Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 175 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

„АДАСОФТ“ ООД има над 20 години опит като доставчик на софтуерни продукти и методология. От 2014г. дружеството излиза и на международния пазар със свой продукт - софтуер за автоматизиране на одитните процеси (независим външен одит и вътрешен финансов одит) като вече обслужва и чужди клиенти. 
Основната цел на проекта е увеличаване на управленския капацитет и потенциала за растеж на „АДАСОФТ“ ООД. 
Целта ще бъде постигната чрез изпълнението на следните основни дейности – за въвеждане и сертифициране на система за управление на сигурността на информацията в съответствие с ISO/IEC 27001:2013, консултантски услуги за въвеждане на промени във внедрената система за управление на качеството за изпълнение на изискванията на новата версия на ISO 9001:2015 и ре-сертификация на системата, разработване и внедряване на CRM и разработване и внедряване на нови модули в съществуващата ERP система за целите на интеграцията със CRM и за управление на отпадъците, за инвестиции в ново оборудване и специализиран софтуер, необходими за функционирането на CRM и услуги за колокация. Предвидена е и дейност за визуализация на проекта. 
В резултат от изпълнението на проекта ще се въведат конкретни подобрения във всички основни процеси на управление и организация на дейността на предприятието, както и организационни иновации. Дружеството ще разполага с ефективно внедрени и функциониращи системи за управление на информационната сигурност и качеството и с международно признати акредитирани сертификати за съответствие по най-новите версии на ISO 9001:2015 и ISO/IEC 27001:2013. Този резултат заедно с внедрения CRM и интеграцията му с ERP ще имат незабавен и значим ефект върху производителността, приходите от продажби, дела на износа и конкурентоспособността на дружеството на световния пазар. 
При изпълнението на проекта дейностите ще се изпълняват така че да допринасят за реализирането на хоризонталните принципи за устойчиво развитие, равнопоставеност и липса на дискриминация. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез въвеждане и сертифициране на ISO/IEC 27001:2013: Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следни поддейности: - Въвеждане на система за управление на сигурността на информацията в съответствие с ISO/IEC 27001:2013; - Сертифициране на системата за управление на сигурността на информацията за съответствие с ISO/IEC 27001:2013. Описание на приноса на инвестицията за изпълнението на дейностите по проекта: Въвеждането и сертифицирането на система за управление на сигурността на информацията по ISO/IEC 27001:2013 ще има пряко въздействие върху и принос за подобряване на основните показатели – производителност, приходите от продажби и приходите от износ. Дейността ще допринесе и за подобряването на основните управленски процеси – на планиране и вземане на решения, на организация на ресурсите, предоставяне на услуги/производство, реализация на продукта/услугата, интернационализация на продукта/услугата. Ефективното управление на сигурността на информацията има съвсем преки измерими ползи, напр.: - Опазване на информационните активи на организацията – данните са на практика най-ценният актив на дружеството (интелектуална собственост, данни от и за клиенти, данни за персонала, бюджети, стратегически планове и др.); - Повишаване на осъзнаването у служителите на важността на опазването на сигурността на информацията за устойчивостта на бизнеса; - Създаване на увереност у клиентите, че информацията, до която дружеството има достъп се контролира, управлява се и няма да бъде загубена или унищожена. - Предотвратяване на възможни искове за нанесени щети, подобряване на репутацията и имиджа на дружеството; - Непрекъснато съответствие с нормативните и договорни изисквания в областта на сигурността на информацията. Сертификацията на системата от акредитиран независим сертификационен орган ще осигури: - Независима обективна оценка на спазването на изискванията на стандарта; - Оценка, която идентифицира допълнителни възможности за подобрения; - Разпознаваем и международно признат документ за съответствие (сертификат); - Достъп до нови клиенти (особено на международните пазари), които изискват от своите доставчици сертификат за ISO/IEC 27001:2013; Всички тези ползи имат директен принос за подобряването на показателите за производителността, приходите от продажби и приходите от износ. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните стъпки: 1. Формулиране на детайлни технически задания за търсените услуги за: - Въвеждане на система за управление на сигурността на информацията в съответствие с ISO/IEC 27001:2013; - Сертифициране на системата за управление на сигурността на информацията за съответствие с ISO/IEC 27001:2013. Всички дейности, които следва да бъдат извършени от външните изпълнители, ще бъдат описани, сроковете за изпълнение, очакваните резултати, начините за докладване и приемане на резултатите. 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители в съответствие с разпоредбите на ЗУСЕСИФ и ПМС 160. Ще бъде подготвена документация за избор на изпълнители в съответствие с нормативните изисквания. Към кандидатите и техните предложения ще бъдат поставени изисквания, които да гарантират качественото изпълнение на услугата. Важно условие е при избора на изпълнители да се управлява конфликта на интереси т.е. дружества или лица участвали в процеса на въвеждане, да не участват в процеса на сертифициране. Сертификацията следва да се предостави от акредитиран орган за сертификация в съответствие с изискванията към органите за сертификация, заложени в „Условията за кандидатстване“ по настоящата процедура. 3. Сформиране на вътрешен екип, който да съдейства на избраните изпълнители. Дружеството ще определи екип от служители, които да оказват пълно съдействие на изпълнителите. 4. Изпълнение на договора за въвеждане на системата за управление на сигурността на информацията. 5. Изпълнение на договора за сертифициране на системата за съответствие с ISO/IEC 27001:2013. 17 956.00 17 650.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез ре-сертификация на въведена в предприятието система за управление на качеството : Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следни поддейности: - Консултантски услуги във връзка с преминаване към новата версия на ISO 9001:2015 и подготовка за ре-сертификация; - Ре-сертификация на внедрената система за управление на качеството за съответствие с новата версия ISO 9001:2015. Описание на приноса на инвестицията за изпълнението на дейностите по проекта: „АДАСОФТ“ ООД притежава сертификат за съответствие с ISO 9001:2008 от 2011г. През юли 2017г. предстои ре-сертификация на внедрената система за управление на качеството и дружеството иска да се възползва от възможността да се направи преглед на внедрената система за качество и нейната ефективност и да се направят необходимите промени, за да се осигури съответствието на системата с новата версия от 2015г. на ISO 9001. Ключовите промени са свързани с поставяне на по-голям фокус върху процесния подход, въвеждането на подхода на управлението на риска в системите за управление на качеството, управление при съобразяване с променящия се контекст, в който функционира организацията, и при вземане предвид на нуждите и очакванията на заинтересованите страни. Адаптирането на системата за управление на качеството към новата версия на ISO 9001 и нейното ре-сертифициране ще имат пряко въздействие върху и принос за подобряване на основните изследвани показатели – производителност, приходите от продажби и приходите от износ. Дейността ще допринесе и за подобряването на основните управленски процеси – на планиране и вземане на решения, на организация на ресурсите, предоставяне на услуги/производство, реализация на продукта/услугата, интернационализация на продукта/услугата. Внедряването на новите изисквания за управление на качеството има преки измерими ползи: - Въвеждане на системно управление в „контекст“ и при отчитане на нуждите и очакванията на заинтересованите страни; - Въвеждане на „мислене, основано на риска“; - Фокус върху лидерския подход в управлението; Ре-сертификацията на системата от акредитиран независим сертификационен орган ще осигури: - Независима обективна оценка на спазването на новите изисквания на стандарта; - Оценка, която идентифицира допълнителни възможности за подобрения; - Разпознаваем и международно признат документ за съответствие (сертификат); - Достъп до нови клиенти (особено на международните пазари), които изискват от своите доставчици да притежават сертификат за съответствие с новата версия на стандарта. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните стъпки: 1. Формулиране на детайлни технически задания за търсените услуги за: - Консултантски услуги във връзка с преминаване към новата версия на ISO 9001:2015 и подготовка за ре-сертификация; - Ре-сертификация на внедрената система за управление на качеството за съответствие с новата версия ISO 9001:2015. Всички дейности, които следва да бъдат извършени от външните изпълнители, ще бъдат описани, сроковете за изпълнение, очакваните резултати, начините за докладване и приемане на резултатите. 