Управление и организация на проекта: Дейността "Управление и организация на проекта" цели да се организира ефективното, качествено и акуратно изпълнение на дейностите, заложени в настоящето проектното предложение. Дейността ще се осъществява в пълно съответствие с изискванията на действащата нормативна уредба, Договора за БФП, Насоките за кандидатстване по схемата, Ръководство за бенефициента за управление и прилежащите пояснителни документи.
Обхваща следните отговорности и етапи на изпълнение:
- Разпределяне на всички отговорности, задължения и функции, както и сключване на граждански договор с ръководителя на проект "Модернизация на условията и организацията на работа в "Геострой"АД".
- Планиране, разработване и провеждане на тръжна процедура за избор на външен изпълнител на услуга за осъществяване на дейността за управление и организация на проекта, по реда на ПМС 118 на МС от 20.05.2014г.
Ръководителят на проекта ще има следните задълженията:
- ръководи, организира, планира и контролира цялостния процес по управление на проекта;
- следи за навременното, качествено и законосъобразно провеждане на процедурите за избор на външни изпълнители;
- организира, отговаря и следи за административно и финансовото управление и отчитане на всеки един етап от изпълнението на дейностите по проекта;
- незабавно оповестява, докладва и сигнализира бенефициента при наличието на установени нарушения и нередности свързани с изпълнението и отчитането на проекта; - обсъжда, предлага и изготвя предложения и решения за предотвратяването или минимизиране на последиците вследствие на възникнали проблеми при реализацията на проекта.
С избраният външен изпълнител на услугата „Управление и организация на проекта“ ще бъде подписан договор, с който ще бъдат включени следните задължения:
- Осъществяване на кореспонденцията, оперативните комуникации с физически и юридически лица, имащи отношение с реализирането на проекта;
- Осъществяване на своевременното и точно свеждане на информацията до ръководителя на проекта, бенефициента и заинтересованите страни по проекта;
- Отчитане пред ръководителя на проекта за текущото изпълнение на планираните задачи;
- Осъществяване на координация и контрол върху качеството на изпълнение на дейностите;
- Изготвяне на технически и финансови отчети и документацията за авансово, междинно и окончателно искане за плащане;
- Изготвяне на заданията, организирането и провеждането на процедури за избор на външни изпълнители по проекта;
- Осъществяване взаимодействието и координацията между кандидата и доставчиците на външни услуги или други външните организации, имащи отношение за реализирането на проекта;
- Проследяване качественото и своевременно изпълнение на услугите и доставките, извършвани от външни доставчици;
- Проследяване спазването на изискванията за публичност и мерките за информиране по проекта;
- Управление и координация на всички платежни процедури, планиране и контрол на разходите;
- Изготвяне на всички работни и отчетни документи по проекта. Съвместно с ръководителя по проекта и бенефициента извършват планиране на изразходването на средства и следи за тяхната законосъобразност;
- Завеждане и съхраняване на цялостната документация. Стриктното изпълнение на тази дейност е основата, от която ще зависи качеството на работата по проекта във всяка една фаза от управлението му и е основна предпоставка за постигане на общата и специфични цели на проектното предложение;
Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта.
Избраният външен изпълнител, заедно с ръководителя на проекта ще:
- разработят актуален план за изпълнение на дейностите по проекта, съгласно изготвения в проектното предложение график, които да осигури навременното изпълнение на всички дейности;
- планира, разработи и проведе тръжни процедури за избор на външни изпълнители на услуги по проекта по реда на ПМС 118 на МС от 20.05.14г.;
- съдействие при изготвянето на цялостната документация за изпълнение и отчитане на дейностите по проекта. |
28 080.00
|
18 508.00
|
Информиране и публичност на проекта и ОП "Развитие на човешките ресурси": Дейността „Информиране и публичност на проекта и ОП “Развитие на човешките ресурси“ цели популяризирането на осигурения финансов принос от Европейския социален фонд и в частност ОП "Развитие на човешките ресурси". Основната цел, която следва да бъде постигната в процеса на осъществяване на дейността, е повишаване на информираността на обществото и потенциалните бенефициенти за значимостта, важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основен инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост, борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на ОП ”РЧР” и на проектното предложение има и следните специфични цели:
- популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване;
- популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ;
- популяризиране на важността от инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като успешна практика в бъдеще;
- популяризиране на мерките за гарантиране на всеки, пълноценно участие в обществото и право на достоен труд. В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати.
