Дейност 1 - ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ЦЕЛЕВИТЕ ГРУПИ: Партньорската организация предоставя топъл обяд на 190 брой потребители, считано от 04.01.2021 г. до 09.04.2021 г. и на 155 брой потребители, считано от 10.04.2021 г. до 30.09.2022 г. в рамките на общо 21 брой месеци - общо 435 работни дни., които отговорят в най-пълна степен на понятието уязвими лица в условията на пандемия и на изискванията за подбор, съгласно Оперативната програма.
Целевите групи са:
Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.
Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.
Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
Достъп до услугата "Топъл обяд" ще бъде общодостъпна за всички представители на целевите групи, като всеки желаещ ще има възможност да подаде заявления-декларация по образец за получаване на услугата в рамките на посочения срок. Предвидено е това да са:
- Лицата, получаващи топъл обяд по Целева програма "Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация 2020“ отговарят на условието „уязвими лица“, в това число възрастни над 65 години, без доходи или с доход под линията на бедността, вече са идентифицирани.
- Лица, които са заявили желание за включване в Проекта.
- Лица, за които са постъпили сигнали от ДСП “Връбница“, кметовете на с. Волуяк и с. Мрамор и/или други граждани и институции, имащи информация за хора от уязвими групи, които в условията на извънредно положение не са в състояние да осигурят прехраната си и същите са заявили желание за включване в Проекта,
- Лица, за които е получена информация от СРЗИ, поставени под карантина и заявили желание за включване в Проекта по телефона или на електронната поща на районната администрация.
Лицата, заявили желание за включване в Проекта, ще бъдат информирани, че е необходимо да предоставят свои лични данни, които ще се обработват съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година, както и с българското законодателство в областта на защитата на личните данни.
При определянето на целевите групи ще се съблюдават принципите - прозрачност, равенство, недискриминация, зачитане на достойнството и др. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 2 - ПРИГОТВЯНЕ НА ТОПЪЛ ОБЯД: Дейност "Приготвяне на топъл обяд" ще стартира от 4.01.2021г. и ще продъпжи от 04.01.2021 г. до 09.04.2021 г. и на 155 брой потребители, считано от 10.04.2021 г. до 30.09.2022 г. в рамките на общо 21 брой месеци - общо 435 работни дни. Дейността ще се осъществява от фирма - изпълнител, избрана чрез проведена обществена поръчка. Фирмата подготвя седмични менюта и ще отговаря за осигуряване на здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето / последно изменен ДВ бр. 67 от 28.07.2020 г. и при последващи изм./, Закона за храните/ в сила от 09.06.2020 г. Обн. ДВ. бр.52 от 9 Юни 2020 г. и при последващи изм. и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето.
Седмичните менюта, състоящи се от супа, основно ястие, хляб и веднъж седмично – десерт ще отговарят на изискванията за балансирано, разнообразно и здравословно хранене, и ще съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните и ще се изготвят, съгласно разпоредбите на Закона за храните. Приготвянето на топлия обяд ще бъде съобразено с утвърден Сборник с рецепти за заведения за обществено хранене.
Кухнята , в която ще се приготвя топъл обяд за представителите на целевите групи е регистрирана по реда на Закона за храните под № 222501929 в регистрите на БАБХ и е с адрес: ж.к. "Връбница-2" до бл. 609. Помещението се ползва на основание Договор за отдаване под наем на имот -частна общинска собственост № РВР18-ДГ66-5 / 12.02.2018г., сключен по Закона за общинската собственост, Наредбата за общинската собственост, Заповед № СОА17-РД98-74 / 6.12.2017г. на Кмета на Столична община и Заповед № РВР18-РД91-3 / 25.01.2018г. на Кмета на Район "Връбница" за срок от 5 години.
Кухнята се състои от помещение за приготвяне на храната, помещение за пакетиране на готовата храна, миялно помещение, склад и хладилна камера.
Разполага със следното оборудване:
- 2 конвектомата, в които могат да се приготвят 300 порции на зареждане;
- 2 броя печки с 4 и 6 котлона;
- 2 броя обръщателни тигани /супник/, в които могат да се приготвят 300 порции на зареждане;
- 3 фризера;
- охладителна камера 36 кубика;
- зеленчукорезачка;
- картофобелачка и всички необходими съдове за приготвяне и съхранение на храна.
Фирмата изпълнител разполага с капацитет да осигурява качествено предоставяне на услугата. Разполага с подходящи помещения, уреди и екип от професионалисти. Персоналът, ангажиран с приготвянето на храната се състои от 6 човека, от които 1 главен готвач, 2-ма готвачи, 3 -ма работника.
След приготвяне храната ще се разлива и разпределя в съдове за еднократна употреба, хлябът и плодовете ще се пакетират в полиетиленови пликове, след което общият хранителен пакет ще се поставя в голям полиетиленов плик, при съблюдаване на изисквания за спазване на санитарно-хигиенните норми. |
181 718.30
|
180 410.40
|
Дейност 3 - ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ТОПЪЛ ОБЯД: Приготвеният топъл обяд за потребителите ще се доставя ежедневно в работни дни до дома им през целия проектен период, считано от 4.01.2021г. до 30.09.2022 г. Същото ще се извършва от фирмата изпълнител на основание сключен Договор № РВР20-ДГ55-3 / 31.12.2020г. след проведена процедура по ЗОП с транспортно средство с рег. № СВ 7322 РР, модел Фолксваген "Транспортер", товароподемност 1 500 кг. Същото е собственост на фирмата изпълнител и е регистрирано и отговаря на изискванията на Закона за храните и Регламент ( EО) 852 / 2004г. и Регламент ( EО) 853 / 2004г. Освен това фирмата разполага с още два регистрирани автомобила:
- Мерцедес "Спринтер"- 316 ЦДИ с рег. № СВ 9554 РХ, товароподемност 3,5 тона;
- Фиат "Добло Карго" с рег. № СВ 7656 РТ, товароподемност 1 500 кг., които също биха могли да се използват за реализиране на дейността по проекта.
Фирмата изпълнител разполага с шофьори, които ще извършват доставката до домовете на потребителите. |
9 085.92
|
9 020.54
|
Дейност 4 - ПРЕДОСТАВЯНЕ НА СЪПЪТСТВАЩИ МЕРКИ: Съпътстващите мерки се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие на потребителите на услугата. Консултирането ще се извършва от екипа по проекта и ще бъде насочено към възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива финансирани от ЕСФ; ползване на административни общински услуги, подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, консултиране относно управление на семейния бюджет, относно здравословно и балансирано хранене с акцент при многодетните семейства с малки деца; или съдействие, индивидуално или групово консултиране в отговор на конкретно анализирани и проучени проблеми и конкретни нужди на лицата по проекта.
Мерките ще се прилагат при: зачитане на човешкото достойнство на потребителя: зачитане правото на избор и независимост на потребителя; конфиденциалност и защита на личната информация |
9 085.91
|
9 020.51
|