Дейност 1. Придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи, необходими за изпълнението на Мярка 1, включени в обследването за енергийна ефективност (Линия за пресяване на стабили-зирана органична фракция с филтърна система - 1 бр., Вкопан верижен конвейер - 1 бр., Устройство за пълнене на тунели - 1 бр.): Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на първата специфична цел на проекта "ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ И УСТОЙЧИВО УПРАВЛЕНИЕ НА БИТОВИ ОТПАДЪЦИ", а именно да се внедрят съвременни технологии и ново оборудване за подобряване на енергийната ефективност в съответствие с нуждите на ЕКОИНВЕСТ АСЕТС АД и съгласно препоръките от Мярка 1 "Закупуване на нова линия за пресяване на стабилизирана органична фракция с филтърна система, вкопан верижен конвейер и устройство за пълнене на тунели" в доклада от енергиен одит.
Важно е да се отбележи, че Мярка 1 има потвърден ефект енергийни спестявания от над 5% с изчислен фактор на енергийните спестявания конкретно за мярката от 60,97%.
Като част от дейността ще бъде извършена доставка и внедряване на:
- Линия за пресяване на стабили-зирана органична фракция с филтърна система, 1 бр.
- Вкопан верижен конвейер, 1 бр.
- Устройство за пълнене на тунели, 1 бр.
Разходите, планирани за закупуване на изброените ДМА са посочени в бюджетни пера 2.1, 2.2 и 2.3 и са на обща стойност от 1 983 000,00 лв.
Предложените съоръжения за допълнителна преработка ще доведат до пречистване от примеси и намаляване количествата на органичната фракция преди постъпването и в тунелите за стабилизация. Както е описано и в доклада, с изпълнението на тези инвестиции ще бъдат постигнати определени икономически и екологични ползи:
1. Чрез пресяване пресяване на органичната фракция, от нея допълнително ще се извлекат значителни количества горими примеси като хартия, найлон, пластмаси, които ще се използват за производство на RDF гориво. Така голяма част от отпадъка се превръща в суровина, което ще доведе до увеличаване на произведената продукция от RDF гориво.
2. Намалява се количеството на органичната фракция постъпваща в тунелите за биологично третиране, което ще доведе до намаляване на разхода на електроенергия необходима за процеса.
Поради това посочените по-горе активи са пряко свързани и необходим за успешната реализация на проекта. Реализацията на настоящата Дейност 1 допринася пряко за подобряване на ресурсната ефективност, включително за рециклиране на бракувана продукция и използването на рециклирани суровини, като изпълнението на дейността ще има положително въздействие в опазването на околната среда.
Планираната доставка на описаните активи е технически осъществима и ще бъде извършена съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка, изискванията на процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020. |
1 983 000.00
|
1 982 850.00
|
Дейност 2. Придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи, необходими за изпълнението на Мярка 2, включени в обследването за енергийна ефективност (Колесен челен товарач - 1 бр.): Изпълнението на тази дейност също ще допринесе пряко за постигането на първата специфична цел на проекта "ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ И УСТОЙЧИВО УПРАВЛЕНИЕ НА БИТОВИ ОТПАДЪЦИ", а именно да се внедрят съвременни технологии и ново оборудване за подобряване на енергийната ефективност в съответствие с нуждите на ЕКОИНВЕСТ АСЕТС АД и съгласно препоръките от Мярка 2 "Закупуване на нов вътрешно заводски транспорт - челен товарач" в доклада от енергиен одит.
Важно е да се отбележи, че Мярка 2 има потвърден ефект енергийни спестявания от над 5% с изчислен фактор на енергийните спестявания конкретно за мярката от 48,79%.
Като част от дейността ще бъде извършена доставка и внедряване на:
- Колесен челен товарач, 1 бр.
Разходът, планиран за закупуване на този ДМА е посочен в бюджетно перо 2.4 и е на стойност от 260 000,00 лв.
Докладът от енергиен одит препоръчва извеждане от експлоатация на съществуващ челен товарач и доставка на нов колесен челен товарач с ниска консумация на дизелово гориво, висока продуктивност, система за контрол и диагностика на всички работни функции в реално време. Машината е самоходна и ще обслужва товаро-разтоварните дейности и транспортиране на територията на предприятието.
Посочения актив е пряко свързан и необходим за успешната реализация на проекта. Реализацията на настоящата Дейност 2 допринася пряко за подобряване на ресурсната ефективност, включително за рециклиране на бракувана продукция и използването на рециклирани суровини, като изпълнението на дейността ще има положително въздействие в опазването на околната среда предвид по-добрите характеристики и качества на новия товарач.
Планираната доставка на описаните активи е технически осъществима и ще бъде извършена съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка, изискванията на процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020. |
260 000.00
|
259 980.00
|
Дейност 3. Придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи, необходими за изпълнението на Мярка 3, включени в обследването за енергийна ефективност (Мотокар с газов двигател - 1 бр.)
