Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към повишаване на енергийната ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Крумовград.  В проектното предложение са включени три жилищни сгради, намиращи се на ул. "Родопи" № 2, пл. "България" № 7 и ул. "Васил Левски" № 6.
Мерките за енергийна ефективност в жилищните сгради ще се изпълняват въз основа на извършено обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сградата, и обследване за установяване на техническите характеристики на сградата с изготвен технически паспорт. 
На етап реализация на проектното предложение ще бъдат изработени инвестиционни проекти, съгласно Закона за устройство на територията и Наредба 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. В инвестиционните проекти ще бъдат включени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници и всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване. 
Дейностите за енергийно обновяване ще се осигурят по-добри условия на живот, топлинен комфорт и по-високо качество на жизнената среда. 
Проектите за енергийна ефективност в жилищни сгради ще допринесат за постигане на националната цел по отношение на повишаване на енергийна ефективност, а именно – достигане на по-високо ниво на енергийна ефективност и косвено – за намаляване на емисиите на парникови газове в атмосферата. 
Инвестициите в мерки за енергийна ефективност в жилищни сгради на територията на гр. Крумовград ще бъдат предпоставка за подобряване сградния им фонд с цел създаване на достъпни и атрактивни жилища. Подобряването на жилищния фонд в гр. Крумовград ще доведе до по-добро качество на въздуха и ще подобри условията за живот в тях.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Настоящата дейност е избрана с цел: - Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; - Оптимизиране на използването на проектните ресурси; - Постигане на ефективна координация и комуникация с партньори и изпълнители; - Изготвяне на документация по проекта; - Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; - Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението. Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на партньорство, добро управление, отчетност и прозрачност. Проектът ще се управлява от екип в състав: ръководител, технически сътрудник - строителство, технически сътрудник - административна дейност и счетоводител. Екипът ще бъде сформиран при стартиране на проекта. Задълженията и отговорностите на членовете ще бъдат възлагани при спазване на ПМС №119/ 20.05.2014 г. Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за ясното разпределение на отговорностите и задачите на отделните членове на екипа и възприемането на ефективна система за комуникация между тях. Той ще определи отговорник за изпълнението на всяка от заложените в проекта дейности. Членове на екипа ще провеждат ежемесечни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Екипът ще следи за осъществяването на план-графика, правилното разходване на средствата за постигане на проектните цели; контрол на заложените индикатори за изпълнение и резултат; осъществява връзка с лица и организации, които са свързани пряко или непряко с реализацията на проекта; анализира и обобщава информацията за напредъка на проекта в различните му етапи; осъществява връзката с Управляващия орган на програмата; осъществява вътрешния мониторинг на проекта и съдейства на Управляващия орган при провежданите на мониторинг; осъществява проверка на документите за разплащане – представени от изпълнителите по проекта; организира дейностите по осигуряване информация и публичност по проекта; изготвя междинни и финални доклади за техническо и финансово изпълнение; изготвяне на искания за верифициране на разходите, съгласно изискванията на Управляващия орган. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Същите ще се актуализират и съхраняват подредени в определени за целта шкафове, визуализирани съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 19 431.00 13 802.92
Подготовка и провеждане на процедури по ЗОП: Дейността по подготовката и провеждането на тръжните процедури ще гарантира прилагане на законовите разпоредби по отношение на възлагането на дейности на външни изпълнители. За целта община Крумовград ще проведе процедури за избор на външни изпълнители по реда на ЗОП. Тази дейност включва изготвяне и провеждане на следните процедури: - избор на изпълнител за извършване на инженеринг (проектиране, строително - монтажни работи и авторски надзор); - избор на изпълнител за изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта и извършване на независим строителен надзор; - избор на изпълнител за извършване на дейности по публичност и визуализация и информационната кампания; - избор на изпълнител за извършване на одит. При избора на изпълнители ще се спазване Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му. 0.00 39 580.80
