Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

На територията на община Горна Малина функционира социалната услуга в общността Домашен социален патронаж. Негови потребители са възрастни, самотни хора, хора с увреждания и невъзможност за самообслужване. Патронажът обслужва населените места на територията на общината. Дейностите предоставени от ДСП са в посока на задоволяване потребностите на хората от топла храна, социална работа и осигуряване на съдействие за получаване на временни здравни грижи. Домашен социален патронаж – Горна Малина е второстепенен разпоредител с бюджета към община Горна Малина. Има опит в предоставянето на социални услуги, тъй като в периода от юли 2013 год. до април 2015 г. изпълнява дейностите по проект „Развитие на социалната услуга „Обществена трапезария” финансиран от Фонд „Социална закрила”, от месец май до септември 2015 г. и след това от  юни 2016 год. до края на април 2020 год. по проект "Осигуряване на топъл обяд в община Горна Малина", финансиран от Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане.
Осъществяването на дейностите по проекта ще намали социалната изолация на лицата, ще доведе до задоволяване нуждите им от разнообразно и здравословно хранене по време на пандемията от Covid - 19. Реализирането на проекта ще доведе до задоволяване потребностите на 104 лица, нуждаещи се от социалната услуга „топъл обяд”. Услугите в общността подобряват значително качеството на живот на самотните възрастни хора и хората с увреждания. Дирекция  "Социално подпомагане" представи информация за одобрени потребители по целевата програма, които не ползват на друго основание услуги, включващи хранене, финансирани от европейски, национални и други програми, с цел недопускане на двойно финансиране.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи: Ще бъде извършен подбор на кандидатите като ще бъдат включени лица от следните целеви групи: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Продуктите за приготвянето на храната ще се съхраняват в складови помещения, на стелажи, спазвайки всички норми и изисквания. Продуктите ще бъдат обособени на самостоятелни стелажи. След направена заявка, се извършва доставка на хранителните продукти. Доставчикът издава фактура веднъж седмично. Домашен социален патронаж – Горна Малина има опит в предоставянето на социални услуги, тъй като в периода от юли 2013 год. до април 2015 г. изпълнява дейностите по проект „Развитие на социалната услуга „Обществена трапезария” финансиран от Фонд „Социална закрила”, а след него тези по операциите за предоставяне на топъл обяд по Оперативната програма за храни и/или основно материално подпомагане, както и тези от Агенцията по социално подпомагане. В този ред и съгласно горецитираното Община Горна Малина, съвместно с ДСП предоставя на гражданите си топъл обяд от 2013 год. до момента. Дейността ще стартира на 01.01.2021 г. и ще продължи до 30.09.2022 г. ( 21 месеца). Ще се предоставя топъл обяд на 104 потребители през работни дни от седмицата, като общият брой работни дни са 435. Разпределението на дните, в които ще се предоставя топъл обяд, по месеци е следното: януари - 20 работни дни; февруари - 20 работни дни; март - 22 работни дни; април - 21 работни дни; май - 17 работни дни; юни - 22 работни дни; юли - 22 работни дни; август - 22 работни дни; септември - 20 работни дни. октомври 2021 г. – 21 работни дни ноември 2021 г. – 22 работни дни Месец декември 2021 г. – 20 работни дни Месец януари 2022 г. – 20 работни дни Месец февруари 2022 г.- 20 работни дни Месец март 2022 г. – 22 работни дни Месец април 2022 г. – 19 работни дни Месец май 2022 г. – 19 работни дни Месец юни 2022 г.- 22 работни дни Месец юли 2022 г.- 21 работни дни Месец август 2022 г.- 23 работни дни Месец септември 2022 г.- 20 работни дни Обядът ще се приготвя, разлива и разпределя в кухнята на Домашен социален патронаж за съответните населени места. 125 138.90 78 572.00
Предоставяне на топъл обяд: Сградата, в която се помещава ДСП е в с. Негушево, община Горна Малина, публична общинска собственост. Предоставена е за ползване на Домашен социален патронаж с решение № 44 по протокол № 9 от 06.11.1992 г. на Общински съвет Горна Малина. Кухненският блок е на партера и е с размер 40 кв.м. Оборудван е с: ел. печка – 1 бр., ел. фурни – 3 бр.; плотове (бук) – 7 бр.; мивки – 5 бр.; кантар (везна); ел. бойлер ( 80 л ); ел.скара – 1 бр.; дървени скари – 6 бр.; картофобелачка – 1 бр.; абсорбатори – 2 бр. Салона е с размери 50 кв.м. Разполага с трикрилен шкаф, витрина, хладилник, маси – 5 бр.; столове – 20 бр.; телефон. На втория етаж от сградата е разположен офис на управителя и счетоводителя на Домашен социален патронаж. Сградата разполага със складова база от 90 кв.м. на кота -1. Входът за зареждане на продуктите е 5 кв.м., има и отделен изход. Има две обособени помещения с размер от 45 кв.