Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение се фокусира върху предоставянето на подкрепа на деца от уязвими групи, в това число и от ромски общности в ранна детска възраст и техните семейства. Поставя се акцент върху подобряването на достъпа до здравна грижа, формиране на родителски умения, повишаване на образователната отговорност и готовност за включване в образователната система на децата. Проектът припознава и отговорността от ограничаването и предаването на бедността между поколенията. Чрез изпълнение на дейностите по настоящия проект, ще се насърчи зачитането на човешкото достойнство, равенство, зачитане на човешките права, включително правата на лицата, принадлежащи към малцинствата.  Проектът ще допринесе за спазването на принципа на несегрегация и активно ще допринесе за десегрегация. В допълнение се акцентира върху дейностите по насърчаване на участията на семействата, общините, детски градини и други местни заинтересовани страни с цел създаване на взаимно доверие и положителен ефект върху целевите групи. Ще се засили стремежът към преодоляване на специфичните проблеми, които се явяват пречка за развитието на ромското малцинство.
Изпълнението по проекта, който се ще проведе в рамките на 24 месеца, ще доведе до предоставянето на подкрепа на децата от уязвими групи, включително от ромски общности в ранна детска възраст и техните семейства за подобряване на достъпа до здравна грижа, формиране на родителски умения, подобряване на семейната среда, повишаване на училищната готовност на децата за включване в образователната система и ограничаване на бедността между поколенията.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност по управление и организация на проекта: Тази дейност стартира с подписването на договора за безвъзмездна финансова помощ, предоставена от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство (ФМ на ЕИП), като завършва с финализиране и приключване на проекта. Дейността ще обхваща цялата продължителност на проекта. Ще се изгради система за комуникация и документооборот с ясни и точни процедури с цел прозрачност и бърз и лесен достъп до всеки документ. Ще се изгради система за вътрешен финансов контрол, обособена отделна бюджетна подсметка, за да се има ясна и проследима одитна пътека. Ще се провеждат регулярни посещения на обекта и заседания на екипа за обсъждане на дейностите по проекта, достигнатия напредък, закъснения и проблеми, мерки за преодоляването им и др. Две или три лица от екипа по проекта няма да бъдат служители от общинската администрация, а ще бъдат външни лица, с които ще се сключат граждански и трудови договори спрямо вида. След сформиране на екипа ще бъдат изготвени документации за обществени поръчки по реда и услвовията на ЗОП и ППЗОП. Изискванията към изпълнителите и дейностите ще са съобразени с указанията на програмата. Ще бъдат изготвени документации за всички дейности, за които се изисква провеждане на процедури. След подписването на договори с избрания изпълнител, екипът за управление ще е ангажиран с изпълнението на дейностите по проекта. Неговите отговорности ще включват без да се ограничават до: • Организация и ръководене на дейностите на проекта, • Координация и поддържане на контакт с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта; • Координация и комуникация с партньорите по проекта ; • Разработване и спазване на вътрешните правила/процедури, имащи отношение към управлението и изпълнението на проекта • Организиция и изпълнение на предписанията на одитиращите органи и препоръките, съдържащи се в доклади от проверки на място • Наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки и за подготовката, при необходимост, на допълнителни споразумения към тях; • Мониторинг на графика за изпълнение на проекта. 78 000.00 24 747.06
Образование и развитие в Община Бургас: Целите на тази дейност са създаване на условия за провеждане на образователни дейности на открито на реновирането на ДГ "Делфин", намираща се в кв. "Меден рудник". Тя се намира в най-гъсто населения комплекс, като там е голяма концентрацията на уязвимо ромско население, като по данни от Дирекция "ГРАО" децата на възраст от 0 до 6 години, които живеят около ДГ"Делфин" са 248 деца от ромски произход по постоянен или настоящ адрес. С проекта се предвижда изграждането на нов модел на организация на материалната среда за ефикасно провеждане на основни и педагогически ситуации с децата от предучилищна възраст на открито.