Осигуряване на достъп до почасови услуги, извършване на рехабилитация, социално и психологическо консултиране на лицата от целевата група, придобиване и/или възстановяване на уменията за водене на самостоятелен живот, изготвяне и осъществяване на индивидуални програми за социално включване, информиране и подкрепа, включително и на хората, полагащи грижи за лицата от целевите групи.: Предоставянето на услугата ЦСРИЛПРУИ цели подкрепа на индивидуалното развитие, поддържане и придобиване на нови способности и самостоятелност на лица с различни вид и степен на увреждане, чрез целенасочени дейности за интеграция и превенция на социалното изключване. Услугата включва разнообразни консултативни, терапевтични и рехабилитационни дейности, насочени към създаване, поддържане и разширяване на социалните умения, както и обучение за водене на самостоятелен начин на живот. В новосъздадения Център ще се обособят зали за трудотерапия, рехабилитация , индивидуална и групова работа, библиотека, в които ще се предоставят почасови услуги в рамките на 12 месеца с капацитет 40 потребители и 6 месеца устойчивост. Терапевтичните, консултативните и рехабилитационните дейности се осъществяват от специалисти, които съдействат и подкрепят потребителите и техните близки, посредством индивидуални и/или групови занимания.
Лицата ползват дейностите и програмите (индивидуални или групови) почасово – всеки ден или няколко пъти в седмицата/месеца в зависимост от индивидуалните им потребности.
Дейности на ЦСРИЛПРУИ са: 1. Социална работа по случаи , 2. Подкрепа за възстановяване на трудови умения с работа в залите за трудотерапия, 3. Подкрепа за намиране на работа , 4. Групова форма на подкрепа 5. Индивидуална форма на подкрепа 6. Арт терапия, 7. Рехабилитация. |
232 677.59
|
179 496.64
|
Мобилна работа и други профилирани дейности за подкрепа на лицата от целевата група, свързани с трудотерапия, подкрепа за трудово наставничество, включващо и менторство от член на екипа, за провеждане на трудова практика и трудова заетост в реална работна среда, както и за въвеждане и обучение на работното място за лицата, за които се осигурява заетост, и текуща подкрепа в работния процес.: Освен в сградата на центъра услугата ще се предоставя и мобилно. Мобилната работа се предлага с цел по-широко обхващане на целевите групи и предотвратяване процеса на социално изключване, чрез използване ресурсите на услугата ЦСРИЛПРУИ.
Мобилната работа се предлага в случаи, когато присъствието на потребителя в центъра е невъзможно по обективни причини. |
95 802.23
|
94 249.08
|
Ремонт на съществуващ сграден фонд : Община Дряново ще разположи ЦСРИЛПРУИ на четвърти етаж от сграда на Поликлиника с площ 885 кв. м., сграда с ид. 23947.501.129.1 с адрес: гр. Дряново, ул. „Шипка“ № 164, частна общинска собственост, съгласно АОС № 2992 от 16.04.2018 г.
Необходимо е да бъде извършен ремонт на покрива, като се демонтира компрометираната хидроизолация и воронки, и същите се подменят с нови такива. Монтиране на двупластова хидроизолация, втори пласт с посипка, газоппламъчно полагане. Полагане на топлоизолация. Ще се демонтират подови настилки, фаянс, дървена ламперия, прозорци и врати, радиатори, тоалетни чинии и мивки, секции, гардероби и други. Същите са морално остарели и амортизирани. Прозорците и вратите ще бъдат подменени с нови PVC, като вратите ще бъдат съобразени за преминаване на потребители на Центъра с увреждания. В санитарните възли ще се монтират нови моноблок и моноблок с надстойка за инвалиди, тоалетни мивки, смесителни батерии. Всички помещения на етажа ще бъдат грундирани и двукратно боядисани с латекс. Преработка на съществуващо ГРТ и присъединяване на нови токови кръгове, съгласно приложена еднолинейна схема. Ще се поставят нови ел.ключове, ел.контакти и осветителни тела. |
305 423.24
|
320 694.40
|
Обзавеждане и оборудване на новоизградения център с цел предоставяне на услугите.: За предоставяне на услугите ще бъдат обособени: Зала за групова работа, занимания, срещи - 39 кв м. -работни маси - 3 бр. , секция - налична и в добро състояние, столове - 12 бр., Доставка и монтаж на 1 бр. климатик тип колонен. възможност за обособяване на отделни по-малки кътове Помещение № 14 от схемата.
Работни помещения на персонала –стол, компютър Помещения № 15, 16, 17, 18, 19, 20 и 22 от схемата – 18 кв. м. всяко едно от пемещенията. Във всяко от тях има бюра и библиотечни шкафове, които можат да се реновират и използват. Ще се закупят - 10 броя офис стола, 10 бр. посетителски столове, 9 бр. компютърни конфигурации с инсталиран софтуер, включващи клавиатури и мишки. 7 бр. принтери и 2 бр. мултифункционални устройства. диван, маса холна. Доставка и монтаж на 7 бр. стенни инвекторни климатици.