Изпълнението на дейността ще доведе до изработването, доставянето и разпространението на следните материали за информиране и публичност:
- Изработени и поставени 10 броя плакати с размер А3.
- Изработване и поставяне на информационен банер/транспарант -1 бр.
- Изработени и разпространени 400 бр. диплянки.
- Реализирани 3 бр. публикации в интернет.
- Изработване на 80 бр. химикалки.
- Изработване на 80 бр. тефтери.
Информационните материали ще бъдат поставяни на видно място и разпространени сред широк кръг потенциални бенефициенти и обществеността. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на ЕС, да се упомене ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР и изискванията в съответствие с графичните правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали – диплянки, плакати, стикери, и публикации при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП „РЧР”, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, договор или друг доказателствен материал се посочва, че финансиращата го Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020” се осъществява с подкрепа на ЕСФ. Финансовият ресурс, необходим за изпълнението на дейността включва и предвижда разходи свързани единствено с обезпечаване на изискванията за популяризиране на финансовия принос на ЕСФ и ОП „РЧР“ и залагането му е от изключителна важност, за да може проектното предложение да отговори в максимална степен на изискванията за кандидатстване по настоящата схема. |
3 093.51
|
3 013.00
|
Разработване и внедряване на система за оптимизация на управлението и развитието на човешките
ресурси: В съвременността, човешките ресурси са признати като най-ценния ресурс за съществуването на организацията, гарантиращ конкурентоспособност, растеж и устойчивост. Динамичното развитие на пазарните отношения, агресивната конкуренция и прогресивното развитие на организационните структури са малка част от аргументите, които карат стратегическия мениджмънт да се замисли за решения, които да оптимизират дейността и да сведат до минимум рискът от неефективно управление на човешките ресурси и загубата на кадри.
Управлението на човешките ресурси не може да се разглежда като самостоятелни елементи, а като система от съвкупни такива и връзки между тях, работещи като едно цяло. Поддържането на максимално ефективна и работеща система е от съществено значение за мениджмънта на „Геострой“ АД и са изключително ефективен и полезен начин да се обединят човешките с останалите ресурси на организацията, за постигане на мисията на компанията, силно зависима от хората, техните знания, умения, качества, навици и поведение. Във връзка с поддържането на голям брой персонал заети в предприятието, множеството по вид и големина обекти и непрекъснатo променящи се условия на пазара на труда, в организацията възникват множество проблеми свързани с ефективното управление на човешките ресурси. Целта на настоящата дейност е решаването на възникналите проблеми, чрез адаптиране на стратегията, оперативното управление и интегрирани политики за развитие на персонала, по-специално:
• Разработване и внедряване на система за оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси;
• Разработване на система за оценка на длъжностите;
• Изграждане на мотивационна и бонусна система;
• Подобряване на комуникацията между служителите;
• Запазване на знанията в компанията – Knowledge Management;
• Подобряване на процесите по атестации и обучение;
• Повишаване на мотивация на служителите, за предоставяне на редовни възможности за изказване на мнението и проблемите, справедлива оценка на представянето и планиране на професионалното развитие съвместно с мениджмънта на компанията;
• Подобряване на информираността на висшия мениджмънт, което да способства адекватно делегиране и проследяване на изпълнението на оперативни задачи, както и да концентрира вниманието си върху стратегическото управление на компанията;
• Постигане на хармонична работна среда с ясно поставени цели пред служителите;
• Система за гъвкаво управление на работното време на персонала, за успешното съчетаване на професионалния и личния живот, която ще позволи да се отчита ефективния труд на служителите при произволно (ненормирано) работно време, работа на различни работни места, включително и извън територията на предприятието;
• Практики за удължаване на професионалния живот на служители над 54 год.;
• Система за анализ на човешките ресурси, необходими за оптимизацията на предприятието. Разработени са механизми, подпомагащи планирането, подбора и наемането на нови служители;
• Мерки за опазване на околната среда, чрез изграждане на електронни досиета на служителите, в които могат да се съхраняват всички документи. Реализиран е принципът на безхартиения документооборот, касаещ трудовите взаимоотношения на предприятието с конкретните служители във връзка с опазването на околната среда. При необходимост ще бъдат поставени допълнителни контейнери за разделно събиране на отпадъци и други мерки за запазване на чиста работна среда;
Система за оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси ще бъде разработена специално за всички длъжности и групи служители в „Геострой“ АД – 778 лица, които са целевата група по проекта, в т.ч. 211 лица над 54 години и 9 лица с увреждане.