Ще се извърши целесъобразно функционално зониране, подходящо разположение на различните видове елементи на предметната среда - благоустрояване, детски съоръжения, паркова мебел и др. Предвидените дейности включват подмяна на настилките и бордюрите, реновиране на подпорни стени, стълби, цокъл ограда и пана ограда, демонтаж на стари детски съоръжения, неотговарящи на Наредба №1 за условията и реда за устройството и безопастността на площадките за игра и остаряла паркова мебел, изграждане на детски площадки, обзаведени с нови детски съоръжения и тяхното инсталиране, изграждане на спортни площадки, съобразени с изискванията. Тази дейност ще допринесе за постигане на следните образователни цели: създаване на оптимални условия за образователната среда, които осигуряват взаимовръзка между свобода и регламентираност, активност и релаксация, природно изграден и предметно-специализирана среда, детска и педагогическа среда за възрастни.Планира се закупуване на тапицирани мебели библиотечни рафтове и др. Осигуряване на безопасна естествена среда, възможности за игри и занимания на открито за застрашената от отпадане целева група, които да ги подтиква към инициативност, любознателност, движение и развитие на способностите. Целесъобразно използване на изградената обстановка за творческа изява и себеизразяване, за проучване и изследване на околната действителност. Детската градина е обстановка, в която децата прекарват голяма част от времето си, създават приятелства и отношения с други деца, и са в обкръжение, което в своята същност е институционално, обучението се осъществява в гъвкава среда. Създаването на обстановка, в близка до семейната, ще допринесе за осигуряването на качествено образование на децата, застрашени от социално изключване. По този начин ще се повиши тяхната мотивация и желание за посещаване на детската градина и възприемането й като привлекателно място за социализиране и обучение. По този начин ще се мотивират уязвимите групи и ще се повиши интереса им към образователния процес. Ще се стимулират квалифицирани учители за работа в мултикултурна среда чрез споделяне на добри практики за провеждане на занимания на открито. Ще се подобрят постиженията на децата от етническите общности, често отсъстващи от образователния процес. И затова ще се обособят помещенията за работа с деца и родители в ДГ „Теменуга“ – с. Равнец и ДГ „Светулка“ – гр. Българово. Целта на тази поддейност е улесняване на достъпа и засилване на мотивацията на децата с ромски произход за включване в образователния процес, чрез създаване на адаптивна приемна среда в детската градина. Създаването на обстановка, близка до семейната, ще допринесе за осигуряването на качествено образование на децата от уязвими групи и на подходяща среда за отглеждане, възпитание и обучение на деца, като за целта ще бъде обособено помещение за творческа работа, както и кътове за игра на по-малки групи деца, ще бъдат закупени учебни и игрови пособия за децата от целевата група в предучилищна възраст. 175 000.00 1 962.17
Образование и развитие в Община Малко Търново: Създаването на условия за успешна адаптация и пълноценно включване в образователния процес е главната цел на тази дейност. Детска градина "Юрий Гагарин" е единственото детско учебно заведение на територията на гр. Малко Търново, и втората в община Малко Търново е село Звездец - ДГ "Ален мак", която попада в графата на защитените детски заведения в България. Децата, които посещават детските градини са около 25 - 50 на брой на възраст от 2 години до 7. Преобладаващ е броят на децата от ромски произход на многодетни семейства. След направена характеристика на средата се установи, че голяма част от родителите са трайно безработни, неграмотни, неосигурени, издържащи се от детски надбавки. Голяма част от родителската общност и децата са застрашени от отпадане. За децата, които постъпват в детската градина често се налага даряване на неща от първа необходимост като дрехи. За тях е необходима работа с педагози, тъй като уязвимата група е без изградени навици. В тази група се включват и неприсъстващи често деца и съществуват случаи, в които деца отпадат поради заминаването на родителите им в чужбина. Затова застрашените от отпадане групи се нуждаят от подобряване на здравния стасус, наблюдение на здравното и физическо развитие, доразвиване на ефективни модели на интеграция и социално включване, ранно оценяване на индивидуалните потребности с цел да се предложи и осигури адекватна помощ, подкрепа на съвместни изяви и съхраняване на традиции, преодоляване на обучителни трудности и проблеми. Чрез тази дейност застрашените от отпадане ромски групи ще получат подкрепа, ще развиват своя потенциал - емоционален, интелектуален, творчески, социален и физически. В проекта са планирани изграждането на пет основни центрове в двора на детската градина за провеждане на съответните дейности, свързани с организиране и провеждане