: Изпълнението на тази дейност също ще допринесе пряко за постигането на първата специфична цел на проекта "ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ И УСТОЙЧИВО УПРАВЛЕНИЕ НА БИТОВИ ОТПАДЪЦИ", а именно да се внедрят съвременни технологии и ново оборудване за подобряване на енергийната ефективност в съответствие с нуждите на ЕКОИНВЕСТ АСЕТС АД и съгласно препоръките от Мярка 3 "Закупуване на нов вътрешно заводски транспорт - мотокар с газов двигател" в доклада от енергиен одит.
Важно е да се отбележи, че Мярка 3 има потвърден ефект енергийни спестявания от над 5% с изчислен фактор на енергийните спестявания конкретно за мярката от 56,42%.
Като част от дейността ще бъде извършена доставка и внедряване на:
- Мотокар с газов двигател, 1 бр.
Разходът, планиран за закупуване на този ДМА е посочен в бюджетно перо 2.5 и е на стойност от 58 000,00 лв.
Докладът от енергиен одит препоръчва извеждане от експлоатация на съществуващ мотокар с ниска производителност, чести аварийни спирания за извършване на ремонтни дейности, както и предвид високия разход на гориво поради старата модификация на двигателя и неговото износване. Със закупуването на новия мотокар с газов двигател ще бъде постигната значима икономия и висока продуктивност в основните функции на машината за транспортиране и товаро-разтоварни дейности в предприятието. Новата самоходна машина ще се характеризира с ниска консумация на газ пропан-бутан, налична система за активна стабилност, както и система за автоматично хоризонтиране на товара, позволяваща бързо манипулиране и намаляваща риска от повреждане на товара поради лошо позициониране.
Посочения актив е пряко свързан и необходим за успешната реализация на проекта. Реализацията на настоящата Дейност 3 допринася пряко за подобряване на ресурсната ефективност, включително за рециклиране на бракувана продукция и използването на рециклирани суровини, като изпълнението на дейността ще има положително въздействие в опазването на околната среда предвид по-добрите характеристики и качества на мотокара с икономичен газов двигател.
Планираната доставка на описаните активи е технически осъществима и ще бъде извършена съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка, изискванията на процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020. |
58 000.00
|
57 980.00
|
Дейност 4. Придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи, необходими за изпълнението на Мярка 4, включени в обследването за енергийна ефективност (Мобилна работна платформа (тип телескопична) - 1 бр., Мобилна работна платформа (тип ножична, електрическа) - 1 бр.): Изпълнението на тази дейност също ще допринесе пряко за постигането на първата специфична цел на проекта "ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ И УСТОЙЧИВО УПРАВЛЕНИЕ НА БИТОВИ ОТПАДЪЦИ", а именно да се внедрят съвременни технологии и ново оборудване за подобряване на енергийната ефективност в съответствие с нуждите на ЕКОИНВЕСТ АСЕТС АД и съгласно препоръките от Мярка 4 "Закупуване на нов вътрешно заводски транспорт – 1 бр. мобилна работна платформа (тип телескопична) и 1 бр. мобилна работна платформа (тип ножична, електрическа)" в доклада от енергиен одит.
Важно е да се отбележи, че Мярка 4 има потвърден ефект енергийни спестявания от над 5% с изчислен фактор на енергийните спестявания конкретно за мярката от 86,96%.
Като част от дейността ще бъде извършена доставка и внедряване на:
- Мобилна работна платформа (тип телескопична), 1 бр.
- Мобилна работна платформа (тип ножична, електрическа), 1 бр.
Разходите, планирани за закупуване на изброените ДМА са посочени в бюджетни пера 2.6 и 2.7 и са на обща стойност от 144 000,00 лв.
Височинните ремонтни и профилактични дейности в района на предприятието се осъществяват посредством дизелова мобилна платформа, която е остаряла и с ниска производителност, а предвид дългогодишната експлоатация и големият брой навъртени моточасове, съществуващите съоръжения имат множество аварийни спирания за извършване на ремонтни дейности. Мобилната дизелова платформа има висок разход на гориво поради старата модификация на двигателя и неговото износване, поради което в доклада от енергиен одит се препоръчва извеждане от експлоатация на старата дизелова мобилна платформа и доставка на нова дизелова мобилна платформа и нова електрическа мобилна платформа, като двете машини ще бъдат със значително подобри характеристики.
