Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Изпълнението на проекта „Община Елена с грижа и подкрепа за независим живот“ в рамките на процедурата „Независим живот” в община Елена  ще даде възможност да се  надградят  постигнатите добри резултати по схема „Алтернативи“, ОПРЧР 2007-2013, чрез предоставяне на  по-широк обхват и спектър на дейностите в посока предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги. 	
Населението на община Елена е застаряващо. Основните проблеми на хората над 65 години, които са в частична или пълна невъзможност, да се самообслужват в къщи, най- често поради здравословни проблеми и обикновено самотно живеещи е невъзможността да организират самостоятелно бита и ежедневните си дейности, както и липса на социални контакти.  
 Настоящото проектно предложение цели да се подобри достъпа до социални и здравни услуги и постигане на независимост и социална интеграция за възрастните и хора с увреждания. Постигнатите положителни резултати мотивират  община Елена да търси възможност за надграждане  и  разширяване спектъра от  социални и здравни услуги, чрез които  да се  подобри   качеството на живот на хората от уязвимите групи и /или техните семейства. Проекта  насърчава равните възможности на уязвимите групи, като се  разшири обема и целенасочеността на социалните услуги предоставяни в общността.  Целевата група са хора с увреждания и техните семейства, хора над 65 години с ограничения или в невъзможност за самообслужване. 
По проекта ще бъде изграден  Център за почасово предоставяне на социални и здравни  услуги  в домашна среда. За предоставянето на тези услуги ще бъдат назначени домашни помощници, лични асистенти, медицинска сестра, които ще обгрижват целевата група. Община Елена гарантира предоставянето на услугите в домашна среда за срок не по - малко от 6 месеца, след окончателно приключване на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта.: Със заповед на Кмета на общината ще бъде сформиран екип за управление на проекта. Екипа ще се състои от ръководител, счетоводител и технически сътрудник - личен състав и ТРЗ. Ръководителят отговаря за всички дейности по реализирането на проекта в общината, разпределя задачите и следи за тяхното изпълнение. Той организира, ръководи, отчита и контролира изпълнението на проекта в общината. Негово задължение ще е да координира дейността на новосформирания Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги. Ръководителят осъществява контакти с органи и институции имащи отношения към изпълнението на проекта. Отговаря за контрола и предоставянето на услугите, контролира изпълнението на сключените договори по изпълнението на проекта. Отговаря за предоставянето на достъп на представители на управляващия/договарящия орган и одитиращите и контролни органи до всички документи и информация по проекта. Счетоводителят отговаря за финансовото изпълнение и отчитане на проекта. Извършва навременно и точно осчетоводяване на разходнооправдателните документи и отговаря за правилното отчитане на разходите по бюджетни пера, съгласно бюджета на проекта. Следи стриктно за финансовата дисциплина, изготвя всички необходими документи относно възнагражденията по проекта. Изготвя и подава необходимата информация в НАП, НОИ и др. институции в законноустановените срокове и съгласно Българското законодателство. Техническия сътрудник - личен състав и ТРЗ ще подпомага дейността на ръководителя и счетоводителя по проекта при изпълнение на проектните дейности. Ще подпомага счетоводителя при: изготвяне на ведомостите за заплати на личните асистенти, домашните помощници и медицинската сестра; изготвяне на трудови договори, допълнителни споразумения, заповеди за отпуски и др. документи, касаещи трудовия процес. Ще води регистър на болничните листове, ще следи за спазването на графика за отпуските и ще подпомага техническото изпълнение и финансовото отчитане на дейностите по проекта. Ще се провеждат ежемесечно екипни срещи за разпределение на отговорностите и задачите между членовете на екипа, ще се извършва мониторинг на услугите, ще участват в популяризирането на проекта на местно и регионално ниво, като работят активно с местните институции и медии. 25 038.09 20 253.57