на основни и допълнители педагогически ситуации по образователно направление, съгласно държавните образователни стандарти. Всеки център ще включва различен брой зони, както следва: в център "Занимания" да включва зона български език и литература, зона математика, зона околен свят. Родителите ще повишат своя капацитет за отглеждане и възпитание на децата, ще получат възможност да придобият познания, да тренират уменията си и да създадат нагласи за отговорно и зряло поведение. Интересна форма на ангажиране на родителите ще бъде двупосочната отговорност между педагогическия екип и семействата. На среща ще се рамкират позициите на възпитателните субекти като взаимни очаквания, права и задължения. Ще се повиши ролята на родителите като основен фактор в социалното, здравословното и емоционално развитие на децата. Ще се насърчи активното социално включване в интеграционния процес както и приемането на идеята, че ценността на образованието е бъдещето за децата им. 340 640.00 0.00
Създаване на стационарен хъб гр.Бургас за предоставяне на комплекс от услуги за образование и грижи в ранна детска възраст: Дейността има за цел да допринесе за социалното включване и ранното детско развитие на деца от ромски произход от кв."Победа", подобряване достъпа до здравни услуги, достъпа им до предучилищно образование, което да осигури равнопоставеното им включване в формалната образователната среда чрез създаването на стационарен хъб, който е пряко свързан с бъдещите мобилни хъбове. Формирането на съществуващото помещение и обособяването на пространството ще допринесе ефективно за грижите на целевата група. В наличното помещение ще работят ангажираните по проекта образователни и здравни медиатори, педагози които ще организират дейности по консултиране на деца и родители, информационни кампания, презентации, дейности, свързани с ангажирането на родителите, дейността на детската градина и подпомагането на образователния процес. Очаква се центъра да създаде подходяща среда за прилагане на устойчиви и комплексни подходи за повишаване качеството на живот на застрашените от отпадане групи, и превенция на социалното изключване и преодоляване на неговите последици. Необходимо е обзавеждане и оборудване. В обособения център за предоставяне на функционални услуги ще бъдат назначени двама педагози и един образователен медиатор от ромски произход. Педагозите ще извършват дейности по обучение, интерактивно образование, помощ по подготовка за учебен процес. Те ще оказват методическа подкрепа на образователния медиатор, проучват целевата група, с която медиаторите ще работят, с оглед планиране, подготовка и успешно планиране на дейностите, планиране и прилагане на адекватни методи, средства и материали за реализация на образователните дейности. Образователния и здравен медиатор ще извършва работа на терен, участие в оценката на потребностите на целевите групи, разпространение на информационни и образователни материали, подпомага педагозите в изпълнение на образователните услуги. Образователните медиатори ще поддържат ежедневен контакт с учителите и извършват посещения, чиито деца не присъстват често в образователния процес или на тези, на които им предстои да бъдат записани в детска градина. Ще бъдат организирани месечни работни срещи с родители на деца и провеждане на разговори, свързани с обучителния процес, възможности за родителска подкрепа и вменяване на отговорност за "активно родителстване". Образователните медиатори ще консултират родителите и подкрепят участието им при реализация на целите на образованието, провеждане на тренинги за успешни и активни родители и "Ангажиране на родителите в живота на детската градина" - форми на участие на семейставата в извънучебни дейности и мероприятия. Родителите ще имат основна роля в активизирането на цялата ромска общност за осъзнаване на необходимостта от образование. Ще се проведат извънкласни форми на работа с децата включвайки се в екскурзии с опознавателна и образователна цел, посещение на музеи в града. Включване на родителите в екскурзиите като придружители, организиране и провеждане на състезания, празнични концерти и викторини, чиято подготовка включва родителите на всички деца. Преди старта на всяка нова учебна година ще се организират кампании "от врата на врата" с цел повишаване на информираността на ромската родителска общност относно ползите от образование, ще бъде организирано мотивационно обучение за родители за изграждане на родителския капацитет. 38 000.00 8 300.85