Зала за рехабилитация 39 кв м: Кушетка/масажна – 1 бр. Широка кушетка с регулираща се височина за прилагане на специализирани кинезитерапевтични методики – 1 бр. Велоергометър – 1 бр. Стълба за рехабилитация – 1 бр. Шведска стена – 2 бр. Многофункционални модули – 5 бр. Огледала: - 100/170 см. – 1 бр. Дюшеци: - 180/130/7 см. – 2 бр. Топки: /с релефна повърхност – 2 бр. твърда топка с релефна повърхност за масаж – 1 бр. с форма на фъстък, с грапава повърхност – 2 бр. с грапава повърхност 50 см диаметър – 2 бр. сензибол с диаметър 20 см – 1 бр. сензибол с диаметър 10 см – 1 бр.Доставка и монтаж на 1 бр. климатик тип колонен. Помещение № 21 от схемата.
Стая за арт терапия 19 кв. м. – работни маси - 2 бр., столове посетителски - 6 бр., стелажи за материали - 1 бр. Караоке тонколона - 1 бр. ДОставка и монжат на 1 бр. стенен инвекторен климатик.Помещение № 13 от схемата.
Библиотека с читалня 19 кв м – кът за четене, работни маси - 3 бр., столове - 6 бр. диван - 1 бр., маса холна - 1 бр. стелажи за книги - 2 бр. Доставка и монтаж на 1 бр. климатик тип колонен. Помещение № 12 от схемата.
Кухня с трапезария и склад - с обща площ 57 кв. м. – обзавеждане и оборудване с кухненски диван - 2 бр., маси - 4 бр., столове - 16 бр., готварска печка - 2 бр. кухненски ширм - 2 бр., микровълнова фурна - 2 бр., хладилник - 1 бр. съдомиялна - 1 бр. кухненски шкафове - 2 бр. конфигурации. бойлер проточен - 2 бр. кран батерия - 2 бр. стелажи за чинии - 2 бр. Доставка и монтаж на 2 бр. стенни инвекторни климатици. Помещения № 3,4,5,6 и 7 от схемата.
Зала за трудотерапия 36 кв м: /4 работни маси, столове - 8 бр., 2 бр. шевни машини; 2 бр. оверлог машини; 2 гладачни маси; 2 ютии/ Складово помещениекъм залата - 8 кв м /стелажи за материали - 2 бр. Доставка и монтаж на 1 бр. климатик тип колонен. Помещение № 1 от схемата.
Зала за трудотерапия 36 кв м: работни маси - 4 бр., столове - 8 бр., струг за обработка на дървени аксесоари - 1 бр., вани за подготовка на рециклирана хартия - 2 бр. Складово помещение към залата - 8 кв. м. Закупени стелажи за материали - 2 бр. Доставка и монтаж на 1 бр. климатик тип колонен. Помещение № 2 от схемата.
Сервизно помещение – закачалки за дрехи - 2 бр., пералня със сушилня - 1 бр. Помещение № 11 от схемата.
Санитарни възли - 2 бр.
Фоайе за изчакване - ъглов диван и холна маса. Доставка и монтаж на 1 бр. климатик тип колонен. Помещение № 23 от схемата. |
120 604.00
|
150 235.50
|
Подбор и наемане на персонал в ЦСРИЛПРУИ гр. Дряново: Община Дряново ще подготови документи за провеждане на конкурс за всички работни места в ЦСРИЛПРУИ – при коефициент 0,3 и капацитет 40 души на центъра - 12 щ.бр.: директор, 2 социални работници, психолог - 0,5, арт терапевт, 2 трудотерапевти; рехабилитатор - 0,5; мед.сестра, социален сътрудник, трудов посредник, наставник - 0,5, шофьор - 0,5, хигиенист. Подборът ще се извърши от създадена от доставчика комисия и определена от него процедура. Етапи на подбора - два етапа • подбор по документи и събеседване.