Текущ ремонт, обзавеждане и оборудване на Център за предоставяне на почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи интегрирани междусекторни услуги: За обособяването на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги ще бъде извършен текущ ремонт на три помещения и санитарен възел, в сграда публична общинска собственост, съгласно Акт № 98/04.01.1997 г., намираща се в град Елена ул. "Й. Й. Брадати" № 36. Сградата се намира в административния център в град Елена, УПИ ХIII "За ОСО", квартал 55 по плана на град Елена с площ от 525 кв. м., заедно с построените в него сграда на два етажа с РЗП 764 кв. м. с мазе от 24 кв. м. и сграда на един етаж със ЗП 100 кв. м. Трите помещения се нуждаят от текущ ремонт, тъй като те са били неизползваеми , а сградата е построена през 1954 г. В настоящия момент и в това състояние сградата е непригодна за функциониране. Същата се намира в близост до централна градска част, лесно достъпна за хора в неравностойно положение. Пред самата сграда има парково пространство, с което ще се осигури безпрепятствения достъп на целевата група до нея. Около сградата има зелена площ, в която е направен кът за отдих. За ефективното функциониране на Центъра трите помещения следва да се обособят като: стая за управленския персонал, стая за домашните помощници, медицинската сестра и психолога и стая за обучения на персонала, която ще се ползва и за обучение на персонала, групови супервизии, мотивационна и психологическа подкрепа. След приключването на ремонта помещенията ще бъдат обзаведени и оборудвани, тъй като в момента липсва обзавеждане. За нормалното протичане на работния процес на персонала в Центъра е необходимо те да бъдат обезпечени с материално-техническо оборудване. Стаята за управленския персонал се предвижда да се обзаведе с едно бюро, 1 офис стол, 1 шкаф към бюрото, 1 брой контейнер за компютър, 1 шкаф тип секция 1 лаптоп и 1 мултифункционално устройство. Мултифункционалното устройство ще се използва от всички работещи в Центъра. Същото е необходимо поради големия обем на документация , свързана с дейността и отчетността на проекта. Не се предвижда да се закупят други подобни устройства, тъй като всички компютри ще бъдат свързани с мултифункционалното устройство. Стаята за домашните помощници, медицинската сестра и психолога се предвижда да се обзаведе с 1 бюро, 1 контейнер за компютър, 1 офис стол, 1 шкаф към бюрото, 2 шкафа тип секция, 2 посетителски стола, 1 компютърна конфигурация. Стаята предвидена за обучението на персонала, супервизиите, мотивационната и психологическа подкрепа ще се обзаведе с 1 заседателна маса, 18 посетителски стола, 2 шкафа тип секция и 1 гардероб с врати. Помещенията ще се отопляват с климатици. 21 476.40 19 357.74
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващи и създаване на нови Центрове за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги -назначаване на координатор : Обособения център ще предоставя нова услуга в общността - помощ в ежедневието на лица с увреждания и самотни възрастни хора над 65 години с цел подпомагане тяхната социална адаптация. Чрез този иновативен за община Елена подход ще се даде възможност за извеждане на услугата "Личен асистент" от тесен семеен кръг на лицата с увреждания и лицата над 65 години, чрез осигуряване на реални възможности на членовете на семейството да бъдат ангажирани с предоставяне на услуги за техните близки за трудова реализация. В Центъра ще бъдат предложени услуги за комплексно задоволяване на потребностите на целевата група чрез управление и планиране на услугите за всеки конкретен потребител в условията на единна организация, разполагаща с достатъчен управленски и професионален ресурс. В Центъра ще бъдат предоставени почасова грижа на целевата група, за преодоляване на затрудненията, които имат в обслужването си. Ще се предоставят услуги за лична помощ, социална подкрепа и здравни грижи. За нуждите на Центъра ще бъде назначен координатор, които ще отговаря и координира за качественото предоставяните социални и здравни услуги. 20 164.02 32 753.51
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващи и създаване на нови Центрове за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги-подбор персонал и потребители: За адекватното задоволяване на нуждите на целевата група от втория месец на стартиране на проекта, ще започне работа персонала към Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, състоящ се от медицинска сестра, 7 домашни помощници и 53 лични асистенти. Работните места ще бъдат обявени на сайта на общината. След това ще бъдат приети и разгледани документите на кандидатите за работа към Центъра. Ще бъде проведено интервю с тях и изготвено класиране на най-подходящите лица, съгласно разработени от екипа за управление на проекта процедури. Ще бъдат включени потребители за ползване на услуги в домашна среда. Медицинската сестра ще организира, координира и отговаря за качеството на здравните грижи в Центъра, назначена на трудов договор на 8 часа. По изготвен график ще посещава домовете на потребителите на услугите , ще взаимодейства с личните лекари на потребителите по проекта, и ще изпълнява и други дейности, свързани с длъжността, възложени й от управителя на Центъра. Предвиденото медицинско лице, което ще оказва здравна консултация на потребителите ще осъществява посещения по домовете им с лично МПС. Домашните помощници се бъдат назначени на трудов договор на 8 часа. Предвижда се един домашен помощник да обслужва по график лица, които поради различни