Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът обединява меки и твърди мерки с цел подобряване на ситуацията на ромското население и подобряване на координацията и диалога между полицията и ромската общност за превенция на радикализацията, насилствения екстремизъм и речта на омразата. 

Стремежът е да бъдат създадени неформални мрежи на национално и регионално ниво за обмен на идеи, знания и добри практики за противодействие на радикализацията, насилствения екстремизъм и да бъдат подкрепени съвместни инициативи с участието на  публични институции и неправителствени организации, работещи с ромските общности. Предвиждат се мерки за подобряване на координацията между Полицията и местните ромски организации, създаване на по-добри условия за мултиетнически диалог и по-добро разбиране на ромските културни ценности. Включено е обучение на полицейски служители за подобряване на техните умения и компетентност за ранно разпознаване на признаци за радикализация в различните ѝ форми, така че да могат да бъдат използвани адекватни превантивни механизми.  Чрез проекта ще бъдат насърчени и предприети по-концентрирани полицейски действия  в различни региони на България с преобладаващо ромско население, за разпознаване на признаци или прояви на радикализация, насилствен екстремизъм и реч на омраза.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1.1. Проучване на потребностите от обучение и пропуските в познанията на националните институции и организации в областта на превенцията на радикализацията, насилствения екстремизъм и речта на омразата.: Дейността е включена в проекта в съответствие с допустимите дейности по Поканата за приемане на проекти предложения, както и съгласно Анекс II към Програмното споразумение, а именно "Проучване на потребностите и пропуските в знанията на националните институции и организации в областта на превенцията на радикализацията, насилствения екстремизъм и речта на омразата и обмен на опит с други държави-членки на ЕС". Анализът показва, че по-нататъшните усилия за превенция в областта на радикализацията, насилствения екстремизъм и речта на омразата, следва да бъдат насочени специално към населението, сред което попадат и ромските общности. В тази връзка, проектът ще бъде фокусиран в райони с преобладаващо ромско население. Целта е да се проучат потребностите от обучение и пропуските в познанията на националните институции и организации, така че след провеждане на обучения, полицейските служители да могат да разпознават по-ефективно ранните признаци и рискови фактори, водещи до радикализация, насилствен екстремизъм и реч на омразата, както и да могат да набележат конкретни мерки за превенция. 18 700.00 0.00
1.2. Обмен на опит с други държави-членки на ЕС: Дейността е включена в проекта в съответствие с допустимите дейности по Поканата за приемане на проекти предложения, както и съгласно Анекс II към Програмното споразумение, а именно "Проучване на потребностите и пропуските в знанията на националните институции и организации в областта на превенцията на радикализацията, насилствения екстремизъм и речта на омразата и обмен на опит с други държави-членки на ЕС". Освен проучване на националния опит, ще бъде проучен и опита на държави-членки на ЕС, като особен интерес представляват Германия, Италия, Франция, Испания, Унгария и Румъния. Ще бъде проучен международния опит относно противодействието и предотвратяването на радикализацията, насилствения екстремизъм и речта на омразата, по специално насочени към ромската общност. Ще бъде проучен също и опита във връзка с осъществяване на координация и диалог между компетентните органи и ромската общност, както и конкретни резултати постигнати в тази област. Също така ще бъде проучен опита на компетентни институции и ползваната от тях методология, учебна програма и учебни материали, при осъществяване на обучения на служители, лектори и т.н., в тази област. 0.00 0.00
2. Адаптиране на материали за обучение, разработване на методология на обучението, учебна програма и наръчник, съгласно специфичните нужди на целевите групи. : Дейността е включена в проекта в съответствие с допустимите дейности по Поканата за приемане на проекти предложения, както и съгласно Анекс II към Програмното споразумение, а именно "Обучения на полицейски служители за превенция и разкриване на радикализъм и полицейска дейност в ромските общности, включително адаптиране на материали за обучение, обучение по методи на полицейска дейност в ромските общости". За обученията на полицейските служители за превенция и разкриване на радикализация, насилствен екстремизъм и речта на омразата, ще бъдат изготвени методология (за провеждане на обучения на обучители), учебна програма и наръчник/практическо помагало за полицейските служители, като ще бъдат използвани резултатите от проучването на националния опит, както и от предоставени учебни материали от посетените държави-членки на ЕС. 40 584.00 2 712.60