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители в съответствие с разпоредбите на ЗУСЕСИФ и ПМС 160. Ще бъде подготвена документация за избор на изпълнители в съответствие с нормативните изисквания. Към кандидатите и техните предложения ще бъдат поставени изисквания, които да гарантират качественото изпълнение на услугата. Важно условие е при избора на изпълнители да се управлява конфликта на интереси т.е. дружества или лица участвали в процеса на предоставяне на консултантски услуги, да не участват в процеса на ре-сертифициране. Ре-сертификацията следва да се предостави от акредитиран орган за сертификация в съответствие с изискванията към органите за сертификация, заложени в „Условията за кандидатстване“ по настоящата процедура. 3. Сформиране на вътрешен екип, който да съдейства на избраните изпълнители. 4. Изпълнение на договора за консултантски услуги. 5. Изпълнение на договора за ре-сертификация. 3 100.00 3 000.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и въвеждане на CRM система: Дейността включва разработване и въвеждане на система за управление на връзките с клиентите (CRM). Описание на приноса на инвестицията за изпълнението на дейностите по проекта: „АДАСОФТ“ ООД е специализирана в разработване на специализиран икономически софтуер, който предлага на своите клиенти чрез клиентски лицензи, като след продажбата осигурява поддръжка и актуализация на софтуера. Клиентите на дружеството у нас и в чужбина са над 2400, а служителите, на тези фирми, с които се общува ежедневно и се обменя информация са в пъти повече. За да се справи с предизвикателствата на растежа и да запази и повиши качеството на предлаганите услуги за дружеството е от изключителна важност да разполага с интелигентна информационна система, чрез която да се управляват ефективно отношенията с клиентите. Чрез внедряването на CRM дружеството иска да постигне следните цели: - оптимизация на работата и намаляване на административната тежест във фирмата – увеличаване на производителността; - Постигане на по-висока информираност при взимане на моментни и стратегически решения; - Повишаване на качеството на предоставените услуги; - Повишаване на имиджа на компанията; - Постигане на по-добри финансови резултати, включително повишаване на приходите от продажби и дела на износа; Дейността ще допринесе и за подобряването на основните управленски процеси – на планиране и вземане на решения, на организация на ресурсите, предоставяне на услуги/производство, реализация на продукта/услугата, интернационализация на продукта/услугата. Ефектът от внедряването е подробно описан в раздел 11, т. 4 от Формуляра за кандидатстване. Допълнително, чрез дейността ще се реализират и организационни иновации в две направления – използване за първи път системи за разпределяне на отговорностите на наетите и използване на нови методи на организация на взаимоотношенията с доставчици и клиенти. Чрез отделни дейности се предвижда закупуване на хардуер, който да обезпечи функционирането на CRM системата (сървъри), услуги за колокация на закупените сървъри и закупуване на специализиран софтуер, необходим за функционирането на CRM системата. Необходими стъпки за изпълнението на дейността Дейността ще бъде изпълнена чрез следните стъпки: 1. Формулиране на детайлно техническо задание за разработване и въвеждане на CRM система; 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител в съответствие с разпоредбите на ЗУСЕСИФ и ПМС 160. Ще бъде подготвена документация за избор на изпълнител в съответствие с нормативните изисквания. Към кандидатите и техните предложения ще бъдат поставени изисквания, които да гарантират качественото изпълнение на услугата. 3. Сформиране на вътрешен екип, който да съдейства на избрания изпълнител. Дружеството ще определи екип от служители, които да оказват пълно съдействие на изпълнителя. 4. Изпълнение на договора за разработване и въвеждане на CRM система. 150 000.00 150 000.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и въвеждане на допълнителни модули към внедрената в предприятието ERP система: Дейността включва разработване и въвеждане на допълнителни модули към внедрената в предприятието ERP система. Описание на приноса на инвестицията за изпълнението на дейностите по проекта: „АДАСОФТ“ ООД използва ERP система, чрез която се планират и управляват ресурсите на дружеството – включително графици, задачи, проследяване на изпълнението, обратна връзка и др. В момента в ERP системата се използват модулите: Счетоводство (със структури); Материални левови, валутни и валутни ресурси; Дълготрайни материални активи. Системата няма възможност/налични модули/ позволяващи автоматичен обмен на информация със други системи, без да