Създаване на мобилни центрове и закупуване на автомобили за предоставяне на комплекс от услуги за образование и грижи в ранна детска възраст в Община Малко Търново и в Община Бургас: В стуктурата на съществуващите видове услуги на територията на двете общини липсват мобилни услуги, както и услуги и мерки за оценка на риска и работа с рисковите групи, застрашени от социално изключване, преди конкретното проявление на проблемите. От съществено значение за превенцията на социално изключване на цели групи от хора, населяващи териториите на общините, е предприемането на мерки за разработване и разкриване на комплекс от услуги. Те ще включват съвместна работа на различни специалисти с целеви групи. Осигуряването на достъп до услуги и най-вече достъпът до основни и здрвни, образователни и социални услуги е важен инструмент за преодоляване на последиците от бедността и социалното изключване. Това налага нуждата да бъдат създадени Центрове, които да включват всички заинтересовани страни и да се превърнат в място, където да се предоставят комплекс от услуги (образователни, здравни,социални, информационни и др.) чрез информация, помощ и консултации на местната общност. Предоставянето на комплекс от услуги ще съдейства за подобряване качеството на живот на ромската общност и създава условия за тяхното съживяване, като по този начин се създава възможност администрацията да реши редица проблеми, ограничаващи регионалното разграничаване. Създаването на мобилни хъбове и ще допринесе за предотвратяването на риска от бедност и социално изключване от общото население. Община Бургас и Община Малко Търново планират закупуването на 2 броя автомобили, които ще функционират като мобилни хъбове. Проектът акцентира върху потребностите и мерките, които ще бъдат предприети за подобряване на предоставянето на здравни услуги в зоните с ограничен достъп. Необходимостта от закупуването на два броя пътнически микробуси е породено от факта, че в Община Бургас и района на гр. Малко Търново, уязвимите групи са изправени пред значителни предизвикателства за здравето, особено в отдалечените райони и области на концентрация на уязвими групи от населението. Чрез мобилните хъбове ще се подобри достъпа до специализирани медицински дейности за уязвимите групи на населението. 188 000.00 125 128.88
Картографиране на уязвимите семейства с деца от 0 до 6 години в целевите населени места и идентифициране на случаи, по които ЗМ и други специалисти ще фокусират вниманието си: Тази дейност подпомага цялостното изпълнение на проекта като предоставя детайлен преглед на състоянието на целевата група. За изпълнението й ще бъде използвана и разработена методика на Националната мрежа на здравните медиатори. Картографирането ще покрие общо....... семейства/души и ще допринесе за разработването на конкретен план за изпълнение на предвидените в рамките на проекта дейности и услуги. С цел изясняване на ситуацията относно здравния, образователния и др. статус на ромските семейства с деца от 0 до 6 г., рискови фактори и превенцията им, ще се направи картографиране и ще събере база данни за: уязвимите семейства в квартала с деца от 0 до 6 г.; наличие на рискови семейства с повече деца, които живеят в лоши условия; наличие на рискове за децата и семействата; картографиране на деца със сериозни социално значими заболявания и др., които са диагностицирани, но не провеждат лечение; наличие или липса на здравни осигуровки на семействата, достъп до личен лекар, имунизационен статус; доход и заетост и др.Дейността ще стартира още от втория месец на проекта, като за тази цел е важно през първите месеци на проекта да са избрани новите ЗМ, които ще се включат в картографирането. 36 360.00 16 102.90
Засилване ефекта от работата на терен и създаване на капацитет в медиаторите - интервенции за работа на терен и надграждащи обучения за екипите: Екипът на НМЗМ предвижда да работи на терен, на място в трите целеви локации като едновремено извършва както и обучения чрез практика, така и участва в работата на ЗМ, ОМ и подпомага работата им с консултации и решаване на казуси. Предвиждаме от минимум 3 до 5 интервенции във всяко населено място - максимум 15 интервенции (засилени интервенции в първите два, три месеца на проекта; по средата и в края на проекта) всяка интервенция включва: предварителна работа с екипа за установяване на нуждите и анализ; разработване на програма за работа на терен; работа на терен, обучение чрез практика; събиране на казуси, които се решават трудно и няма създадени за тях достъпни услуги - практики за решаването им; анализ на състоянието и оценка на напредъка; предложения за съдържанието на следваща интервенция. В зависимост от нуждите в някои места може да се предвидят повече посещения, а на други по-малко. Целта на дейността е да се създадат местни и устойчиви екипи от социални и здравни професионалисти, ЗМ и ОМ, които