Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект планира осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за възрастни хора и лица с увреждания в техните домове. За реализация на дейността е създадено партньорство между общините Ботевград и Мирково, чрез подписано споразумение за сътрудничество, като се предвижда проекта да обхване най-малко 105 потребители. Всички дейности са съобразени с Плана за действие за периода 2018-2021 г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа, като целта е подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване чрез осигуряване на грижи, предоставени от мултидисциплинарен екип,  включващ различни специалисти.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора: Целта на дейността е да се подобри достъпа до социални услуги и здравни услуги, осигуряване на разнообразие, обем и обхват, повишаване на качеството им, както и насърчаване на взаимодействието помежду им. Осъществяване на координация между здравните и социални услуги, които потребителя получава - подходящи грижи за всички здравословни проблеми, физическа, психологична и социална помощ и подкрепа, което води до по-голяма ефективност на системата и ограничаване дублирането на грижите. Предоставяне на непрекъснати грижи в продължителен период от време, които поставят потребителя в центъра на грижата. Гарантиране на широка гама от услуги и тяхното подходящо осигуряване в целия спектър от грижи, за най-често срещаните проблеми на населението (лечение и поддържащо лечение, както и промоция на здравето, профилактика на заболяванията). Прилагане на принципа на мултидисциплинарност - работа в екип за споделяне на информация за потребителите, разпределяне на задачите, мероприятията и отговорностите при предоставяне на интегрирани грижи. При предоставянето на услуги на лицата от целевата група стриктно ще се съблюдава недопускането на двойно финансиране, т.е. за едно лице от целевата група да не се предоставя една и съща услуга, по едно и също време, финансирана от различни източници. Посещенията по домовете на потребителите ще се осъществяват след прецизно изготвяне на график, така ще има видимост и проследимост на дейността, като ще се минимилизира риска от дублиране на дейности и потребители. Услугите ще са фокусирани върху индивидуалните нужди на потребителя, като се предвижда ежеседмична подготовка на графика на посещенията. Дейността в Община Ботевград по предоставяне на интегрираните социални и здравни услуги ще се организира по следния начин: Ще бъдат назначени четири категории лица, които ежедневно ще отговарят за организацията и прякото осъществяване на дейностите по проекта: 1 експерт - координатор на услугите, който да контролира и координира дейностите по патронажна грижа; 1шофьор, който ще управлява закупеното средство за мобилна работа по проекта; 2 здравни консултанта - лица с медицинско образование, което ще предоставя здравни услуги на потребителите; 1 експерт-консултант - лице с висше юридическо образование, което следи за спазване на законодателството в областта на закрилата на хората с увреждания при осъществяване на проекта. Контролира качеството на предоставяните социални и здравни услуги по отношение запазване достойнството и независимостта на потребителя. Изготвя за ползвателите на услугите необходимата юридическа документация /договори, декларации, пълномощни/, в случай на настаняване в специализирана институция, болнично заведение или друго. Изготвя документация, свързана с предоставяне на мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора /процедури за лични данни, за предоставяне на здравни и социални услуги в домашна среда, декларации и др.; домашни помощници - лица, които предоставят услуги домашни условия, насочени към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности. Дейността в Община Мирково включва наемане на: 1 функционален експерт; 1 социален консултант, който взаимодейства директно с целевата група, изпълнява помощни дейности и услуги, свързани с подобряване живота на потребителите. Съдейства за решаването на възникнали проблеми, координира работата по случай, оказва морална подкрепа, осъществява връзката със семействата и подпомага работата по включване на потребителите, както и дейности, насочени към преодоляване на изолацията, насърчаване на общуването, съдействие за развитие, посрещане на личните интереси, развиване на нови умения за грижи за себе си с цел съхраняване на самооценката и чувството за собствено достойнство; 1 здравен консултант; домашни помощници. Точният брой на наетите домашни помощници ще се уточни след като се извършат оценки на потребностите. 0.00 240 005.38
Обучение и супервизия на персонала: Дейностите по осъществяване на лична помощ, оказване на подкрепа и съдействие за социално включване и извършване на комунално-битовите дейности на потребителите в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги – риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество. Супервизията може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците. Предвижда се провеждане на индивидуална супервизия за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите. Груповата супервизия ще се провежда на място в отредените от двете общини офиси за администриране на услугите, с цел повишаване професионалната компетентност, снемане на напрежението в трудни работни моменти за гарантиране на по-голяма удовлетвореност от работата. От съществено значение за професионалното развитие на наетите лица и осигуряване на качествени интегрирани услуги е участието в специализирано обучение за особеностите на професията, както и уменията на лицето да се учи от своя и на колегите опит. Планира се наетите по проекта лица да преминат през тридневно обучение по следните основни теми:  представяне на интегрираните социални услуги по настоящия проект;  общи познания за домашните грижи и услугите в общността;  основни задължения и права на страните, ангажирани в проекта;  етични стандарти в работата(принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.);  специфика на грижите за стари хора, за деца и възрастни с увреждания, за терминално болни;  разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности;  умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт;  умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.);  здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги; 0.00 0.00
Закупуване на транспортно средство за извършване на мобилната работа : Целта на дейността е осигуряване на транспортна, социална и пространствена интеграция, както и гарантиране в по-голяма степен бъдещото устойчиво развитие на достъпното транспортно обслужване. Планира се да се закупи транспортно средство, което да се използва във връзка с извършването на мобилната работа по проекта. Община Ботевград е втората по големина община в Софийска област, територията и е 518,951 km². Планира се в рамките на общинския център и дванадесетте села да бъдат обхванати поне 95 представители на целевите групи. Общината не разполага с превозно средство, което да отдели за използване само за нуждите на настоящия проект. Освен това естеството на услугите изисква наличие на ново, надеждно средство, с което да се придвижва персонала, ангажиран с предоставяне на услугите. Община Мирково има пет населени места, като за нея не се предвижда закупуване на превозно средство, защото е създадена организация на работа, която позволява мобилност на екипа, но при необходимост ще се използва превозното средство, закупено от община Ботевград, както и за провеждане на срещи, посещения и мониторинг между двете партниращи си общини. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.