Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 672 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Рекултивацията на старото депо е съобразена с конкретните геометрични /имотни граници/, топографски, геоложки и хидрогеоложки условия на земната основа, минималните изисквания на МОСВ – ПМС №209 от 20.08.2009год., Приложение 2 и НАРЕДБА №6 от 27.08.2013год. за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци. Старите отпадъци ще са събрани в общо тяло в рамките на имотните граници, отредени за рекултивацията и ще се покрият с горен изолационен слой, съгласно изискванията на ПМС №209. Предвидени са и съоръжения за улавяне и заустване на водите от депото – чисти повърхностни. Основните съоръжения на депото са определени като минимална необходимост за правилното му рекултивиране и след експлоатационен мониторинг.        
Основните съоръжения и технически дейности обхващат:
•	Прибутване и уплътняване на натрупаните в и извън депото отпадъци с цел намаляване на площта, предвидена за рекултивация и събиране на отпадъка в имота предвиден за сметището.
•	Демонтиране на съществуваща ограда по северната част на депото.
•	Преоткосиране на съществуващите отпадъци с откос 1:2.5 за стабилност на тялото на депото.
•	Изграждане на отводнителни канавки за предотвратяване постъпването на повърхностни (скатни) води в тялото на депото;
•	Полагане на запечатващ слой от пръст по откосите, бермите и билото;
•	Изграждане на 4бр. броя газови кладенци;
•	Изграждане на 3бр. пиезометрични кладенци за подземни води;
•	Изграждане на система за мониторинг съобразно изискванията на Приложение №3 на №6 от 27.08.2013год. за следене на :
-	Ниво и състав на подземните води;
-	Отделяне на газови емисии от отпадъчното тяло;
-	Слягания на повърхността на тялото на депото.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка и изпълнение : Дейност 1 включва следните поддейности: 1.1. Изготвяне на работен проект за обекта и ПУП - ПП и работен проект за отвеждащ колектор. Изготвяне на работен проект с части: обща обяснителна записка и генерален план; технологична, геодезическа; инженерна геология и хидрогеология; контрол и мониторинг; ВиК и пречистване на водите; техническа рекултивация; хидротехническа и конструктивна; биологична рекултивация; пожарна безопасност; хидроложки доклад и сметна документация. Проектът е изготвен съгласно Наредба №4/21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и Наредба №6 /27.08.2013г. за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци. 1.2. Оценка за съответствие на инвестиционния проект обхваща: 1. предвижданията на ПУП; 2. правилата и нормативите за устройство на територията; 3. изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 4. взаимната съгласуваност между частите на проекта; 5. пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; 6. изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива; 7. други спец. изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива; 8. изискванията на влезли в сила адм. актове, които в зависимост от вида и големината на строежа са необходимо условие за разрешаване на строителството по ЗООС, ЗБР Закона за културното наследство или друг специален закон, както и отразяване на мерките и условията от тези актове в проекта; 9. изискванията за селективно разделяне на отпадъците, образувани по време на строително-монтажните работи и дейностите по разрушаване с цел осигуряване на последващото им оползотворяване, включително рециклиране и постигане на съответните количествени цели за оползотворяване и рециклиране. Оценката по всяка точка се извършва от квалифицирани специалисти със знания и опит в съответната сфера. След извършената проверка се изготвя Комплексен доклад, който обобщава становищата на отделните експерт и заключава дали инвестиционният проект отговаря на съществените изисквания към строежите. 1.3. Осъществяване на независим строителен надзор на изпълнението на СМР на обекта Упражняване на строителен надзор по време на строителството в съответствие с изискванията на чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове; б) Координация на строителния процес до въвеждането на Строежа в експлоатация; в) Управление на изпълнението на Строежа г) Дейност на координатор по безопасност и здраве за етапа на изпълнение на Строежа, съгласно минималните изисквания за ЗБУТ при извършване на СМР; д) Контрол на Строителните продукти, влагани в Строежа, както и на извършените СМР е) Отчитане хода на изпълнение на Договора и на извършените СМР; Изпълняване на всички останали задължения на Консултанта, предвидени в договора за обществена поръчка, договора с Изпълнителя на строителството и законовите разпоредби. 1.4. Осъществяване на авторски надзор на обект: -Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта. -Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта. -Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта. -Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи. - Консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез ел. средства за комуникация. -Изработване на допълнителни чертежи на детайли - Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството. -Участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. 112 800.00 105 912.00
