СМР в изпълнение на инвестиционен проект за основен ремонт/реконструкция на Театър "София", бул. "Я. Сакъзов" № 23А, УПИ II, кв.582, М. Зона Г-13 ЮГ, Район Оборище, гр. София : В съответствие с изготвения инв. проект, предвидени са следните интервенции:
1. Част Енергийна ефективност:
Изпълнение на СМР, свързани с предписаните енергоспестяващи мероприятия, съгл. предписанията в сертификата за Енергийна ефективност съгласно изискванията на Наредба 7, глава втора, раздел I, чл. 6, ал. 1, т. 2 (б).
При изпълнение на мерките, предвидени в част Енергийна ефективност, сградата ще принадлежи към клас на енергопотребление С съгласно чл. 19, ал. 3 от Наредба РД-16-296 от 01.04.2008 г.
2. Част Архитектура:
Планирано е преустройство на сградата на Първо ниво (Коти: -1.05; -0.68; +/- 0.00; +0.27; +0.45; +0.67), Второ ниво (Коти: +2.95; +3.00; +3.15; +3.22; +3.55; +3.80; +4.42; +4.80): Трето ниво (Коти: +4.24; +5.15; +5.73; +6.72; +6.57) Четвърто ниво (Коти: +7.90; +8.15; +8.20) и Сутерен (Коти -3.40; -3.00; -2.70; -2.45; - 2.05):
3. Изпълнение на СМР, свързани с изискванията на Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания:
Съгласно Наредбата, в сградата е изградена достъпна среда с достъпни елементи, свързани помежду си с достъпни маршрути. Елементите на достъпната среда в сградата са както следва:
- Външна подгреваема рампа: За преодоляване на външните входни стъпала, в проекта се предвижда рампа за хора с увреждания със система за подгряване.
- Достъпен вход – посредством гореописаната рампа главният вход на Театър „София“ ще бъде достъпен за хора с увреждания, като ще бъде осигурена необходимата минимална ширина на крилата на вратите и няма да бъдат поставяни прагове или денивелация при влизане в сградата;
- Санитарни възли за хора с увреждания: С непосредствена връзка с фоаето на сградата се предвижда преустройване на помещение в нов санитарен възел, отговарящ на изискванията на Наредба № 4 за достъпна среда;
- Зрителски места за хора с увреждания: Голямата зала е предвидена за максимум 287 зрителя. В проекта се предвижда обособяване на 6 броя зрителски места за инвалидни колични с размери 130/80 см. Предвид мобилния характер на Камерната зала и възможността за различни конфигурации на зрителските места в пространството на залата, за всяка отделна подредба, местата за инвалиди ще са на различни позиции. Максималният брой на местата е 80, а в проекта са предвидени три мобилни парапета с височина 80 см. и дължина 90 см., за поставяне при необходимост зад местата на инвалидите.
4. Изпълнение на СМР за осигуряване на сградата съгласно изискванията на Наредба № Iз-1971 от 2009 г. за строително-технически правила и норми за осигуряване на безопасност при пожар на МВР и МРРБ
5. Изпълнение на СМР по Част Конструктивна от инвестиционния проект
6. Изпълнение на СМР по Част „В и К“ от инвестиционния проект
7. Изпълнение на СМР по част Част „Електро“ от инвестиционния проект
8. Изпълнение на СМР по Част Акустика от инвестиционния проект
Разходите за изпълнение на СМР дейностите по инвестиционен проект за основен ремонт/реконструкция на Театър „София”, бул. „Я. Сакъзов” № 23А, УПИ II, кв.582, М. Зона Г-13 ЮГ, район „Оборище”, гр. София са в размер на 15 215 008,26 лв. (от които 12 679 173,55 лв. без ДДС и 2 535 834,71лв. ДДС), както следва:
- Безвъзмездната финансова помощ – 9 885 286,53 лв. ( от които 8 237 738,78 лв. без ДДС и 1 647 547,76 лв. невъзстановимо ДДС )
- Собствен принос –4 504 721,72 лв. (от които 3 753 934,77 лв. без ДДС и 750 786,95 лв. ДДС)
- Финансов инструмент - 825 000 лв. (от които 687 500 лв. без ДДС и 137 500 лв. ДДС)“
|
8 237 738.78
|
14 159 448.61
|
Авторски надзор : Ще бъде осъществен авторски надзор на обекта съгласно изискванията на чл.162 от ЗУТ с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи от Проектанта за изпълнение на етапи от строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2/31.07.2003г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти и съгласуване на екзекутивите – изготвени от строителя.
