Организация и управление на проекта.: Да създадем ефективна система за организация, изпълнение, наблюдение, оценка и отчитане на дейностите по проекта, така че да постигнем заложените цели и резултати при навременно и в рамките на предвидените ресурси. Спецификата на управлението и изпълнението на дейностите изисква съставянето на специален екип за управление, който да включва добре подготвени професионално и административно специалисти. Тясната връзка между същината и резултатите на дейностите по проекта и една от основните функции на местната власт - решаването на въпроси свързани с осигуряването на социална грижа в местната общност, както и ограничаването на административните и организационни рискове пред изпълнението предполагат екипът за управление да бъде съставен от професионалисти в рамките на общинска администрация и общински дейности, които познават, работят в системата и имат опит в управлението на подобен тип услуги. Спецификата на договарянето на външни изпълнители при изпълнението на проекти породена от съчетаването на изискванията на ДБФП, Ръководството за бенефициента, указанията на УО, от една страна, и прилагането на ЗОП от друга, изискват експертиза, с каквата бенефициентът не разполага. Същевременно, навременното осъществяванена договарянето с доставчите на услуги и стоки по проекта, надлежното изпълнение и верифициране на договорите им е ключово за качественото и резултатно изпълнение на същинските дейности по проекта. Ето защо, предвиждаме тези задачи да се изпълняват от професионален външен изпълнител. Макар системата за наблюдение и отчитане изпълнението на проекта да е базирана електронно, ДБФП, Ръководството и действащото законодателство изискват създаване и съхранение на документи и архив от документи, доказващи изпълнението и постигнатите резултати - първична финансова и техническа документация, справки, отчети.доклади за напредъка и т.н. Административно-техническите задачи в тази посока създават необходимост от осигуряване на канцеларски материали и консумативи като принтерна хартия, тонери, папки, класьори, джобове, канцеларски аксесоари и т.н. |
40 973.76
|
39 687.87
|
Осигуряване на информацията и публичността на проекта.
: Целта на тази дейност е да се изпълнят условията в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, така че да се осигури ефективно представяне на информацията по проекта, гарантиране на прозрачността и достъпността на информацията за изпълнението на дейностите и целите му, осъзнаване и разбиране за значението и приноса на ОП "Развитие на човешките ресурси 2014 - 2020", ЕСФ и ЕФФР за осъществяването на проекта и осигуряването на достъп до ефикасни и адекватни социални услуги в техните ползватели, общността им, както и лицата и организациите, включени в изпълнението на проекта.
|
4 697.15
|
4 452.00
|
Осигуряване на оборудване, обзавеждане и превозно средство за специализиран превоз.: Тази дейност трябва да осигури минимално необходимия материален ресурс за обезпечаване дейностите на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда за хора с увреждания и хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване от община Лозница.
Необходимостите, които налагат осъществяването на тази дейност са:
1. Изискванията на ЗСП и ППЗСП по отношение разкриване, предлагане и оценка на социални услуги в общността. Осигуряването на необходимото оборудване, обзавеждане, специализирано превозно средство, материали и консумативи за дейността на Центъра в рамките на неговото създаване и функционализиране по време на проекта ще гарантира прилагането и спазването на стандартите за социални услуги в общността. В този контекст, осигуряването на необходимите условия от материална гледна точка за функционирането на Центъра и предлаганите от него услуги са ключова предпоставка за тяхната устойчивост и осъществяване на действията ни в тази посока след приключване на дейностите по проекта.
2. Изискванията на КТ и ЗБУТ за осигуряване на необходимите условия за работа на наетия по проекта персонал на Центъра, както и наетите лични асистенти и домашни помощници.
3. Националните и общностните регулации свързани с осигуряването на хигиена на помещенията, в които се работи и - в които се предлагат социални и здравни услуги.
4. Иновативният характер на услугите, които разработваме и предлагаме в частта им осигуряване на здравна грижа, пълноценно социално общуване и комуникация на обгрижваните лица, индивидуалното им предлагане изискват подкрепа със специализиран транспорт и обезпечаването му с необходимото гориво.