м. В първото помещение се намират фризери – 3 бр. от 220 л; Второто помещение е оборудвано с метални скари – 2,5 м.; метални стелажи – 12 м на две нива. За осъществяване на основната дейност на патронажа са ангажирани управител с 15 години трудов стаж; счетоводител – касиер с 11 години стаж; домакин с 10 години стаж; готвач (2 бр.) с 9 години стаж; санитар (2 бр.) с 4 години стаж и шофьор. Домашен социален патронаж – Горна Малина има издадени: - Удостоверение за регистрация на обект за търговия на дребно с храни/на заведение за обществено хранене № 2508/10.11.2011 г. от Областна дирекция по безопасност на храните София област, че обект Кухня-Кейтъринг отговаря на изискванията на чл.12 от ЗХ и Регламент (ЕО) 852/2004 се регистрира със следните групи храни: Мляко и млечни продукти; месо и месни продукти; риба и рибни продукти; яйца и яйчни продукти; храни на зърнена основа; храни на база картофи; варива; зеленчуци плодове; захарни и шоколадови изделия; безалкохолни напитки, боза, натурални минерални изворни води; кафе, чай, какао. Удостоверение за регистрация на обект за търговия на дребно с храни/на заведение за обществено хранене № 2509/10.11.2011 г. от Областна дирекция по безопасност на храните София област, че обект Кухня-Домашен социален патронаж отговаря на изискванията на чл.12 от ЗХ и Регламент (ЕО) 852/2004 се регистрира със следните групи храни: Мляко и млечни продукти; месо и месни продукти; риба и рибни продукти; яйца и яйчни продукти; храни на зърнена основа; храни на база картофи; варива; зеленчуци; плодове; захарни и шоколадови изделия; безалкохолни напитки, боза, натурални минерални изворни води; готови за консумация храни в замразен вид, готвени ястия и др. Обядът ще се приготвя, разлива и разпределя в кухнята на Домашен социален патронаж за съответните населени места. Реализацията на този проект е част от целенасочената социална политика, която Община Горна Малина развива в подкрепа на хората, живеещи в материално лишение и в риск от социална изолация в условията на пандемията Covid - 19, започнала през пролетта на 2020 год. Осигуряването на топъл обяд ще подпомогне нормалното физическо развитие и социално включване на нуждаещите се лица. Ефектът от изпълнението на проекта е в прякото подпомагане за изхранването на група от хора в тежко икономическо положение - 104 лица. 6 256.94 55 820.96
Реализиране на съпътстващи мерки: Между община Горна Малина и Дирекция „Социално подпомагане” - Елин Пелин има отлична комуникация, което ще спомогне за реализирането на съпътстващите мерки: - Предоставяне на информация за възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината; - Предоставяне информация на потребителите относно ползването на административни общински услуги,, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки; - Предоставяне информация на потребителите за реда и начина за отпускане на еднократна помощ с решение на Общински съвет Горна Малина; - Предоставяне на информация за превенция, овладяването и справянето с последствията от пандемията от Covid - 19, както и други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на потребителите с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация. Екипът по проекта е назначен със заповед на Кмета на община Горна Малина. Експертите ще са с компетенции в сферите на организационното развитие, финанси и управлението на човешките ресурси, които имат дългогодишен опит в управлението на проекти. Екипът се състои от: - Ръководител проект – координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта; организира дейността на екипа за управление на проекта и провежда техни съвещания; отговаря за техническото, административното и финансовото управление на проекта; текущо контролира и координира спазването на графика за изпълнението на проекта и успешното му приключване; осъществява наблюдение и контрол за изпълнението на сключените договори; координира изготвянето на междинните и окончателен технически доклади и отчети; представлява кандидата на срещи с институции, медии, организации и обществеността, свързани с изпълнението на проекта; - Координатор проект – оформя и изпраща кореспонденцията по проекта; организира периодичните заседания при ръководителя на проекта; отговаря за съхраняване на кореспонденцията и архивиране на документацията по проекта; координира текущите задачи по проекта; подпомага изготвянето на техническите и финансови междинни и окончателни доклади по проекта; подпомага технически и административно ръководителя и другите членове на екипа на проекта; осигурява логистиката на провежданите срещи на екипа; - Счетоводител проект – води финансово-счетоводната документация по проекта и изпълнява целесъобразното и законосъобразното изразходване на финансовите средства по проекта; следи за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта, оказва съдействие на одитора; изготвя междинни и окончателни финансови отчети по проекта. 6 256.94 3 310.32

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.