Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проекта е насочен към постигане на значими и устойчиви резултати в сферата на интеграцията и обхваща всички детски градини в общината с решение на общински съвет от 18.09.15.Целта му е да подпомогне децата от малцинствата да се изградят като пълноценни граждани и да постигнат успешна професионална,социална и творческа реализация.Целева група са деца и родители от малцинствата.Дейностите по проекта стимулират социално-икономическа интеграция чрез повишаване броя на успешно интегрирани чрез образователната система деца от етническите малцинства и пряко кореспондират на целта на инвестиционния приоритет на ОП.Те постигат и целите,определени в Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 и План за действие на Община В.дол за интегриране на български граждани от ромски произход.Пълноценна социализация и гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата ще се постигнат чрез проектните дейности педагогическа подкрепа,допълнително обучение по български език,медиация,организиране на информационни кампании за преодоляване на негативни обществени нагласи,фестивал,психологическо консултиране,тренинги за мотивация,социализация,адаптация и др. за засилване на мотивацията на деца и родители за участие в образователния процес, вкл.постъпване в първи клас;включване на родителите във възпитателния процес и за разясняване ползите от приемането на различието,образование и др, за повишаване на качеството на образованието в детските градини и в подготвителните групи в общинските училища.Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система,както и съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства ще се постигнат чрез организиране на Дейност3,4,5 и 6-клубове,практически и изнесени обучения,проучвания,експертизи и разработване на програми, семинари и кръгли маси. 
Индикатор-деца от маргинализирани общности-140.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейнoст 1 "Организация и управление на проекта": Дейност "Организация и управление на проекта" цели изграждане на ефективна управленска структура и ефективно изпълнение на дейностите по проект "Подкрепа за предучилищното възпитание и активно социално приобщаване на децата от община Вълчи Дол". Дейността е свързана със създаването на оптимален модел за управление и организация на проекта. Управленският екип ще ръководи проекта с ясно разпределени отговорности и ще проследява всяка от дейностите да отговаря на предварително изготвен план, съгласно заложените дейности, както и на целите на проекта и на програмата. В него ще бъдат включени: 1ръководител на проекта, 1счетоводител, 1координатор и 1юрист, подпомагащ разработването на документацията за процедурите по възлагане на изпълнители. Дейностите по управление на проекта ще започнат веднага след стартирането на проекта и ще продължат през целия период на реализацията му.Първата стъпка след сформиране на екипа за изпълнение на проекта разработване на план за действие, организирана първа работна среща с партньорите по проекта и разработване на комуникационна стратегия. Така ще се постигне ефективно функциониране на екипа за организация и управление на проекта, ще бъдат изградени по-добра комуникация и координация. Важен фактор за ефективната реализация на дейностите е и постоянното наблюдение и обратна връзка с екипа за управление. Той старателно ще изготвя междинни и финален отчет с последваща оценка. Първият етап за реализиране на дейността е подбор на специалисти и сключване на договори с тях По проекта ще бъде назначен управленчески екип:1ръководител на проекта;1счетоводител или договор за възлагане на счетоводно обслужване;1 координатор; 1договор за юридическо консултиране и ЗОП. Задълженията и отговорностите им са подробно разписани в раздел 9 от настоящият формуляр. В дейността са планирани освен разходи за възнаграждения на екипа и разходи за канцеларски материали и консумативи за 16 месеца, които ще бъдат възложени за доставка чрез директно договаряне на изпълнител. Планираните разходи за командировки на екипа са в съответствие с наредбата за комаднировките в страната и ще бъдат отчитани по нея.Управленският екип ще ръководи проекта с ясно разпределени отговорности и конкретни длъжностни характеристики. Дейностите по управление на проекта ще започнат веднага след стартирането на проекта и ще продължат през целия период на реализацията му.Първата стъпка ще бъде сформиране на екипа за изпълнение на проекта разработване на план за действие и организирана 1ва работна среща с партньорите по проекта.Така ще се постигне ефективно функциониране на екипа за управление на проекта,ще бъдат изградени по-добра комуникация и координация.По време на изпълнение на проекта регулярно ще бъдат провеждани работни срещи на екипа във връзка с правилното му изпълнение.