Придобиване на ново производствено оборудване (Дейността ще бъде извършена чрез доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА - Съоръжение за раздробяване на отпадна суровина и бракувана продукция – шредер - 1 брой, Колесен багер за зареждане на шредера - 1 брой, Товарна везна - 1 брой по мярка 1 от енергийния одит): Дейността ще бъде изпълнена чрез доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА: Съоръжение за раздробяване на отпадна суровина и бракувана продукция – шредер - 1 брой, Колесен багер за зареждане на шредера - 1 брой, Товарна везна - 1 брой
Активътсе отнася към потвърдена 1 мярка за енергийна ефективност в енергийния одиторски доклад Приложение Б.
Инвестицията в ДМА е пряко свързана с постигане на целите на проекта и е необходима е за изпълнение на мярката, включени в обследването за енергийна ефективност. С въвеждането им в експлоатация ще се постигане на по-високо равнище на енергийна ефективност и разширяване на капацитета на компанията.
Приложимия режим на държавна помощ е Регионална инвестиционна помощ и е свързани с разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект.
За да намали очакваното потребление на енергия и разхода на средства за нейното заплащане АНЕС 96 планира да закупи съвременни, енергоефективни и високопроизводителни съоръжения за окомплектоване на новата система за рециклиране на отпадъци и бракувана продукция.
За целите на раздробяването на твърдите отпадъци, се предвижда да се достави и пусне в експлоатация нов шредер.
Освен висока надеждност и възможност да се обработват почти всички видове твърди отпадъци до получаване на качествен раздробен продукт, новия шредер се характеризира с изключително висока производителност. Данните за шредиране на дървен отпадък или отпадък от пластмаси показват производителност от 45 тона/час, тези за смесен, домашен отпадък от 40 до 50 тона/час, за биомаса до 150 м3 (от 45 до 70 тона според относителното тегло и съдържанието), за метален отпадък и отпадък от строителни дейности в рамките на 30 до 35 тона/час.Това обуславя значително редуциране необходимото време за работа на съоръжението в сравнение с настоящата ситуация при използване на стария шредер и аналогични на него съоръжения.
Зареждането на шредера ще се извършва от нов хидравличен колесен багер, като избора му е обоснован от техническа и икономическа гледна точка - капацитет и времето за
звършване на манипулациите отговарящи на капацитета на новия шредер, висока функционалност и нисък разход на дизелово гориво.
Данните за работата на колесния багер са отразени в Приложение 1 към одитния доклад и показват време на работа за зареждане съвпадащо с това на шредера - 450 часа/год. В съответствие с разхода на гориво за моточас отразен в офертната и техническа документация, очакваното потребление на дизелово гориво от колесния багер за зареждане на шредера е в рамките на 2 520 лтр/год, респективно 26 208 kWh/год. Средствата за заплащане на дизеловото гориво са 4 626 лв/год.
За да намали максимално потреблението на енергия за претегляне, АНЕС 96 ще закупи подходяща товарна везна.
Предложена е стационарна везна, която по техническите си параметри и очаквания режим на експлоатация отговаря най-пълно на нуждите на новата система за рециклиране на отпадни суровини и бракувана продукция
Обобщено, работата на новата енергино ефективна, високо производителна система за оползотворяване на отпадни суровини и бракувана продукция ще доведе до по-високо равнище на енергийна ефективност и разширяване на капацитета на компанията.
Дейността ще бъде изпълнената от външен изпълнител, който с оглед спазване принципите на равнопоставеност и прозрачност ще бъде избран с избор с публична покана, съгласно ЗУСЕСИФ и всички приложими нормативни документи. |
755 000.00
|
754 800.00
|
Придобиване на ново производствено оборудване (Дейността ще бъде извършена чрез доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА Газокар - 1 брой, по Мярка 2 от Енергийния одит): Дейността ще бъде извършена чрез доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА Газокар - 1 брой, по Мярка 2 от Енергийния одит.
Предвид значителната амортизираност на мотокара, ненадеждността породи честите ремонтни дейности, както и повишения разход за гориво и резервни части, дружеството планира да замени сега използвания мотокар Toyota модел 02-06 FDF 30 с нов виличен повдигач работещ на газ пропан-бутан (газокар). По този начин дружеството не само ще реализира икономии от гориво, респективно енергия, но така също ще намали разходите за неговото закупуване, спести средства от части и ремонтна дейност и намали въглеродните емисии.