Предвиденият за обекта авторски надзор ще бъде осъществен от проектантите и ще включва следните дейности:
1. Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта;
2. Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта;
3. Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта;
4. Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи;
5. Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 /31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството при необходимост;
6. Извършване на допустими от закона промени в проекта - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството;
7. Участия в комисии и съставяне на протоколи;
Разходите, необходими за изпълнение на дейността в размер на 64 000,00 лв. без ДДС са собствен принос по проекта. |
0.00
|
46 080.00
|
Строителен надзор: Предвижда се избор на изпълнител за дейностите по независим строителен надзор по проекта - лицензирана фирма (консултант) съгласно чл.168 ал.2 от ЗУТ за
интервенции върху строежи от първа до четвърта категория.
С избрания изпълнител ще се сключи договор за услуга за предвидените в чл. 168 от ЗУТ дейности, а именно:
- законосъобразно започване на строежа;
- пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- контрол на изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти;
- спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
- недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- годност на строежа за въвеждане в експлоатация и др.
Предписанията и заповедите на лицата, упражняващи строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя, предприемача и техническия
ръководител на строежа.
След приключване на строително-монтажните работи лицата, упражняващи строителен надзор ще изготвят окончателни доклади до възложителя.
Разходите, необходими за изпълнение на дейността в размер на 152 607,10 лв. без ДДС са собствен принос по проекта. |
0.00
|
103 476.19
|
Одит на проекта: Одитът представлява съвкупност от проверки и констатации описани по долу: Одиторът проверява и формира констатация за наличие на съответствие при избора
на бенефициента на изпълнителите на отделните дейности по проекта спрямо изискванията на приложимите нормативни актове в тази сфера (Закона за
обществените поръчки и други приложими актове). Ако за възлагането на дейности на изпълнители не е приложим ЗОП, одиторът трябва да направи констатация
дали начинът на възлагане е такъв, че да гарантира пазарна стойност на доставката/услугата/строителството.
Одиторът проверява и формира констатация за наличие на съответствие доколко разходите по проекта са допустими съгласно изискванията на приложимите
регламенти на ЕС, ПМС № 62/2007, детайлните правила за допустимост на разходите по съответната Оперативна програма, както и съгласно други актове,
определящи допустимостта на разходите. За допустимите разходи одиторът проверява дали те действително са платени и дали възложените дейности, за които
бенефициентът е платил (услугата/доставката/строителството) са действително извършени. Одиторът проверява и формира констатация дали всички документи, на
база на които е отчетен съответният разход, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за този разход. Одиторът
проверява дали включените в Искането за плащане разходи са регистрирани и отчетени в счетоводната система на бенефициента. Одиторът проверява и формира
констатация дали бенефициентът е документирал надлежно изпълнението на дейностите по проекта. Одиторът проверява и формира констатация дали документите
са класирани, систематизирани и се съхраняват в съответствие с правилата на програмата.