е нужна намеса от оператор. Съществуващата възможност за синхронизация на данни с друга система с директно извличане на данни е еднопосочна – извличане на данните от другата система чрез стартиране от оператор на процедура в ERP системата. Новите модули ще дадат възможност за изграждане на интеграция с други системи, която да става без намесата на оператор. Да е двупосочна. Да може да бъде инициирана както от ERP системата, така и от другите системи. Като допълнителни модули, които да облекчат работата на служителите и намалят използването на различни системи или файлове са: Човешки ресурси, Процеси, Хонорари и Автопарк. Във връзка с изпълнението на проекта и внедряването на CRM система е необходимо разработването и внедряването на допълнителни модули към съществуващата ERP система, с които да се осъществи интеграцията и автоматичния обмен на данни между двете информационни системи. По този начин ще се избегнат дублирането на информация, двойно въвеждане или грешки при ръчно прехвърляне на данни. Интеграцията на двете системи значително ще подобри ефективността и ефикасността на всички процеси за организация и управление. Допълнително се предвижда и разработването на допълнителен модул в ERP системата, чрез който да се управляват отпадъците от дейността (напр. остаряло електронно оборудване, опаковки, използвана хартия, батерии, използвани консумативи като тонери и др.) Модулът следва да проследява и регистрира количествата и тяхното управление като се спазват и изискванията на нормативната уредба за управление на отпадъците. Следва да генерира справки за целите на анализа и вземане на решения за подобрения. Ефектът от внедряването е подробно описан в раздел 11, т. 4 от Формуляра за кандидатстване. Необходими стъпки за изпълнението на дейността Дейността ще бъде изпълнена чрез следните стъпки: 1. Формулиране на детайлно техническо задание за разработване и въвеждане на допълнителни модули към внедрената в предприятието ERP система. 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител в съответствие с разпоредбите на ЗУСЕСИФ и ПМС 160. Ще бъде подготвена документация за избор на изпълнител в съответствие с нормативните изисквания. Към кандидатите и техните предложения ще бъдат поставени изисквания, които да гарантират качественото изпълнение на услугата. 3. Сформиране на вътрешен екип, който да съдейства на избрания изпълнител. Дружеството ще определи екип от служители, които да оказват пълно съдействие на изпълнителя. 4. Изпълнение на договора за разработване и въвеждане на допълнителни модули в ERP система. 10 000.00 10 000.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез закупуване на оборудване и специализирани софтуерни приложения, необходими за функционирането на CRM системата : В рамките на дейността ще бъдат закупени следните ДМА и ДНА: 1. Сървър – 2 бр. (ДМА); 2. Сървърна операционна система - 1 бр. (ДНА) 3. Софтуер за дистанционно управление на компютри– 1 бр. (ДНА). Техническите и функционални характеристики на активите са подробно описани в Приложение Е Техническа спецификация. Описание на приноса на инвестицията за изпълнението на дейностите по проекта: Сървърите ще обслужват внедрената по проекта CRM система като на тях ще се обработва и съхранява информацията от системата. CRM системата обработва голямо количество данни и информация и наличното оборудване в момента не може да поеме и тези функции. Тъй като в CRM системата ще се съхраняват и обработват критични за дружеството информационни активи предвиждаме да осигурим колокация на закупените сървъри, така че да се осигури тяхната професионална поддръжка и защита. Предвидени са два сървъра, за да се осигури дублиране на информацията и предпазване от евентуални загуби на информация. Чрез сървърната операционна система ще се осигури функционирането на сървърите, а осигурения дистанционен достъп чрез потребителски лицензи ще позволи на служителите да използват информация по всяко време и от всяко място. Софтуерът за дистанционно управление на компютри е специализиран софтуер (готово решение), който значително ще повиши ефективността и ефикасността на CRM системата и на процесите, свързани с предоставянето на услугите. Софтуерът представлява самостоятелна инсталация, която трябва позволява работата на най-малко 12 конкурентни канала т.