица. Информиране на потенциалните участници и прием на заявления. Оценка на потребностите. Изготвяне на протокол и Списък на одобрените участници в целевите групи (основна група и допълнителна група ) и информиране на участниците в процедурата за подбор. Публикуване на информация на сайта на община Антоново. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Месец на стартиране-І-ви за дейността. Начална и крайна дата - 01.02.2021 г. до 30.09.2022 г. вкл. Продължителност:415 р.д. Стойност-458809.00 лв за храна Приготвянето на топъл обяд ще се извършва при спазване условията за управление на социалната услуга "Обществена трапезария" при условията и по реда на ЗХ, както следва:Приготвянето на топъл обяд е възложено на изпълнител по ЗОП. а изпълнение на проекта е подписан договор № 94-00-18/ 29.01.2021 с Изпълнител "КЕЙ ЕНД ВИ" ООД до 27.04.2021 година и ДС за удължаване срока на договора до 14.06.21г.вкл.Проведена е последваща процедура по ЗОП и избран същия изпълнител, като е сключен нов договор №94-00-102 от 18.05.2021г. -- срока до 10.12.2021 г., избран изпълнител "КЕЙ ЕНД ВИ" ООД. В Декларация на кандидата от 08.12.2021г. посочено сключено ДС №94-00-103/ 08.12.2021г. към договор №94-00-102/18.05.2021г. за срок- 20.05.2022г. и ДС №94 00-83/12.05.2022г- 31.05.2022г. Нов договор № 9400-92/ 23.05.2022 г. до 31.07.2022г. и ДС 94 00-117/20.07.2022 г.; договор 94-00-134/01.09.22 Срокът на документа удостоверяващ правното основание за ползване на материалната база е до 01.03.2022 година по първоначалната поръчка.Адрес на кухнята - гр. Сливен, ул. „Димитър Пехливанов - Добрович“ № 2 Приготвената храна ще бъде в опаковки за еднократна употреба в изотермични съдове, осигуряващи запазване на първоначалната температура на продукцията с плътно прилепящи капаци, изработени от материали, които са разрeшени за контакт с храни, миещи и дезинфектиращи средства, съгласно Наредба № 2/23.01.2008 г. и № 3/04.06.2007 г. на МЗ, МОСВ.Топлия обяд ще съдържа: супа, основно ядене, четвърт хляб и поне веднъж седмично десерт. Храната и опаковката ще бъдат с ненарушена цялост и предпазена от външни замърсявания. Хранителните продукти ще отговарят на изискванията на Закона за храните.Точното количество, качество, вид и асортимент ще се конкретизира, съобразно ежедневните потребности на участниците в целевите групи, вследствие на навременно подадени заявки. НАЛИЧНА МАТЕРИАЛНА БАЗА И ОБОРУДВАНЕ 1. Помещението, в което ще бъде приготвян топъл обяд за представителите на целевите групи, с адрес гр. Сливен, ул. „Димитър Пехливанов-Добрович“ № 2, е регистрирано по реда на ЗХ. Регистрационния номер на обекта, в който ще се приготвя храната, регистриран по Закона за храните е № 2190/25.04.2012 г., издадено от ОДБХ – Сливен. 2. Регистрационен номер на транспортните средства, с които ще се доставя храната до дома на потребителите СН7547АТ, СН3121АК, СН5342ВВ, СН3422ВВ 3. Оборудване •Зеленчукорезачка –3бр.,Зеленчукорезачка 1800 кг./час –1бр.,Машина за белене и измиване на зеленчуци 800 кг./час-1бр. •Картофобелачка 100–120 кг./час–1,Картофобелачка 60 - 80 кг./час–2,Картофобелачка - 800 кг./час -1, Месомелачка–1.,Машина за формиране на мляно месо (топчета, кюфтета)–1 ,Тестобъркачка–22 л.–1,Тестобъркачка – 32 л.-1,Планетарен миксер – 5 л.-1,Планетарен миксер – 25 л. – 1,Тесто-отделителна машина – 1 ,Тесто-окръглителна машина – 1 ,Втасална камера за 16 тави – 6 ,Ел. пекарна 3 камери с по 2 тави (60/40) – 360 порции - 8,Конвекторна фурна за 10 тави, 400 порции – 1,Конвекторна фурна за 6 тави , 240 порции – 1,Газов парен казан – 60 литра – 2 ,Газов парен казан – 150 литра – 1,Газов парен казан – 300 литра – 1 ,Готварски плот с 2 котлона – газ – 1, Готварски плот с 4 котлона – газ – 1, Фритюрник 10 л. – 2,Скара 60/40 – 2, Колба-сорезачка – 1,Пасатор 25 см., потопяема част, 13000 оборота/минимум 250 W – 2 бр.,Проф. хладилен шкаф 18-15 градуса по С – 2 бр.,Проф. хладилен шкаф 0 – 4+ градуса по С – 4 бр.,Проф.н хладилен шкаф + 10 градуса по С яйца – 1 бр.,Хладилна камера 0 – 4+ градуса по С, 10 м3 – 3 бр.,Хладилна камера, - 18 градуса по С , 12 м3 - 2 бр.,Хладилна камера 0 – 4+ градуса по С, 25 м3 – 2 бр.,Тунел за шоково охлаждане – 1 брой,Различни по вид ел. везни, 6 – 300 кг. – 5 бр. 4. човешки ресурси-3 шофьори,1 инж. технолог хранително вкусова промишленост,1 диетолог,1 готвач,1 работник кухня. 458 144.90 347 984.90
Предоставяне на топъл обяд: ДОСТАВКА Доставката на топъл обяд до дома на участниците в целевите групи е възложена на изпълнител по ЗОП до 27.04.2021 година и подписано допълнително споразумение за удължаване на срока до 14.06.2021 година.Проведена е последваща процедура по ЗОП и избран същия изпълнител, като е сключен нов договор №94-00-102 от 18.05.2021г. Проведената процедура по ЗОП е и за срока до 10.12.2021 година., като избрания изпълнител е "КЕЙ ЕНД ВИ" ООД.В Декларация на кандидата от 08.12.2021г. посочено сключено допълнително споразумение №94-00-103 от 08.12.2021г. към договор №94-00-102 от 18.05.2021г.В Декларация на кандидата от 13.05.2022г. посочено сключено допълнително споразумение № 94 00-83 от 12.05.2022 г.