причини от здравословен характер не са в състояние сами да организират бита си и да поддържат хигиената в домовете си. Един домашен помощник предоставящ услуги по проекта ще обслужва 4 лица. Като се предвижда домашните помощници да обгрижват общо 56 лица по график. Личните асистенти ще осъществяват полагането на постоянни грижи за дете или възрастен с трайно увреждане или тежко болен, за задоволяване на ежедневните им потребности в рамките на 4 часов работен ден. В дейността си се водят от специфичните потребностите на потребителите на база изготвени индивидуални планове за подобряване качеството на живот на потребителите. Едни и същи лица представители на целевата група, няма да получават услугата "Личен асистент" и "Домашен помощник" едновременно, с цел да бъдат обхванати по-голяма част от хората, които се нуждаят от подкрепа. Потребителите желаещи да ползват услугите подават заявление до кмета на общината, за ползване на услугите в Центъра. След приемането на заявленията ще се извърши оценка на потребностите от управителя на Центъра. Оценката на потребностите ще се извърши съгласно утвърдена Методика. От изготвените оценки на кандидат-потребителите, които ще бъдат извършени от управителя на Центъра, ще е видно кой от кандидатите е в тежко състояние, живее сам в отдалечен район или махала, няма никакви близки, има някакви специфични потребности и по преценка на комисия определена със заповед на Кмета, ще бъде одобрен за ползване на услуги в общността и в домашна среда. В резултат на извършената оценка управленския екип на Центъра ще изготви индивидуални планове за всеки потребител, съгласуван с него. Предвижданата дейност ще бъде с продължителност от 18 месеца, съгласно изискването в насоките за кандидатстване по процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, като се дава възможност на хората с увреждания да избират желания и необходим асистент, което ще им вдъхне увереност и контрол на средата. Всеки човек с увреждане съобразно нуждите си ще може да ползва различни услуги според необходимостта и вида помощ. Целта е да се осигури на представителите на целевата група достъп до дългосрочна здравно-социална грижа. След сключване на договор за ползване на услугите ще се разработи график за предоставяне на социалната услуга - домашен помощник. На потребителите на услугите ще се оказва психологическа подкрепа, от наетия по проекта психолог. За функционирането на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда да предвидени режийни разходи за ел. енергия, телефон и др., като и разходи за материали и консумативи необходими за управлението на услугите. 401 645.29 384 084.12
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Преди да започнат предоставянето на услугата одобрените кандидати, които не са преминали идентични обучения за предоставяне на услугите личен асистент и домашен помощник, по схеми финансирани по ОПРЧР 2007-2013г. (операция "Алтернативи", схема"Помощ в дома") и/или други програми и проекти, независимо от източника на финансиране , преминават въвеждащо обучение. Обучението ще се извърши при спазване изискванията на Методиката за предоставяне на услугите в общността "Личен асистент" и "Домашен помощник". В периода на предоставяне на услугите всички назначени лица преминават поддържащо обучение. Предвидено е едно въвеждащо/начално обучение на лицата преминали подбора и одобрени за домашни помощници и лични асистенти, както и надграждащо/ поддържащо, което ще се организира по аналогичен на въвеждащото обучение начин. Целта на въвеждащото обучение е да се формират професионални компетентности на кандидатите за домашни помощници и лични асистенти, като им се предложат по-общи теоретични познания за социалните услуги в общността и методите за тяхното приложение в пряката работа с лица в неравностойно социално положение. Да се подобри качеството и разнообразието на предлаганите социални услуги. Избраният персонал получава знания, необходими за удовлетворяване на основните потребности на хората с трайни увреждания - ползва тели на услугите в Центъра. Да се повиши тяхната компетентност, свързани с изготвянето и изпълнението на индивидуалните планове на потребителите на услугите. Дейността ще бъде извършена от сертифицирана фирма, притежаваща професионален опит в социалната работа. Фирмата ще предостави за съгласуване разработена обучителна програма, изготвена в съответствие с базисните изисквания за предоставяне на социални услуги в общността. Един обучител може да провежда повече от едно обучение. обучаваща организации. Фирмата ще има ангажимент да подсигури всички необходими информационни материали за провежданите обучения. За отчетност на всяко проведено обучение се попълва присъствена форма, за обучение на одобрените кандидати за лични асистенти и домашни помощници, в която са положени техните подписи. На всеки обучен кандидат фирмата се задължава да издаде удостоверение за преминатото обучение. Общината, като бенефициент се ангажира да предостави зала за провеждане на обученията. 1 920.00 2 036.00
Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала предоставящ социални услуги: Супервизията на личните асистенти, домашните помощници и медицинската сестра ще осигури достъп до ефективни форми за координиране на действията, насочване към по-добри решения, допитване до професионален авторитет при затруднения, осмисляне и развитие на опита. Във връзка с предотвратяването и преодоляването на стреса, методическите затруднения в работата, супервизията ще обхваща и предоставя на съпътстващите специалисти подкрепа, обратна връзка, контрол и съвети. Професиите на домашния помощник, личния асистент и медицинската сестра са в значителна степен емоционално натоварени. В подобни условия потребностите от супервизии произтичат от нуждата на съпътстващите специалисти да бъдат насочвани и подпомагани в планирането и реализирането на услугите, да разчитат на разбиране и емоционална подкрепа в трудни професионални ситуации, да получават компетентни мнения относно своята дейност, да обогатяват своите професионални умения и квалификация, чрез осмисляне, обсъждане със супервизора и систематизиране на придобивания при практикуването опит. Чрез супервизиите медицинската сестра, домашните помощници и личните асистенти ще имат възможност да получат информация и запознаване с различни гледни точки, възможност за изразяване на различни чувства, помощ за преодоляване на емоционалното натоварване в работата. Това ще гарантира, че те няма да бъдат оставени сами с възникналите в процеса на работа проблеми, а ще получават периодична грижа, заинтересованост и съвет в процеса на изпълнение на задълженията им. Предвижда се в периода на предоставяне на услугата да бъдат проведени две супервизии. Те ще бъдат реализирани от фирма, която притежава нужната квалификация за извършването им. Супервизиите ще бъдат съобразени със служебната ангажираност на персонала предоставящ услугите. 1 440.00 4 479.47
Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услуги, според тяхната индивидуална потребност: Работата на психолога ще е свързана с конкретните потребности на всеки един от потребителите на услугите, а при необходимост ще работи и с домашните помощници и личните асистенти, с цел подобряване качеството на услугите. За да не се допуска влошаване на психическото състояние на потребителите на услугите, които са самотноживеещи хора или са с трайни увреждания е необходима подкрепа от специалист - психолог. Психологичната помощ може да бъде различна, в зависимост от нуждите на болния. Срещата с психолог ще помогне на потребителите да преодолеят липсата на интерес към каквото и да било, както и ще им даде възможност да споделят болките и страховете си. Ще спомогне за преодоляване на враждебността, а с това и ще се подобри отношението към работещите с тях.. При работата с психолога, на потребителите може да се внуши, че неговият личен асистент/домашен помощник е загрижен за подобряване на състоянието му. При необходимост психологическа дейност може да се извършва и с персонала с цел подобряване взаимоотношенията потребител - личен асистенти, домашен помощник или медицинска сестра. 8 497.44 2 673.74
Дейности по информираност и публичност: За изпълнение на дейността по информираности и публичност община Елена като бенефициент ще спазва указанията дадени в единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Бенефициента ще информира обществеността за получената от фонда подкрепа като публикува на уеб сайта информация съдържаща кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС. Предвиждат се дейности за осигуряване на публичност и разпространение на информация през целия период на проекта, което гарантира широка обществена информираност. Във връзка с реализирането на проекта ще бъдат организирани две конференции - една при стартиране на проекта и една заключителна. Предвижда се да бъдат публикувани 3 броя обяви в местна и/или регионална медия: при одобряване на проектното предложение, в средата на периода с цел информираност на обществеността за изпълнените дейности и напредъка по проекта и след приключването на проекта, с цел отчитане на постигнатите резултати. Ще бъде поставена информационна табела на сградата, където се намира Център за предоставяне на почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи интегрирани междусекторни услуги. Тя ще бъде изготвена в съответствие с техническите характеристики приети от Европейската комисия като посочва наименованието и основното предназначение на проекта. В съответствие с изискванията ще се изготвят брошури, които ще съдържат кратка информация за проекта, свързана с неговите цели, дейности и резултати. 2 268.00 1 981.38

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.