3.1 Обучение на полицейски служители за превенция и разкриване на радикализация, насилствен екстремизъм и реч на омразата, по-специално спрямо ромската общност - Обучение на обучители.: Дейността е включена в проекта в съответствие с допустимите дейности по Поканата за приемане на проекти предложения, както и съгласно Анекс II към Програмното споразумение, а именно "Обучения на полицейски служители за превенция и разкриване на радикализъм и полицейска дейност в ромските общности, включително адаптиране на материали за обучение, обучение по методи на полицейска дейност в ромските общности". Дейността е включена в проекта в съответствие с допустимите дейности по Поканата за приемане на проекти предложения, както и съгласно Анекс II към Програмното споразумение, а именно Обучение на полицейски служители от Главна дирекция „Национална полиция“ (ГДНП), Столична дирекция на вътрешните работи (СДВР) и областните дирекции на МВР (ОДМВР) за превенция и разкриване на радикализация, насилствен екстремизъм и реч на омразата, по-специално спрямо ромската общност. За провеждането на дейността се предвижда изхранване и нощувки за 40 експерта, 4 български лектора и 1 организатор, както и по 2 кафе-паузи на ден за 47 участника. Осигурен е вътрешен транспорт за 40 експерта, 4 български лектора и един организатор. Осигурен е хонорар за устен превод за 2 преводачи за 2 дни х 2 семинара. Относно участието на 2 международни лектори е предвидено финансиране на следното: - Хонорари за 2 дни x 2 семинари; - Самолетни билети. Всички по-горе посочени бройки са индикативни. 50 180.97 42 120.49
3.2. Обучение на полицейски служители за превенция и разкриване на радикализация, насилствен екстремизъм и реч на омразата, по-специално спрямо ромската общност.: Дейността е включена в проекта в съответствие с допустимите дейности по Поканата за приемане на проекти предложения, както и съгласно Анекс II към Програмното споразумение, а именно "Обучения на полицейски служители за превенция и разкриване на радикализъм и полицейска дейност в ромските общности, включително адаптиране на материали за обучение, обучение по методи на полицейска дейност в ромските общности". Предвижда се обучение на 240 полицейски служители по превенция и разкриване на радикализация, насилствен екстремизъм и реч на омразата, по-специално спрямо ромската общност с включена практическа част, представяне на конкретни случаи и добри европейски практики. Обучението е за служители, работещи на първа линия с цел подобряване на техните умения и компетентност за разпознаване на ранни признаци на радикализация в различните му форми, така че да могат да бъдат използвани адекватни механизми за превенция и бърза реакция. Целта е да има по-концентрирана полицейска дейност, особено в ромските общности в различни региони на България, с интензивно и не толкова интензивно компактно ромско население като цяло, но където са били разпознати признаци или поведение на радикализация, насилствен екстремизъм и реч на омразата. Също така, обучените обучители ще участват в обучението на полицейски служители от ГДНП, СДВР и ОДМВР с теми, засягащи превенция и разкриване на радикализация, насилствен екстремизъм и реч на омразата, по-специално спрямо ромската общност. За провеждането на дейността се предвижда изхранване и нощувки за 40 експерта, 4 български лектора, 2 обучители и 1 организатор, както и по 2 кафе-паузи на ден за 47 участника. Осигурен е вътрешен транспорт за 40 експерта, 4 български лектора и един организатор. Всички по-горе посочени бройки са индикативни. 105 357.88 0.00
4. Подобряване условията за прием на граждани в райони с преобладаващо ромско население.: Дейността е включена в проекта в съответствие с допустимите дейности по Поканата за приемане на проекти предложения, както и съгласно Анекс II към Програмното споразумение. Дейността включва ремонт и оборудване на съществуващи приемни за граждани или изграждането на мобилни приемни (където няма подходящи такива) в райони с компактно ромско население на територията на СДВР и областните дирекции на МВР - Видин, Бургас, Варна, Стара Загора, Монтана, Сливен, Пловдив, Пазарджик, Ямбол. По този начин представителите на ромските общности ще бъдат изслушвани и приети в среда, която ще позволи едно по-добро и по-ефективно обработване на техните сигнали. Чрез ремонт на тези помещения или изграждането на мобилни такива, ще се подобри координацията и диалога между полицията и ромската общност за превенция и разкриване на радикализация, насилствен екстремизъм и реч на омразата, по-специално спрямо ромската общност. Ще се извърши проучване за наличието на действащи приемни, в райони с компактно ромско население. При липса на подходящи такива помещения в тези райони ще бъде извършено проучване за предоставянето на подходящи терени от съответните общини за изграждането на мобилни приемни, за граждани, които ще бъдат по образец на изградената и функционираща в момента полицейска мобилна приемна в Асеновград. Предвид мобилността на ромските общности и преселяването им в различни части на страната, мобилната приемна е подходяща за целта, предвид че е премествема конструкция и може да бъде монтирана по