Техническа рекултивация на депа, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС във връзка с постановеното Решение на Съда на Европейския съюз от 16.07.2015 г. по дело С-145/14: Дейност 2: Изпълнение на СМР на обект „Закриване и рекултивация на общинско депо за неопасни /битови и строителни/ отпадъци, находящо се в ПИ №000373 в землището на гр. Гълъбово“ Изпълнение на строителни работи съгласно одобрения проект и програмата за изпълнение на дейностите, включително: Изпълнение на строително-монтажни работи; Строително – монтажни дейности по реда на тяхното изпълнение и съгласно технологичното изпълнение са както следва: -Планиране откоса (1:2,5) на отпадъците за постигане на трайна устойчивост на положения и рекултивиран отпадък и полагане на рекултивационния слой; -Направа на рекултивация на сметището и съоръжения за мониторинг; Основните съоръжения и технически дейности обхващат: • Прибутване и уплътняване, минимум трикратно преминаване на валяк , булдозер или компостер. на натрупаните в депото отпадъци с цел намаляване на площта, предвидена за рекултивация и събиране на отпадъка в имота предвиден за сметището. • Преоткосиране на съществуващите отпадъци с откос 1:2.5 за стабилност на тялото на депото. • Изграждане на отводнителни канавки за предотвратяване постъпването на повърхностни (скатни) води в тялото на депото; • Полагане на запечатващ слой от пръст по откосите, бермите и билото; • Изграждане на 4бр. броя газови кладенци; • Изграждане на 3бр. пиезометрични кладенци за подземни води; Подготвителните работи включват: - Изграждане на временно селище -Почистване на хумус, храсти и дървета ОСНОВНИ КОНСТРУКТИВНИ РАБОТИ -оформяне тяло на отпадъците и укрепване - Основните дейности са пробутване на разпиления и депониран извън границите на депото битов отпадък и неговото уплътняване и откосиране в зоната на новопроектираното тяло на депото - Укрепване на откоса -Управление на газовите емисии - За улавяне на газовете, освободени от депонирания отпадък под изолиращия екран е предвиден газов дренажен пласт от геосинтетична дренажна система, която да позволява събирането на газовете в лъчеви газови дренажи -Управление на водите - Повърхностните води от депото ще бъдат събирани със система от мерки – охранителни канавки за събиране на повърхностния отток от депото и дренажна система, която да събира и отвежда попилата в рекултивационния пласт атмосферна вода. Предвижда се изграждането на ревизионни шахти по дължината на канавките и дренажите, Изграждане на охранителни канавки. Изграждане на Събирателни ревизионни шахти. Изграждане на дренаж за повърхностни води. Изграждане на отвеждащ колектор за дъждовни води Ф400 всички събрани атмосферни води се отвеждат в р. Соколица, която е в непосредствена близост до границата на имота. Техническата рекултивация на депото обхваща площ от 27,407 дка и включва следните пластове по реда на тяхното полагане върху отпадъците: • Изравнителен пласт от глинести и песъкливи материали 15 см - W1=4111 м3 • Газов дренаж - геосинтетична дренажна система – F1=27407м² • Геомембрана - геосинтетична бентонитова мембрана – F2=27407м² • Дренаж за повърхностни води - геосинтетична дренажна система – F3=27407м² • Почвен слой с дебелина 0.70 см - обем W3=19185 м3; • Заздравителна геомрежа – PP геомрежа – F3=24489м² • Хумус 0.30 см - обем W4=8222м3. Основни параметри на депото Полезен обем за депониране - 290000 м³ Площ на имота - 28,685 дка Застроена площ - 25,656 дка Откоси на депото - 1 : 2,5 Площ на дъното - 25656 м² Площ на площадки - 1 872м² Площ на сервитут електропровод -1 046 м² Площ на откосите - 24 489 м² Площ на рекултивацията- 27 407м² Обем изкопни работи - 72 793 м³ Обем насипни работи - 104 311 м³ Предвидено е изграждане на мониторингова система за следене на следните основни показатели. Биологичната рекултивация има за цел укрепване на почвената повърхност и намаляване на почвената ерозия на хумусния слой. Извършва се след техническата рекултивация в благоприятно време - рано пролетта или през есента. - Тази дейност е задължителна и недопустима за финансиране по ОПОС, ще бъде финансирана от Община Гълъбово. 1 958 695.63 1 937 422.67
Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: Дейност 3 - Дейността ще бъде осъществявана, съгласно изискванията на чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ. Поддейност 1.1. За организация и изпълнение на проекта се предвижда сформиране на Звено за изпълнение на проекта от членове, които са вътрешни за Община Гълъбово и външни експерти за община Гълъбово, които са както следва: Технически сътрудник, Лице по мониторинг, Лице отговарящо за комуникацията и информацията по проекта. Основни функции и отговорности, които ще изпълняват както външните експерти, така и вътрешните за община Гълъбово членове на екипа са ясно и подробно разписани в т. 9 Екип. Външните за общината експерти ще бъдат избрани, съгласно проведена процедура по ЗОП и/или назначени на трудов договор, съгласно българското законодателство. ЗИП ще участва в комиисиите по ЗОП (с изключение на избор за външни експерти към ЗИП), но в комисиите могат да участват лица извън ЗИП. Поддейност 1.2. За дейност информация и комуникация по проекта се предвижда възлагането на външен изпълнител, който да изпълнява задължителните мерки съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020. Мерките за информация и комуникация включват минимум следните дейности и материали: подготовка и разпространение на печатни информационни материали /брошури, дипляни/ в тираж от 300 бр. • организиране и провеждане на официални церемонии - първа копка и откриване на обектите • изработка, доставка и монтаж на постоянна обяснителни табела – 1 (един) брой • периодично публикуване на информационни материали и прессъобщения на официалната интернет страница на Община Гълъбово - 3 бр.• изработка, доставка и монтаж на временен билборд – 1 (един) брой. Поддейност 1.3. За дейност подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки се предвижда възлагането на външен изпълнител, който да изготви процедурите, описани в секция "План за Външно възлагане", както и за част от поддейност 1.1. Външни експерти членове на ЗИП, поддейност 1.2 Информация и комуникация. 186 434.61 183 648.68

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.