Комисията взима своите решения за одобрените кандидати, като дава равни възможности на всички, без ограничение на пол, вероизповедание, етническа принадлежност, семейно положение, възраст и други. Одобрените кандидати се назначават на работа, съгласно разпоредбите на Кодекса на труда; изготвя се и поддържа трудово досие за всеки назначен член на персонала;
Досието съдържа: молба за постъпване на работа, автобиография, копия от дипломи за завършена образователна степен, квалификационни курсове и др., свидетелство за съдимост, карта за предварителен медицински преглед, здравна книжка /при необходимост/, длъжностна характеристика, декларация за конфиденциалност. |
0.00
|
432.32
|
Обучение на персонала, супервизия и подкрепа при предоставянето на услугите в центровете за социална рехабилитация и интеграция за лица с психични разстройства и лица с интелектуални затруднения.: След назначаване на персонала ще се проведе на едно базово и едно поддържащо обучение. За провеждането на обученията чрез процедура по ЗОП ще бъде избран изпълнител. Въвеждащото обучение цели да запознае обучаващите се с философията и целите на услугата, с организацията на работа и функциите на всеки служител, както и с обхвата на услугата и основната документация. Обучението представя спецификите, потребностите и подходите на работа с целевите групи.
Въвеждащото обучение осигурява информация за политиката и практиките в областта на социалните услуги, основни нормативни документи, институции и партньорски организации, свързани с предоставянето на услугата.
Базовото обучение е в рамките на 3 дена и задължително включва теми, свързани с правото на независим живот на хората с увреждания, гарантирани от чл. 19, както и правата по чл. 12 от КПХУ. Целта е да се постави основа на бъдещата работа на персонала, основана на правата на хората с психични разстройства и умствена изостаналост. В базовото обучение се включват теми, свързани с провежданите политики на деинституционализация и възможностите за подкрепа за социално включване; теми, свързани с последиците от продължителна институционализация; оценка на потребностите на потребителите на услугите; здравословни проблеми и поддържаща терапия; работа в екип; взаимодействие с партньори. Поддържащото обучение е в рамките на 2 дни и включва теми, определени след проведените супервизии на персонала. Обученията ще бъдат предоставени от външна организация с доказан опит в областта на обученията на персонал на социални услуги и опит в обучения, свързани с права на уязвими групи и социално включване. Партньора - Държавна психиатрична болница - Севлиево ще участва с методическа помощ при провеждане на обученията.
Психологическата подкрепа е насочена към членовете на персонала, която се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Нейна цел е изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите.Подкрепата на персонала се провежда чрез методическо консултиране и супервизия /индивидуална и групова/ на всички членове на персонала и се провеждат спрямо конкретно заявените потребности. Подкрепата на персонала ще бъде предоставена от външна организация, избрана по реда на ЗОП, която има опит при предоставяне на супервизия и методическо консултиране. Организацията, която провежда подкрепата на персонала следва да представя текущи доклади за изпълнението, съдържащи предложения за допълнителни теми, които да бъдат включени в поддържащите обучения. |
14 979.00
|
13 453.00
|
Разработване на вътрешни правила /методика/ за дейността на услугите.: Държавна психиатрична болница - Севлиево - партньор по проекта ще изработи вътрешни правила /методика/ за дейността на услугите в Центъра. Дейността включва подготовка на документ, който е базиран на специфичната насока на работа на центъра в отговор на очакваните резултати по отношение на потребителите – подобрени умения за независим живот и социално включване. Методическият документ ще предложи организация на работата на социалната услуга с всички елементи – основни принципи и правила, организация на работен процес, целеполагане на индивидуалвите и групови дейности. Методиката ще подкрепи и подпомогне служителите на центъра в тяхната ежедневна работа като даде отговор за специфичните потребности на хората с психични разстройства и интелектуални затруднения и ще предложи методи и средствата за подкрепа. Методиката ще включва: описание на специфичните дейности на ЦСРИЛПРУИ – 1. Социална работа по случаи – оценка на потребности, планиране на подкрепа. 2. Подкрепа за възстановяване на трудови умения с работа в залите за трудотерапия: 3. Подкрепа за намиране на работа – консултиране, придружаване, наставничество. 4. Групова форма на подкрепа – изготвяне на 4 групови програми, свързани с потребностите на личността и взаимодействоето и с околните: „Аз като индивид“; „Аз и моето семейство“; „Аз и моите приятели“; Аз и общността“. 5. Индивидуална форма на подкрепа – описание на елементите на индивидуално консултиране и подкрепа 6. Арт терапия – описание на индивидуална и групова арт терапевтична сесия; арт терапевтични техники; възможности и приложение на арт терапията. 7. Рехабилитация – описание на въможностите и приложението на рехабилитационните дейности.
Методиката ще включва изготвянето на вътрешна документация и изготвяне на система за финансово управление и контрол.
Държавна психиатрична болница - Севлиево ще разходва средства за изпълнение на дейността в размер на 7983,33 лева. Планираните разходи за възнаграждения, заложени в бюджетен ред 1.1. "Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл., включително осигурителни вноски, начислени за сметка на работодателя и доплашщания по приложимото национална законодателство на лицата, пряко ангажирани с изпълнението на финансираните преки дейности по проекта" , ще се разходват съгласно правилата на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР. |
7 983.33
|
7 625.71
|