При изпълнението на междинни проверки по ангажимента за договорени процедури констатации се правят за дейностите и разходите, включени в съответното
междинно искане за плащане, а при изпълнение на окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури се прави констатация на документирането на
дейностите по проекта като цяло. Одиторът проверява и формира констатация дали в проверяваното искане за плащане са включени разходи, които са относими
към отчетния период на ИП, както и са допустими за включване в него в случаите, когато такива разходи са извършени извън този период. Одиторът проверява и
формира констатация дали искането за плащане отговаря на актуалния към момента на подаването му формат и ако не – дали съдържа като минимум необходимата
съгласно формата информация (напр. номер, вид, период, наименование и номер на съответния проект, наименование на бенефициента, банкова сметка, банков код,
фонд на ЕС и др.), както и дали тази информация е коректна. Одиторът проверява и формира констатация дали сумите по исканията за плащане са в размер,
допустим за междинно/окончателно плащане и отговарят на условията в договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, както и дали съотношението
между националното и европейското съфинансиране е спазено и съответните закръгления са коректно направени. Одиторът извършва аритметична проверка
(преизчисление) за съответствие и равенство на разходите, включени в искането за плащане. Одиторът проверява и формира констатация дали бенефициентът
поддържа специално обособена аналитичност в счетоводната си система за изпълнявания проект.
При изпълнение на дейността одиторът ще съблюдава спазването на изискванията на действащото законодателство и в частност на: 1) Закона за независимия
финансов одит; 2) Закон за ФУ и контрол в публичния сектор; 3) Закона за счетоводството; 4) ЗОП; 5)
Международните одиторски стандарти 6) Регламент (ЕО) 1083/2006 за определяне на общи разпоредби на ЕРФ, ЕСФ и Кохезионния фонд; 7) Регламент (ЕО) 1828/2006 за изпълнение на Регламент (ЕО) 1083/2006 и Регламент (ЕО) 1080/2006; 8) Други приложими национални
и европейски нормативни документи.
Разходите, необходими за изпълнение на дейността в размер на 5 000 лв. без ДДС са собствен принос по проекта. |
0.00
|
0.00
|
Информация и комуникация: Обхватът на дейността ще покрие минималните изисквания към осигуряването на информация и комуникация.
За осигуряването на дейностите за информация и комуникация, с цел информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на
проекта, съгласно чл. 6 от Общи условия към финансираните договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПРР 2014-2020 г. и Единния
наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., се предвижда използването на следните комуникационни
инструменти:
Публични събития - 2 бр.:
2 Пресконференции - 1 откриваща, по повод стартирането на проекта и 1 закриваща, при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му.
Всяко за 30 участници. Ще бъдат кетъринг (мин. кафе, вода, дребни сладки), информационни материали, прессъобщение, ел. покани.
На пресконференциите ще бъдат поканени заинтересовани страни, представители на институции и медиите. Ще се наблегне на обществената значимост на проекта
и на резултатите и ефектите от неговото изпълнение. Те ще дадат възможност на медиите да научат повече за проекта и да разпространят информация сред
широката общественост.
Официални церемонии 2 бр.:
В рамките на проекта, в процеса на изпълнение на СМР ще бъдат реализирани общо 2 Официални церемонии:
- 1 при започване на ремонтните дейности тип “Първа копка” - 30 участника
- 1 за откриване на готовия обект - 30 участника
На 2-те събития ще бъдат поканени представители на заинтересованите страни - Столична община, външните изпълнители, медии, представители на целевите
групи и др. Ще бъдат осигурени кетъринг (мин. кафе, вода, дребни сладки и др.), информационни материали/прес-съобщение, ел. покани
Пояснителни табели- изработване, доставка, вкл. монтаж/демонтаж (където е приложимо):
- 1 временен информационен билборд/платно до приключване на строителството - винилно платно с размери 4х3 м; монтаж/окачване на стена или ограда или друго
подходящо място с капси или свински опашки или друг приложим метод, изработен и поставен/монтиран съгласно изискванията на Единния наръчник на
бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
- 1 постоянна пояснителна табела за ремонтирания/реконструиран обект - мин. 50х70 см, метална/друга твърда непрозрачна основа; подходящ материал, устойчив
на неблагоприятни атмосферни условия; пълноцветен печат;
- 1 пояснителна табела за административния офис по проекта - табела формат А4, ламинирана.