целесъобразност на друго място с концентрация на ромско население. Предвижда се примерно типово компютърно и офис оборудване, съгласно приложение №3 от проекта. СМР на съществуващи приемни/изграждане на мобилни такива и оборудването им бъде извършено съгласно ЗОП от СДВР и всяко ОДМВР в страната - партньори по проекта, в съответствие с разработения План за външно възлагане. С оглед на факта че проектът, като предварително дефиниран, бе разработен и предоставен на Програмния оператор през 2017 г. и отчитайки настъпилите промени в необходимостта от ремонтиране на вече предвидените (като брой и разпределение) помещения за прием на граждани: - На места, където е бил необходим спешен ремонт, както и при наличието на средства от бюджета на съответното ОДМВР или община, такъв ремонт е извършен; - На други места, където ОДМВР не разполага с помещения, са направени постъпки към общината, но поради липсата на подходящи такива, е получен отказ. Поради тези причини, в процеса на разработване на фактическото проектно предложение към настоящия момент, бе отправено запитване до компетентните ОДМВР, за предоставяне на актуална информация за наличната материална база. В резултат от променените обстоятелства, при липсата на възможност за обособяване на помещения в сградите на ОДМВР или община, но при належаща необходимост от такива приемни в райони с преобладаващо ромско население, е обмислен варианта за използване на общински терени за поставяне на мобилни такива. Проведена е кореспонденция за предоставяне на документите, гарантиращи използването на терените за целите на проекта както по време на, така и след изтичане периода на изпълнението му – за минимум 10-годишен период. 610 778.37 138 527.30
5.1. Провеждане на информационни и разяснителни кампании в различни райони в страната с преобладаващо ромско население за повишаване на осведомеността относно радикализация, насилствен екстремизъм, реч на омразата.: Дейността е включена в проекта в съответствие с допустимите дейности по Поканата за приемане на проекти предложения, както и съгласно Анекс II към Програмното споразумение, а именно "Укрепване на сътрудничеството между полицията и ромското население чрез национални информационни и разяснителни кампании, изработване на лекционни материали, участие на различни местни лидери/медиатори, организиране на срещи и лекции с деца и техните родители за преодоляване на антиромските стереотипи и дискриминация, съвместни инициативи на Държавната агенция за закрила на детето и полицията в училищата". Ще бъдат организирани и проведени информационни кампании чрез изработване на видеоклип с послание, свързано с превенция на радикализацията, насилствения екстремизъм и речта на омразата, като ще бъде излъчен в 10 местни телевизии в райони с преобладаващо ромско население с цел подобряване на диалога между полицията и ромските общности, повишаване на доверието към дейността на полицията. 181 021.90 29 750.00
5.2. Организиране и провеждане на съвместни местни форуми с деца и техните родители за преодоляване на антиромските стереотипи и дискриминация.: Дейността е включена в проекта в съответствие с допустимите дейности по Поканата за приемане на проекти предложения, както и съгласно Анекс II към Програмното споразумение, а именно "Укрепване на сътрудничеството между полицията и ромското население чрез национални информационни и разяснителни кампании, изработване на лекционни материали, участие на различни местни лидери/медиатори, организиране на срещи и лекции с деца и техните родители за преодоляване на антиромските стереотипи и дискриминация, съвместни инициативи на Държавната агенция за закрила на детето и полицията в училищата". Ще бъдат организирани и проведени не по-малко от 10 местни форуми между деца с техните родители в райони с преобладаващо ромско население и представители на полицията, съвместно с участието на представители на регионалните инспекторати по образование, органите за закрила на детето на местно ниво, местни лидери/медиатори, представители на религиозните общности и представители от НПО за подобряване на диалога между институциите и ромските общности, преодоляване на антиромските стереотипи, дискриминацията и речта на омразата. За провеждане на дейността е предвидено наем на техническо оборудване и озвучителна техника за 10 срещи за изнасяне на лекции пред деца и родители за 10 дни, както и кетъринг и кафе-паузи за 250 участника х 10 срещи. Ще бъдат изработени тениски и шапки - по 250 броя х 10 кампании. Предвиден е дизайн, предпечат и печат на информационни материали - общо 10 000 брошури/дипляни. Всички по-горе посочени бройки са индикативни. 93 560.00 53 856.00