Нов договор № 9400-92 от 23.05.2022 г. до 31.07.2022г,. на база проведена нова ОП и избран същия изпълнител и ДС 94 00-117/ 20.07.2022 г. до 09.09.2022г.; договор 94-00-134/01.09.22г. ; Налични човешки ресурси Топлия обяд ще бъде предоставян от представител на Изпълнителя и кмет или кметски наместник на съответното населено място. Транспорт Транспортирането и предоставянето на топъл обяд ще се извършва от Изпълнител по ЗОП при спазване условията за управление на социалната услуга "Обществена трапезария" . МЕХАНИЗМИ И ПОДХОДИ ЗА ДОСТАВЯНЕ НА ТОПЪЛ ОБЯД ОТ КУХНЯТА ДО ДОМА НА КРАЙНИТЕ ПОТРЕБИТЕЛИ: Храната ще пристига в предварително договорен час за всяко населено място. Храната в опаковки за еднократна употреба ще съдържа: супа, основно ядене, четвърт хляб и поне веднъж седмично десерт. Топъл обяд ще се раздава само за лицето, което е включено в целевата група. Приготвеният „топъл обяд" ще се предоставя в дома на всеки потребител от минимум 2 длъжности лица, представители на доставчика на услугата - длъжностното лице, предоставящо обяда на потребителя и кметове на кметства и кметски наместници в съответното населено място, предоставящи списъците на определения служител на общината. Длъжностните лица ще предоставят храната в дома на всеки потребител при спазване на санитарно хигиенни норми в условията на COVID - 19 в т. ч. ползване на дезинфектанти, ЛПС. Възложителят ще изисква от Изпълнителя по ЗОП почистване и дезинфекция на транспортните средства. Длъжностното лице предоставящо приготвената храна на потребител от списъка, отбелязва в колоната, съответстваща на датата, на която се предоставя храната знак „V", с което се удостоверява получаването й от съответния потребител от целевите групи - лица поставени под задължителна карантина. Лицата поставени под задължителна карантина няма да се подписват в списъка с цел превенция от COVID - 19.Списъците ще се заверяват от представител на Изпълнителя и от кмет или кметски наместник на съответното населено място. Лицата ще се подписват в списъци приложение 21 от Ръководството на партньорските организации за изпълнение и управление на договори по операция „3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“. При невъзможност на лицето да получи храната същата може бъде дадена на близък, роднина, съсед, който я получава от негово име срещу представено пълномощно от потребителя и/или лице от списък на резервите. Дейността ще се реализира при стриктно спазване на всички противоепидемични и санитарно - хигиенни изисквания с цел ограничаване на разпространението на COVID - 19. 22 907.25 133 067.25
Реализиране на съпътстващи мерки : Във всяко населено място ще бъдат ангажирани представител от екипа за управление на Проекта (ръководител и координатор), психолог, кмет/ кметски наместник. Ще се предоставя информация на потребителите на социалната услуга за услугите, които се предоставят в общността (административни, социални, здравни, образователни). Консултиране за управление на семейния бюджет.Изготвяне на насоки за балансиран режим на хранене. Информиране на участниците в целевите групи за: Възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Антоново в т. ч. и услуги финансирани от ЕСФ; Ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон за бездомни лица, за подпомагане на достъпа до образователни и здравни услуги, управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене.Подкрепа, съдействие, консултиране в условията и при спазване изискванията за превенция от COVID -19 в отговор на конкретни нужди и проблеми. Дейността ще се координира от ръководителя на Проекта. Ще се подготвят и предоставят информационни материали, ще се обобщават получените данни при провеждане на анкети за проучване на потребностите на потребителите. Ще бъдат информирани и консултирани участниците в целевите групи с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Ще бъдат изготвени информационни материали за основни социални права насочване към други услуги; консултиране за управлението на семейния бюджет; изготвяне на насоки за балансиран режим на хранене. Екипът за управление на проекта, кметовете и кметските наместници на населени места ще: Информират участниците в целевите групи за необходимостта от спазване на видовете мерки с цел превенция от COVID - 19; Следи за стриктно спазване на изискванията за ползване на лични предпазни средства и дезинфектанти; Спазване на социална дистанция от представителите на целевите групи. Подкрепа, съдействие, индивидуално консултиране в отговор на конкретни нужди и проблеми с цел преодоляване на последствията от продължителна социална изолация. Изготвя и публикува информация за хода на проекта в сайта на община Антоново. ВИЗИЯ ЗА РЕАЛИЗИРАНЕ НА СЪПЪТСТВАЩИ МЕРКИ ЗА ПОДКРЕПА В хода на изпълнение на Проекта потребителите на социалната услуга ще бъдат информирани с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Ще бъдат изготвени информационни материали за основни социални права и насочване към други услуги, консултиране в условията на COVID - 19 за управление на семейния бюджет, за изготвяне на насоки за балансиран режим на хранене. Ще бъде изготвяна и публикувана информация за хода на Проекта в сайта на община Антоново и в кметствата на населените места. 22 907.24 22 907.25

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.