Важен фактор за ефективната реализация на дейностите е и постоянното наблюдение и обратна връзка с екипа за управление. През първите 3 месеца ще бъдат подготвени всички процедури по ЗОП и всички стъпки за стартиране на дейностите по проекта. Екипът по управление ще следи изпълнението и отчитането на проекта в съответните отчетни форми и документи,приложени към Ръководството за изпълнение на договори/заповеди за предоставяне на БФП по приоритетна ос 3 на ОПНОИР. Той старателно ще изготвя междинни и финален отчет с последваща оценка. Ще се ангажира със създаване на адекватни и адаптивни механизми за наблюдение,контрол и отчетност на всички заложени дейности,стриктно спазване на законодателството,изискванията на финансиращия орган,времевия график и размера на наличните средства.Планирането, управлението и осъществяването на всички дейности по проекта ще се извършват в условията на прозрачност и обратна връзка.Община Вълчи Дол ще има грижата да уведомява своевременно финансиращия орган за текущата информация, взетите решения и прилагането им. 44 300.00 40 909.58
Дейност 2 "Информиране и публичност": Дейност "Информиране и публичност" ще се координира от община Вълчи дол и ще се осъществява през цялото време на реализиране на проекта. Тя ще подпомогне процеса към преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. Ще се проведат информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. Това ще подсили мотивацията за участие в образователния и възпитателния процес на децата от малцинствените етнически групи, чрез формиране на позитивна обществена нагласа към децата от малцинствените етнически групи, активно взаимодействие както на тяхната родителска общност така и тази на децата от българското мнозинство. Чрез изпълнението й проект "Подкрепа за предучилищното възпитание и активно социално приобщаване на децата от община Вълчи Дол ще придобие широка популяризация, което ще подпомогне ефективното преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход, ще се подобри междуетническата толерантност и създаде на позитивна обществена нагласа. Базирани на ефективни и прозрачни критерии, не по-сложни от необходимото за осигуряване на качество на услугата и/или доставката, които ще осигурят максимални ползи и ефект за целевата група. Всички дейности по информация и публичност ще отговарят на стандартите и регламентите на оперативната програма. Организираните в продължение на проекта 3прес-конференции ще намерят своя ефект в публикации в различни национални и регионални медии, което от своя страна ще позволи на по-широк кръг от читатели да се запознаят с проекта. Популяризирането на дейностите и резултатите от проекта, ще се гарантира при прозрачност за реализация на проекта, в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г по Оперативна програма „НАУКА И ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ИНТЕЛИГЕНТЕН РАСТЕЖ“ 2014-2020, както и в Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. Етапи за реализация на дейността. 1. Изпълнението на дейността ще бъда възложено на външен изпълнител по ЗОП за услуга чрез директно договаряне. Екипът по изпълнение на проекта ще подготви необходимата документацията за поканата в първите 3 месеца от изпълнение му. След постъпване на всички оферти, ще се пристъпи към избор на изпълнител и ще се избере икономически най-изгодната и отговаряща на всички изисквания оферта. С избрания кандидат ще се сключи договор с ясна програма и график на изпълнение на дейностите. 2. По време на изпълнение на дейността ще се подготвят и осъществят поредица от поддейности. Те ще започнат с провеждане на една начална пресконференция, 1 междинна и 1 заключителна, на които ще бъдат поканени представители на образователни институции, деца, родители, неправителствени организации, журналисти. По време на изпълнение на дейността ще бъдат изготвени и разпространени 500 броя информационни материали. По време на изпълнението на проекта, ще бъдат осигурени 2 броя публикации за дейностите и резултатите от проекта в средствата за масова информация. Ще бъдат монтирани 6бр. информационни табели и ще бъдат изготвен 1бр банер. Ще бъдат отпечатани 50 броя стикери, които ще съдържат номера на проекта и финансиращата оперативна програма. 3. След приключване на дейностите следва промотиране на постигнатите резултати и ефекта им. Всички материали, събития, обяви и публикации ще бъдат популяризирани във виртуалното и медийно пространство, както и ще бъде упоменат финансовия принос на ЕСИФ чрез Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014-2020 в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и окончателен), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. 4 446.00 4 302.00