5. Изискванията на ЗДП и свързаното национално законодателство налагат осъществяването на задължителни застраховки на новозакупеното превозно средство за специализирания превоз. Интензивността на движение на превозното средство, превозът на хора също налагат минимизиране на рисковете и възможните последствия от възникването им при изпълнението на тези дейности. Застраховането на закупеното в рамките на проекта оборудване и обзавеждане се налага не само от рационалния анализ на риска, доколкото те са в помещения с публичен достъп на различни хора, но и от необходимостта да гарантираме дългосрочната употреба при обезпечаване на възможността за компенсиране на възможни повреди и щети, резултат както от посоченото вече интензивно движение на хора, така и от напрегнатия характер на работата в Центъра, който влияе прогресивно върху рисковите фактори на средата и човешкото поведение. |
101 467.66
|
90 135.05
|
Подбор и създаване на екипите за осъществяване на управлението и услугите на Центъра. : Осигуряване на човешкия ресурс за организиране, управление, предоставяне и развитие на услугите в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда за хора с увреждания и хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване от община Лозница.
Качествата на човешкия ресурс са ключът към устойчивостта и успешността на всяка човешка инициатива. В този смисъл, подборът на най-добрите и квалифицирани кадри за осъществяване управлението и изпълнението на дейностите на новоразкривания Център е от изключителна важност за успешното изпълнение на проекта и устойчивостта на неговите резултати. По същество, всяка процедура по подбор предполага успешно и неуспешно представяне на включилите се кандидати. Това създава емоционална среда, която в малки общности, като тази на община Лозница, може да бъде критично важна за отношението на всички нейни членове към Центъра, предлаганите от него услуги, тяхната устойчивост. Центърът представлява комплекс от иновативни индивидуални услуги. Умението да откриеш хората, които могат да ги управляват и предлагат е свързано с опит и наблюдение за необходимите качества и мотивация, които тези лица трябва да притежават. От изброените предпоставки, става ясно, че е необходим професионален, външен изпълнител на дейността, който да разработи критериите и осъществи процедурите за подбор на персонала на центъра, така че професионалността и неутралността на процедурите да бъде максимално гарантирана - а чрез тях - максимално гарантирана устойчивостта на центъра посредством мотивацията и прфесионализма на екипите, които работят в него. |
3 600.00
|
3 564.00
|
10-дневно обучение за личните асистенти и домашните помощници. : Изпълнението на тази дейност цели създаване и утвърждаване на базовия капацитет и мотивация в наетите лични асистенти и домашни помошници, които да гарантират качество и устойчивост на услугите, които предлагат. Предвиждаме обучението да обхване всички планирани в проекта 30 лични асистенти и домашни помощници. След като се проведе оценка на входящото ниво на лицата и се установи дали те са преминали въвеждащо обучение, ще бъдат оформени групи: за въвеждащо обучение, за поддържащо обучение и за специализирано обучение. Тъй като набирането на лицата е предмет на селекционна процедура, която ще бъде проведена при изпълнение на проекта, на този етап не посочваме конкретен брой лица в група по вид обучение, а само общият брой на предвидените за обучение лица - 30, които ще бъдат включени в 10- дневно обучение. Всяка група, определена спрямо входящо ниво и потребности от допълващо/специализиращо обучение, ще премине 10-дневно обучение по съответната програма за въвеждащо, поддържащо или специализиращо обучение. Избраният обучител, съвместно с ЕУП, на база установеното входящо ниво, ще подготвят и приемат програма и график за провеждане на обучението, които ще бъдат представени на УО, като е възможно то да се осъществи както в рамките на 10 последователни дни, така и в рамките на 10 различни дни, разположени в индикативния период от 3 месеца за изпълнение на дейността, съобразно обективната ситуация по време на изпълнението. |
3 600.00
|
3 570.00
|
Разработване на Правила за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда. : Изпълнението на тази дейност ще подпомогне усилията ни за създаване и предлагане на индивидуално адекватни услуги при ясни правила за подбор, достъп и ползване на услуги за всеки потребител в Центъра. Осъществяването на тази дейност се налага от следните ключови обстоятелства:
1. Изискванията на ЗСП, ПЗСП и свързаното законодателство по отношение предоставянето на услуги в общността изискват стандартизирана процедура за осъществяване, оценка и наблюдение на този тип услуги. Доколкото разработваме комплекс от иновативни по същество услуги, стандартизирана процедура за тяхното предлагане е необходимост не само от гледна точка на закона и нормата в сферата, но и от гледна точка на добрите практики на национално и общностно ниво.