Печатни информационни материали - изработване, доставка:
- 1 бр. информационен (рол)банер - 2 кв.м. (1х2м), 4+0 (от винил или друг подходящ материал, с вертикална стойка за окачване).
- Дипляна - изготвяне и отпечатване на дипляна с информация за извършените по проекта ремонт/модернизация и приложените мерки за енергийна ефективност по
проекта - формат А4, с 2 бига, сгъната на 3, хартия 170 гр. двустранен хром мат, пълноцветен печат двустранно; тираж – 2000 бр.
Промоционални материали:
- тефтери брандирани - тип бележник със спирала, 200 стр., картонени корици, с поставени надписи за проекта съгласно Единния наръчник - 90 бр.
- химикали брандирани - пластмасова химикалка с поставени надписи за проекта съгласно Единния наръчник; метод на поставяне ситопечат или тампонен печат,
цвят на писане син - 90 бр.
На интернет страницата на Столична община ще бъде публикувана информация за проекта.
Всички мероприятия и рекламно-информационни материали, както и провеждането на публични събития и официални церемонии ще бъдат в пълно съответствие с
изискванията на Единния наръчник на бенефициента за информация и комуникация 2014-2020 г.
Разходите, необходими за изпълнение на дейността в размер на 4 907,00 лв. без ДДС са собствен принос по проекта. |
0.00
|
4 220.40
|
Организация и управление на проекта: В рамките на тази дейност ще се обезпечи цялостното управление на проекта. За целта ще се сформира висококвалифициран екип, притежаващ необходимата експертиза и опит за изпълнение и управление на инфраструктурни проекти. Екипът по проекта включва следните експерти:
Ръководител на проекта;
Финансов експерт (счетоводител);
Технически експерт;
Координатор на проекта;
Екпсерт СМР.
Екипът по изпълнение на проекта ще бъде сформиран непосредствено след подписване на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и фактическото му стартиране. Екипът по проекта ще осъществява регулярни оперативни срещи с оглед планиране изпълнението на заложените дейности, проследяване напредъка по изпълнение на проекта и предвидените в неговите рамки дейности, ще бъде отговорен за навременно идентифициране и успешно преодоляване на рискове, свързани с постигане на целите на проекта и заложените резултати. Екипът ще ръководи, организира и контролира изпълнението на проектните дейности и ще отговаря пряко за постигане на заложените цели, за законосъобразното проектно изпълнение и целесъобразното изразходване на средствата по проекта.
Екипът, също така, ще бъде отговорен за: Осъществяване на текущ мониторинг, изготвяне, поддържане и съхраняване на необходимата документация по проекта, в съответствие с изискванията на Договарящия орган, изготвяне и представяне на междинни и окончателни отчети по изпълнение на дейностите на проекта и предоставяне на информация на Договарящия орган, контролиране провеждането на процедурите за избор на изпълнител за целите на проекта.
Дейността цели установяването на система за добро управление на проекта, сформирането на екип от експерти, гарантиращ успешното и своевременно изпълнение на проектните дейности, междинни дейности, гарантиращи на успешната му реализация и постигане на заложените цели. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение.
Етапите на дейността включват разпределяне на конкретните задачи и отговорности; разработване на детайлизиран план за изпълнение на проекта; провеждане на текущ мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му; изработка на тръжни документации и провеждане на поръчки за избор на изпълнител по ЗОП; изготвянето на междинни финансови отчети и финален финансов отчет след приключване на дейностите по проекта; правилното попълване и поддържане на досието на проекта.
Разходите, необходими за изпълнение на дейността в размер на 91 580 лв. без ДДС са собствен принос по проекта. |
0.00
|
66 590.40
|