Дейност 3 "Организация на изнесени форми". Преодоляване на негативни обществени нагласи и превенция на отпадането от образователната система. Подкрепа на деца от етническите малцинства за продължаване на образованието (постъпване в първи клас): Дейност "Организация на изнесени форми" цели преодоляване на негативни обществени нагласи,основани на етнически произход и културна идентичност, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност.Изпълнението на дейността ще подпомогне постигането основни цели на проект "Подкрепа за предучилищното възпитание и активно социално приобщаване на децата от община Вълчи Дол" и приоритетната ос: •подобряване на условията за равен достъп до предучилищна подготовка и възпитание •повишаване на качеството на образованието в детските градини и в подготвителните групи в общинските училища, в които се обучават деца от различен етнически произход •засилване на мотивацията на деца и родители за участие в образователния процес (постъпване в първи клас) •подобряване на междуетническата толерантност и създаване на позитивна обществена нагласа •допълнителни занимания с деца, за които българският език не е майчин за овладяване на официалния език преди постъпване в първи клас •съхраняване и развиване на културната идентичност в мултикултурна среда Всяка поддейност ще бъде планирана и организирана.Планът за изпълнение на дейностите от управляващия екип, който ще разпределя задачи и ще следи за целесъобразното им изпълнение спрямо проекта и Общи условия при предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по приоритетна ос 3 от ОП НОИР 2014-2020 Подготовка.Ще бъде изготвен подробен план/програма за изпълнение и подготовката на всяка една от поддейностите ще бъде съобразена с него. I Етап - Избор на изпълнители и договаряне 1.АЕР ще проведе директно договаряне за услуга по ЗОП с изпълнител за 10 кръгли маси - ще включва кафе пауза, кетеринг, материали за 20 участника 2.Община Вълчи дол ще подготви документация за публична покана за услуга по ЗОП глава 8А по процедура на избор на изпълнител за услуга организиране и провеждане на 10 семинари с участието на общински експерти и родители на деца от малцинствата за ефективно съдействие - включва кетеринг, зала, мултимедия, кафе пауза, материали за 30 участника. Ще проведе избор на изпълнител, чрез директно договаряне за застраховки на децата включени в изнесените обучения. 3.Община Вълчи дол ще проведе избор на изпълнител, чрез директно договаряне за транспорт за децата, участващи в семинари и изнесени обучения. Ще сключи договори с медицински лица, които да ги придружават. След получаване на всички оферти възложителите ще пристъпят към избор на изпълнител, ще изберат икономически най-изгодната оферта и ще сключат договори. II Етап включва: -Подбор на деца и родители за изнесени обучения, семинари, кръгли маси; Изготвяне на списъци; Подготовка на подробни програми и/или покани; От всеки родител ще се изисква да подпише декларация за съгласие детето му да вземе участие в мероприятията; Подготовка и одобрение на комплект документи за РИО и др. -АЕР ще изготви програма за Фестивал на младите таланти, ще подготви цялата документация, разрешителни и покани. От всеки родител ще се изисква да подпише декларация за съгласие детето му да вземе участие в мероприятието. Изпълнение: За фестивал, семинари и кръгли маси - изпращане на покани, провеждане на мероприятията, попълване на форми за обратна връзка от участниците, присъствени списъци, снимков материал и др. Отчитане: Всяка една от поддейностите ще приключи с подробен доклад/отчет за изпълнението на дейността и приложим доказателствен материал. Екипът по управление ще съблюдава дейността да бъде изпълнена спрямо всички изисквания на финансиращия орган. 86 490.00 134 853.20
Дейност 4 "Педагогическа подкрепа" - Съхраняване и развиване на културната идентичност и допълнително обучение по български език.: Целите на дейността по проекта напълно съответстват с целите на ОПНОИР 2014-2020, ПО 3 „Образователна среда за активно социално приобщаване“. Дейността предвижда осъществяването на няколко поддейности,които подкрепят съхранението и развитието на културната идентичност на децата от етническите малцинства в интеграционна мултикултурна среда,взаимно опознаване на различни етноси и възпитаването им в дух на толерантност Фолклорен клуб „Традиции и обичай” стимулира съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда, взаимно опознаване на децата от различни етноси и възпитаването им в дух на толерантност. Клуб„Етно Танци” включва създаване състав:Целта му е съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства и намаляване на рисковете за децата в свободното време чрез извънкласна ангажираност. Компилацията между различните музикални и танцови характеристики в интеграционна мултикултурна среда ще доведе до взаимно опознаване на децата от различни етноси и възпитаването им в дух на толерантност. Индивидуално педагогическо подпомагане-допълнителни занимания със застрашени от отпадане деца от малцинствата за изграждане на навици и техники за учене и допълнително обучение по български език за децата, за които българският език не е майчин Медиатори ще работят с родители с цел превенция на отпадането на децата им от образователната система за създаване на подходящи условия за продължаване в първи клас. I Етап-Избор на изпълнители и договаряне: 1. Специалисти-Избор и сключване на договори с: Ръководители на клубовете-8.;Педагози-8;Медиатори- 5. Необходими условия-да бъдат учители/специалисти от партньорските детски градини с дългогодишен опит(над 3 години)в работата с деца от етническите малцинства.