Ето защо посочените по-горе активи са пряко свързани и необходим за успешната реализация на проекта. Реализацията на настоящата Дейност 4 ще има положително въздействие в опазването на околната среда, като планираната доставка на описаните активи е технически осъществима и ще бъде извършена съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка, изискванията на процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020. |
144 000.00
|
143 975.00
|
Дейност 5. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятието (дейност по въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт в съответствие с международния стандарт ISO 50001 за системи за управление на енергията): Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на втората специфична цел на проекта "ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ И УСТОЙЧИВО УПРАВЛЕНИЕ НА БИТОВИ ОТПАДЪЦИ", а именно да се въведе и приложи система за енергиен мениджмънт в съответствие с международния стандарт ISO 50001 за системи за управление в ЕКОИНВЕСТ АСЕТС АД.
Като част от дейността се предвижда да бъдат въведени следните поддейности:
1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001;
2. Сертифициране на въведената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001.
Необходимо е осигуряване на съответния административен капацитет за внедряване и сертифициране на системите за управление чрез предоставяне на подкрепа за следните специализирани услуги, планирани за реализация в производствената база на предприятието в с. Езерово (община Белослав):
1) Услуга по въвеждане на система за енергиен мениджмънт изискванията на международен стандарт ISO 50001, 1 бр.
Описание: Предоставяне на външна услуга за въвеждане на система за енергиен мениджмънт изискванията на международен стандарт ISO 50001 в ЕКОИНВЕСТ АСЕТС АД и (@???) интеграция (при необходимост) със съществуващите системи за управление, която да включва:
- Провеждане на преглед на състоянието на компанията за установяване съответствието с изискванията на стандарта;
- Съдействие при попълване на записите по внедряване на системата за енергийно управление;
- Разработване на необходимите индивидуални и общи документи от системите за управление (политики, процедури, формуляри и други помощни документи, инструкции);
- Провеждане на обучение по внедряване (на ръководния персонал и на специалистите, отговорни за внедряването);
- Допълнителни консултации и оказване съдействие при внедряването, вкл. изменения в документацията;
- Подготовка за сертифициране, вкл. извършване на вътрешен одит, доклад и консултиране за провеждане преглед от ръководството.
Разходът, планиран за тази услуга е посочен в бюджетно перо 20.1 и е на стойност 5 000.00 лв.
2) Услуга по сертифициране на въведената система за енергиен мениджмънт в съответствие с изискванията на международен стандарт БДС EN ISO 50001, 1 бр.
Описание: Предоставяне на външна услуга за извършване на акредитирана сертификационна оценка и сертификация на внедрената и интегрирана система за енергиен мениджмънт изискванията на международен стандарт ISO 50001 в ЕКОИНВЕСТ АСЕТС АД. Услугата трябва да бъде извършена от акредитирана за предоставяне на този тип специализирани услуги организация.
Разходът, планиран за тази услуга е посочен в бюджетно перо 20.2 и е на стойност 8 500.00 лв.
Въвеждането и прилагането на система за енергиен мениджмънт в съответствие с международния стандарт ISO 50001 за системи за управление на енергията в дружеството ще доведе до подобряване на енергийните характеристики, използването и потреблението на енергията и други свързани въздействия върху околната среда, както и на енергийните разходи чрез систематично управление на енергията. Това ще гарантира устойчиво развитие и високи резултати на организацията както и ще въведе индивидуален инструментариум за опазването на околната среда и енергийната ефективност на всички нива в компанията.
Поради това изброените по-горе услуги, а именно - услуга по въвеждане и услуга по сертифициране на въведената система за енергиен мениджмънт в съответствие с изискванията на международен стандарт БДС EN ISO 50001 са пряко свързани и необходими за успешната реализация на проекта.
Всички планирани услуги са технически осъществими и ще бъдат извършени съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка и изискванията на процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020. |
13 500.00
|
13 170.00
|
Дейност 6. Извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност"): Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за изпълнение на проекта "ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ И УСТОЙЧИВО УПРАВЛЕНИЕ НА БИТОВИ ОТПАДЪЦИ" в съответствие с поставените по процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" изисквания.
Дейността е проведена в периода след откриване на процедурата до подаване на проектното предложение, като обхваща следните поддейности:
1) Избор на изпълнител за извършването на енергиен одит по образец, съобразно Условията за кандидатстване и препоръките във Въпроси и отговори на УО
Съгласно изискванията е проведен избор на изпълнител, описан подробно в т. 10. План за външно възлагане. Избраният изпълнител отговаря на изискванията и е лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност.
2) Подготовка на Доклада за енергиен одит по образец и съгласуване и одобрение на документа от АУЕР
Услугата по извършване на енергиен одит по образец от избрания изпълнител е предоставена съгласно условията на сключения договор, като е изготвен Доклад от енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност"), в съответствие с изискванията.
Разходът, планиран за тази дейност е посочен в бюджетно перо 19.1 и е на стойност 19 500.00 лв.