6. Организиране на състезание за най-добро ученическо есе на тема: „Не“ на различията, „Да“ на толерантността и интеграцията.“: Дейността е включена в проекта в съответствие с допустимите дейности по Поканата за приемане на проекти предложения, както и съгласно Анекс II към Програмното споразумение, а именно "Укрепване на сътрудничеството между полицията и ромското население чрез национални информационни и разяснителни кампании, изработване на лекционни материали, участие на различни местни лидери/медиатори, организиране на срещи и лекции с деца и техните родители за преодоляване на антиромските стереотипи и дискриминация, съвместни инициативи на Държавната агенция за закрила на детето и полицията в училищата". С цел популяризиране на инициативата за превенция на дискриминацията и речта на омразата, за подобряване на толерантността и мултикултурния диалог в училищата, в които учат деца от ромски произход ще бъде организирано и проведено състезание за най-добро ученическо есе на тема: „Не“ на различията, „Да“ на толерантността и интеграцията. Осигуряват се подаръци и предметни награди за учениците, участвали в състезанието за най-добро ученическо есе на тема "Не на различията, да на толерантността и интеграцията" - 6 бр. лаптопи, 14 бр. таблети и 63 бр. USB. Осигурява се зала и техническо оборудване, кетъринг и кафе-паузи за индикативно 250 участници. 17 238.00 0.00
7. Управление на проекта: Дейността е включена в проекта в съответствие с допустимите дейности по Поканата за приемане на проекти предложения, както и съгласно Анекс II към Програмното споразумение. Дейността включва: Осигуряване на мерки и конкретни задачи, фокусирани към доброто управление, изпълнение, контрол и отчетност по проекта; Сформиране на екип, който осъществява цялостното изпълнение на проекта; Създаване на условия и организация за изпълнението на дейностите; Изготвяне на междинни, годишен и окончателни доклади; Осъществяване на контактите с външни за ГДНП-МВР организации във връзка с изпълнение на дейностите; Осъществяване на кореспонденция с Програмния оператор(ПО/ДМПМВР); Непрекъснат контрол с цел постигане на резултатите от дейностите и спазване на приложимото национално законодателство при изпълнението на проекта; Изготвяне на доклади от проведените дейности, междинните и окончателните финансови отчети. Дейността ще стартира с детайлно разпределение на задачите и функциите на всеки член от екипа на проекта и отговорността на всеки по конкретните дейности, за целта на което ще бъде проведена среща на екипа в работен порядък. Дейността по Управление на проекта включва и участие в месечни срещи за отчитане напредъка по проекта, организирани от ПО (в случай че има такива), както и организиране на месечни работни срещи на екипа по проекта.Основните служители, включени в екипите на проектите се подбират в зависимост от предмета на проекта и своите компетенции и професионални задължения. 87 551.84 52 724.70
8.1. Информация и публичност: Дейността е включена в проекта в съответствие с допустимите дейности по Поканата за приемане на проекти предложения, както и съгласно Анекс II към Програмното споразумение. Целта на дейността е информирането на целевата група и широката общественост за реализирането на проекта и за финансовата подкрепа от страна на НФМ. Дейността кореспондира със заложените в част "Допълнителна информация" от настоящия проект, мерки за изпълнение на изискванията за информираност и публичност и приложения Комуникационен план. За целите на информационните кампании ще бъдат разработени и отпечатани индикативно 1500 брошури - по 500 бр. за всяка кампания. Включена е доставка на индикативно 394 бр. обучителни материали ( химикалки, тефтер и USB флаш-мемори и други), свързани с провеждането на обученията и осигуряване на публичност на безвъзмездната финансова помощ в рамките на НФМ 2014-2021; - логото на НФМ ще бъде поставено върху всички документи и публикации; - на интернет страницата на ГДНП ще бъде публикувана информация относно реализирането на проекта, както и ще бъде разработен самостоятелен сайт на проекта; -на местата с извършващи се дейности по подобряване приема на граждани ще бъдат поставени информационни табели; - ще бъдат проведени 3 информационни кампании - в началото, по време на изпълнението и в края на проекта. За провеждане на дейността са предвидени индикативно 175 броя материали за публичност по проекта в т.ч. раница за лаптоп, тефтери, химикалки и USB флаш мемори, зарядни за мобилен телефон, ключодържатели и др. маркирани с логото на проекта и НФМ. 35 919.11 26 387.64
8.2. Информация и публичност - Проучване на общественото мнение сред населението от ромски произход, за определяне доверието в полицията (на два етапа - в началото и в края на проекта) : Дейността е включена в проекта в съответствие с допустимите дейности по Поканата за приемане на проекти предложения, както и съгласно Анекс II към Програмното споразумение. В началото и в края на проекта ще бъдат проведени анкетни проучвания с цел проучване на общественото мнение сред населението от ромски произход. Проведените анкети ще послужат за определяне доверието в полицията, като анализът на придобитите чрез тях данни ще бъде извършен от външни за МВР експерти съгласно Плана за външно възлагане. Обобщените резултати от двете анкетни проучвания ще послужат за измерване нивото на постигане на проектните цели. 17 820.00 8 910.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.