Човешките ресурси създават добавена стойност и тяхното адекватно и компетентно управление е проблем на всяка организация. Създавайки работеща система е предпоставка да се обединят дейностите и да се управляват ефективно от мениджъра по човешките ресурси. |
28 000.00
|
27 500.00
|
Модернизация на личните предпазни средства и специалното работно облекло: Основната цел на дейността е повишаване на нивата на лична защита на работното място, намаляване на въздействието на вредните фактори на работната среда и предотвратяване на рискове от злополуки, чрез осигуряването на нови, съвременни, с по-добри експлоатационни и технически характеристики лични предпазни средства и специално работно облекло, спомагащи за запазване на здравето при извършване на специфичните дейности на служителите, в това число:
- строителство на промишлени и граждански обекти;
- минна дейност;
- изпълнение на инфраструктурни проекти;
- хидротехническо строителство - изграждане на пречиствателни станции за питейни и отпадъчни води, водопроводни и канализационни мрежи;
- консервация, реставрация и социализация на археологически недвижими културни ценности.
Коефициентът за трудов травматизъм, свързан с изпълнението на горепосочените дейности е 1,15 - един от най-високите, което показва ежедневните рискове, на които са изложени служителите и необходимостта от осигуряването на най-високо качество на защитни средства. Върху служителите ежедневно влияят редица вредни фактори като силно запрашена среда, наднормен шум, досег с вредни вещества, работа на открито независимо от сезона, рискове от наранявания, травми и професионални заболявания. Изброените фактори поставят необходимостта за постоянното подобряване и осигуряване на ЛПС с висок клас на защита за служителите, мерки за подобряването на тяхното здравословно състояние и ограничаване на възможностите за професионални травми и рискове. Възможността да се осигури закупуването на нови, съвременни, качествени и по-модерни ЛПС и специално работно облекло ще доведе до още по-висока лична защита на работещите.
Съобразявайки се с предписаните мерки за минимизиране на професионалния риск, списъка на длъжностите (към момента на кандидатстване е общо 778 постоянно заети служители на трудов договор, в т.ч. 211 лица над 54 годишна възраст и 9 лица с увреждания, разпределени 110 различни длъжности) и съответстващите им ЛПС, в рамките на дейността ще бъдат осигурени:
- Защитно работно облекло със светлоотразителни ленти /зимно/.Комплект гащеризон/топлозащитен панталон, блуза и яке от дишаща материя, топло и ветрозащитен, студозащитен - 382 бр.
- Защитно работно облекло със светлоотразителни ленти /лятно/.Комплект гащеризон/защитен панталон, тениска, яке, дишаща материя - 382 бр.
- Защитни обувки с метално бомбе /летни/ - 382 бр.
- Защитни обувки с метално бомбе /зимни/ - 382 бр.
- Шапки, плетена /зимна/ - 382 бр.
- Предпазни ръкавици с 5 пръста - 354 бр.
- Жилетка /светлоотразителна/ - 398 бр.
- Защитна каска - 398бр.
- Ботуши гумени, противохлъзгащи - 371 бр.
- Дъждобран - 371 бр.
- Предпазители за ушите /антифони/ - 176 бр.
- Предпазни ръкавици за заваряване, кожени - 11 бр.
- Маска за заварчик - 11 бр.
- Комплект гащеризон/полугащеризон и сако за заварчик, кожени - 11 бр.
- Гамаши - 11 бр.
Ще бъдат осигурени и индивидуално изработени ортопедични стелки - 9 чифта за част от лицата с увреждания на опорно-двигателния апарат и затруднена подвижност.
Изработката им ще позволи: намаляване на умората, произтичаща от двигателните дефицити, компенсиране разликата в дължините на двата крайника, правилно преразпределение тежестта на тялото, поддържане нормалните за съответното ходило сводове.Тези мерки ще помогнат за намаляване на физическия и психологически дискомфорт и минимизиране на риска за лицата с увреждане, произтичащ от спецификата на тяхното здравословно състояние, което се характеризира с намалена свобода на движение и възможност за реакция при възникване на рискови фактори в работна среда.
Изпълнението на дейността ще доведе до намаляване на травматизма, риска за здравето на работното място, запазване и подобряване на здравния статус, мотивацията за труд на работещите в „Геострой” АД. Това ще се осъществи чрез по-добра защита от професионалните рискове и заболявания на работното място. |
250 177.00
|
190 852.21
|