2. За да гарантира устойчивостта на новосъздадения комплекс от услуги, Община Лозница ще започне процедура за осигуряване на необходимите средства за издръжка на създадения център чрез общинския бюджет за 2017 година, така че да гарантира поддържането на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, за срок не по-малко от 6 месеца без прекъсване, след одобряване на окончателния доклад по проекта, с изключение на непредвидени обстоятелства.За тази цел ще се ползват всички възможности, които ЗМСМА, ЗОБ, ЗСП, ППЗСП, ЗПФ и правно-финансовата рамка в страната дават, като Правика за дейността на Центъра е ключовият документ и приложима процедура, която би мотивирала усилията на Община Лозница. |
12 000.00
|
11 988.00
|
Почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда.: Изпълнението на тази дейност трябва да осигури достъп до почасови услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване от община Лозница. Дейността е изградена върху предлагането на индивидуално адекватни, почасови услуги при ясни правила за подбор, достъп и ползване на услуги за всеки потребител в Центъра. Самотно живеещите стари хора са една от приоритетните целеви групи на Стратегията за развитие на социалните услуги в община Лозница до 2015 година. Тя залага развитие на мрежа от социални услуги в общността за осигуряване на услувия за спокоен и достоен живот на самотните стари хора в община Лозница. Стратегията посочва като ключова необходимостта от създадаване условия за социално включване и интегриране на максимален брой хора от общностите в неравностойно положение, уязвимите групи и индивиди, част от които са хората с увреждания. Общинският анализ на потребностите им ясно показва недостиг на здравни услуги, социална изолация в общността, липса на подкрепа за техните семейства. Дейността е насочена пряко към преодоляване на тези ограничения и за удовлетворяване на свързаните с тях необходимости на целевите ни групи.
Важно за разбирането на интервенцията е следното обстоятелство. Лицата, които ползват услуги по "Нови алтернативи" са допустими участници в проектните дейности и могат да бъдат включени в тях след изготвянето на нова оценка на потребностите през март 2016 г. Проектът се изпълнява в срок от 24 месеца, от които 18 са за предоставяне на създадените в него услуги. 6 месеца са свързани с изпълнението на посочените по-горе подготвителни дейности, които ще направят възможно предоставянето на самите услуги. Базирайки се на най-ранния индикативен срок за стартиране на проекти подадени до 10.07.2015 - месец ноември 2015 година, предоставянето на услугите може да започне най-рано през април 2016 година - когато ще разполагаме с оценките на лицата от "Нови алтернативи" и те могат да бъдат включени в изпълнението на проекта. Освен това, имайки информацията от оценките на лицата по "Нови алтернативи", ние ще можем да оценим евентуалните резерви ( свободни места), ако някое от тях не отговаря на критериите, а при подбора на потребителите са се заявили лица, които отговарят на критериите и могат да бъдат включени в услугите по проекта, без досега да са ползвали услуги било по "Нови алтернативи", било по други проекти финансирани от ОП РЧР. Ето защо, при калкулирането на потребителите на услугите ние сме категорични за посочената бройка от 30 лица и предвиждаме предоставяне на услуги за 30 лица от целевите групи от съответния брой асистенти и домашни помощници.
|
280 772.48
|
274 690.26
|
Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. : Тази дейност трябва да осигури индивидуално адекватни услуги за всеки отделен потребител на Центъра, така че да се гарантира ефикасното му обгрижване. Тя осигурява комплексното посрещане на установените необходимости на лицата, подпомага тяхното "на практика" социално включване и приобщаване, минимизира рисковете, които състоянието и средата на потребителя могат да окажат по отношение неговото човешко желание за пълноценен обществен и личен живот.