Предвижда се новия газокар да е с повишен капацитет- по-голям от 3 500 кг, запазвайки същата височина на повдигане от 3 метра. Повишения капацитет е от особена важност за дружеството, тъй като често доставяните за обработка отпадъци са не само едрогабаритни но и с голямо тегло, като например агрегатни товари от хартия, картон, етикети или пластмаси с тегло по-голям от 3,5 тона. За да се манипулират със сега използвания мотокар се налага тяхното предварително сепариране с лебедки и ръчно, като се намали теглото до капацитета възможен за мотокара. Тези дейности не само налагат ръчен труд, но са допълнителен разход на работно време и забавят дейността по обработка на получения отпадък.
Освен съответствие с необходимия повишен капацитет по-голям от 3,5 тона и височина на повдигане от 3 метра, решаващ при избора на газокар е била разходната норма, която за този модел е 4,33 лтр/час газ пропан-бутан.
При непроменено време на работа средногодишно от 1 560 часа/год., отчитайки разходната норма, потреблението на газ пропан-бутан е 6 754,80 лтр./год. или 49 985,520 kWh/год. При цена на енергоносителя средногодишно за отчетния период от 0,93 лв/лтр, разхода на средства за неговото закупуване е 6 311,53 лв/год.
Емисиите СО2 са в рамките на 11,347 t СО2/год, а изчисления енергиен интензитет е 0,097 kWh/кг.
Значително ще се намалят средствата изразходвани за поддръжка на новия газокар, като средногодишно през икономическия му живот се очаква те да са до 300 лв/год. При непроменен разхода на средства за заплата общия разход на средства за експлоатация и поддръжка са 9 500 лв/год.
ESR gt; 5 % - Факторът на енергийни спестявания е над 5%, което определя предложената по проекта мярка като допустима.
Инвестицията в ДМА е пряко свързана с постигане на целите на проекта и е необходима е за изпълнение на мярката, включени в обследването за енергийна ефективност. С въвеждането им в експлоатация ще се постигане на по-високо равнище на енергийна ефективност и разширяване на капацитета на компанията.
Приложимия режим на държавна помощ е Регионална инвестиционна помощ и е свързани с разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект.
Дейността се базира на препоръки от извършен енергиен одит по образец, като чрез инвестицията в дълготрайния материален актив ще се изпълни мярката за енергийна ефективност, включена в обследване за енергийна ефективност, извършено от лица, вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ.
Дейността ще бъде изпълнената от външен изпълнител, който с оглед спазване принципите на равнопоставеност и прозрачност ще бъде избран с избор с публична покана, съгласно ЗУСЕСИФ и всички приложими нормативни документи. |
33 320.00
|
33 320.00
|
Придобиване на ново производствено оборудване (Дейността ще бъде извършена чрез доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА Челен товарач - 1 брой, по Мярка 3 от Енергийния одит): Дейността ще бъде извършена чрез доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА Челен товарач - 1 брой, по Мярка 3 от Енергийния одит.
Използваният към момента челен товарач е произведен през 2001 год. и е с ниска производителност и висока степен на разход.
Използваното за работата на челният товарач дизелово гориво обуславя годишни емисии от 28,75 t СО2/год
Ако дружеството използва сега съществуващия челен товарач или закупи друг товарач за работа на новата площадка с аналогични технически характеристики и капацитет на сега използвания, то данните за потреблението на дизелово гориво и средствата за неговото закупуване ще се увеличат пропорционално.
Дружеството планира да закупи енергийно ефективен челен товарам от ново поколение с разишрени възможности.
Предвижда се закупуване на челен товареч с капацитет 5 тона или повече и икономично потребление на гориво. По този начин дружеството ще посрещне изискванията на повишеното три пъти производства и ще е в състояние да реализира икономии от гориво, намали разходите за неговото закупуване, спести средства от части и ремонтна дейност и намали въглеродните емисии.
Повишения капацитет е от особена важност, тъй като новите количества не могат да се обработват от товарач със капацитет аналогичен на сега използвания в рамките на едносменния режим на работа. Такъв капацитет ще позволи допълнително разширяване на дейноста над предвиденото и обработка на количества над планираните 13 500 тона отпадъци.
При закупуване и пускане в експлоатация на енергоефективен челен товарач от ново
поколение с необходимия капацитет и технически характеристики, в съответствие с
разгледания тук модел, годишното потребление на дизелово гориво за обработка на
количеството от 13 500 000 кг. ще се намали до 9 000 лтр. или 87 300 kWh/год., при което ще се
реализирт икономии в размер на 235710 kWh/год.