Всеки желаещ ще кандидатства с автобиография,а след внимателен подбор ще се пристъпи към сключване на договори. 2.Избор и сключване на договори с изпълнители за:доставка на материали и консумативи чрез директно договаряне; II Етап: -Подбор на децата за "Клубовете по интереси"-изготвяне на анкети сред децата за тяхните индивидуални желания,всеки ръководител на клуб по интереси ще изготви подробна програма с дейностите, специфични спрямо клуба.Родителите им ще подпишат декларации за съгласие. -Подбор на децата, които ще вземат участие в допълнителните занимания по български език. Специалисти ще работят индивидуално или в малки групи с децата от малцинствата, които имат затруднения с изграждането на знания, умения, навици за учене и български език с цел усвояването му, превенция на отпадането от образователната система и създаване на подходящи условия за продължаване в първи клас.Допълнителни занимания със застрашени от отпадане деца от етническите малцинства за изграждане на навици и техники за учене и допълнително обучение по български език за децата, за които българският език не е майчин -Подбор на родители за индивидуална работа работят с цел превенция на отпадането от образователната система, създаване на подходящи условия за продължаване в първи клас. -Изготвяне на списъци; Изпълнение:Всички участници ще попълнят форми за обратна връзка.По време на изпълнение на всички поддейности ще се попълват присъствени списъци/индивидуални протоколи и снимков материал и др. Отчитане:Всяка една от поддейностите ще приключи с подробен доклад/отчет за изпълнението на дейността и приложим доказателствен материал.Екипът по управление ще съблюдава дейността да бъде изпълнена спрямо всички изисквания на финансиращия орган. 165 532.00 134 823.22
Дейност 5 "Психологическа подкрепа": "Психологическа подкрепа" включва осигуряване на психологическа подкрепа за децата от етническите малцинства и за децата, търсещи или получили международна закрила. Ще се работи основно в следните направления: Насърчаване участието на родителите в образователния и възпитателния процес;Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието;Подкрепа на децата от етническите малцинства за продължаване на образованието в първи клас;За подпомагане на реализирането им в образователната среда, социалния живот и професионалната сфера, както и за провеждане на насочващи интерактивни дейности ще бъде провеждано консултиране на децата от малцинствата и техните родители с цел психо-социална подкрепа,повишаване на мотивацията за интеграция и личностно развитие, насърчаване придобиването на знания и умения,стимулиране на децата за записване в първи клас и плавно и безпроблемно преминаване на прехода от предучилищно възпитание към училищно, за усъвършенстване, ефективна интеграция.Тренинг водещи-тренинги за развитие на личните и социалните умения на децата от малцинствата, работа в екип,междуличностни умения, презентационни умения и компетентности, емоционална интелигентност,разгръщане на потенциала, изграждане на доверие,приемане и адаптация,за запознаване с правата им,за превенция на агресивните и противообществени прояви,рисково поведение и др. I Етап-Избор на изпълнители и договаряне: Подбор на експерти и сключване на договори с -4бр Психолози с опит над 3г и над7 г; 4бр Тренинг водещи с опит над3 и над 7г. Всеки желаещ ще кандидатства с автобиография, а след подбор ще се пристъпи към сключване на договори. II Етап-Подбор на деца и родители. С цел да се запознаят напълно с обстановката във всяка една детска градина, с индивидуалните нужди, както на всяко дете, но така и на обкръжаващата го среда - група, атмосфера в детската градина и др. експертите ще проведат разговори с педагозите във всяка една детска градина.Ще бъдат подготвени подробни програми за индивидуални консултации, подбор на методики за работа.Подготовка на програмите за тренингите за развитие на личните и социалните умения на децата от малцинствата, работа в екип, междуличностни умения, презентационни умения и компетентности, емоционална интелигентност,разгръщане на потенциала, изграждане на доверие, приемане и адаптация, за запознаване с разликите между детска градина и училище за осъществяване на плавен преход между институциите, за превенция на агресивните и противообществени прояви,рисково поведение и др.Изготвяне на списъци на целевите групи и декларации за информирано съгласие от родителите; II Изпълнение-След подготвителната фаза психолозите ще са установили с кои деца и родители е необходима индивидуална психологична диагностика, терапевтична и консултативна работа. Те ще провеждат превенция и обучения на терен, консултация и обучения на място,тренинги за развитие на личните и социалните умения на децата,за запознаване с разликите между детска градина и училище за осъществяване на плавен преход, за превенция на агресивните и противообществени прояви, рисково поведение и др. За активна подкрепа и стимулиране на участието в обучителния, възпитателния и социален живот,децата ще бъдат подпомагани от психолозите.