заедно да работят при организиране на дейности по проекта. Важно е да се привлекат и външни специалисти, които да се ангажират с работа и след проекта. В рамките на дейността ще се създаде система за събиране на казусите, по които работят ЗМ и ще се анализира напредъка по работата на конкретните казуси чрез създаване на регистър. Екипът ще подпомага разрешаване на казуси, свързани с достъп до услуги чрез насочване, придружаване, наблюдение и др. Целта ни е да достигнем до най-уязвимите семейства с деца от 0 до 6 години и да ги подпомогнем да бъдат включени да получат достъп до нужните услуги в сферите на образование, здравеопазване, социални услуги. Целта е да се създаде екип за работа на местно ниво и да се създаде устойчив механизъм за продължаване работата с най-уязвимите семейства и след проекта. Интервенциите ще се случват на място и ще се провеждат от експерти на НМЗМ. Дейността ще подпомага по-доброто координиране на екипите по места; наблюдение на работа на терен основно на ЗМ и координация на екипите по места; събиране на информация по казуси и препоръки за решаването; подобряване на умения за работа с маргинализирани общности; привличане на местни доброволци от общностите към екипа. Някои от темите на обучение ще бъдат: анализ на ситуацията; определяне на нуждите и планиране на работа с маргинализирани общности; създаване на местни екипи за работа в и с маргинализирани общности; координационен механизъм на местно нива за достигане до най-уязвимите в общността. Надграждащите обучения ще бъдат насочени към усъвършенстване уменията на ЗМ за консултации и работа с бременни жени, както и с жени с малки деца от 0 до 6 години от уязвимите общности. Надграждащите обучения ще са пряко свързани с отговорностите и дейностите, в които ЗМ по проекта са ангажирани пряко; освен теоретичните познания ще се дадат и практически съвети на ЗМ как да организират работата си с целевата група. 42 240.00 33 010.10
Създаване на групи за самопомощ и патронаж в общността: Целта на дейността е да се създаде ценен ресурс в целевите общности - кв. Победа и гр. Българово (община Бургас) и с. Звездец (община Малко Търново), с които ще се работи последователно за повишаване чувствителността и знанията на общностите и по здравни теми в областта на майчиното и детското здраве. Групите за самопомощ ще бъдат създадени от ЗМ и експерти на НМЗМ с опит групова работа и работа с общност. Групите ще се срещнат периодично по предварително изготвени графици и теми за обсъждане. Това е един от основните подходи за работа сред маргинализираните общности. Групите за взаимопомощ са самоуправляващи се структури, чийто членове имат общи интереси и проблеми, предоставят се взаимно емоционално и друга подкрепа, участват доброволно и активно в живота на групата, отдават голямо значение на информираността и знанието и имат силно влияние върху общностите, в които живеят. Обикновено по-будните и активни хора участват в групите и се разчита на тяхното влияние за промяна в общността по въпроси свързани с ранно отпадане от училище, семейно планиране и много други. Работата по създаване и стабилизиране на групата се извършва от опитен експерт в работа с уязвими общности. Членовете на тези групи ще участват в планирането и изпълнението в кампании, както и неформално разпространение на здравна информация. Ще бъде обърнато специално внимание на теми от областта на ранно детско развитие. Предвижда се създаването на най-малко 3 до 5 групи за самопомощ, по вероятно е те да са предимно женски, които ще бъдат моделирани от здравните медиатори по места. Всяка група ще се състои най-малко от 8 члена. Дейността на групите ще бъде оценявана от експерти на НМЗМ. 87 360.00 4 649.58
Обмяна на добри практики: За целите на проекта Община Малко Търново, Община Бургас, Националната мрежа на здравните медиатори и Община Рейкявик ще изпълняват обмяна на добри практики и знания от двете страни, което ще допринесе за изграждането на трайни и градивни взаимоотношения с добавена стойност. Партньорските взаимоотношения между Община Малко Търново, Община Бургас и Община Рейкявик ще включват организирaне и провеждане на 2 обмена на добри практики и знания, един в България (Бургас и Малко Търново) и един в Исландия (град Рейкявик): 1. Първи обмен на опит ще бъде проведен в Рейкявик в началото на дейностите по образование и грижи в ранна детска възраст през 2022 г. По време на този обмен ще се осъществят краткосрочни обучения за персонала, назначен на работа в детските градини в Община Бургас и Община Малко Търново. Пътуването ще има мотивационен ефект за педагозите, които ще имат възможността да се запознаят с добри практики за обучение в мултикултурна среда и иновативни методи за провеждане на занимания на открито в детските градини в Рейкявик. 