Дейността е извършена съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка и изискванията на процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020. |
19 500.00
|
19 500.00
|
Дейност 7. Одит на проекта: Изпълнението на тази дейност също ще допринесе пряко за изпълнение на проекта "ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ И УСТОЙЧИВО УПРАВЛЕНИЕ НА БИТОВИ ОТПАДЪЦИ" в съответствие с поставените по процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" изисквания. Тъй като стойността на безвъзмездна финансова помощ е над стойността от 750 000 евро (1 466 872,5 лв.) и разходът за финансов одит е включен в бюджета на проекта.
Като част от дейността се предвижда да бъде проведен избор на изпълнител за провеждането на финансов одит, описан подробно в т. т. 10. План за външно възлагане. Избраният изпълнител ще отговаря на изискванията и ще бъде лице - правоспособен дипломиран експерт-счетоводител или специализирано одиторско предприятие, вписани в специалния регистър към Института на дипломираните експерт-счетоводители в България или еквивалентна организация. Предвидено е осъществяването на независим одиторски контрол чрез външен финансов одит на счетоводната документация по проекта. Одиторът ще провери и удостовери дали декларираните от дружеството разходи са действително извършени и платени, дали са точни и допустими, и дали са в съответствие с договора за безвъзмездна финансова помощ и изискванията на УО.
Поради това е необходимо осигуряване на съответния административен капацитет чрез предоставяне на подкрепа за специализираната одиторска услуга, планирана за реализация в края на изпълнението на проекта.
Разходът, планиран за тази услуга е посочен в бюджетно перо 22.1 и е на стойност 3 000.00 лв.
Посочената външна услуга е свързана и необходима за успешната реализация на проекта, като ще гарантира добрата финансова отчетност на проекта и спазването на всички изисквания във връзка с разходването на публичните средства.
Услугата също така е технически осъществима и ще бъде извършена съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка и изискванията на процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020. |
3 000.00
|
2 900.00
|
Дейност 8. Публичност и визуализация: Дейността цели да се популяризира финансиращата програма и самото проектно предложение, неговата полза и благоприятен ефект. В изпълнение на дейността по информиране и публичност, ЕКОИНВЕСТ АСЕТС АД ще спази изискванията в процеса по информиране и публичност от задължителен характер в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, а именно:
1. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството по проекта, изрично ще се укаже съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) и националното финансиране, чрез поставяне:
- емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС;
- упоменаването на ЕФРР, ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г., по които се финансира проекта;
- общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност;
- наименованието на проекта, както и стойността на финансовата подкрепа в лева на европейското и национално финансиране, начална и крайна дата на изпълнение на проекта.
2. Ще бъде информирана обществеността за получената подкрепа, като:
- ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати и упоменаване на финансовата подкрепа от ЕС, на интернет страницата на ЕКОИНВЕСТ АСЕТС АД - http://www.ekozavod.com/
- на видно място в производствения комплекс, където ще е мястото на изпълнение на проекта ще бъдат поставени 2 бр. билборда (с формат минимум А2) с информация за проекта и приноса на ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г., ЕФРР и националния бюджет на Р. България;
- на всички места на изпълнение на проекта в производствените участъци ще бъдат поставени плакати (общо 10 бр.) с информация по проекта (минимално размер А3), в които се посочва финансовата подкрепа на ЕС;
- ще бъдат поставени стикери/табели/етикети на закупеното по проекта оборудване (общо 40 бр.);
- ще бъдат проведени минимум 2 бр. публични събития (информационни дни и/или пресконференции) за представянето на проекта, като съобразно изискванията ще бъде изпратена покана и предварителна информация до най-близкия офис от мрежата от 28-те информационни центъра. Също така информацията за събитията ще бъде анонсирана по подходящ начин чрез разпространение на прессъобщение до средствата за масово осведомяване.
- в документацията по проекта, включително доклади, отчетни документи от изпълнители и други подобни документи ще бъдат включени информация и графично оформление, съответстващи на изискванията и целите на проекта;
- ще се ползва специално създадена бланка на документи по проекта, в съответствие с изискванията и посочения образец от единния наръчник.
3. По време на изпълнение на дейностите по проекта, дружеството ще приложи необходимите комуникационни мерки, за да информира всички участници по проекта за полученото финансиране, като задължително ще бъдат информирани всички представители на целевата група и участващите в процедурите за избор ан изпълнители планирани по проекта.
4. Във всеки изготвен документ по време на изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или участниците, или за доказателствен материал, ще бъде посочено, че проектът се финансира по ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г., ЕФРР и националния бюджет на Република България.
Предвидено е възлагане на изработка и печат на билборд (2 бр.), плакатите (10 бр.) и необходимите за проекта стикери/табели/етикети (40 бр.), като разходът, планиран за тази услуга е посочен в бюджетно перо 23.1 и е на обща стойност от 660.00 лв. |
660.00
|
646.00
|