Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 170 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към прилагането на интегрирани мерки с оглед изпълнението на правомощията на Община Ловеч, свързани с осъществяването на отговорностите й по реда на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. 
Целта е да се подкрепи реформирането на системата на социалните услуги и да се улесни прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Предоставянето на подкрепа на Община Ловеч в изпълнението на правомощията й по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП ще позволи плавното и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и ще ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението.
Проектното предложение цели ускоряване на реформата на системата на социалните услуги на общинско ниво, укрепване на капацитета на Община Ловеч за провеждане на съвременни социални политики и повишаване на качеството на социалните услуги на местно ниво. Планираните резултати от изпълнението на проекта се свеждат до удовлетворяване на идентифицираните нужди на целевите групи по проекта.
Целевите групи по проекта са служители от институции/организации/администрации, ангажирани с политиките в социалната сфера и служители на доставчици на социални и/или интегрирани здравно-социални услуги на територията на Община Ловеч.
Основните дейности включват: 
Създаване и функциониране на фронт-офис за обезпечаване на задълженията и отговорностите на Община Ловеч по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочване за ползване на социални услуги, наемане на персонал, провеждане на обучения и супервизия, както и провеждане на разяснително-информационна кампания.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане на служители за обезпечаване правомощията на Община Ловеч по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Супервизия.: Във връзка с нарасналия обем от функции и задължения на общините с оглед прилагането на новите нормативни изисквания в областта на социалните услуги, с цел повишаване на капацитета на Община Ловеч, ще бъдат назначени нови служители, а на други, ангажирани в предоставянето на социалните услуги, ще бъдат допълнително вменени функции и задължения. С цел изграждане на капацитет в Община Ловеч за прилагането на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, ще бъдат назначени на трудови договори за срок от 21 месеца две лица на длъжност сътрудник "Социални дейности" за работа във фронт - офиса, с вменени задължения за информиране и консултиране на граждани и насочване на потребители за ползване на социална услуга - асистентска подкрепа и едно лице - длъжност "Медиатор", което ще подпомага длъжностните лица от Община Ловеч, ангажирани с механизъм лична помощ при уреждане на споровете между ползватели на лична помощ и неговия асистент и осъществяване на допълнителен контрол. Дейността ще стартира с обявяване на свободните работни места и провеждане на процедура по подбор. Предвижда се да бъдат наети за срок от 12 месеца, на трудов договор за допълнителен труд/заповеди минимум 15 бр. настоящи служители от общинска администрация и от социални услуги, които са държавно делегирана дейност и механизъм лична помощ. Наетите лица, в т. ч. служителите на социални услуги, ще бъдат ангажирани в дейности, свързани с обезпечаване на правомощията на служителите по изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. Наетите лица по проекта ще предоставят експертна и методическа помощ с предвидено допълнително възнаграждение и ще имат допълнително вменени функции по прилагане мерките по ЗСУ, ЗЛП, ЗХУ, съгласно Дейност 2 „Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги“ от Условията за кандидатстване. Разходът е на стойност 119 000 лв. и е планиран в Бюджетен ред 1.1 „Разходи за възнаграждения“.Към момента в Община Ловеч се предоставят 21 услуги, държавно делегирана дейност; 2 услуги, финансирани по проект; 2 услуги - местна дейност. Наетите лица по проекта ще предоставят експертна и методическа помощ с предвидено допълнително възнаграждение и ще имат допълнително вменени функции по осъществяване на контрол и мониторинг при прилагане мерките по ЗСУ, ЗЛП, ЗХУ. С реализацията на дейността ще позволи на Община Ловеч да адаптира настъпилите законодателни и нормативни изменения в ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ и да приложи на практика, произтичащите от същите задължения и отговорности за общината, като създаде необходимите предпоставки за прецизно планово структуриране на социалните услуги на своята територия. Предвижда се да бъде ангажиран и експерт "Правна помощ", служител на Община Ловеч, който ще оказва подкрепа по време на реализацията на дейностите по проекта, свързани със задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. Експертът "Правна помощ" ще бъде нает за целия период на проекта на трудов договор за допълнителен труд/заповед. Той ще подпомага екипите на социалните услуги при разработване на новата вътрешна нормативна уредба, договорите с потребителите и тези, ангажирани по проекта. В дейността е планиран и разход за граждански договор с предмет - супервизия. Договорът ще бъде сключен с външен за Община Ловеч експерт с опит в сферата на социалните услуги. Ще бъде осигурена групова и индивидуална супервизия за наетите по проекта служители. 238 745.71 28 339.96
Създаване на фронт-офис. Обучение на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на Община Ловеч по ЗЛП/ЗХУ, ЗСУ и НКСУ. : Подготовката за обезпечаване правомощията на община Ловеч по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП ще стартира с обособяване на работни места в предвиденото за офис помещение (фронт-офис). За целта, Община Ловеч разполага с подходящо помещение, общинска собственост. Помещението се намира на лесно достъпно място, в сградата на Домашен социален патронаж и в непосредствена близост до административната сграда на Община Ловеч и Дирекция "Социално подпомагане". В същата сграда са ситуирани офиси за организация и управление на СУ "Асистентска подкрепа", механизъм лична помощ и Грижа в дома. За помещението, което е определено за фронт-офис е предвиден текущ ремонт. Ремонтът включва освежаване на стените, подмяна на съществуващ прозорец, обособяване на отделен вход/изход и доставка на ново офис обзавеждане и оборудване за две работни места. Община Ловеч планира извършване на следните ремонтни дейности: демонтаж на съществуващ прозорец-212/190; събаряне на тухлен зид с размери 105/41/42 см.; измазване и изкърпване на нов отвор; монтаж на нова PVC дограма; монтаж на метална конструкция за входна площадка, рампа и стъпала с покритие от WPC декинг настилка. Помещението е с размер общо 23 кв.м. и се предвижда обрушване на вароциментова мазилка, прешпакловане на засегнати участъци и полагане на латекс по стените. Общата стойност на разхода е 20 724, 40 лв. Обзавеждането и оборудването включва: две бюра с два контейнера за съхранение на документи към тях, два офис и два посетителски стола, маса за посетители, два метални шкафа за съхранение на документи и гардероб за съхранение на лични вещи на служителите. Оборудването включва: един климатик, две компютърни конфигурации и едно мултифункционално устройство. Стойността на разходите за извършване на ремонтни дейности, доставка на обзавеждане и оборудване са в размер на 33 424,40 лв., от които 12 700 лв. за доставка на обзавеждане и оборудване. За новоназначените служители във фронт-офиса, за експерти от отдел ЗСМДС, служителите от Социалните услуги, които участват в изпълнението на задълженията и отговорностите на Община Ловеч по ЗЛП, ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги и служители от механизма лична помощ ще бъдат организирани обучения. В тази дейност е предвидено да бъде проведена процедура по ЗОП за избор на изпълнител за организация и провеждане на обучения за 25 служители. На избраният изпълнител ще бъде вменено да осигури обучители и всичко необходимо за обезпечаването им. В тази дейност е планиран разход за организация на разяснително-информационни кампании. Планира се провеждане на процедура по ЗОП и избор на външен изпълнител за организацията и провеждането на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. За информационните кампании ще бъдат подготвени дипляни, разясняващи по достъпен начин предоставянето на социалните услуги. Изпълнението на дейността по провеждането на разяснително-информационни кампании ще бъде съобразена с изискванията и условията, определени в Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2021/1060 от 24 юни 2021 година за установяване на общоприложимите разпоредби. 95 498.28 11 335.98

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.