е. най-малко 12 служители да могат да работят едновременно по обслужване на различни клиенти. Услугите за абонаментна поддръжка и актуализация на софтуера изискват настройки и пренастройки на инсталациите при клиентите, както и интензивна комуникация, като услугата трябва да се предостави за кратко време (за да не се възпрепятства работата на клиентите) и с безупречно качество. Чрез интегрирането на специализирания софтуер в CRM системата посещенията на място при клиентите ще бъдат сведени до минимум, значително ще се ускори процесът на предоставяне на услугата и ще се повиши качеството ѝ (включително и от гледна точка на проследимост, отчетност и прозрачност) като в същото време услугите ще бъдат достъпни за всякакви клиенти без значение от тяхната географска локация. Необходими стъпки за изпълнението на дейността Дейността ще бъде изпълнена чрез следните стъпки: 1. Провеждане на процедура за избор на доставчици в съответствие с разпоредбите на ЗУСЕСИФ и ПМС 160. Ще бъде подготвена документация за избор на доставчици в съответствие с нормативните изисквания и приложената към проектното предложение техническа спецификация. Към кандидатите и техните предложения ще бъдат поставени изисквания, които да гарантират качественото и срочно изпълнение на доставките. 2. Изпълнение на договора/договорите за доставки и приемане на доставките. 46 700.00 46 700.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез колокация на сървъри, необходими за функционирането на CRM системата : В рамките на дейността ще бъде предоставена услуга за колокация на закупените в рамките на предходната дейност сървъри, необходими за функционирането на CRM системата. Описание на приноса на инвестицията за изпълнението на дейностите по проекта: С услугите за колокация ще се постигне: • По-голяма сигурност на съхраняваната информация – защита от физически посегателства над техниката и данните в тях, от пожар, проблеми с електрическото захранване и др. • Постоянност на предоставяните от сървърите услуги – дейта центровете разполагат с резервни линии на захранване, генератори и UPSи, интернет свързаност. • По-голяма мобилност на служителите – ще могат да ползват централизирани ресурси в и извън офиса чрез VPN връзка и работа на отдалечен работен плот. Така значително ще се увеличи производителността им – като се съкрати времето, което прекарват в изчакване на обработка на информацията или възможността да стартират на сървъра процес, който да извършва обработката и им остави компютрите свободни. • Повишено доверие у клиентите за сигурността на техните данни и за непрекъсваемостта на услугата. Необходими стъпки за изпълнението на дейността Дейността ще бъде изпълнена чрез следните стъпки: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител в съответствие с разпоредбите на ЗУСЕСИФ и ПМС 160. Ще бъде подготвена документация за избор на изпълнител в съответствие с нормативните изисквания. Към кандидатите и техните предложения ще бъдат поставени изисквания, които да гарантират качественото изпълнение на договора. 2. Изпълнение на договора. 7 338.24 7 338.24
Дейности за визуализация: Изпълнението на дейността има за цел да се информира обществеността за изпълнените дейности и постигнатите резултати при изпълнението на проекта, както и да се популяризира приносът на Европейските фондове за неговото реализиране. Реализацията на дейността ще осигури съблюдаването на изискванията по отношение на публичността по проекти, финансирани от Европейските фондове. Ще бъдат спазени изискванията, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Проектът предвижда следните действия за разпространяване на резултатите: - Публикуване на подробна информация за одобрения за финансиране проект на интернет страницата на дружеството за оповестяване размера на финансирането, наименованието, целите и дейностите на проекта, както и редовно актуализиране на информацията за напредъка по изпълнението на проекта; - Визуализация на всички доставки, направени по проекта (изискване, поставено към изпълнителите); - Дизайн и изработка на информационна табела, съгласно изискванията на Единния наръчник – за мястото на изпълнение на проекта; - Визуализация на документи, създавани по проекта, в съответствие с изискванията на Единния наръчник. Етапи за изпълнение 1. Планиране – екипът за управление на проекта ще разработи план за информиране и публичност с конкретни дати, отговорници и действия, ще възложи изработката на всички материали, свързани с дейността за информиране и публичност, ще разработи бланка за документите на проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник и ще поставя изисквания към всички външни изпълнители с изискванията за информиране и публичност. 2. Изпълнение – в съответствие с плана за информиране и публичност като екипът за управление на проекта следи за спазването на графика и качеството на изпълнение на действията. 3. Приключване - в съответствие с плана за информиране и публичност. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.