Анализът на потребностите от социални услуги към Общинската стратегия за развитие на социални услуги в община Лозница 2011 - 2015 година ясно подчертава следните остри дефицити пред целевите ни групи:
1. Живеят в изолация, често в отдалечени населени места.
2. Изолирани са от пазара на труда - за лицата с увреждания.
3. Нямат пряк достъп до редица услуги, които се предлагат в общинския център или в областния такъв.
4. Липсва подкрепа в собствените им семейства и роднински кръг.
По тези причини, представителите на целевите ни групи често губят мотивация за личностно развитие и осъществяване, не могат да оценят съществуването си и не виждат смисъл от него, задълбочават изолацията си и съответно всички нейни социални, психологически и здравословни негативи за себе си от нея. В един момент, отделният човек изцяло губи социалните и адаптационни рефлекси, а обществото - свой член, който може да бъде полезен с всичко, което притежава като човешко същество.
Ако искаме да подкрепим тяхната интеграция, е необходимо, заедно с другите услуги, които получават, да получат професионална подкрепа и мотивация от квалифициран психолог. |
7 534.80
|
7 497.83
|
Психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ услуги за социално включване в Центъра.
: Тази дейност трябва да осигури професионална подкрепа за подпомагащите (предоставящите основни услуги) професионалисти, така че да намали рисковете от професионално прегаряне, характеризиращо работата с уязвими групи. От друга страна (чрез супервизията) тя осигурява необходимата методическа и техническа подкрепа на подпомагащите професионалисти за осигуряването на качествени и адекватни услуги към потребителите.
1. Социалната работа е интензивен процес на човешко взаимодействие, който често води до "професионално прегаряне". От своя страна, това прегаряне създава съществени рискове не само за личността на социалния работник, но и за качеството на предоставяните от него услуги. Ето защо, изключително необходимо е всички работещи в Центъра служители да бъдат подкрепени от професионалист в идентифицирането на симптомите и преодоляване на резултатите от "прегарянето". Освен изпълнение на нормата за здравословни и безопасни условия на труд, психологическата подкрепа и консултиране осигуряват ефективна превенция на рисковете свързани с личното психологическо здраве на служителите в Центъра, устойчивостта и качеството на услугите, които те предлагат на хора, които също имат нужда от подкрепа.
2. Предоставянето на социални услуги сложен процес на установяване на индивидуални дефицити и прилагане на набор от мерки за тяхното преодоляване. Той се ръководи от национални и общностни стандарти за качество, които са обобщени в съответните стандартизирани процедури. Целта е постигане на максимална ефективност на предлаганата за съответното лице услуга или услуги. В този смисъл, супервизията е начин не само за контрол, но и за действено прилагане на стандартите в ежедневното изпълнение на услугите от съответните служители.И така - за гарантиране на тяхното качество и устойчивост за обгрижваните лица.
3. В този контекст, е необходимо осигуряване на професионален съвет, консултация към онези социални работници, които изграждат професионалните си умения. Същевременно, индивидуалността на всеки случай и съответно - неговата уникалност, предполагат възможности за дискусия в широка професионална среда, която трябва да запазва фокус и да постига положителни, приложими решения.
Всички тези предпоставки формират необходимостта от предоставянето на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала.
Дейността създава допълнителни възможности за създаването и развитието на капацитет и мотивация в екипа на Центъра за създаването, предагането и развитието на устойчиви, комплексни услуги за неговите потребители. |
15 069.60
|
14 455.80
|