Те ще играят ролята и на житейски консултанти.Психолози ще работят индивидуално с родителите на деца,които не посещават редовно занятия или имат затруднения в социалната адаптация. Групова работа с родители-срещи,кръгли маси и тренинги Отчитане:Всички участници ще попълнят форми за обратна връзка.По време на изпълнение на всички поддейности ще се попълват присъствени списъци/индивидуални протоколи и снимков материал и др.Всяка една от поддейностите ще приключи с подробен доклад/отчет за изпълнението на дейността и приложим доказателствен материал.Екипът по управление ще съблюдава дейността да бъде изпълнена спрямо всички изисквания на финансиращия орган. 131 502.00 109 977.49
Дейност 6 - Експертизи, проучвания, изследвания и програми за постигане на значими и устойчиви резултати в сферата на образователната интеграция в рамките на община Вълчи дол.: Целите на дейност "Експертизи, проучвания, изследвания и програми" съответстват напълно на целите на Оперативна програма „НАУКА И ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ИНТЕЛИГЕНТЕН РАСТЕЖ“ 2014-2020 и процедура „ПОДКРЕПА ЗА ПРЕДУЧИЛИЩНОТО ВЪЗПИТАНИЕ И ПОДГОТОВКА НА ДЕЦА В НЕРАВНОСТОЙНО ПОЛОЖЕНИЕ“: -повишаване на качеството на образованието в детските градини и в подготвителните групи в общинските училища, в които се обучават деца от различен етнически произход и/или деца, търсещи или получили международна закрила, с цел тяхната образователна интеграция; -създаване на условия за успешна социализация на децата от етническите малцинства и/или от маргинализирани групи и от семейства, търсещи или получили международна закрила; -засилване на мотивацията на деца и родители за участие в образователния процес (постъпване в първи клас); -Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност За изпълнение на дейността ще бъдат избрани външни изпълнители по ЗОП.Екипът за управление ще избере икономически най-изгодната оферта. Подготовка. I Етап - Избор на изпълнители и договаряне 1.Екипът по управление ще подготви документация за изпълнители за възлагане на услуга по ЗОП чрез директно договаряне. -"Проучване на рисковите фактори за отпадането от образователната система" - В подготвителната фаза ще бъде изготвен анкетен модел, който ще бъде консултиран с всички партньори. Проучванията ще включват програми и инструменти, насочени към борба със социалното изключване и преждевременното напускане и не записване на училище; на опита в други държави-членки. на подходи и методи на ЕС, които идентифицират личните изисквания и нужди, за да се насърчи тяхното активно участие в процеса на обучение и възпитание.С цел осъзнаването на образованието като ценност и предпоставка за успешен старт в живота,преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход. - "Експертизи и експертни оценки на деца с висок риск" Осъществяване на 50 броя експертизи и експертни оценки на деца с висок риск. -"Разработване на програма за интеграция" С цел постигане на значими и устойчиви резултати в сферата на образователната и възпитателната интеграция в рамките на цялата община Вълчи дол. Разработване на програма, включваща мерки за обхващането и задържането им в образователния процес от деца и от техните родители, подкрепа за продължаване на образованието в първи клас, като активно протичащ процес, изграждане на работещи модели, разбиране на ползите от образователната интеграция както от голяма част от обществото (вкл. от всички етнически групи), така и от част от ръководителите на образователните институции и на местната администрация.В подготвителната фаза ще се подготвят и сортират методите и инструментите. Следващата стъпка ще бъде изграждането на въпросите и документите, съдържание, снимки и графики, дизайн. Външният изпълнител ще създаде всички продукти и екипът на проекта ще одобри съдържанието му. Програмата ще бъде с практически съвети и насоки за работа с таргетната група, както и ползите от образователната и възпитателната интеграция. 2.Подбор на участниците в дейността и подписване на декларации за информирано съгласие от родителите на децата. 3.Подготовка на подробен план/програма за изпълнение. II Етап-Изпълнение: Този етап включва провеждането на всяка една поддейност, спрямо предварително изготвения график чрез избраните методики и критерии. Отчитане: Всяка една от поддейностите ще приключи с подробен доклад/отчет за изпълнението на дейността и приложим доказателствен материал. Екипът по управление ще съблюдава дейността да бъде изпълнена спрямо всички изисквания на финансиращия орган. Продуктите ще бъдат предоставени за ползране на всичли заинтересовани страни. 46 860.00 45 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.