ESR gt; 5 % - Факторът на енергийни спестявания е над 5%, което определя предложената по проекта мярка като допустима.
Инвестицията в ДМА е пряко свързана с постигане на целите на проекта и е необходима е за изпълнение на мярката, включени в обследването за енергийна ефективност. С въвеждането им в експлоатация ще се постигане на по-високо равнище на енергийна ефективност и разширяване на капацитета на компанията.
Приложимия режим на държавна помощ е Регионална инвестиционна помощ и е свързани с разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект.
Дейността се базира на препоръки от извършен енергиен одит по образец, като чрез инвестицията в дълготрайния материален актив ще се изпълни мярката за енергийна ефективност, включена в обследване за енергийна ефективност, извършено от лица, вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ.
Дейността ще бъде изпълнената от външен изпълнител, който с оглед спазване принципите на равнопоставеност и прозрачност ще бъде избран с избор с публична покана, съгласно ЗУСЕСИФ и всички приложими нормативни документи. |
175 100.00
|
175 000.00
|
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията.( Дейността ще бъде изпълнена, чрез внедряване и сертифициране на Система за енергиен мениджмънт в съответствие с изискванията на ISO 50001. ): Дейността ще бъде изпълнена, чрез внедряване и сертифициране на Система за енергиен мениджмънт в съответствие с изискванията на ISO 50001.
С изпълнение на дейността ще се реализира една от основните цели на компанията, а именно провеждане на политики за устойчиво развитие, чрез енергийно управление на производствени процеси и процесите на електроразпределение в системета на производство на фирмата. Въвеждането на стандарта ще подпомогне „Анес 96“, като голям потребители на енергия, опериращ в традиционно енергоемко производсто, да разработи и внедри система и процеси, които гарантират следене и непрекъснато подобряване на енергийната ефективност. Ефективното управлние на енергийните ресурси, минимизирането на въглеродния отпечатък на компанията и създаването на управленски капацитет в тази посока е от съществено значение както за екипа на компанията, така й за нашите клиенти, като предпоставка за доверие в бъдещите съвместни дейности. Със системата ще да се идентифицират аспектите за отговорна и конкурентна фирмена политика към използването на енергийните източници, както и законодателните и други изисквания, които се прилагат към тези аспекти и начините за подходящото им управление. С разработването и внедряването на системата компанията ще покрие основните международни изисквания по отношение на стандарта и редица национални законови и подзаконови нормативни актове и ще развие управленски капацитет на социално отговорна и енергийно ефективна компания, която се стреми към ниско ниво на енргийна интензивност.
Дейността ще бъде изпълнена на два етапа:
1 етап Внедряване:
В рамките на този етап ще бъде избран външен изпълнител, който да разработи, необходимите процедури, формуляри и инструкции за компанията.
Ще бъде определен контекста на организацията по отношение на стандарта и свързаните рискове, които биха могли да повлияят върху постигането на целите. От избрания външен за компанията изпълнител внедрител на системата ще се извърши:
-Първоначален одит за установяване на съответствие на действащата среда с изискванията на стандарта;
-Анализ на състоянието и определяне на структура на системата за енергиен мениджмънт;
-Разработване на графици за внедряване на системта
-Разработване на документите към системата
-Провеждане на обучение по внедряване;
-Извършване на изменения в документите при установена необходимост по време на одитите
2 етап – Сертифициране:
Сертификацията ще бъде извършена от независим сертифициращ орган с европейска акредитация. Сертифициращата фирма ще бъде избрана след провеждането на тръжна процедура съгласно ЗУСЕСИФ и указания на УО .
Органът по сертификация ще осигури и прегледа на резултатите и вземането на решение за сертификация и издаване на сертификати за съответствие;
Фирмата ще осигури достъп на одиторите до площадката, документите, служителите, в степента необходима, за да се направи валидно заключение за съответствието на внедрената система с изискванията на ISO 50001.
|
25 000.00
|
24 900.00
|
Извършване на енергиен одит по образец 1 бр.: В съответствие с изпълнение на условията на процедурата е извършен енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от външен изпълнител- лице, вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Проектните дейности се основават на препоръките от извършения енергиен одит по образец , изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти. Обследването за енергийна ефективност е реализирано и е изготвен Енергиен одит по образец съгласно Приложение Б Издадено е положително становище от АУЕР за съответствие на енергийния одит |
12 000.00
|
5 833.33
|