2. Втори обмен на опит ще бъде проведен в град Бургас и в гр. Малко Търново през 2023, и планираното посещение на (група от 6-8 човека - педагози и експерти) включва презентации и обучения за педагози, при които партньорите от Рейкявик са поканени да споделят добри практики на тема образование и грижи в ранна детска възраст. Посещението ще се осъществи след изпълнението на дейностите по реновиране на дворни пространства и обособяване на помещения, близки до семейната среда в детските градини в Община Бургас и Община Малко Търново. За целия период на проекта, дейностите между Община Малко Търново, Община Бургас и Община Рейкявик, целят консолидиране и разпространение на съществуващите знания за прилагането на добрите практики и ще имат следната структура: 1. Онлайн срещи (посредством MS Teams) или друго подходящо средство) между служителите на младежките центрове и от двете страни-партньори на всеки шест месеца, както и между екипите по управление на проекта. 2. Създаване на взаимни канали в социалните мрежи (Facebook, Twitter, Instagram), постоянно споделяне и актуализиране на информация за предстоящи събития и добри практики. 3. Прессъобщения за напредъка на проекта по веднъж на всеки четири месеца. 4. Мониторинг – изготвяне на ежегодни доклади за наблюдение на напредъка и изпълнените задачи по дейности и измерване на нивото на удовлетворение от партньорските взаимоотношения с партньорите и нивото на доверие между партниращите си организации от страната -бенефициент и страната - донор. 97 000.00 64 594.12
Дейност по информация и публичност: С цел повишаване на прозрачността при изпълнението на проектите, съфинансирани по ФМ на ЕИП 2014- 2021, и повишаване на информираността на широката общественост и медиите, са предвидени мерки за информация и публичност в съответствие с Наръчника за дизайн и комуникация, член 1.7, Глава 3 и Анекс 3 на Регламента за изпълнението на ФМ на ЕИП и Норвегия, както и добрите практики в областта на публичните комуникации и рекламата. Планира се предоставянето на информация за проекта на възможно най-широк кръг заинтересовани страни на международно, национално и местно ниво. Създаването на План за информация и публичност към настоящото проектно предложение цели повишаване на информираността на местно, национално и международно ниво за реализацията на проекта и възможностите, които финансовият механизъм на ЕИП предлага за намаляване на икономическите и социалните различия в ЕИП и укрепване на двустранните отношения между държавите-донори и държавите бенефициенти. Предвиждат се следните мерки: a. Брошури, листовки и информационни материали - 1 бр. b. Интернет сайт - 1 бр, c. Организиране на 3 бр. събития и печатни материали d. Доставка и монтаж на постоянна информ. табела - 2 бр. e. Доставка и монтаж на билборд - 2 бр. Последователността на информационната кампания, включваща всички мерки за осигуряване на информация и публичност , осигурява високото ниво на информираност и публичност и ще спомогне за популяризиране на приноса на на ФМ на ЕИП 2014- 2021. 21 680.00 13 638.00
Одит и непреки разходи: Предвидено е извършването на одит на проекта от лицензиран експерт – одитор. Одитът ще се извърши върху цялостното изпълнение на заложените дейности по проекта. Независимия одитор ще извърши проверка относно законосъобразно и целесъобразно изпълнение на проекта в съответствие с международните одиторски стандарти, при съблюдаване на изискванията на приложимото национално законодателство и съотносимите към него нормативни актове, осигуряващи принципите на прозрачност, устойчивост и добро финансово управление на проекта. Въпросите, предмет на преглед и мнение, ще да бъдат подробно изложени в договор между бенефициента и външния одитор. Основните дейности са следните: - Проверка дали изборът на изпълнители по договорите, чрез които се изпълнява проектът, е проведен в съответствие с изискванията на приложимото законодателство - Проверка дали всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, съгласно изискванията на финансиращата институция и националното законодателство, както и на други актове, определящи допустимост на разходите. - Проверка дали първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични (в оригинал) и валидни (съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават) - Проверка дали всички дейности по съответния проект са надлежно документирани, като всички документи за разходите се съхраняват в съответствие с приложимите изисквания и са на разположение. непреки разходи - 30 000 лв 40 000.00 3 790.15

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.