Проектиране, строително-монтажни работи и авторски надзор: Предвижда се изготвяне на работни проекти за всеки обект, съгласно ЗУТ, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба. Проектите ще бъдат придружени с подробни КСС по приложимите части. Работните проекти ще бъдат надлежно съгласувани с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи. Съгласно чл. 142, ал. 4 и чл. 169 от ЗУТ ще бъдат изготвени доклади за оценка на съответствието на проектите, въз основа на които ще бъдат издадени разрешения за строеж. Съгласно приложените обследвания за енергийна ефективност и технически обследвания на сградите се предвижда: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление „С“; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“); - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Строителят ще изпълнява СМР за обновяване за енергийна ефективност за обекта в съответствие с издадените строителни книжа, условията на договора и изискванията на чл. 163 и чл. 163а от ЗУТ. Във връзка с точното спазване на инвестиционните проекти при изпълнението на СМР съответният външен изпълнител посредством отделни правоспособни лица, автори на приложимата проектна документация по части, ще осъществява авторски надзор съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение. С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на работния проект, се гарантира точното изпълнение на проекта, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Обстоятелствата, свързани със започване, изпълнение и въвеждане в експлоатация (приемане) на СМР за обновяване за енергийна ефективност, ще се удостоверяват със съставяне и подписване от участниците на съответните актове и протоколи съобразно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. 865 605.01 1 017 546.91
Изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта и извършване на независим строителен надзор : Съгласно чл. 142, ал. 4 и чл. 169 от ЗУТ ще бъде изготвен доклад за оценка на съответствието на проекта, въз основа на който ще бъде издадено разрешение за строеж. По време на изпълнението на СМР за обновяване за енергийна ефективност лицензиран консултант – строителен надзор (чл. 166 от ЗУТ) въз основа на сключен договор ще упражнява строителен надзор в обхвата на договора и съобразно изискванията на чл. 168 от ЗУТ. След приключване на всички СМР се съставя окончателен доклад от лицето, упражняващо строителен надзор, като прилага необходимите документи за назначаване на държавна приемателна комисия за въвеждане на обекта в експлоатация и издаване на разрешение за ползване. 41 800.00 48 835.71
Публичност и визуализация на проекта: С цел информиране на обществеността за целите, обхвата и резултатите от проекта и финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж" 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие, са предвидени мерки за информация и публичност. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. В рамките на дейността са предвидени следните мерки за публичност и визуализация: 1. Изработване и поставяне на временен билборд с големи размери за всяка сграда преди официалната церемония (първа копка), с параметри, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 2. Изработване и поставяне на постоянни обяснителни табели след приключване на проекта, с параметри, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 3. Изработване на банер с информация за параметрите на безвъзмездната финансова помощ. 4. Подготовка и отпечатване на 400 броя брошури за проекта. Ще бъдат изработени информационни материали - брошури в съответствие с насоките на ЕС, които ще информират местното население, медиите и заинтересованите лица за планираните мероприятия и графика за тяхното изпълнение. 5. Четири публикации в регионален вестник: при стартиране и финал на проекта, и преди официалните церемонии. Първата публикация ще има за цел да информира обществеността за предвидените дейности по проекта и за финансиращата организация. Втората публикация ще бъде при приключване на проекта като ще бъдат изложени резултати от проекта и индикаторите, които са постигнати. 6. Провеждане на публични събития. Ще бъдат проведени две публични събития - пресконференции: при стартиране на проекта и след приключване на инфраструктурните дейности по проекта, като на тях изрично ще се упоменава приноса на финансиращия орган. На пресконференциите ще бъде осигурена кафе-пауза и флаш памет 4 GB, надписани с логата на Европейския съюз и Оперативната програма за всеки участник. 7. Организиране и провеждане на официални церемонии за ефективния старт на проекта - "Първа копка" и за откриване на обекта. На официалните церемонии ще се осигури кетеринг. Публичните събития и официалните церемонии ще бъдат предварително анонсирани чрез разпространение на прессъобщения до средствата за масово осведомяване и/или публикуване на рекламно-информационно каре в регионална печатна медия. Предварителна информация за събитието ще се публикува на интернет страницата на община Крумовград. Предварителна информация за публичното събитие ще бъде изпратена на УО и на Областен информационен център Кърджали. 8. Периодични публикации на интернет страницата на община Крумовград. За повишаване на информираността на целевите групи – собственици в режим на етажна собственост относно необходимостта от обновяване за енергийна ефективност на сградите и да се провокира мотивацията им за предприемане на мерки за обновяване за енергийна ефективност ще се проведе информационна кампания. с параметри, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 16 814.00 16 104.00
Одит на проекта: Съгласно насоките за кандидатстване по настоящата схема, одита на проекта е една от задължителните дейности за проекти на стойност над 200 000 лева. Докладът за одит ще се приложи към окончателния финансов отчет на проекта. Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор. Изборът на изпълнител за одит на проекта ще бъде осъществен при спазване на разпоредбите на Закона за обществените поръчки. Дейността е необходима с оглед осигуряване на прозрачност и законосъобразност на разходите, ефективно и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазване на специфичните нормативни правила на ЕС. При изпълнение на дейността ще бъде спазвана Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС. 8 407.00 9 840.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.