Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

С настоящия проект се цели комплексна интервенция в 20 жилищни сгради в град Мездра, от които 19 многофамилни и една еднофамилна жилищна сграда . В голямата си част сградите на 2-eтажни и 3-етажни  изпълнени със стомано-бетонни плочи. Ограждащите елементи на повечето от тях са иззидани с единични плътни тухли. Покривите на сградите са дървено скатни. Сградният фонд е на повече от 30 години. Наблюдават се частични мерки по обновление на обектите, като сменена дограма на някои от фасадите, положена изолация от 5 см по външната си повърхност. Видът на отоплението в сградите се реализира с индивидуални газови котели, с електричество и с печки на дърва.  От извършения енергиен анализ се установи потенциал за намаляване на разхода на енергия. Причина за това са топлинни загуби през ограждащите елементи. В момента на обследването почти всички сгради попадат в енергиен клас "G". Установен е потенциал за намаляване на действително необходимите разходи за отопление и охлаждане средно с около 50 % за сграда. Предвиден е пакет от 3 енергийно-спестовни мерки за всяка сграда. По този начин ще се постигне най-голям икономически ефект, като необходимите инвестиции за въвеждане на енергоспестяващите мерки са със среден общ срок на откупуване – 10 години. След прилагането на мерките сградите ще преминат в енергиен клас "С" с устойчиво потребление на енергийни носители.
Съгласно ОПРР 2014- 2020 и Насоките за кандидатстване по процедура BG16RFOP001-2.001 проектът е насочен към изпълнение на тематична цел 4 "Подпомагане на преминаването към нисковъглеродна икономика във всички сектори", съгласно Общия Регламент 1303/2013.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проектното предложение: Предвид размера на обектите, които ще бъдат предмет на интервенция на настоящия проект, организацията и управлението на проекта ще се осъществяват от екип за управление (ЕУ), включващ 3 експерта: ръководител, счетоводител и експерт "Контрол на договори и нередности". Всички експерти са с висше образование и компетенции в областта на управлението и отчитането на инфраструктурни проекти. Функционирането на екипа ще гарантира устойчивото и качествено изпълнение на проекта, организацията и провеждането на процедури за избор на изпълнители, докладването и отчитането на дейностите по проекта, осъществяването на мониторинг и контрол, финансово управление на проекта и документо-оборота. Автобиографията на предварително избрания ръководител на проекта е приложена към проектната документация. Цялостното изпълнение на проекта ще бъде подпомагано от външен изпълнител (физическо лице)- част от ЕУ, изборът на който се осъществява съгласно съответните законови нормативни актове. 12 820.00 9 249.49
Инженерингова дейност по изпълнение на инфраструктурния проект: В резултат от инженеринговата дейност за 20 - те обекта, включени в проекта, Община Мездра ще получи пълна техническа документация - работни проекти за всеки един обект, с приложени обяснителни записки, КСС, Анализи на цените, становища на главен архитект, разрешителни за строеж, протоколи на ОЕСУТ, скици, схеми, становища: Предвижда се: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за всяка от сградите в отделните обследвания за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградите обект на интервенция по настоящето проектно предложение, съгласно Техническите паспорти на сградите част Б "Мерки за поддържане на строежи и срокове за извършване на ремонти", т.2 "Необходими мерки за поддържане безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"; - изпълнение на мерки, свързани с подобряване на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за хората с увреждания ; Разходите за дейности, които не са свързани с конструктивно възстановяване/усилване, но са предписани като задължителни в техническите обследвания (Техническите паспорти) на многофамилните жилищни сгради, ще бъдат финансирани със собствени средства на бенефициента. В настоящето проектно предложение не са включени задължителни мерки от техническото и енергийното обследване, които не са енергоспестяващи и свързани с конструктивно укрепване и достъпна среда. 644 244.83 757 551.67
Изготвяне на доклади за съответствие на инвестиционните проекти: Оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвен като комплексен доклад от лицензирана фирма-консултант /независим строителен надзор/ 3 067.83 1 920.00
Осъществяване на строителен надзор на инфраструктурния проект: Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на обектите , съобразно одобрените инвестиционни проекти и нормативните изисквания (ЗУТ), спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обекта за въвеждане в експлоатация. 27 610.49 8 760.00
Дейности по въвеждане на обектите в експлоатация: Сформирана комисия със заповед по смисъла на ЗУТ с представители на Възложителя и строителния надзор, ще извършат необходимите административни и процедурни действие за подготвката и рапзисването на документите по ЗУТ за въвеждането на сградата в експлоатация 4 400.00 0.00
Дейности по публичност и информация: Проектът предвижда изпълнение на комплекс от мерки, съгласно Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност. Мерките включват: 1. Организиране и провеждане на информационни събития – в рамките на проекта ще бъдат организирани 2 броя информационни събития за популяризиране на проекта сред местната общност с участието на регионални и местни медии, както следва:  Начална конференция - официален старт на проекта - пресконференция за представяне на проекта; Финална конференция - откриване на ремонтираните сгради и официално представяне на постигнатите резултати и ефекти - външно изпълнение; 2. Публикации в местни издания - 2 бр. публикации в местни издания за напредъка на проекта - външно изпълнение; 3. Изработка и поставяне на постоянни обяснителни табели – 20 бр. постоянни табели- външно изпълнение; 4. Подготовка и отпечатване на информационни брошури за проекта - 200 бр. Листовките ще бъдат в размер А4, пълноцветни, двустранни, и ще съдържат информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, снимки. На заглавната страница на брошурата ще се съдържа: логото на ЕФРР; логото на Оперативната Програмата; името на проекта; изречението “Този документ е създаден в рамките на проект „.......................”, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на публикацията се носи от наименование на Бенефициента и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган на ОПРР 2014-2020 г.” Изготвяне на съобщение, съдържащо описание на проекта, неговите основни цели и резултати, открояване на помощта, получена от Европейския съюз- външно изпълнение; 5. При реализирането на проекта, посредством своята електронна страница, Община Мездра , ще информира обществеността за получената подкрепа като публикува кратко описание на проекта, включително и неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от Европейския съюз - собствено изпълнение 6 927.87 3 060.00
Извършване на външен одит на инфраструктурния проект: Одитът на проекта ще бъде извършен от лицензиран експерт-счетоводител, като докладът за одит ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. Докладът ще бъде изготвен съгласно договора за безвъзмездна помощ, изискванията на националното одиторско законодателство (Закона за независимия финансов одит, Международните одиторски стандарти и Международните стандарти за свързани по съдържание услуги, и по-специално – на МСССУ № 4400). Одиторската проверка, която одиторът ще извърши, ще бъде осъществена при спазване на нормативно определените срокове и ще включва извършването на процедури за проверка на достоверността на представената във финансовия отчет информация чрез наличие на релевантни първични документи; спазването на принципите на счетоводството; ефективния контрол по отношение на отчетността; съответствието между финансовия отчет и техническия доклад за изпълнение на проекта; целевото и правомерно разходване на средствата по проекта 6 997.15 4 440.00
"Провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки": Eкипът за управление по проекта ще изготви документация за избор на изпълнители по планираните за външно възлагане дейности по проекта. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.