Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 191 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

„Синтер – М“ АД е разположено в гр. Ямбол и е специализирано в конструирането и производството на  синтеровани детайли и метални части по метода на праховата металургия. Компанията произвежда плътни конструкционни детайли на желязна основа като втулки, валци, зъбни колела, зъбни двойки за помпи, гайки, шайби, фланци и филтриращи елементи; магнитно меки детайли с определени магнитни характеристики. Също така е специализирана в  производството на детайли на основата на цветни метали (мед, бронз, месинг и алуминий).
Производството  е  обособено в следните процеси и операции:
1.	приготвяне на инструментална екипировка;
2.	пресоване на метални и синтеровани детайли;
3.	изпичане на металните синтерованите детайли;
4.	допълнителни обработки: калиброване, разпробиване, ръзстъргване, резбонарязване, оксидация или други покрития.
Компанията разполага с производствена и складова база за реализиране предмета си на дейност, намираща се в индустриална зона на гр. Ямбол. 
Проектът предвижда закупуване на Линия за Производство на Метални Детайли и интегриране на система за оползотворяване на отпадна топлина и система за мониторинг на енергопотреблението.
След интегриране на новото технологично оборудване, енергийната ефективност на предприятието ще нарастне значително, което от своя страна ще доведе до намаляване на разходите за гориво в много голяма степен, както и енергопотреблението на единица произведена продукция.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разширяване производствената дейност във фирмата и повишаване нейната конкурентоспособност, посредством закупуването на нова Линия за Производство на Метални Детайли - Мярка 1: За целите на методическия анализ е използвана добра стара практика (ДСП) – стар аналог на Линия за производство на плътни конструкционни детайли от метали (ЛПМД), функционираща във фирма „ВС-Метал къмпани” АД – гр. Луковит. Към момента производството във фирмата на т.нар. „плътни конструкционни детайли” – втулки, валци, зъбни колела, зъбни двойки за помпии др. – се изпълнява на стари и много на брой машини, свързани в лошо подобие на Поточна линия. Пътят на почти всеки един детайл, най-често е следния: отрязване на заготовка на лентоотрезна ножовка, пробиване на отвори (на бормашина), правене на фаска на отворите (бормашина), правене на резба в отвора, струговане до необходимата форма (на АСР200, СП 503, струг С11), Фрезоване (на фреза Фу 251, ако детайла го изисква), Шлайфане (ако детайла го изисква). Старата ЛПМД (линия за производство на метални детайли) е с обща инсталирана електрическа мощност от 143,7 kW. Поради липсата на серводвигатели и честотни регулатори (инвертори), средната едновременна работна електрическа мощност на старата линия е приблизително 129,3 kW. Преобладаващата част от старите металорежещи машини са на повече от 25 години. Вече са амортизирани и се нуждаят от основни ремонти. Те са ниско производителни, защото нямат системи за автоматично настройване и задаване параметрите на съответния детайл. Консумират много електроенергия, тъй като не са със сервомотори, а обикновени електродвигатели с ремъчни предавки, които излъчват голямо количество топлина, тъй като работят почти непрекъснато – т.е. нямат т.нар. „стенд-бай” режим. Настоящата Мярка-1 предвижда закупуването на нова, високоефективна Линия за Производство на Метални Елементи (ЛПМЕ), която да спомогне за оптимизиране дейността на фирмата и повишаване на нейната конкурентоспособност на пазара. Предвижда се общата инсталирана електрическа мощност на новата Линия за Производство на Метални Елементи (ЛПМЕ) да бъде не повече от 56 kW. Поради използването обаче, на съвременни енергийноефективни електродвигатели и сервомотори в електрическата схема, средната едновременна работна електрическа мощност на линията ще бъде не повече от 42 kW. Средната производителност на новата ЛПМД за 1 час, по експертна преценка, ще бъде не по-малко от 550 бр./h плътни конструкционни детайли от метал. При тези параметри Факторът на енергийните спестявания (ESR) ще бъде 85,2 %, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 419.4 t/год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец). 2. Сключване на договори (от 6 до 8 месец). 3. Доставка на активите и подписване на приемно-предавателни протоколи ( 9-16 месец). 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (17-18 месец). 497 006.00 497 000.00
Намаляване на разходите за енергия в производствените помещения, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия - Мярка 2: Към настоящия момент в производствените помещения на компанията бенефициент не се използва механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия. Поради тази причина, за целите на сравнителния анализ, е използван методът на „Добрата Стара Практика” (ДСП) или осигуряване на пресен въздух за производствените помещения посредством обикновена механична вентилация без оползотворяване на остатъчна топлинна енергия (без рекуперация). Инсталацията подсигурява средно 330 m3/h. Изчисленията за необходимото количество пресен въздух са направени на база на следните технически параметри: - Населеното място, където се намира производствената сграда – гр. Ямбол (климатична зона 6) - Тип на производствената сграда – ремонтна работилница (помещение от производствено хале, което компанията ползва за съхранение и ремонт на машините). - Квадратура на производствената сграда - 99 m2 - Светла височина на производствената сграда - 3.3 m - Брой на работещите в производствената сграда - 3 човека - Кратност на въздухообмен – еднократен въздухообмен (съгласно чл.306, раздел 3 механична вентилация от „Наредба 15 за технически правила и нормативи за проектиране, изграждане и експлоатация на обектите и съоръженията за производство, пренос и разпределение на топлинна енергия“.) За целите на проекта, фирмата предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия в производствените помещения, в които работи производствения персонал на компанията. Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне на пресния въздух. Затопленият въздух преминава през топлообменник и затопля свежия въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен външен въздух през зимата. Проветряването на производствените помещения чрез отваряне на прозорци води до огромни енергийни загуби. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Мярката предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в производствената сграда на компанията. Инсталацията трябва да осигури средно около 330 m3/h. Изчисленията за необходимото количество пресен въздух са направени на база на следните технически параметри: - Населеното място, където се намира производствената сграда – гр. Ямбол (климатична зона 6) - Тип на производствената сграда – ремонтна работилница (помещение от производствено хале, което компанията ползва за съхранение и ремонт на машините). - Квадратура на производствената сграда - 99 m2 - Светла височина на производствената сграда - 3.3 m - Брой на работещите в производствената сграда - 3 човека - Кратност на въздухообмен – еднократен въздухообмен (съгласно чл.306, раздел 3 механична вентилация от „Наредба 15 за технически правила и нормативи за проектиране, изграждане и експлоатация на обектите и съоръженията за производство, пренос и разпределение на топлинна енергия“.) - Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 71% Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец). 2. Доставка на активите ( 6-16 месец). 3. Тестване и пускане в експлоатация и подписване на протокол (17-18 месец). 6 050.00 6 049.59
Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана системи за мониторинг на енергопотреблението - Мярка 3: Събирането и съхранението на информация е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация и промените в областта на енергийната ефективност. Важната информация трябва да се събира и обработва през редовни интервали от време. В компанията бенефициент данните за енергийното потребление трябва да се събират за всеки отделен консуматор. Необходимо е да се осъществява контрол на измервателните уреди, за всяко измерване. Персоналът трябва да бъде обучен да анализира енергийното потребление. Към момента на извършване на одита в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовите стойности. Поради тази причина проекта предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. За целите на проекта, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1, която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 1 – консумация на ел.енергия), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 1 – Линия за Производство на Метални Елементи (ЛПМЕ) представлява: - Софтуер за енергиен мениджмънт: - разработен на език HTML5; - с възможност за анализ на разходите по различни активи. - с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им - с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри. - с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства. - Електромерно табло - Табло с елктромер за измерване консумация на ток: - измерване на параметрите на електрическата енергия (напрежение, ток, мощност, както и всички други параметри на електрическата енергия, които се използват и следят от индустрията. - директно свързване до 400V L-L и разширение на токовите обхвати, чрез токови трансформатори с изход 5А, 1А. - предназначен за монтаж върху ДИН-Шина - създава и пази таблици с данни, като могат да се настройват условия при, които да създава запис. - широк диапазон на комуникационни възможностти: RS 485, IR порт, и опционални: RS-232/422/485, 10/100Base T порт, PROFIBUS порт, GPRS модем. - поддържа различни комуникационни протоколи: Modbus RTU, Modbus ASCII, DNP 3.0, IEC 60870-5-101/-104. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване Линия за Производство на Метални Елементи (ЛПМЕ), съобразени с плануваните количества на производството. Системата за мониторинг играе ролята на непрекъсната обратна връзка към органите за оперативно управление на енергопотреблението. Наред с това, тя осигурява пълна и детайлна информация, необходима за периодичното провеждане на енергийните анализи на потреблението, при значително по-високо качество и точност на констатациите, оценките и предложенията. На база функциите на описаната по-горе автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението по тази линия се получават икономии на енергия от порядък до 10 %. Конкретната автоматизирна система за мониторинг на енергопотреблението се отнася само и единствено до Мярка 1. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец). 2. Доставка на активите ( 6-16 месец). 3. Тестване и пускане в експлоатация и подписване на протокол (17-18 месец). 16 000.00 15 850.00
Изготвяне на Енергиен одит по образец - 1 бр.: Дейността по изготвяне на енергийния одит в дружеството е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – 1 месец 2. Извършване на услугата – 1-2 месец 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец). 1 000.00 980.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за управление на енергията, разработена и внедрена в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включват: -провеждане на одит I фаза (предсертификационен одит) за преглед на документацията на изградената и внедрена Система за управление на енергията; -провеждане на сертификационен одит (същински одит) за цялостна проверка на Системата за управление на енергията и на отстраняването на констатирани в предишните одити несъответствия; -издаване на сертификат/и на български език и на английски език при успешно приключили одити. Процеса на сертификация се осъществява в съотвествие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011. С успешното изпълнение на дейностите по сертифициране на Система за управление на енергията, разработена и внедрена в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, фирмата ще може да отговори на международните стандарти за подобряване на енергийната ефективност и опазване на околната среда. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец). 14 000.00 13 800.00
Изпълнение на мерки за визуализация - стикери, плакати, табели и др.: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на сградата, където се изпълява проекта. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г. На всички активи закупени по проекта ще бъдат залепени стикери указващи подкрепата на ЕС и ЕФРР. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец). 3 000.00 2 800.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.